משתמש:Assaf tal4/הונג שיוצ'ואן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הונג שיוצ'ואן
洪秀全
לידה 1 בינואר 1814
גואנגדונג, שושלת צ'ינג
נהרג 1 ביוני 1864 (בגיל 50)
ננג'ינג, ממלכת טאיפינג השמיימית
מדינה ממלכת טאיפינג
עיסוק שליט, מורה דת
דת כת נשבעי האלוהים
בת זוג לאי שיינג
שושלת הונג
כינוי רנקון
אב הונג ג'ינגיאנג
אם אשת ואנג
צאצאים הונג טיאנגויפו, הונג טיאנמינג, הונג טיאנגואנג, הונג טיאניוו
ראש כת נשבעי האלוהים
18351 ביוני 1864
(כ־29 שנים)
מלך טאיפינג השמיימי
11 בינואר 18511 ביוני 1864
(13 שנים)

הונג שיוצ'ואן (1 בינואר 1814- 1 ביוני 1864) ידוע גם בכינוי רנקון היה בן האקה מהפכן שהנהיג את מרד טאיפינג נגד שושלת צ'ינג, הוא הכריז על קיומה של ממלכת טאיפינג השמיימית ועל עצמו כמלכה. בנוסף הוא נודע בכך שהכריז על עצמו כאחיו הצעיר של ישו ומכאן גם בן אלוהים.


את אמונותיו הרוחניות הוא הכנה לעצמו מתוך חלומות אותם החשיב "חזיונות" שעברו עליו לאחר שנכשל 4 פעמים בניסיון להתקבל לתפקידי פקיד ממשלה קיסרי ואיבד את הכרתו ממתח ועצבים בשנת 1830. בחזיונות הוא ראה את אלוהים כאביו המורה לו ביחד עם אחיו (ישו) להרוג שדים אלילים. משם והאלה כאשר התעורר, הונג החל לאסוף מאמינים ביחד עם אחיינו לאמונה השאולה ברובה מרעיונות הנצרות.


לאחר הגדלת המאמינים למאות אלפים ופעולה כישות אוטונומית ממשלת צ'ינג הורתה להפיל את ה"מורדים". עם כישלון ההפלה החל מרד מלא נגד הממשל הקיסרי אשר הגיע לשיאו בשנת 1854 בהתקפה על הבירה הקיסרית בייג'ינג. רוב הזמן חי הונג לאורך המרד בבירתו הכבושה ננג'ינג.

בנוסף הונג פגע בתקיפות של המורדים בכל המתיישבים האירופאים הזרים בשאנגחאי, מה שפגע בעיר וגרם למשבר הומניטרי עיקרי אשר מידע עליו הובא (בשונה מבחזיתות אחרות) אל המערב, ארצות הברית, קנדה ואירופה.

עם הזמן, פועלו להרס כל האופיום המיובא לסין פגע בכלל סין עם מלחמת האופיום השנייה ואחר כך המעצמות הארופאיות עושות יד אחת עם סין הקיסרית נגד המרד עצמו.


בשנת 1864 לקראת סוף המרד הונג מת מרעל של צמח אשר קטף בלי להכיר את סגולותיו. בנו החליף אותו לזמן קצר עד סוף המרד, אז בנו הוצא להורג בידי ממשל הקיסרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assaf tal4/הונג שיוצ'ואן בוויקישיתוף