משתמש:Yiftaa/ניסוי בעיצוב/ציור נבחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תחת גל גדול בסמוך לקאנאגאווהיפנית: 神奈川沖浪裏 - "קאנאגאווה אוקי נאמי אורה") הידוע גם בשם "הגל הגדול" היא יצירה של חיתוך עץ, דיו על נייר, מעשה ידי האמן היפני קצושיקה הוקוסאי. היצירה פורסמה בתקופת אדו, בין השנים 1830 ל-1833. זו היצירה ראשונה בסדרת ההדפסים "36 מבטים על הר פוג'י". הציור זכה לתשומת לב רבה והפך לאחד האיורים היפנים המפורסמים ביותר בעולם. הוא מושפע מאוד מהרגש הציבורי שאחז בתושבי יפן לאחר פגיעות הצונאמי באי.

ניתן למצוא מספר העתקים של היצירה בעולם, ביניהם במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בעיר ניו יורק, במוזיאון הבריטי בלונדון ובביתו של קלוד מונה בז'יברני שבצרפת. "הגל הגדול" של הוקוסאי נחשבת לאחת היצירות המפורסמות ביותר של אמנים יפנים בעולם.

בשל פרסומה ובשל הדרמטיות העזה שבה, ניתן למצוא פרודיות רבות של היצירה הכוללות נושאים שונים. למשל, ניתן למצוא אילוסטרציה של "הגל הגדול" כ"עוגי פלצת"- דמות טלוויזיונית מודרנית שמקוטלגת כ"מפלצת שטורפת עוגיות". זו היא הקבלה לגל שעומד לטרוף את הספינה. כמו כן, ניתן למצוא גם הקבלות ליצירות אומנות מפורסמות כמו שילוב יצירתו של ואן גוך "ליל כוכבים" עם "הגל הגדול".