משתמש:FuryDevice/פאנקו (Funko)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{חברה מסחרית}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

Funko בע"מ היא חברה אמריקאית המייצרת מורשה של בובות מתרבות הפופ ואספנות. פאקנו ידועה בעיקר בייצור בובות ויניל מורשה ובובות עם ראש מתנדנד. בנוסף, Funko מייצרת בובות קטיפה , דמויות פעולה , וכן פריטים אלקטרוניים מורשה כגון כונני USB, מנורות, ואוזניות.

החברה נוסדה בשנת 1998 על ידי מייק בקר, החברה היתה במקור פרוייקט קטן כדי ליצור צעצועי נוסטלגיה מנושאים שונים במחירים נמוכים. הבובה הראשונה של Funko היתה של סמל המסעדה ביג בוי . [1]

החברה נמכרה בשנת 2005, Funko LLC כעת בראשות בריאן מריוטי כמנכ"ל. [1] מאז 2005, החברה הגדילה את היקף קווי הצעצוע השונים שלה, וחתמה על הסכמי רישוי עם חברות כמו מארוול , די.סי קומיקסWWE , Lucasfilm , Sony Pictures , Paramount Pictures , Nickelodeon , DreamWorks , הסברו , CBS , Fox , Warner האחים , דיסני , HBO , פינטס , BBC , MLB , NFL , Ubisoft , NBCUniversal , רשת קריקטורה , Netflix , Mattel , 2K משחקים , Bethesda , פוקימון , סגה , Activision , Capcom , ג 'ים הנסון החברה , סדנת שומשום. מוצרי פאנקו עכשיו זמינים בהפצה ברחבי העולם ובישראל בפרט על ידי חברת מאנקי טיים בע"ם. החברה מאנקי טיים מוכרת את מוצרי הפאנקו דרך חנויות שונות בארץ כמו דומינטור משחקי וידאו בע"מ ועוד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת פאנקו נוסדה כחברה בובות עם ראש מתנדנד בשנת 1998 על ידי מייק בקר בבית שלו סנוהומיש, וושינגטון. [2] בשנת 2005 מכר בקר את חברת פאנקו למנכ"ל הנוכחי בריאן מריוטי, שהעביר את משרדיו ללינווד, וושינגטון והרחיב משמעותית את קווי המוצרים של החברה. עד שנת 2012, החברה מכרה יותר מ -20 מיליון דולר של סחורה. [3]

בשנת 2013, חברת פאנדמטאל אינדוסטריס רכשה את חברת פאנקו יחד עם ההנהלה שלה. [4]

בשנת 2016 הודיעה חברת פאנקו על כוונתה להעביר את המטה שלה למרכז העיר אוורט, וושינגטון . [5] המטה של Funko ממוקם כעט באוורט, וושינגטון החל מ-2018. [6]

אקון השקעות הודיעה בסוף 2015 שהיא רכשה רישיון יצור צעצועי Funko, LLC מ Fundamental Capital, LLC, אבל שמרה על הצוות הנוכחי וראש החברה. [7]

יצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוצרים מתוכננים במטה המרכזי של החברה פאנקו בע"מ. [6] מנהל השיווק מארק רובן אחראי על יצירת דמויות חדשות עבור פאנקו פופ! ויניל. [8] דמויות חדשות עוברים תהליך מקיף של סיעור מוחות ומשוב חברתי מהקהילה. [8] לאחר רעיון על דמות חדשה עליה מקבלים הסכמה, הרעיון הולך לפסל הבכיר ננה ליומאח ושון וילקינסון, מנהל קריאייטיב. [8]

Funko דוכן בסן דייגו Comic-Con

קווי מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאנקו יצרה 13,642 מוצרים שונים [9] בעשרות קווי צעצועים שונים מאז היווסדה. הראשון, Wobby Wobblers, הוא שורה של בובות עם ראש מתנדנד המתארים דמויות שונות, בעיקר מן התרבויות הפופולריות כגון בטי בופ , קפטן קראנץ ' , ואת החתול בכובע. הקמע, דמות חוזרת בעולם הפאנקו, הוא פרדי פאנקו. [6]

