משתמש:UNDERTAKER29/סופרבול XXII

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:סופרבול

פרמטרים [ רשת_שידור, שם_סופרבול, מופע_מחצית, נתח_שוק, הטלת_מטבע, השחקן_המצטיין ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סופרבול
וושינגטון רדסקינס
(NFC)

42
דנוור ברונקוס
(AFC)

10
1 2 3 4 תוצאה
רדסקינס 0 35 0 7 42
ברונקוס 10 0 0 0 10
תאריך 31 בינואר 1988
אצטדיון אצטדיון ג'ק מרפי, סן דייגו
פייבוריטית ברונקוס ב-3 נקודות
שירת ההמנון הארב אלפרט
שופט בוב מקלוי
נוכחות 73,302
שידור בטלוויזיה
שדרנים אל מייקלס, דן דירדורף ופרנק גיפורד
עלות 30 שניות פרסומת 645 אלף דולר
XXI XXIII

סופרבול XXII , הסופרבול ה-22 במספר, היה משחק פוטבול ששוחק ב-31 בינואר 1988 באצטדיון ג'ק מרפי במטרה לקבוע את אלופת ליגת ה-NFL לעונת 1987. אלופת חטיבת ה-NFC, וושינגטון רדסקינס ניצחה את אלופת חטיבת ה-AFC, דנוור ברונקוס בתוצאה 42–10 וזכתה בסופרבול השני בתולדותיה. דאג ויליאמס, הקוורטרבק של הרדסקינס, נבחר ל-MVP של המשחק לאחר שמסר ארבע מסירות לטאצ'דאון והוביל את הרדסקינס לניצחון לאחר פיגור של עשר נקודות ברבע הראשון. ניצחון זה הוא החזרה מפיגור בניקוד הגדולה ביותר בתולדות הסופרבול. בסופרבול XLIV חזרו ניו אורלינס סיינטס מפיגור של 10–0 לאינדיאנפוליס קולטס וניצחו 31–17 והיו לקבוצה השניה בהיסטורית הסופרבול שחוזרת מפיגור של עשר נקודות. ויליאמס הפך לקוורטבק האפרו אמריקאי הראשון שהוביל קבוצה לניצחון בספורבול.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעלי קבוצות ה-NFL בחרו להעניק את אירוח סופרבול XXII לסן דייגו במהלך פיגשותיהם ב-23 - 25 במאי 1984. בחירתם העניקה לסן דייגו את אירוח הסופרבול הראשון בתולדותיה. 14 ערים הגישו מכרז לאירוח אחד מארבעה סופרבולים בשנים 1987 - 1990 [1]. הערים שהשתתפו במכרז הן: אנהיים, דטרויט, יוסטון, ג'קסונוויל, מיאמי, מינאפוליס, ניו אורלינס, פסדינה, פילדלפיה, סן פרנסיסקו, סן דייגו, סיאטל, טמפה וטמפי [1].

עונת 1987[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עונת 1987 ב-NFL

עונת 1987 החלה כרגיל אך בשבוע השלישי פתחו השחקנים בשביתה בת 24 ימים [2]. אולם 89 משחקני הליגה לא שבתו ולכן רק מחזור המשחקים השלישי לא התקיים. החל ממחזור המשחקים הרביעי, משחקי הליגה התקיימו כרגיל עם השחקנים שלא שבתו ושחקנים מחליפים. לאחר שלושה מחזורי משחקים הסתיימה השביתה והמחזור השביעי שוחק עם כל השחקנים. כתוצאה מהשביתה הוחלט שמחזור המשחקים השלישי יבוטל ובעונה יהיו רק 15 משחקים במקום 16.

דנוור ברונקוס
את עונת 1987 פתחו הברונקוס כאשר הם אלופי חטיבת ה-AFC וסגנית האלופת ה-NFL לאחר שהפסידו לניו יורק ג'איינטס בסופרבול XXI [3]. את העונה סיימו הברונקוס במאזן של עשרה נצחונות, ארבעה הפסדים ותיקו ודורגו במקום הראשון בבית המערבי של ה-AFC ובמקום הראשון בחטית ה-AFC כולה [3]. בסיום העונה הסדירה נבחר ג'ון אלווי, הקוורטרבק של הברונקוס ל-MVP של העונה [3].

אלווי סיים את העונה הסדירה עם 3,198 יארדים במסירה ו-19 מסירות לטאצ'דאון. בנוסף השיג 304 יארדים בריצה ורץ לשלושה טאצ'דאונים. בכך דורג שני בקבוצה בכמות היארדים בריצה למרות שאינו רץ אחורי [4]. יכולתיו של אלווי אפשרו למאמן, דן ריבס ליצור מהלכי התקפה יחודיים ומפתיעים. אלווי היה דמות מפתח בקבוצה ונאמר עליה שהיא קבוצה של איש אחד [5]. למרות זאת לצלחתו של אלווי תרמו התופסים ואנס ג'ונסון, שכיכב בסופרבול XXI, עם 121 יארדים וטאצ'דאון וריקי נאטיל, רוקי מוכשר שנבחר בסיבוב הראשון של דראפט 1987 [4]. בנוסף היווה הרץ האחורי סמי ווינדר, שנבחר לפרובול בעונת 1986, חלק אינטגרלי בהתקפה הן במהלכי ריצה והן בתפיסת מסירות [4].

וושינגטון רדסקינס
הרדסקינס התחילו את עונת 1987 כסגנית אלופת חטיבת ה-NFC לאחר הפסד לניו יורק ניו יורק ג'איינטס, אלופת הליגה, בגמר אליפות החטיבה של עונת 1986 [6]. במהלך שביתת השחקנים הרדסקינס היו הקבוצה היחידה שכל שחקניה שבתו ונאלצה לשחק עם שחקנים מחליפים בלבד . המחליפים ניצחו בשלושת המשחקים בהם שיחקו ועזרו לרדסקינס להעפיל לפלייאוף [7]. הרדסקינס סיימו במאזן של 11 נצחונות וארבעה הפסדים ודורגו במקום הראשון בבית המזרחי של ה-NFC ובמקום השלישי בחטיבת ה-NFC ‏[7].

במהלך העונה היה ג'י שרודר הקוורטרבק הפותח של הקבוצה. מחליפו, דאג ויליאמס שיחק רק ארבעה משחקים במהלך העונה בהם שרודר היה פצוע. למרות זאת נבחר על ידי מאמן הקבוצה, ג'ו גיבס להיות הקוורטרבק הפותח בפלייאוף, בעקבות הצטיינותו במשחקיו כמחליף [8]. קו ההתקפה שכונה ה"חזירים" העניק לקוורטרבק הגנה מירבית מפני סאקים והותיר לו זמן פעולה רב לזיהוי מטרת המסירה. שלישית התופסים גארי קלארק, התופס השלישי בטיבו בעונה, ארט מונק, לימים חבר היכל התהילה וריקי סנדרס, תופס מוכשר בשנתו השניה, כונו ה"פלוגה" והיו לשלושה מטרות מסירה נוחות לקוורטרבק [8]. למרות שדורג כרץ השלישי של הרדסקינס במהלך העונה ושיחק רק בשבעה משחקים, טימי סמית הפך לרץ האחורי הפותח בפלייאוף. בפלייאוף היה לרץ הראשון בטיבו בליגה עם 342 יארדים [9].

פלייאוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פלייאוף 1987/1988 ב-NFL

דנוור ברונקוס
הברונקוס, שדורגו במקום הראשון בחטיבת ה-AFC, העפילו אוטומטית לשלב חצי גמר אליפות החטיבה, שם נפגשו עם יוסטון אוילרס [10], שדורגו רביעית בחטיבה והעפילה לחצי הגמר רק לאחר ניצחון בשלב הווילד קארד. הברונקוס ניצחו 34–10 ‏[10]. דנוור השיגו יתרון מוקדם 14–0 כבר ברבע הראשון בעקבות שתי בלימת מהירות להתקפת האוילרס. אלווי השלים 14 מתוך 25 המסירות שמסר (56 אחוזי הצלחה) למרחק 259 יארדים בהם מסר לשני טאצ'דאונים.

הניצחון על האוילרס העלה אותם לגמר אליפות חטיבת ה-AFC ‏[10]. בגמר פגשו הברונקוס את קליבלנד בראונס [10], שדורגו במקום השני בחטיבה. הברונקוס ניצחו 38–33, זכו באליפות חטיבת ה-AFC והעפילו לסופרבול [10]. המשחק נודע בשם "הפאמבל" (איבוד כדור). דקה ו-12 שניות לסיום המשחק, כשדנוור מובילים 38–31, ארנסט ביינר, הרץ האחורי של הבראונס רץ בדרכו לטאצ'דאון, אך מאבד את הכדור שלושה יארדים לפני האנד זאון. ההגנה של הברונקוס משתלטת על הכדור בתוך האנד זאון וסופגת סייפטי במקום טאצ'דאון, שהיה משוואה את התוצאה ובכך מבטיחים את העפלתם לסופרבול.

וושינגטון רדסקינס
הרדסקינס, שדורגו במקום השלישי בחטיבת ה-NFC, העפילו אוטומטית לשלב חצי גמר אליפות החטיבה, שם נפגשו עם שיקגו ברס [6], שדורגו במקום השני בחטיבה. הרדסקינס ניצחו 21–17. במהלך המשחק חזרו הרדסקינס חזרו מפיגור 0–14 ברבע השני בזכות שלושה טאצ'דאונים. מהלך המפתח במשחק היה החזרת בעיטת הרחקה 52 יארדים לטאצ'דאון, על ידי מגן הפינה דארל גרין.

ניצחון זה הוביל את הרדסקינס אל גמר אליפות חטיבת ה-NFC. בגמר פגשו את מינסוטה ויקינגס [6]. הרדסקינס ניצחו 17–10, זכו באליפות חטיבת ה-NFC והעפילו לסופרבול [6]. חמש דקות לסיום המשחק מסר דאג ויליאמס אל גארי קלארק מסירה לטאצ'דאון שהעלת את הרדסקינס ליתרון. דארל גרין חטף מסירה מהאנד זאון 56 שניות לסיום המשחק ומנע טאצ'דאון של הויקינגס. בכך הבטיח את ניצחונם של הרדסקינס במשחק ואת העפלתם לסופרבול.

טלויזיה ובידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפייבוריטים לניצחון במשחק היו הברונקוס ב-3 נקודות. למרות שרמת שתי הקובצות שווה, כשרונו של ג'ון אלווי, הקוורטרבק של הברונקוס העניק את היתרון לברונקוס. בעוד אלווי זכה בתואר ה-MVP של העונה ונבחר למשחק הפרובול, דאג ויליאמס, הקוורטרבק של הרדסקינס שיחק חמישה משחקים בלבד בעונת 1987. בנוסף אלווי התמודד שנה קודם בסופרבול XXI, שם היה אחראי לשני טאצ'דאונים, אחד במסירה ואחד בריצה.

המשחק שודר ברשת הטלויזיה ABC עם השדרן אל מייקלס והפרשנים דן דירדורף ופרנק גיפורד. מופע המחצית הופק על ידי הפקת אולם המוזיקה רדיו סיטי ובו כיכבו צ'אבי צ'קרס ולהקת הריקוד, הרוקטס. עלות 30 שניות פרסומת במהלך המשחק הייתה 645 אלף דולר. המשחק גרף רייטינג 41.9 עם כ-80.14 מליון צופים [11]. לאחר המשחק שודר פרק הבכורה של הסדרה שנות הקסם שגרף רייטינג 28.9 [12].

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבע ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרדסקינס זוכים בהטלת המטבע ובוחרים לקבל את הכדור. ריץ' קארליס, הבועט של הברונקוס, בועט את בעיטת הפתחיה אל עבר הרדסקינס, ריקי סנדרס, התופס של הרדסקינס, תופס את הכדור על קו ה-2 יארד של הרדסקינס ורץ איתו 16 יארדים עד לקו ה-18 יארד של הרדסקינס. הרדסקינס פותחים עם מהלך ריצה של טימי סמית, הרץ האחורי של הקבוצה, שרץ ארבעה יארדים. במהלך אחריו סמית רץ ימינה אך נחסם ולא התקדם. ניסיון השלישי, ושישה יארדים נותרו לעבור, דאג ויליאמס, הקוורטרבק של הרדסקינס מוסר אל התופס גארי קלארק. קלארק לא מצליח להשתלט על הכדור ומפיל אותו. לאחר שלא הצליחו לעבור עשרה יארדים, סטיב קוקס מרחיק את הכדור לקו ה-44 יארד של הברונקוס. הכדור עובר אל דנוור, 13 דקות ו-53 שניות נותרו לסיום הרבע הראשון. דנוור פותחים עם מסירת עומק של ג'ון אלווי, הקוורטרבק של הקבוצה אל התופס ריקי נאטיל שמקבל את המסירה ורץ לטאצ'דאון (קארליס מבקיע את הנקודה הנוספת). 0–7 לדנוור [13].

לאחר הטאצ'דאון קארליס מרחיק את הכדור לקו ה-2 יארד של הרדסקינס, סמית תופס אותו ורץ איתו 15 יארדים לקו ה-17 יארד של הרדסקינס. הכדור אצל וושינגטון 12 דקות ו-54 שניות לסיום הרבע הראשון. ויליאמס מוסר את הכדור במהירות לסמית שרץ איתו תשע יארדים. ניסיון שני ויארד אחד בלבד לעבור, סמית רץ דרך המרכז ארבעה יארדים ומשיג נסיון ראשון מקו ה-30 יארד של הרדסקינס. סמית פותח את סט הנסיונות עם ריצה ימינה ומתקדם חמישה יארדים. נסיון שני, ויליאמס מוסר לקיצוני הצמוד דון וורן אך וורן לא מצליח לתפוס את הכדור. ניסיון שלישי וחמישה יארדים לעבור, מקו ה-35 יארד של הרדסקינס. ויליאמס מוסר לג. קלארק שמפיל את הכדור והמסירה לא מושלמת. [13].

