משתמש:Redgolan/ההמנון הלאומי (מראה שחורה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ההמנון הלאומי (באנגלית: The National Anthem) הוא הפרק הראשון מתוך שלושה בעונה הראשונה של אנתולוגיית המדע הבדיוני הבריטית "מראה שחורה". הוא נכתב על ידי יוצר הסדרה צ'ארלי ברוקר ובוים על ידי אוטו בת'רסט. הפרק שודר לראשונה בערוץ 4 הבריטי ב-4 בדצמבר 2011.

בפרק, בת למשפחת המלוכה הבריטית נחטפת ותשוחרר רק אם ראש הממשלה הבריטי מייקל קאלו (רורי קיניר) יסכים לקיים יחסי מין עם חזיר בטלוויזיה בשידור חי. הפרק עוקב אחר ניסיונות הממשלה לעקוב אחר החוטף, ובנוסף אחר סיקור חדשותי על האירועים המתגלים והתגובה הציבורית.

ל"המנון הלאומי "היו כמה השראות, הרעיון שהגה ברוקר במקור לפני שנים, עם השדר טרי וווגן במקום ראש ממשלה. לפרק נימה רצינית מאוד במכוון. הסוקרים זיהו נושאים ובהם התפשטות המידע ברשתות החברתיות, היחסים בין פוליטיקאים לציבור ותפקידם של כלי תקשורת. מאוחר יותר הושווה הפרק ל- Piggate, אנקדוטה שפורסמה בביוגרפיה Call Me Dave משנת 2015, שטענה כי ראש ממשלת בריטניה דאז, דייוויד קמרון, הכניס "ראש חלק מהאנטומיה שלו" לראש חזיר מת כראשית. טקס באוניברסיטה. הפרק צבר קהל צופים של 1.9 מיליון צופים בין לילה, לצד תלונות רבות של צופים לגוף הרגולטורי המשדר אופקום. ביקורות מקצועיות חיוביות בעיקר מצאו שהפרק פותח טוב לסדרה, מתקבל על הדעת בסיפור העל שלו ובפועל היטב, אם כי כמה מבקרים התנגדו. בממוצע, הסוקרים דירגו את הפרק בינוני בהשוואה לפרקים ה

ההמנון הלאומי
The National Anthem
פרק מ"מראה שחורה"
מספר פרק 1
מספר עונה 1
תאריך שידור מקורי 4 בדצמבר 2011
אורך 44 דקות
שפה אנגלית
תסריט צ'ארלי ברוקר
בימוי אוטו בת'רסט
כוכבים אורחים

רורי קיניר (מייקל קאלו) לינדזי דונקאן (אלכס קארנס)

דונאלס סאמפטר (ג'וליאן הרפורד)

אחרים של מראה שחורה.