משתמש:Jenia200/ארגז חול/הארי פוטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר הוא ילד יתום שהוריו נרצחו בטרגדיה מצמררת לפני 11 שנה ע"י הרוצח הידוע לשמצה בשמו הלורד וולדמורט. ביום הרצח הארי, שהיה אז תינוק ניצל והובא לבית של הדודים שלו שדואגים למרר לו את החיים במשך כל אחד עשר השנים האלו. הסיפור מתחיל לקבל כיוון אחר לגמרי כאשר הבית של הדרסלים (הדודים של הארי) מוצף במכתבים רבים שלכולם כתובת אחת בלבד - הארי פוטר. הדוד ורנון לא נותן להארי לקרוא אפילו לא מכתב אחד ושורף אותם באכזריות באח. אך המכתבים לא מרפים להגיע עד שבסופו של דבר הדרסלים נכנעים ועוברים לגור זמנית באיזה אי בודד. ואז, ביום הולדתו של הארי מגיע החצי ענק, חצי אדם האגריד ביחד עם עוגה מעוכה ומספר לו על בית הספר לקוסמים ולקוסמות, על הנסיבות בהן הוריו של הארי נהרגו, על היותם קוסמים ועל היותו של הארי קוסם. באותו ערב עולמו של הארי מתהפך.

בהתחלה הארי אינו מאמין אך לאחר דרך ארוכה שבסופו של דבר מביאה אותו לרציף 9 ושלושה רבעים הוא מבין מה הוא באמת.

ברציף הוא מכיר את חבריו הטובים ביותר ל7 השנים הקרובות, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר.

הוא יוצא לשנה הראשונה שלו בהוגוורטס מלא צפיות ומגלה אט אט שהוגוורטס הוא לא רק הגן עדן האמיתי שלו אחרי הגיהינום שעשו לו הדרסלים במשך 11 שנה אלא גם מקום עם הרבה הרבה סודות...

במשך ששת הספרים הארי, הקוסם הצעיר מתבגר ביחד עם חבריו, נפגש פנים מול פנים כמה פעמים מול הרוצח של הוריו שהוא הקוסם החזק והרשע יותר מכולם, מגלה פרטים אודות הוריו ואפילו מוצא את אביו החורג שנרצח בסופו של דבר; מוצא אהבות ואחריהן גם פרידות מאכזבות, נהיה נער בגיל ההתבגרות ומגלה כמה הוא מיוחד עם כל ספר וספר יותר.

בספר החמישי הארי מגלה נבואה אבודה שקשורה אליו ואל הלורד וולדמורט ומהרגע הזה מתחיל המירוץ למלחמה האמיתית. מאותו רגע הכל נהיה אפל יותר ומפחיד הרבה יותר עד שמגיעים לסוף הדרמטי והכל כך כואב בספר השישי ומצפים לסוף הרבה יותר כואב בספר השביעי שטרם ייצא.

מהספר הראשון עד לשישי הארי עובר שינוי משמעותי וכך גם הספרים, ביחד איתו. הם נהיים אפלים יותר, קשים יותר להבנה, מפחידים.... הם מזמן כבר לא מוגדרים כ"ספרי ילדים".

קוראי הארי פוטר מחכים בקוצר רוח לספר השביעי על מנת להשלים את כל קצוות העלילה שבטוח תסתיים בסוף מפתיע יותר מתמיד....

נכתב ע"י JENIA200 בתאריך 02/06/06. אין להעתיק!

הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999 החלה החברה "האחים וורנר" לצלם את הסרט "הארי פוטר ואבן החכמים" בביומו של כריס קולומבוס המבוסס על הספר הראשון והמצליח. אחרי שנתיים של עבודה, הסרט ייצא לאקרנים בדצמבר 2001 והרוויח 950 מליון דולר ברחבי העולם. לאור ההצלחה של הסרט הראשון, חברת "האחים וורנר" נתנה לכריס קולומבוס את האישור לביים גם את הסרט השני בסדרה, "הארי פוטר וחדר הסודות". הסרט ייצא בנובמבר 2002 ונחשב כשובר קופות אך לא כמו קודמו. תקציבו היה הנמוך ביותר מכל סרטי ההארי פוטר שייצאו עד כה - 100 מליון דולר לעומת 130 דולר בשלושה האחרים.

דניאל רדקליף, השחקן שמגלם את הארי פוטר בסרטים כפי שהוא נראה כיום (לאחר יציאת הסרט הרביעי).