קוקס מרחיק את הכדור 42 יארדים אל קו ה-26 יארד של הברונקוס, קווין קלארק, מחזיר הבעיטות של דנוור מחזיר את הבעיטה תשע יארדים אל קו ה-32 יארד של הברונקוס. הכדור אצל דנוור, 11 דקות ו-14 שניות לסיום הרבע הראשון. אלווי מוסר אל התופס מארק ג'קסון שאינו מגיע אל המסירה. נסיון שני, אלווי מוסר דרך המרכז אל ג'קסון שתופס את הכדור ורץ איתו עד שנהדף אל מחוץ לקווי המגרש. הברונקוס מתקדמים 32 יארדים אל קו ה-36 יארד של הרדסקינס. ניסיון ראשון , אלווי במהלך מפתיע מעביר את הכדור אל סטיב סוול, הרץ האחורי המחליף שבמקום לרוץ עם הכדור ממתין ומוסר אותו לאלווי שתופס את הכדור ורץ איתו עד שמופל בקו ה-13 יארד של הרדסקינס. מהלך זה היה חדשני ומפתיע באותה עת, אלווי, שתפקידו למסור העביר את הכדור לשחקן אחר שימסור לו ורץ בעצמו לתפוס את הכדור. שחקני ההגנה שציפו שימסור את הכדור לא חשבו שעצמו יקבל מסירה ולא שמרו עליו. ניסיון ראשון, סמי ווינדר , הרץ של הברונקוס רץ אל המרכז ומתקדם יארד אחד. במהלך הבא מוסר אלווי אל סוול שיוצא מחוץ לקווי המגרש לאחר שהתקדם ארבעה יארדים. ניסיון שלישי, אלווי מנסה לרוץ דרך המרכז אבל מופל ומתרחק יארד אחד. קארליס בועט ממרחק 24 יארדים ומכניס שער שדה. 0–10 לדנוור [13].

לאחר השער שדה, מרחיק קארליס את הכדור לקו ה-1 יארד של הרדסקינס. סנדרס תופס את הכדור ורץ איתו 15 יארדים עד שהכדור מופל מידיו. ראווין קאלדוול, הליינבקר של הרדסינס משתלט על הכדור ומשאיר אותו אצל הרדסקינס. 9 דקות ו-9 שניות לסיום הרבע הראשון. נסיון ראשון על קו ה-16 יארד של הרדסקינס, סמית נכשל בריצה שמאלה ומתרחק ארבעה יארדים. קלווין בראיינט, הרץ האחורי השני של הרדסקינס, רץ שמאלה אך נבלם ומתרחק שני יארדים. ניסיון שלישי ו-16 יארדים לעבור מקו ה-10 יארד של וושינגטון, ויליאמס מוסר מסירת עומק אל ארט מונק שתופס את המסירה ומופל על קו ה-50 יארד. ניסיון ראשון, סנדרס מקבל מסירה ימינה אבל לא מצליח להתקדם ומתרחק ארבעה יארדים. במהלך הבא ויליאמס מוסר לבראיינט אך הוא אינו מצליח להגיע אל הכדור. ניסיון שלישי ו-14 יארדים לעבור מקו ה-46 של הרדסקינס. וויליאמס מוסר אל ג. קלארק, אך רנדי רובינס, מגן הפינה של הברונקוס מסית את הכדור לפני שג. קלארק מצליח להשתלט עליו. קוקס מרחיק את הכדור 35 יארד , ק. קלארק מחזיר את הכדור תשע יארדים אל קו ה-32 יארד של הברונקוס. 6 דקות ו-18 שניות לסיום הרבע הראשון. הכדור אצל הברונקוס, ג'ין לאנג, הפול בק של הברונקוס רץ שמאלה ומתקדם 11 יארדים. במהלך הבא לאנג מקבל את הכדור שוב ורץ איתו דרך המרכז 13 יארדים ומשיג לקבוצה נסיון ראשון על קו ה-48 יארד של הרדסקינס. את הסט סיונות פותח אלווי במסירה אל נאטיל אך המסירה רחוקה מידי ונאטיל לא מגיע אליה. אלווי מנסה שוב למסור, הפעם אל סוול שתופס את המסירה ומתקדם 18 יארדים אל קו ה-30 יארד של הרדסקינס. דנוור לוקחים את הטיים אאוט הראשון שלהם, 4 דקות ו-2 שניות לסיום הרבע הראשון. בנסיון הראשון מנסה אלווי למסור אל קלרנס קיי, הקיצוני הצמוד של הברונקוס. המסירה רחוקה מידי וקיי לא מגיע אליה. במהלך הבא אלווי מוסר אל סוול אך שוב המסירה לא מדויקת ורחוקה מידי. ניסיון שלישי ו-10 יארדים לעבור אלווי מנסה למסור אבל ההגנה של וושינגטון לוחצת אליו ומרחיקה אותו. אלווי לא מצליח למסור ,מופל ומרחיק את הברונקוס 18 יארדים אל קו ה-48 יארד של הרדקינס. מייק הוראן, המרחיק של הברונקוס, מרחיק את הכדור שיוצא אל מחוץ לקווי המגרש בקו ה-16 יארד של הרדסקינס. 3 דקות ו-33 שניות לסיום הרבע הראשון [13].

ניסיון ראשון, ויליאמס מוסר ימינה אל סנדרס שתופס את המסירה ומתקדם תשע יארדים אל קו ה-25 יארד של הרדסקינס. במהלך הבא סמית רץ שמאלה 25 יארדים. אולם בעקבות עבירת אחיזה לא חוקית (הולדינג) שביצע וורן, המהלך מבוטל והרדסקינס נקנסים ומתרחקים 10 יארדים לקו ה-15 יארד שלהם. נסיון שני ו-11 יארדים לעבור ויליאמס מוסר אל בראיינט שנעצר בקו ה-35 יארד של הרדסקינס ומקדם את הקבוצה 20 יארדים. ניסיון ראשון ויליאמס מנסה למסור אך מופל ומתרחק עשרה יארדים. במהלך הנפילה נפצע ויליאמס ומוחלף בג'י שורדר, הקוורטרבק המחליף. שרודר מנסה למסור אך גם הוא מופל ומתרחק שמונה יארדים. ניסיון שלישי ו-28 יארדים לעבור, מקו ה-17 יארד של הרדסקינס. שרודר מוסר דרך המרכז אל בראיינט שאינו מצליח לתפוס את הכדור ומפיל אותו. קוקס מרחיק את הכדור 39 יארדים אל קו ה-44 יארד של הברונקוס. 31 שניות נותרו לסיום הרבע הראשון. נסיון ראשון, אלווי מנסה למסור אל ווינדר אך המסירה לא הושלמה. בעקבות הפרעה למסירה נקנסת הגנת הרדסקינס והברונקוס מתקדמים 15 יארדים לקו ה-41 יארד של הרדסקינס. ווינדר רץ שמאלה אך לא מצליח להתקדם [13].

