משתמש:Paci/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיביה
מפתחת CipSoft
מפיצה CipSoft
תאריך שחרור 1997, מתעדכן כל העת (כרגע גרסת 7.6)
ז'אנר משחק תפקידים מקוון (MMORPG)
סוג רב-שחקנים.
דירוג לא דורג.
מערכת הפעלה Windows
מולטימדיה הורדה בלבד (10 MB)
דרישות מערכת Intel Pentium CPU , DirectX 5, 18MB מקום בדיסק קשיח , גישה לאינטרנט.

מומלץ: מעבד 500 MHz ויותר, מאיץ גרפי בסיסי.

כלי משחק מקלדת, עכבר.


טיביה (אנגלית:Tibia) הוא משחק מקוון וויתיק יחסית מז'אנר משחקי תפקידים (MMORPG).

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הנוצר כתוכנת ניסוי לא מסחרית על ידי שלושה מתכנתי מחשבים גרמניים בעלי הכשרה אקדמית בתכנות ב-1997. הגרפיקה של המשחק מבוססת ברובה על המשחק Ultima VI. בזמן הזה,ניתנו למתנדבים אחריות גדולות שבה קיבלו אפשרויות ניהול על המשחק, לאחר שהמשחק עוצב ונבנו שלבי המשחק. הוא הפך להיות משחק מסחרי.

שינויים נעשו באופן יותר גדול עם השנים, למרות זאת, טיביה הדו-מימדי, עם גרפיקת התמונות הקטנות (שנראית כלא-כלום לעומת המשחקים שרצים היום) וחוסר הקול במשחק לא השפיעו על גידול המשחק בקרב השחקנים. ליקויים כגון אלה הם קוזזו לעומת גודל המשחק הקטן ודרישות המערכת המינימליות.

ההצלחה של טיביה יכולה גם לנבוע מהעובדה שחלק גדול מהמשחק, שאפשר להוריד מהאתר הראשי כמובן, עדיין ניתן למשחק ללא תשלום. בניגוד למשחקי ה-RPG הגדולים שניתנים כיום, שצריך לקנותם בחנות ומספקים רק זמני משחק קצרים וכדי להמשיך לשחק יש לשלם תשלום חודשי.

בעבור תשלום חודשי, שחקנים יכולים לשדרג ל- "חשבון יוקרתי", ובכך לפתוח אפשרויות נוספות של המשחק ואזורים נוספים. שחקנים אלו מקבלים בנוסף עדיפות לכניסה ראשונים לשרתים המלאים בשחקנים. כרגע, שרתים אלו ממוקמים בארצות הברית ובגרמניה.

המשחק מציע לשחקן אפשריות רבות ומגוונות, ורוב השחקנים מבלים את זמנם באימון כישורי הדמות שלהם וגם בנסיון ציד סוגי מפלצות רבות בעזרת נשקים וקסמים רבי כוח, לחקור את העולם בחיפוש אחר אוצרות והרפתקאות, וכן להכיר חברים ולנהל שיחות והחלפת חפצים.

ברוב שרתי המשחק, השחקנים מסוגלים לתקוף ולהרוג אחד את דמותו של השני,אך למרות זאת, קיימות במשחק מערכות בכדי לגרום לפעולות אלו להיות תחת שליטה, למשל, שחקן שהרג שחקן אחר יקבל גולגולת לבנה, וכאשר לשחקן יש גולגולת לבנה כל השחקנים יכולים להרוג אותו בלי לקבל עונש. אולם, ישנם מספר שרתים שלא מאפשרים ששחקנים יתקפו אחד את השני כלל.

במשחק, השחקן מתחיל במקום הנקרא Rookggard. המקום נועד כדי לתת לשחקן להסתגל למשחק ולהבין אותו, באי הזה אי אפשר להרוג אחד את השני ואין אויבים חזקים. לאחר שהשחקן הגיע לרמה 8 הוא יכול לבחור אחד מארבעת המקצועות הבאים: האביר, המצטיין ביכולת קרב מקרוב, הפאלאדין, הצד מרחוק עם קשת, הדרואיד , בעל-קסם המצטיין בהגנה, או הקוסם, בעל-קסם התקפתי עם קסמים יותר אגרסיביים. ההבדל בין המקצועות נראה בכישורים שלהם. למשל, אביר ישתפר במהירות המרבית כשהוא נושא חרב מאשר שאר המקצועות.

