משתמש:Yiftaa/ניסוי בעיצוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{{שם}}}

ציורי הסלע בוואל קמוניקה (איטלקית Incisioni rupestri della Val Camonica) הם אוסף פטרוגליפים (ציורי סלע) פרהיסטוריים הפזורים לאורך עמק ואל קמוניקה שבצפון איטליה. זהו אחד האוספים הגדולים בעולם מסוגו, והוא הוכרז על ידי אונסק"ו ב-1979 כאתר המורשת העולמית הראשון באיטליה. על פי ארגון אונסק"ו, יש בעמק 140,000 דמויות וסמלים, אך תגליות חדשות הגדילו בהדרגה את מספרם הכולל של הציורים הידועים ל-200,000 ול-300,000. פטרוגליפים חקוקים בסלעים לכל אורך העמק, אך הריכוזים העיקריים שלהם מצויים בסביבות דרפו בואריו טרמה (Darfo Boario Terme), קאפו די פונטה (Capo di Ponte), נדרו (Nadro), צ'ימברגו (Cimbergo) ופספרדו (Paspardo).

לערך המלא


{{{שם}}}

אחד מהציורים המפורסמים בעולם, המונה ליזה, מאת לאונרדו דה וינצ'י


{{{שם}}}

רודולף טפפר (בצרפתית: Rodolphe Töpffer) היה מורה, סופר, צייר, קריקטוריסט וקרטוניסט שווייצרי. הוא ידוע בעיקר בזכות ספרי ורצועות הקומיקס שלו (שנתן להם את השם littérature en estampes, בעברית "ספרות גרפית"), שהיו בין הקומיקסים הראשונים שפורסמו ביבשת אירופה. הוא נודע כ"אבי רצועות הקומיקס" ונאמר עליו כי היה "אמן הקומיקס הראשון בהיסטוריה" (אמרה המתייחסת לריצ'רד פ. אווטקלט, כותב הילד הצהוב, בזלזול).

טופפר, שרכש את השכלתו בפריז, עבד כמורה בבית ספר וניהל פנימייה, ונהג להצחיק את תלמידיו עם הקריקטורות שלו. בשנת 1837 פרסם את הספר "Histoire de M. Vieux Bois" (פורסם בארצות הברית בשנת 1842 בשם הרפתקאותיו של עובדיה אולדבוק). טופפר היה בין הראשונים שציירו את הקומיקס בצורה המודרנית והמוכרת שלו.

הוא נחשב כיום לאחד מפורצי הדרך בתחום הקומיקס והקריקטורה, וספריו היו לאבן דרך בהיסטוריה של קומיקס ואיור קומיקס. את ציוריו איפיינו במיוחד קווי המתאר המהוסים והקרטוניים שלא היו פופולריים עד אז בקריקטורות.


{{{שם}}}

יצירות אמנות רבות הושחתו במהלך השנים ממניעים שונים. בשנת 1918 מחו חברות התנועה הסופרג'יסטית הפמיניסטיות על הצגת הציור "ונוס מביטה במראה" של ולסקס בלונדון על ידי כך שחתכו את הציור לגזרים. בשנת 1972 ניפץ אדם בעזרת פטיש את דמותו של ישו ב"פייטה" מאת מיכלאנג'לו, בעוד הוא צועק "אני הוא ישו". בשנת 1975 נחתך ציורו של רמברנדט "משמר הלילה" בידי אדם שהחליט כי הוא בנו של הצייר וכי הוא נשלח על ידי "בני האור" להילחם ב"בני החושך". על תמונתו של רמברנדט "דנאה" שפך, בשנת 1987, לאומן לטבי חומצה במחאה על הדיכוי הסובייטי.


{{{שם}}}

תחת גל גדול בסמוך לקאנאגאווהיפנית: 神奈川沖浪裏 - "קאנאגאווה אוקי נאמי אורה") הידוע גם בשם "הגל הגדול" היא יצירה של חיתוך עץ, דיו על נייר, מעשה ידי האמן היפני קצושיקה הוקוסאי. היצירה פורסמה בתקופת אדו, בין השנים 1830 ל-1833. זו היצירה ראשונה בסדרת ההדפסים "36 מבטים על הר פוג'י". הציור זכה לתשומת לב רבה והפך לאחד האיורים היפנים המפורסמים ביותר בעולם. הוא מושפע מאוד מהרגש הציבורי שאחז בתושבי יפן לאחר פגיעות הצונאמי באי.

