משתמש:Sloew00/ארגז חול/ג'ורג'ו מונטפוסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג'ורג'ו מונטפוסקי (באיטלקית Giorgio Montefoschi, ) הינו כותב רומאנים ומבקר ספרות איטלקי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג'ו מונטפוסקי נולד ברומא בשנת 1946. הוא קיבל תואר אקדמי בספרות. לצורך קבלת התואר כתב תזה על הרומאן "כזב וכישוף" של אלזה מורנטה. בשנות ה-70' היה בקשרים הדוקים עם אקילה קמפנילה, לאחר שמונטפוסקי ערך את כתביו של ההומוריסטן המפורסם עבור הוצאת ריצולי‏‏[1] , בית ההוצאה שבו מונטפוסקי יפרסם בהמשך את מרבית יצירתו.


תחילת דרכו כסופר רומאנים הייתה בשנת 1974 עם פרסום הרומאן "ז'נבה"‏‏[2]. במהלך פעילותו הספרותית זכה בפרסים שונים: בשנת 1994 זכה בפרס סטרגה עבור "בית האב"‏‏[3] , בשנת 1999 בפרס "פרגנה"‏‏[4] עבור "לא חושק באישה של אחרים" ‏‏[5] ובשנת 2003 בפרס מודלו‏‏[6] עבור "הכלה"‏‏[7] .בספריו הוא אוהב לרוב לתאר ולהחיות בדמיון את אתרי רומא: הרחובות, השכונות - אותם מקומות שמאכלסים את הבורגנים ושבהם הסופר ממשיך להעדיף למקם את העלילות שלו.


הוא תיעד בתוכניות טלוויזיה מסעות להודו, ישראל, אפריקה וספרד וניסה להפוך אותם לחומר ספרותי עם פרסום הספר "היכן מתחיל המזרח" ‏‏[8] ( ), המכיל סיפורי זיכרונות שמקיפים עשרים שנה לערך מהקריירה שלו. מונטפוסקי חש תמיד צורך במסעות, צורך שנובע מחיפוש רוחני ומסקרנות גדולה לגילוי מחודש של העבר, מתנדנד בין קידמה לנוסטלגיה. הודו הינה יעד המסע המועדף עליו, בזכות העושר הרוחני של ארץ זו.


הוא מופיע בטלוויזיה באופן קבוע מאז 1987, ביחד עם ג'ובאני מינולי והסופר אלדו ברונו, בתוכנית "מיקסר תרבות"‏‏[9] , תוכנית המבוססת על מפגש-עימות בין אינטלקטואלים ידועים במתכונת של משפט אמיתי.


כמבקר ספרות הוא הוסיף הערות ותרגם כתבים של סופרים קלסיים ובני זמנינו כגון: אפלטון, תומס הארדי, אדגר לי מסטרס, ג'ון אופדיק, ארתור קסטלר, אלברטו מוראביה. הוא משתתף במשך שנים במוסף התרבות של העיתון "קוריירה דלה סרה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‏Rizzoli‏
  2. ^ ‏Ginevra‏
  3. ^ ‏La casa del padre‏
  4. ^ ‏Fregene‏
  5. ^ ‏Non desiderare la donna d'altri‏
  6. ^ ‏Mondello‏
  7. ^ ‏La sposa‏
  8. ^ ‏Dove comincia l'Oriente‏
  9. ^ ‏Mixer cultura‏

קטגוריה:סופרים איטלקים