רבע שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפיגור 0–10 לברונקוס, פותחים הרדסקינס את הרבע השני מקו ה-20 יארד שלהם. ריקי סנדרס (83), רץ בצד הימני ועוקף את מגן הפינה השמאלי של הברונקוס, מארק היינס (36) ומותיר את הסייפטי טוני לילי (22) אחראי להגן מפני מסירת עומק. דאג ויליאמס (17) מקשית מסירת עומק מדויקת אל סנדרס שתופס את הכדור ורץ איתו אל האנד זאון. לילי לא מצליח לתפוס את סנדרס שרץ לטאצ'דאון.

הרבע השני מתחיל כשהכדור אצל הברונקוס, נסיון שני ועשרה יארדים לעבור מקו ה-41 יארד של הרדסקינס. במהלך הראשון של הרבע אלווי מוסר דרך המרכז אל נאטיל אך המסירה קצרה מידי ונאטיל לא מצליח לתפוס אותה. במהלך הבא, נסיון שלישי ועשרה יארדים לעבור, אלווי מנסה למסור אך מופל ומתרחק שמונה יארדים. אולם בעקבות אופסייד של הגנת הרדסקינס מתקדמים הברונקוס חמישה יארדים. כעת נסיון שלישי וחמישה יארדים לעבור מקו ה-36 של הרדסקינס, אלווי מוסר אל בודי שמפיל את הכדור לפני שמצליח להשתלט עליו. הוראן מרחיק את הכדור 36 יארדים, הכדור נופל באנד זאון, טאצ'בק, הרדסקינס מקבלים את הכדור בקו ה-20 יארד שלהם. ויליאמס חוזר לאחר שנפצע ומחליף את שרודר. נסיון ראשון, ויליאמס מוסר מסירת עומק ימינה אל סנדרס שתופס את הכדור ורץ איתו 80 יארדים לטאצ'דאון. (אלי האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת). 7–10 לדנוור [13].

14 דקות ו-7 שניות לסיום הרבע השני, קוקס מרחיק את הכדור אל תוך האנד זאון, קן בל תופס את הכדור ומחזיר אותו לקו ה-18 יארד של הברונקוס. במהלך הראשון לאנג רץ דרך המרכז ומתקדם שלושה יארדים. נסיון שני ושבעה יארדים, אלווי מוסר שמאלה אל ווינדר אך המסירה לא הושלמה. במהלך הבא מוסר אלווי אל סוול שנהדף ולא מצליח להגיע אל המסירה. הוראן מרחיק את הכדור אל קו ה-36 יארד של הרדסקינס, גרין תופס את הכדור אך לא מצליח להתקדם ומופל בקו ה-36 יארד של הרדסקינס. הכדור אצל הרדסקינס, 12 דקות ו-59 שניות לסיום הרבע השני. במהלך הראשון ויליאמס מוסר למרכז אל ווארן שתופס את המסירה ומתקדם תשעה יארדים אל קו ה-45 יארד של הרדסקינס. נסיון שני ויארד אחד לעבור, סמית רץ דרך המרכז 19 יארדים ומופל בקו ה-45 יארד של הרדסקינס. נסיון ראשון, סמית רץ דרך המרכז ומתקדם יארד אחד. במהלך הבא בראיינט רץ בקשת רחבה שמאלה ומתקדם שמונה יארדים. נסיון שלישי ויארד אחד לעבור מקו ה-27 יארד של הברונקוס, ויליאמס מוסר מסירת עומק שמאלה אל ג. קלארק שתופס את הכדור ומתקדם איתו 17 יארדים לטאצ'דאון. (האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת). 10–14 לוושינגטון [13].

קוקס מרחיק את הכדור אל תוך האנד זאון והכדור לא מוחזר. הברונקוס מקבלים את הכדור בקו ה-20 יארד שלהם. נסיון ראשון, אלווי מוסר אל ווינדר שמתקדם 26 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-46 יארדים של הברונקוס, ווינדר רץ דרך המרכז ומתקדם שבעה יארדים. במהלך הבא מוסר אלווי אל נאטיל, אך נאטיל נבלם והמסירה לא הושלמה. נסיון שלישי ושלושה יארדים לעבור מקו ה-47 יארד של הרדסקינס, אלווי מתחמק מהגנת הרדסקינס, רץ קדימה ומתקדם 21 יארדים אל קו ה-29 יארדים של הרדסקינס. נסיון ראשון, וינדר רץ שמאלה אך לא מצליח להתקדם. נסיון שני אלווי מוסר אל סוול שלא מצליח להשתלט על הכדור. נסיון שלישי ועשרה יארדים לעבור, אלווי מוסר אל ג'ונסון שלא מצליח לתפוס את המסירה. קארליס מנסה להבקיע שער שדה ממרחק 43 יארדים אבל בועט שמאלה מידי. הכדור עובר אל הרדסקינס. שבע דקות ו-18 שניות לסיום הרבע השני. נסיון ראשון מקו ה-26 של הרדסקינס, ויליאמס מוסר דרך המרכז אל ג. קלארק שתופס את הכדור ומתקדם 16 יארדים. נסיון ראשון מקו ה- 42 יארד של הרדסקינס, סמית רץ בקשת רחבה ימינה ומתקדם 58 יארדים לטאצ'דאון. (האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת). 10–21 לוושינגטון [13].

קוקס מרחיק את הכדור אל קו ה-3 יארד של הברונקוס, בל מחזיר את הכדור 19 יארדים אל קו ה-22 יארד של הברונקוס. 6 דקות ו-27 שניות לסיום הרבע השני. נסיון ראשון, לאנג רץ ימינה ומתקדם שני יארדים. במהלך הבא, אלווי מוסר אל ג'ונסון אך המסירה רחוקה מידי וג'ונסון לא מגיעה אל הכדור. נסיון שלישי ושמונה יארדים לעבור מקו ה-24 יארד של הברונקוס. אלווי מוסר ימינה אל סוול שתופס את המסירה ויוצא אל מחוץ לקווי המגרש בקו ה-31 יארד של הברונקוס. נסיון רביעי ויארד אחד לעבור, הוראן מרחיק את הכדור למרחק 29 יארדים ויצא אל מחוץ לקווי המגרש בקו ה-40 יארד של הרדסקינס. 4 דקות ו-42 שניות לסיום הרבע השני. נסיון ראשון, ויליאמס מוסר אל סנדרס, אך המסירה רחוקה מידי והמסירה לא מושלמת. נסיון שני, ויליאמס מוסר דרך המרכז אל סנדרס שמופל בקו ה-50 יארד ומשיג נסיון ראשון לעבור עשרה יארדים. ויליאמס מוסר מסירת עומק ימינה אל סנדרס שתופס אותה בקו ה-10 יארד של הברונקוס ורץ לטאצ'דאון. (האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת). 10–28 לוושינגטון [13].