ניתן למצוא מספר העתקים של היצירה בעולם, ביניהם במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בעיר ניו יורק, במוזיאון הבריטי בלונדון ובביתו של קלוד מונה בז'יברני שבצרפת. "הגל הגדול" של הוקוסאי נחשבת לאחת היצירות המפורסמות ביותר של אמנים יפנים בעולם.

בשל פרסומה ובשל הדרמטיות העזה שבה, ניתן למצוא פרודיות רבות של היצירה הכוללות נושאים שונים. למשל, ניתן למצוא אילוסטרציה של "הגל הגדול" כ"עוגי פלצת"- דמות טלוויזיונית מודרנית שמקוטלגת כ"מפלצת שטורפת עוגיות". זו היא הקבלה לגל שעומד לטרוף את הספינה. כמו כן, ניתן למצוא גם הקבלות ליצירות אומנות מפורסמות כמו שילוב יצירתו של ואן גוך "ליל כוכבים" עם "הגל הגדול".




ברוכים הבאים למיזם הציור!

תפקידו של מיזם זה הוא לספק לקוראי ויקיפדיה מידע מתומצת ומרוכז אודות הנושאים החשובים ביותר בתחום הציור. הציור הוא אחד מסוגי האמנות המוכרים והעתיקים ביותר שקיימים, ולו מספר רב של תתי-סוגים ואינספור יצירות מקוריות ומהפכניות.

{{{שם}}}

ציור היא סוגה באומנות פלסטית שמשמשת את בני האדם עוד מימי קדם על מנת להעביר רגשות, מראות, חוויות או סיפורים ללא שימוש במילים. הציור מאופיין בשימוש בצבעים על משטח מוצק, לרוב ישר. הציור חולש על קשת רחבה מאוד של סגנונות, צורות, שיטות וטכניקות שמטרתן לציין או להעביר תכנים. המדיום נעשה לרוב תוך שימוש במברשות, אך גם סכינים, ספוגים ומברשות אוויר.

באמנות גם הפעולה וגם התוצר הסופי נקראים שניהם ציור. ציורים יכולים להועבר על כל משטח מוצק, כולל קירות, נייר, בד, עץ, זכוכית, כלי חרס, עלים, מתכות ועוד מגוון רחב של כלים. בציור לרוב מתמשים בצבעי מים, שמן ודיו, אך ז'אנרים שונים בציור משתמשים גם בחול, חימר, טיח, פחם ועוד.

הציור הוא אחת הסוגות החשובות והמשמעותיות ביותר באמנות, וכולל טכניקות ושיטות רבות בהן רישום, קומפוזיציה, מחווה גופנית, סיפר, הפשטה, סוריאליזם, קוביזם, קרטון ועוד. ציורים יכולים להיות ייצוגיים וריאליסטים (כמו ציורי טבע דומם, ציורי נוף או דיוקנאות המעבירים את הקיים כפי שהוא) אך גם מופשטים, אקספרסיוניסטים, ביקורתיים או מופשטים עד כדי תיאור מינימלי של המציאות כפי שהיא.

הציור מלווה את האנושות מאז שחר ההיסטוריה. ציורים הופיעו עוד בתקופת האדם הקדמון כציורי קיר, והמשיכו במקביל להתפתחות ההסיטורית, כמו ציורים כל כלי חרס מיוון העתיקה, ציורים של סצינות תנ"כיות על תקרת הקפלה הסיסטינית וקטעים מחייו של בודהה.

לערך המלא

ערכים מומלצים בנושא ציור
טוען את הלשוניות...