קו הויניל של פאנקו פופ! הם דמויות בסגנון דומה לסגנון היפני הסופר מעוות , בדרך כלל המתאר דמויות מסדרות כגון דוקטור הו , מארוול , DC , דיסני , מלחמת הכוכבים , עולם הקוסמים ועוד גופי תרבות הפופ. לאחר קו הדוגמה של דמויות קומיקס DC ששוחררו בסן דייגו Comic-Con 2010 פאנקו פופ! חשפה שורה של מוצרים במלואה בשנת 2011 בניו יורק בכנס הצעצועים. [6] מוצרים שונים אחרים שוחררו באמצעות המותג פופ וסטייליזציה אופיו, כגון צעצועי קטיפה, חולצות טריקו, [10] מחזיקי מפתחות (גרסאות ממוזערות של דמויות נורמליות), [11] וספלי קרמיקה אשר האחרונים מוגדלים, עותקים חלולי ראש של דמויות, עם ידית מחוברת. [12] בתוך מוצרי פאנקו פופ! יש סדרה המכונה בובות פופ! Ride, שמציעות את הדמות ברכב כגון מכונית. [11] לפאנקו פופ! יש קו מוצרים של דמויות גדולות יותר מהדמות הסטנדרטית, ב 6" , 10" והובות שהופסק היצור שלהן בגודל 9". [11] בנוסף, Funko מייצרת בובות פופ דלוקס! בהן הדמות יושבת על חלקים סטטיים חיצוניים, כגון כס, ולעיתים רכב או יצור (רק עבור קו מלחמת הכוכבים). Funko החלה גם בקו יצור לפי סרטים ורגעים משעשעים אשר מיועד להציג אינטראקציה זה עם זה של דמויות על בסיסי תצוגה בדרכים מיוחדות על מנת לשכפל רגעים מסרטים שונים וספרי קומיקס.

במרץ 2018, הודיעה Funko על קו דגנים, כולל מיני דמויות פופ בתוך כל אריזה. [13] הקו הראשון יצא ביוני 2018, וכלל בתוכו דמויות מתרבות הפופ של פרדי קרוגר , אלווירה , ואת השטן (מ Cuphead , לא ההתגלמות בפועל של הרוע) ונוספים ביניהם. [14]

קווי מוצרים שוטפים אחרים כוללים היקארי, Legacy Collection, Fabrikations, Mopeez ו- סוכריות מתפוצצות.

הקמיע, דמות חוזרת בסדרת הפאנקו, הוא פרדי פאנקו. [6] פאנקו גם מייצרת מספר דמויות מקוריות משני קווי יצור, ספאסטיק פלסטיק ויער וטמור.

ביריד צעצועים ב 2015, הודיעה פאנקו על מותג אופ-שוט חדש בשם ויניל סוכר, עם קווי יצור שוכללים דורבז, ויניל אידולס, ויניל ויקסנים, סופר דלוקס ויניל. [15]

קווי המוצרים הקודמים כוללים ספאסטיק פלאסטיק, בלוקס, פאנקו ויז'ן, צעצועי פרווה של פאנקו, כוח פאנקו, דמויות שמגיבות, ובובות משוגעות עם ראש מתנדנד.

דורבז[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדורבז יש בדרך כלל ראש מחייך עגול וגוף צילינדר. [6] דורבז הם קטנים יותר מאשר דמויות פופ רגילות. [11]

מיני מיסתורין[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת המיני מסתורין היא קבוצה של קופסאות עם דמויות אקראיות מתוך מגוון רחב של סדרות מיני מסתורין. [6] דוגמא של נושאים ממיני מסתורין כוללים בתוכן FNAF , בליזארד , גיבורי דיסני ונבלים , קלאסיקות אימה , סטיבן יוניברס , צבי נינג'ה , הנוקמים: מלחמת האינסוף , גיבורי אנימה. [11] הדמויות מעוצבות בצורה שונה מאשר מוצרים אחרים פאנקו. [6] לאומת מוצרים אחרים של פאקנו, אין בדרך כלל בלעדיות לכנסים או חנויות בסדרה (האחרונים היו ב 2014), אבל לכמה חנויות עדיין יש בלעדיות כגון הוט טופיק וFYE . [16]

מנויים של תיבת אספנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015, פאנקו ומארוול עשו שיתוף פעולה להשקת מארוול חיל האספנים, שירות מנויים המציעה אריזת אספנות בכוללת ביגוד ואביזרים בלעדיים. הקופסאות נשלחות אחת לחודשיים. [17] מאוחר יותר הם השיקו מנוי קופסאות אספנים עבור פריטים מסדרת מלחמת הכוכבים שנקרא באוצר של המבריח, מנוי קופסאות DC בשם לגיון האספנים, ואת תיבת מנוי דיסני בשם אוצרות דיסני. כמו כן, מנוי הקופסאות הידוע בשם לוט קרייט מדי פעם מכיל בתוכו בובות פאנקו פופ בלעדיות! דמות ויניל אשר קשורות לנושא באותו החודש.