קוקס מרחיק את הכדור אל תוך האנד זאון. הברונקוס מקבלים את הכדור בקו ה-20 יארד שלהם. 3 דקות ו-42 שניות לסיום הרבע השני. ווינדר רץ בקשת רחבה שמאלה ומתקדם 13 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-33 יארד של הברונקוס. ווינדר רץ דרך המרכז ומתקדם שמונה יארדים. נסיון שני, אלווי מוסר מסירת עומק אל נאטיל שנחטפת על ידי בארי וילבורן, שלא מצליח להתקדם מקו ה-21 יארד של הרדסקינס. 2 דקות ו-14 שניות לסיום הרבע השני. נסיון ראשון, סמית רץ ימינה ומתקדם יארד אחד. התראת שתי הדקות לסיום המחצית,טיים אאוט. נסיון שני ותשע יארדים לעבור, סמית רץ שמאלה ומתקדם 43 יארדים אל קו ה-35 יארד של הברונקוס. נסיון ראשון, ויליאמס מוסר אל ווארן שלא משטלת על הכדור ומפיל אותו. נסיון שני, ויליאמס מוסר ימינה אל סנדרס שמתקדם 21 יארד אל קו ה-14 יארד של הברונקוס. וושינגטון לוקחים את הטיים אאוט הראשון שלהם. נסיון ראשון , ויליאמס מוסר דרך המרכז לסנדרס שמתקדם שבע יארדים אל קו ה-7 יארד של הברונקוס. נסיון שני, בראיינט ימינה אך מתרחק יארד אחד. דנוור לוקחים את טיים אאוט השני שלהם. נסיון שלישי וארבע יארדים לעבור, ויליאמס מוסר שמאלה אל קלינט דידיר שתופס את הכדור באנד זאון לטאצ'דאון. (האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת). 10–35 לוושינגטון [13].

דקה ו-4 שניות לסיום הרבע השני, קוקס מרחיק את הכדור אל קו ה-10 יארד של הברונקוס. בל תופס את הכדור ומחזיר אותו 14 יארדים אל קו ה-24 יארד של הברונקוס. נסיון ראשון, אלווי מוסר דרך המרכז ללאנג שמתקדם שבע יארדים. נסיון שני ושלושה יארדים לעבור, אלווי מוסר אל סוול שמתקדם עשרה יארדים אל קו ה-41 יארד של הברונקוס. דנוור לוקחים את הטיים אאוט השלישי שלהם, 23 שניות לסיום הרבע השני. נסיון ראשון, אלווי מוסר שמאלה אל ג'קסון שתופס את הכדור ומתקדם איתו 27 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-36 יארד של הרדסקינס, אלווי מוסר שמאלה אל נאטיל אך בריאן דיוויס חוטף את הכדור מקו ה-21 יארד של הרדסקינס, ולא מצליח להתקדם איתו. 7 שניות לסיום הרבע השני, ויליאמס לא מסתכן במסירה, מוריד את הברך לקרקע ומתרחק יארד אחד במטרה למשוך את הזמן הנותר עד לסיום הרבע [13].

רבע שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרבע נפתח בבעיטת פתיחה של קוקס שמרחיק את הכדור אל קו ה-8 יארד של הברונקוס, בל מחזיר את הכדור 19 יארדים אל קו ה- 27 יארד של הברונקוס. נסיון ראשון, אלווי מוסר אל לאנג, אך המסירה קצרה ולאנג לא מגיעה אליה. נסיון שני, אלווי מוסר אל סוול, אך המסירה ארוכה מידי. נסיון שלישי ועשרה יארדים לעבור, אלווי מוסר אל ג'קסון שמתקדם 11 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-38 יארד של הברונקוס, ווינדר רץ שמאל אך מתרחק שלושה יארדים. נסיון שני ו-13 יארדים לעבור, אלווי מוסר אל ג'ונסון אך המסירה ארוכה מידי. נסיון שלישי, עבירת False Start קונסת את הברונקוס בחמישה יארדים. נסיון שלישי ו-18 יארדים לעבור, אלווי מוסר אל נאטיל אך הכדור נחטף על ידי ווילבורן בקו ה-39 יארד של הרדסקינס. ווילבורן רץ עם הכדור 11 יארדים אל קו ה-50 יארד. בעקבות עבירה בלתי ספורטיבית נקנסים הרדסקינס ב-15 יארדים. 13 דקות ו-17 שניות לסיום הרבע השלישי. נסיון ראשון מקו ה-35 יארד של הרדסקינס, סמית רץ בקשת רחבה ימינה אך לא מצליח להתקדם. נסיון שני, בראיינט רץ בהתחמקות מההגנה ומתקדם 15 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-50 יארד, ויליאמס מוסר דרך המרכז אל ג. קלארק שתופס את המסירה ומתקדם 12 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-38 יארד של הברונקוס, סמית רץ דרך המרכז ומתקדם יארד אחד. נסיון שני ותשע יארדים לעבור, ויליאמס מוסר ימינה אל ג. קלארק אך המסירה קצרה מידי. נסיון שלישי ותשע יארדים לעבור מקו ה-37 יארד של הברונקוס, ויליאמס מוסר לסנדרס אך המסירה לא מושלמת. המהלך מבוטל בעקבות עבירה של הברונקוס שנקנסים ב-5 יארדים ומעניקה נסיון ראשון אוטומטי לרדסקינס. נסיון ראשון מקו ה-32 יארד של הברונקוס, סמית רץ דרך המרכז ומתקדם יארד אחד. נסיון שני, ויליאמס מוסר אל סנדרס שתופס את המסירה ומתקדם שני יארדים. נסיון שלישי, ויליאמס ממהר למסור אל ג. קלארק שאינו תופס את המסירה. האג'י-שיק מנסה להבקיע שער שדה ממרחק 46 יארדים אבל הבעיטה פוגעת בעמוד השער הימני והכדור לא נכנס לשער [13].