{{{שם}}}

אומרים כי הידיעה היא מכנית, אם היא נולדת מתוך נסיון החושים, ומדעית אם היא נולדת ובאה לידי סיום בשכל, ואלו מכנית למחצה - אם היא נולדת מתוך המדע ומסתיימת בעשיית-כפיים. [...] התחלות-האמת המדעיות של הציור מבררות קודם כל מה הוא העצם בעל הצל, מהו צל ראשוני וצל-משנה ומהי התאורה, כלומר חושך, אור, צבע; מה הם עצם, צורה, מצב; מה הם ריחוק, קרבה, תנועה ומנוחה. דברים אלה נתפשים ברוח בלבד ללא עשיית-כפיים, וזה הוא מדע-הציור, השרוי ברוחו של ההוגה אותו. ממנו קם לאחר-מכן הביצוע, שהוא נכבד בהרבה מן העיון, או המדע, שדובר עליו לעיל.

לאונרדו דה וינצ'י, "ספר הציור", מתוך: פרקים בתאוריה של אמנות הרנסאנס והבארוק, מוסד ביאליק, 1989.



שגיאות פרמטריות בתבנית:לשוניות

פרמטרים [ כותרת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
טוען את הלשוניות...
  • אמנות מופשטת - זרם באמנות שאינו מנסה לחקות את המציאות או כל רעיון מוחשי, אלא מציג כתמים וקווים על מנת להעביר רעיונות, רגשות ומושגים שאינם מוחשיים.
  • קוביזם - סגנון אוונגרדי באמנות אשר אינו צופה באובייקט מנקודת מבט אחת, אלא מפרק את האובייקט לגורמיו ומציג גורמים אלה מנקודות מבט שונות באופן סימולטני. האמנים שהקימו את הזרם היו פבלו פיקאסו ובראק.
  • אקספרסיוניזם - זרם באמנות המעמיד במרכז היצירה את היוצר ואת ראייתו הפנימית.
  • פוטוריזם - תנועה אמנותית שנוסדה באיטליה ואינה נוגעת רק לאמנות, ומאמינה בהפסקת הנאמנות העיוורת לעבר, אשר מנע מיוצרים ליצור אמנות מקורית וחדשה.
  • קונסטרוקטיביזם - תנועה אמנותית שנוצרה ברוסיה לפני המהפכה הבולשביקית. מטרתה הייתה להזניח את האמנות ה"טהורה" לטובת אמנות המביאה תועלת לאדם ולחברה.
  • סוריאליזם - ציור המציג מצבים בלתי הגיוניים, אובייקטים דמיוניים או דמויות חלום וכיוצא בזה. אמנים בולטים הם דאלי ורנה מגריט.
  • אקספרסיוניזם מופשט - תנועה אמנותית שהתפתחה בשנות ה-40 של המאה ה-20 בניו יורק. אין זה סגנון אחיד ומוגדר, מטרתו היא לשחרר את האמן מהערכים האסתטיים המסורתיים.
  • פוביזם - סגנון לא ריאליסטי, המורכב משימוש בצבעים עזים וטהורים ללא ערבוב ומשיחות מכחול נמרצות. בסגנון זה ניכרת בפשטות בצורות, בדמויות ובנופים. אמן מייצג לזרם זה הוא מאטיס.
  • פופ ארט - סגנון שהתפתח באנגליה וארצות הברית בשנות השישים ובמסגרתו ציירו האמנים דימויים ויזואלים מן התקשורת, המדיה ומעולם הפרסום, וכן השתמשו בטכניקות של אותה מדיה.
  • אופ ארט - סגנון המשתמש בצורות גאומטריות ואבסטרקטיות על מנת ליצור אשליות אופטיות. היה פופולרי יחד עם סגנון הפופ ארט.
  • נאו-גאו - סגנון שהתפתח בארצות הברית בשנות השמונים ובמסגרתו הושם דגש על ציור מופשט גאומטרי אשר ניתנו לו משמעויות נוספות כאובייקטים מזוהים. בין האמנים בזרם זה ניתן לציין את הצייר פיטר האלי.
  • קרטון - סגנון שהתפתח בראשית המאה העשרים ומשמש בעיקר לקומיקס והנפשה. הסגנון מאופיין בתנועות רבות, חוסר ריאליסטיות וציורים הנעים בין ריאליזם לקריקטורה.
  • 1
    100%
    #8E236B
    #1E90FF