נכון לשנת 2018, חברת פאנקו כבר לא מיצרת מנוי קופסאות. תיבת האוצרות של דיסני המתמקדת באוספים של דיסני תהיה זמינה בהוט טופיק. חיל האספנים המתמקדת באספנות מארוול, יהיה זמין דרך אמזון. קופסאת מלחמת הכוכבים מבריח האוצרות זמינה כעת גם באמזון.

בלעדיים בכנסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאנקו כבר הציע גרסאות "בלעדי לכנסים" של המוצרים שלהם בארועים שונים כגון סן דייגו Comic-Con , אמרלד סיטי Comic Con, ניו יורק Comic Con, אקספו מעריצים, חגיגת מלחמת הכוכבים, ו E3. [16] זה התחיל בשנת 2006 ב סן דייגו Comic-Con. [11]

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:חברות הנסחרות בנאסד"ק קטגוריה:צעצועים

  1. ^ 1 2 Ali, Reyan (12 בנובמבר 2014). "'Pop' Culture: The Incredible Rise of Funko Pop!". Rolling Stone. נבדק ב-12 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Tu, Janet I. (10 בדצמבר 2016). "Funko is growing by leaps and bounds, thanks to Spider-Man, Maleficent and friends". The Seattle Times. נבדק ב-12 בדצמבר 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Daybert, Amy (25 באוקטובר 2012). "Lynnwood's Funko turns bobbleheads into big bucks". The Everett Herald. נבדק ב-12 בדצמבר 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Fundamental Buys Funko | PitchBook". pitchbook.com. נבדק ב-2019-01-11.
  5. ^ Catchpole, Dan; Winters, Chris (9 בספטמבר 2016). "Toymaker Funko moving to downtown Everett". The Everett Herald. נבדק ב-12 בדצמבר 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 "About us". funko.com (באנגלית). נבדק ב-2018-03-30.
  7. ^ Bunge, Nicole (9 בנובמבר 2015). "FUNKO SOLD". ICv2. נבדק ב-13 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ 1 2 3 Bennett, Tara (2017-12-22). "WATCH: Here's how Funko POP! figures get made". Syfy (באנגלית). נבדק ב-2018-03-30.
  9. ^ "Funko product database query". hobbyDB. נבדק ב-2 במאי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Funko's POP! Vinyl T-Shirts debut at San Diego Comic Con 2015". נבדק ב-30 ביוני 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ 1 2 3 4 5 6 "From Batman to Vader: How Funko Pop! became your new favorite collectible". EW.com (באנגלית). נבדק ב-2018-03-30.
  12. ^ Coopee, Todd. "Star Wars Pop! Ceramic Mugs by Funko". ToyTales.ca.
  13. ^ "Pop Culture Firm Funko Has Strong Ties To Coronado". Coronado Eagle & Journal | Coronado News | Coronado Island News. נבדק ב-2018-04-06.
  14. ^ "First Wave of Funko Cereal to Include Horror Icons; Freddy Krueger, Elvira, Beetlejuice, & More! | Nightmare on Film Street - Horror Movie Podcast, News and Reviews". nofspodcast.com (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-04-06.
  15. ^ DesJardins, Jordan. "Toy Fair 2015: Get Addicted to Vinyl Sugar". ScienceFiction.com.
  16. ^ 1 2 "2018 Emerald City Comic Con Photo Recap!". funko.com (באנגלית). נבדק ב-2018-03-30.
  17. ^ "Funko Launches Marvel Collector Corps". Marvel. אורכב מ-המקור ב-2015-02-03. {{cite web}}: פרמטר לא ידוע |deadurl= (הצעה: |url-status=) (עזרה)