8 דקות ו-57 שניות לסיום הרבע השלישי. נסיון ראשון על קו ה-29 יארד של הברונקוס, אלווי מוסר אל סוול שלא מצליח להשתלט על הכדור. נסיון שני, אלווי מנסה למסור אך מופל ומתרחק שבעה יארדים. נסיון שלישי ו-17 יארדים לעבור מקו ה-22 יארד של הברונקוס, אלווי מוסר לג'קסון שאינו תופס את הכדור. המהלך מבוטל בעקבות עבירה של הרדסקינס שנקנסים בחמישה יארדים. נסיון שלישי ו-12 יארדים לעבור מקו ה-27 יארד של הברונקוס. אלווי מוסר אל נאטיל שמפיל את המסירה לפני שמצליח להשתלט עליה. הוראן מרחיק את הכדור 43 יארדים אל קו ה-30 יארד של הרדסקינס. דארל גרין, מגן הפינה של הרדסקינס תופס את הכדור אבל בוחר שלא להתקדם איתו. 8 דקות ו-3 שניות לסיום הרבע השלישי. נסיון ראשון, סמית רץ בקשת רחבה ימינה ומתקדם שלושה יארדים. נסיון שני, ויליאמס מוסר את הכדור דרך המרכז אל וורן שתופס את הכדור ומתקדם שישה יארדים. נסיון שלישי ויארד אחד לעבור מקו ה-39 יארד של הרדסקינס, רוג'רס רץ שמאלה ומתקדם שני יארדים. נסיון ראשון, ויליאמס מוסר אל סנדרס שתופס את הכדור מתקדם שישה יארדים. נסיון שני וארבעה יארדים לעבור, סמית רץ ימינה ומתקדם שלושה יארדים. נסיון שלישי ויארד אחד לעבור מקו ה-50 יארד, רוג'רס רץ מסביב להגנה בצד ימין ומתקדם שלושה יארדים. נסיון ראשון מקו ה- 47 יארדים, ויליאמס מוסר מסירת עומק אל ג. קלארק, ג'רמיה קאסטיל, המגן האחורי של הברונקוס חוטף את המסירה על קו ה-2 יארד של הברונקוס. קאסטיל לא מצליח להתקדם לאחר החטיפה [13].

3 דקות ו-34 דקות לסיום הרבע השלישי. נסיון ראשון, לאנג רץ דרך המרכז ומתקדם ארבעה יארדים. המהלך מבוטל בעקבות עבירה אחיזה לא חוקית של הברונקוס שנקנסים ביארד אחד. נסיון ראשון ו-11 יארדים לעבור מקו ה-1 יארד של הברונקוס, אלווי מוסר ימינה אל ג'קסון שתופס את המסירה ומתקדם עשרה יארדים. נסיון שני ויארד אחד לעבור, ווינדר רץ מסביב להגנה בצד ימין ומתקדם ארבעה יארדים. נסיון ראשון מקו ה-15 יארד של הברונקוס, אלווי מוסר ימינה אל נאטיל שתופס את המסירה ומתקדם 13 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-28 יארד של הרדסקינס, אלווי מוסר אל ג'קסון שלא משתלט על המסירה. נסיון שני, הברונקוס לא מתחילים את המהלך בזמן ונקנסים בחמישה יארדים. נסיון שני ו-15 יארדים לעבור מקו ה-23 יארד של הברונקוס, אללוי מנסה למסור אך מופל ומתרחק שבעה יארדים. נסיון שלישי ו-22 יארדים לעבור מקו ה-16 יארד של הברונקוס, אלווי מוסר אל וואטסון, המסירה נחטפת על קו ה-40 יארד של הברונקוס. אולם המהלך מבוטל בעקבות עבירה על הקוורטרבק לאחר המסירה שביצעו הרדסקינס שנקנסים ב-15 יארדים. הברנוקוס מקבלים נסיון ראשון אוטומטי. נסיון ראשון, סוול רץ מקשת רחבה שמאלה אך מתחרק שלושה יארדים. נסיון שני, אלווי מוסר אל נאטיל של משתלט על הכודר. נסיון שלישי ו-13 יארדים לעבור מקו ה-28 יארד של הברונקוס, אלווי מוסר מסירת עומק אל נאטיל, אך הגנת הרדסקינס מצליחה להסית את המסירה והיא אינה מגיעה אל נאטיל. הוראן מרחיק את הכדור 40 יארדים אל קו ה- 32 יארד של הרדסקינס. 12 שניות לסיום הרבע השלישי. נסיון ראשון, ג. קלארק רץ עם הכדור אך לא מצליח להתקדם [13].

רבע רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרבע השני מתחיל כשהכדור אצל הרדסקינס. נסיון ראשון מקו ה-43 יארד של הברונקוס, סמית רץ בקשת רחחבה ומתקדם 32 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-11 יארד של הברונקוס, סמית רץ שמאלה ומתקדם שבעה יארדים. נסיון שני ושלושה יארדים לעבור מקו ה-4 יארד של הברונקוס, סמית רץ דרך המרכז ארבעה יארדים לטאצ'דאון. (האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת). 42–10 לוושינגטון [13].

קוקס מרחיק את הכדור אל תוך האנד זואן, בל תופס את הכדור ומחזיר אותו אל קו ה-14 יארד של הברונקוס. 13 דקות ו-9 שניות לסיום המשחק. נסיון ראשון, לאנג רץ צמוד לימין ומתקדם שתע יארדים. נסיון שני מקו ה-23 יארד של הברונקוס, אלווי מנסה למסר, מתחמק מהגנת הרדסקינס ומתקדם 12 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-35 יארד של הברונקוס, אלווי מוסר אל ווינדר שאינו תופס את הכדור. נסיון שני, אלווי מוסר ימינה אל קיי שתופס את הכדור ומתקדם 27 יארדים. נסיון ראשון מקו ה-38 יארד של הרדסקינס, אלווי מנסה למסור אך מופל ומתרחק עשרה יארדים. נסיון שני ו-20 יארדים לעבור מקו ה-48 יארד של הרדסקינס, אלווי מוסר שמאלה אל קיי שתופס את המסירה ומתקדם 11 יארדים. נסיון שלישי ותשע יארדים לעבור מקו ה-37 יארד של הרדסקינס, אלווי מנסה למסור אך מופל על ידי הגנת הרדסקינס ומתרחק שמונה יארדים. נסיון רביעי ו-17 יארדים לעבור, במקום להרחיק את הכדור הברונקוס הולכים על מהלך נוסף, אלווי מוסר את הכדור שמאלה אל ג'ונסון שתמתקדם 32 יארדים. בעקבות עבירה המהלך מבוטל והברונקוס נקנסים בעשרה יארדים. הוראן מרחיק את הכדור אל מחוץ לקווי המגרש בקו ה-25 יארד של הרדסקינס [13].