את הסרט השלישי בסידרה, "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" שייצא לאקרנים ביוני 2004, ביים אלפונסו קוארון והביא את הסרט לידי הצלחה גדולה בקופות יותר מהסרט השני אך עדיין פחות בקצת מהסרט הראשון. בסרט הזה לראשונה הוחלף שחקן ראשי - השחקן שגילם את דמבלדור, ריצ'רד האריס, נפטר בנסיבות טרגיות במהלך צילומי הסרט הקודם בסידרה. את מקומו תפס השחקן מייקל גאמבון. בסרט זה יותר משני הסרטים הקודמים ניתן היה להבחין בהבדלים בין הספר לסרט. הסברי עלילה רבים היו חסרים ובמקומם הוספו כל מיני סצינות שכלל לא הופיעו בספר ונוספו על מנת שיהיה יותר פעולה בסרט מאשר דיבורים, הושמטו דמויות שהופיעו בספר ופרטים שוליים נוספים ושונו פרטי עלילה רבים. אדם שאינו קרא את הספר ורק צפה בסרט קרוב לוודאי שלא הבין את כל העלילה אם בכלל.

שנה וחצי לאחר יציאת הסרט השלישי, בנובמבר 2005 ייצא לאקרנים הסרט "הארי פוטר וגביע האש" בביומו של מייק ניואל. הוא שבר את הקופות ברחבי העולם וכיכב במסכים חודשים רבים עד שהקרנתו הופסקה בבתי הקולנוע. סרט זה היה אפל ומפחיד יותר מקודמיו ועיתונאים מסויימים אף ציינו אותו כ"סרט אימה ילדותי". ילדים שמתחת לגיל 14 ייכלו לצפות בסרט רק בליווי הוריהם.

הסרט זכה להמון ביקורות טובות ובו זמנית גם לביקורות פוגעות ומזלזלות. תיבות תלונות רבות הוצפו בעקבות הסרט במכתביהם של הורים זועמים שטענו כי עזבו את בית הקולנוע באמצע הסרט בגלל שילדיהם פשוט לא ייכלו יותר ובמכתבים אחרים שטענו כי הסרט לא היה מובן לא להם ולא לילדיהם.

יותר מחצי מהדברים שהופיעו בספר הושמטו בסרט, ביניהם דמותו של סריוס בלק (שבסרט הבא אמור למות), גמדון הבית דובי שלקח בספר תפקיד חשוב וגמדונת בית נוספת שהזעיקה את האות האפל בספר ובסרט פרט זה שונה לחלוטין, בגמן המארח מטורניר הקווידיץ' העולמי שבספר לקח חלק גדול בעלילה ופרטים רבים נוספים... כמו כן הסברי העלילה בסרט זה היו חסרים יותר משלושת הסרטים הקודמים כנראה בגלל גודלו של הספר (כ665 עמודים)כך שכמעט ואי אפשר היה ניתן להבין את הסוף המפתיע של הסרט, אם מבוגרים רבים התקשו להבין ברור שילדים, כמה שניסו לא הבינו כמעט כלום.

הסרט החמישי בסידרה, "הארי פוטר ומסדר עוף החול" צפוי לצאת למסכים ב13 ליולי 2007 אותו בימים אלה ממש מביים הבמאי דיוויד ייטס והוא יבוסס על הספר בן יותר מ800 העמודים. סרט זה הולך להיות יותר אפל ומפחיד מארבעת קודמיו ובסופו תירצח דמות ראשית. תקציבו המשוער הוא 150 מליון דולר כלאמר ב20 מליון דולר יותר מקודמו. הסרט השישי, "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" כנראה ייצא לקראת סוף שנת 2008 (משוער) וההפקה שלו טרם התחילה אומנם היא אושרה, מכיוון שהסרט החמישי אינו ייצא עדיין לאקרנים והשחקנים הראשיים עוד לא אישרו את השתתפותם בסרט זה ובלתי סביר שהם ייאשרו את השתתפותם בסרט זה עד לסיום הפקת הסרט החמישי.

לאחר יציאת הסרט השביעי בסידרה ההפקה של סרטי ה"הארי פוטר" תסתיים מכיוון שהספר השביעי הוא האחרון.

לגבי הסרט השביעי לא שוחררו שום פרטים רישמיים רישמיים מכיוון שהספר עוד לא ייצא ושמו טרם נקבע.

*ראו: הארי פוטר ו? (הסרט השביעי)

מספר ימים לאחר יציאת כל סרט מסדרת "הארי פוטר" עד כה ייצא לחנויות משחק מחשב, פלייסטיישן, XBOX, גיים בוי וקונסולות נוספות, שמבוסס על הסרט האחרון שייצא. אומנם לא לגמרי, בחלק מהמשחקים הופיעו דברים שהופיעו בספרים ולא הופיעו בסרטים לדוגמא פיבז הפולטרגייסט המשוגע שדי תורם לסיפור בכל ספר של הארי פוטר שייצא עד כה ולא הופיע באף אחד מהסרטים מופיע במשחקים. החברה שמפיצה את המשחקים היא EA GAMES.

ביחד עם משחק המחשב עם יציאת הסרט משוחררים מוצרים רבים לשוק הקשורים לסרט כגון בגדים, צעצועים, קלפים ועוד...

נכתב ע"י JENIA200 בתאריך 02/06/06. אין להעתיק!