המפלצות מתחלקות לכמה סוגים, מהכלביםוהאיילים הלא מזיקים והעכבר החלש, ועד אורקים מסוכנים ועד דרקונים ושדים איומים.

ערים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אב'דנדריאל - עיר האלפים., ממוקמת בצפון-מזרח באי הראשי.
  • אנקראמון* - העיר בסגנון המצרי, ממוקמת בדרום האי דאראמה. כוללת הרבה מפלצות חדשות שקשות לציד.
  • קארלין - עיר הנשים, ממוקמת בצפון-מערב באי הראשי.
  • דאראשיה* - עיר המדבר, ממוקמת מצפון לאי דאראמה.
  • קאזורדון - עיר הגמדים, ממוקמת עמוק מתחת להר שנודע בשם The Big Old One.
  • פורט הופ* - העיר הכי חדשה בטיביה, ממוקמת בדרום-מערב לאי דאראמה. ג'ונגל ענק מכסה את כל החלק המדברי. רוב האזור הוא בשביל שחקנים *מנוסים וצדים שם בעיקר רמות גבוהות.
  • רוקגארד - מקום ההתחלה של טיביה. כל השחקנים מתחת לרמה 8 חייבים להיו שם, לאחר מכן הם בוחרים אם לעזוב או להישאר.
  • טאיס - העיר המרכזית והכי פופולרית. ממוקמת בדרום-מערב באי הראשי.
  • וונור - עיר הבצות, נמצאת במזרח האי הראשי.

הערה - כל הערים עם הסימן '*' הם ערים שרק עם חשבון יוקרתי ניתן להגיע אליהם. הם ממוקמים באיים רחוקים שניתנים להגיע רק ע"י הסירה במשחק.




מקצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטיביה ישנם ארבעה מקצועות שונים; האביר, הפאלאדין, הדרואיד והקוסם. לכל אחד מהמקצועות יש יתרונות וחסרונות משלו, המפורטים מטה:

אביר, מצטיין בקרב אחד-מול-אחד ויתקדם בכישורים אלו יותר מהר מכל מקצוע אחר. למרות נקודות החיים הרבות שלו, הוא צריך להקריב נקודות קסם (מאנה) רבות לשם עשיית קסם פשוט. האבירים בדרך כלל משמשים כחוסמים בין המפלצת למקצועות האחרים שתוקפים מרחוק.

פאלאדין, שהוא המקצוע המאוזן ביותר, שלא מקריב ולא מרוויח הרבה באף תחום. הם ידועים כמקצועים בתחום ההתקפה מרחוק ויעלו הכי מהר משאר המקצועות בתחום זה. וגם ידועים בלחשים המגוונים שלהם, מכיוון שהם תמיד צריכים להיות עם חצים אז הם צורכים הרבה כסף ולכן יש להם לחש ליצירת חצים.

'דרואיד, כינויו הוא "מכונת הכסף" , הדרואיד לא תוקף מקרוב ומתמקד בהגנה ולחשי החלמה. למרות שקשה לדרואיד לצוד לבד הוא יכול ליצור את רונת הקסם המפורסמת "החלמה אולטימטיבית" ששווה המון כסף ומכאן גם בא כינויו.

קוסם, המאסטר של הלחשים ובמשתמש בקסמים עם כוח התקפה מאוד חזק. הקוסמים, עם הלחש הכי חזק במשחק "פיצוץ אולטימטבי" הם חלק בלתי נפרד בצייד משותף. אם אתה פוגש קוסם ברמה גבוה, מומלץ להתחבר איתו. לעומת זאת, החסרונות אצלו שלעלות דרגות ברמות הנמוכות קשה ואיטי.




קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]