9 דקות ו-11 שניות לסיום המשחק. נסיון ראשון, סמית רץ בקשת רחבה ימינה ומתקדם שישה יארדים. נסיון שני, סמית רץ דרך המרכז ומתקדם תשעה יארדים. נסיון ראשון מקו ה-40 יארד של הרדסקינס, סמית רץ דרך המרכז ומתקדם שלושה יארדים. נסיון שני ושבעה יארדים לעבור, סמית רץ בקשת רחבה ימינה ומתקדם ארבעה יארדים. נסיון שלישי ושלושה יארדים לעבור מקו ה-47 יארד של הרדסקינס, בראיינט רץ צמוד לימין ומתקדם 13 יארדים לקו ה-40 יארד של הברונקוס. נסיון ראשון, בראיינט רץ שמאלה ומתרחק שלושה יארדים. נסיון שני ו-13 יארדים לעבור, בראיינט רץ צמוד לימין ומתקדם שישה יארדים. נסיון שלישי ושבעה יארדים לעבור מקו ה-37 יארד של הברונקוס, ויליאמס מוסר שמאל אל סנדרס שתופס את הכדור ומתקדם שמונה יארדים. נסיון ראשון, בראיינט רץ ימינה ומתקדם שני יארדים. נסיון שני, ג'ורג' רוג'רס רץ ומתקדם ארבעה יארדים. התראת שתי הדקות לסיום המשחק,טיים אאוט. נסיון שלישי וארבעה יארדים לעבור מקו ה-23 יארד של הברונקוס, רוגר'ס רץ צמוד לימין ומתקדם חמישה יארדים. נסיון ראשון, רוג'רס רץ ימינה ומתקדם שלושה יארדים. נסיון שני, גריפין רץ דרך המרכז ומתקדם שני יארדים. במטרה למשוך את הזמן הנותר עד לסיום המשחק, ויליאמס מוריד את הברך לקרקע ומתרחק יארד אחד [13].

סיכום הניקוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבע ראשון

  • דנוור - טאצ'דאון: ריקי נאטיל, מסירה מג'ון אלווי 56 יארדים (ריץ' קארליס מבקיע את הנקודה הנוספת) 7–0 לדנוור
  • דנוור - שער שדה: ריץ' קארליס, בעיטה ממרחק 24 יארדים 10–0 לדנוור

רבע שני

  • וושינגטון - טאצ'דאון: ריקי סנדרס, מסירה מדאג ויליאמס 80 יארדים (אלי האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת) 10–7 לדנוור
  • וושינגטון - טאצ'דאון: גארי קלארק, מסירה מדאג ויליאמס 27 יארדים (אלי האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת) 14–10 לוושינגטון
  • וושינגטון - טאצ'דאון: טימי סמית, ריצה 58 יארדים (אלי האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת) 21–10 לוושינגטון
  • וושינגטון - טאצ'דאון: ריקי סנדרס, מסירה מדאג ויליאמס 50 יארדים (אלי האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת) 28–10 לוושינגטון
  • וושינגטון - טאצ'דאון: קלינט דידיר, מסירה מדאג ויליאמס 8 יארדים (אלי האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת) 35–10 לוושינגטון

רבע רביעי

  • וושינגטון - טאצ'דאון: טימי סמית, ריצה 4 יארדים (אלי האג'י-שיק מבקיע את הנקודה הנוספת) 42–10 לוושינגטון

מהלכי הטאצ'דאונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטטיסטיקה ושיאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטטיסטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רדסקינס ברונקוס
נסיונות ראשונים 25 18
יארדים בהתקפה 602 327
כדורים עוברים 1 3
יארדים בהחזרות 57 106
עבירות (יארדים) 6 (65) 5 (26)
החזקה בכדור 35:15 24:45

סטטיסטיקה קבוצתית

למרות שהתקשו ברבע הראשון, התקפת הרדסקינס בהנהגת הקוורטרבק דאג ויליאמס, שנבחר ל-MVP של המשחק, הצליחו לצמצם את פער עשר נקודות ההובלה של הברונקוס. לאחר שהשלים רק 4 מתוך 10 המסירות שמסר ברבע הראשון שבסופו נפצע, חזר ויליאמס ברבע השני בו השלים 9 מתוך 11 המסירות שמסר מתוכם ארבעה טאצ'דאונים. ויליאמס שאחראי ל-228 יארדים ברבע השני, יחד עם הרץ האחורי טימי סמית, הובילו את הרדסקינס ל-356 יארדים בהתקפה ברבע השני בלבד. מנגד התקפת הברונקוס שכיכבה בבע הראשון, נבלמה על ידי הגנת הרדסקינס ברבע השני. הקוורטרבק של הברונקוס, ג'ון אלווי, שנבחר ל-MVP של העונה השלים 5 מסירות מתוך 15 המסירות שמסר. אלווי השיג 76 יארדים בלבד, לא הצליח למסור לטאצ'דאון ונחטף פעמיים. ברבע השני סיימו הברונקוס עם 127 יארדים בהתקפה [14] [15].

במהלך המשחק, התקפת הרדסקינס השיגו 602 יארדים ב-72 מהלכים (ממוצע של 8.4 יארדים למהלך). מתוכם 322 יארדים מ-30 מהלכי מסירה שהושלמו (ממוצע של 10.8 יארדים למסירה) ו-280 יארדים מ-40 מהלכי ריצה (ממוצע של 7 יארדים למהלך ריצה). הרדסקינס השיגו 25 נסיונות ראשונים, מתוכם 13 ממהלכי ריצה, 11 ממהלכי מסירה ומהלך אחד בעקבות עבירה. התקפת הרדסקינס הצליחו תשע מתוך 15 פעמים להתקדם בנסיון השלישי לנסיון ראשון. במהלך המשחק ספגו כדור עובר אחד בלבד בעקבות חטיפת מסירה. פעם נוספת איבדו את הכדור בפאמבל אך הצליחו להשתלט עליו בחזרה. ההתקפה החזיקה בכדור 35 דקות ו-15 שניות [14].

התקפת הברונקוס השיגו 327 יארדים ב-61 מהלכים (ממוצע של 5.6 יארדים למהלך). מתוכם 230 יארדים מ-39 מהלכי מסירה שהושלמו (ממוצע של 5.9 יארדים למהלך מסירה) ו-97 יארדים מ-17 מהלכי ריצה (ממוצע של 5.7 יארדים למהלך ריצה). הברונקוס השיגו 18 נסיונות ראשונים, מתוכם שישה ממהלכי ריצה, עשרה ממהלכי מסירה ושניים בקבות עבירות. התקפת הברונקוס הצליחו פעמיים מתוך 12 פעמים להתקדם בנסיון השלישי לנסיון ראשון. במהלך המשחק ספגו שלושה כדורים עוברים בעקבות שלושה חטיפות מסירה. ההתקפה החזיקה בכדור 24 דקות ו-45 שניות [14].

מסירה
דנוור ברונקוס
מסירות השלמות יארדים טאצ'דאונים חטיפות
ג'ון אלווי 38 14 257 1 3
וושינגטון רדסקינס
מסירות השלמות יארדים טאצ'דאונים חטיפות
דאג ויליאמס 29 18 340 4 1
ריצה
דנוור ברונקוס
יארדים מהלכים ממוצע מהלך שיא טאצ'דאונים
ג'ין לאנג 38 5 7.6 13 0
ג'ון אלווי 32 3 10.7 21 0
סמי ווינדר 30 8 3.8 13 0
וושינגטון רדסקינס
יארדים מהלכים ממוצע מהלך שיא טאצ'דאונים
טימי סמית 204 22 9.3 58 * 2
קלווין בראיינט 38 8 4.8 15 0

* - מהלך טאצ'דאון

תפיסה
דנוור ברונקוס
תפיסות יארדים טאצ'דאונים
מארק ג'קסון 4 76 0
סטיב סוול 4 41 0
ריקי נאטיל 2 69 1
קלרנס קיי 2 38 0
וושינגטון רדסקינס
תפיסות יארדים טאצ'דאונים
ריקי סנדרס 9 193 2
גארי קלארק 3 55 1
דון וורן 2 15 0
ארט מונק 1 40 0

סטטיסטיקה אישית

תואר ה-MVP של המשחק הוענק לדאג ויליאמס בעקבות הצלחתו במשחק. ויליאמס השלים 18 מתוך 29 המסירות שמסר (62% השלמות) למרחק כולל של 340 יארדים (ממוצע של 18.8 יארדים למסירה), מתוכם מסר לארבעה טאצ'דאונים ונחטף פעם אחת בלבד. ג'ון אלווי השלים 14 מתוך 38 מסירות שמסר (36.8% השלמות) למרחק כולל של 257 יארדים (ממוצע של 18.3 יארדים למסירה), מתוכם מסר לטאצ'דאון אחד ונחטף שלוש פעמים [15].

טימי סמית, רץ 204 יארדים במהלך המשחק וקבע שיא יארדים בריצה במשחק סופרבול. את השיא קבע ב-22 מהלכים (ממוצע של 9.3 יארדים למהלך) בהם רץ לשני טאצ'דאונים. מהלך השיא שלו היה ריצת 58 יארד לטאצ'דאון. קלווין בראיינט רץ 38 יארדים בשמונה מהלכים (ממוצע של 4.8 יארדים למהלך). מהלך השיא שלו היה ריצה למרחק 15 יארדים [15].

ג'ין לאנג רץ 38 יארדים בחמישה מהלכים (ממוצע של 7.6 יארדים למהלך). מהלך השיא שלו היה ריצת 13 יארדים. למרות היותו קוורטרבק, ג'ון אלווי דורג כרץ השני בטיבו בברונקוס כשרץ 32 יארדים ב-3 מהלכים (ממוצע של 10.7 יארדים למהלך) . מהלך השיא שלו היה ריצת 21 יארדים. סמי ווינדר, הרץ האחורי הראשון של הברונקוס, רץ בשמונה מהלכים אולם למרחק של 30 יארדים בלבד (ממוצע של 3.8 יארדים בלבד) [15].

ריקי סנדרס, תפס תשע תפיסות למרחק 193 יארדים (ממוצע של 21.4 יארדים לתפיסה), מתוכן תפס שתי מסירות לטאצ'דאון. סנדרס תפס מחצית מהמסירות שויליאמס השלים. גארי קלארק תפס שלוש מסירות למרחק של 55 יארדים (ממוצע של 18.3 יארדים לתפיסה) , מתוכן תפס מסירה אחת לטאצ'דאון [15].

מארק ג'קסון תפס ארבע מסירות למרחק 76 יארדים (ממוצע של 19 יארדים לתפיסה). סטיב סוול, למרות שאינו תופס, תפס ארבע מסירות למרחק 41 יארדים (ממוצע של 10.2 יארדים לתפיסה). ריקי נאטיל תפס שתי מסירות למרחק 69 יארדים (ממוצע של 34.5 יארדים לתפיסה) מתוכן תפס מסירה אחת לטאצ'דאון [15].

שיאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שתי הקבוצות:

  • הכי הרבה יארדים בהתקפה לשתי קבוצות במשחק סופרבול (929)

הרדסקינס:

  • הכי הרבה יארדים בהתקפה במשחק סופרבול (602)
  • הכי הרבה יארדים בריצה במשחק סופרבול (280)
  • הכי הרבה טאצ'דאונים במשחק סופרבול (6)
  • הכי הרבה יארדים בהתקפה ברבע של משחק סופרבול (356)
  • הכי הרבה נקודות ברבע ובמחצית של משחק סופרבול (35)
  • הכי הרבה טאצ'דאונים ברבע של משחק סופרבול (5)
  • פיגור הניקוד הגדול ביותר שקבוצה חזרה ממנו וניצחה בסופרבול (10 נקודות , תיקו עם ניו אורלינס סיינטס בסופרבול XLIV)

שעת פתיחה המשחק ותנאי מזג אוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 18:00 (שעון החוף המזרחי), 15:00 (שעון החוף המערבי), 1:00 (שעון ישראל)
  • ‏16 ( ‏61), מעונן חלקית
  • 60% לחות , רוח בכיוון מערב במהירות 10 מייל לשעה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "N.F.L. Approves Sale of Broncos". New York Times. 1984-05-24. נבדק ב-2010-01-11.
  2. ^ "1987 players' strike". USA Today. נבדק ב-2008-04-05.
  3. ^ 1 2 3 "Denver Broncos Team History". Nflteamhistory.com. נבדק ב-2008-11-28.
  4. ^ 1 2 3 "1987 Denver broncos stats". pro-football reference. נבדק ב-2010-08-12.
  5. ^ Sandra Wright Bailey, Leonard Shapiro, George Solomon, Washington Post Company. Staff (1988). Redskins The team of the eighties. pp. p.80-81. {{cite book}}: |pages= has extra text (עזרה)תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)
  6. ^ 1 2 3 4 "Washington Redskins playoff history". ESPN. נבדק ב-2008-04-05.
  7. ^ 1 2 "Washington Redskins History: 1980". Washington Redskins. נבדק ב-2009-12-13.
  8. ^ 1 2 ‏ ‏ Sandra Wright Bailey, Leonard Shapiro, George Solomon, Washington Post Company. Staff (1988). Redskins The team of the eighties. pp. p.50-53. {{cite book}}: |pages= has extra text (עזרה)תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)
  9. ^ "1987 playoff rushing stats". NFL.COM. נבדק ב-2010-08-22.
  10. ^ 1 2 3 4 5 "Denver Broncos playoff history". ESPN. נבדק ב-2010-08-05.
  11. ^ "Super Bowl raiting". tvbythenumbers. נבדק ב-2010-08-22.
  12. ^ "Post-Super Bowl TV". zap2it. נבדק ב-2010-08-22.
  13. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 "Super Bowl XXII Play By Play". USA Today. נבדק ב-2010-09-10.
  14. ^ 1 2 3 "Super bowl XXII team stats". thehogs.net. נבדק ב-2010-08-22.
  15. ^ 1 2 3 4 5 6 "Super bowl XXII individual stats". thehogs.net. נבדק ב-2010-08-22.