נורת' בונדיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נורת' בונדיי (פרוור)
North Bondi
נוף מנורת' בונדיי
נוף מנורת' בונדיי
מדינה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
מדינה ניו סאות' ויילסניו סאות' ויילס ניו סאות' ויילס
פרוור הפרוורים המזרחיים
עיר אם סידני
גובה 19 מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בפרוור 9,290 (10 באוגוסט 2021)
קואורדינטות 33°53′02″S 151°16′48″E / 33.884°S 151.28°E / -33.884; 151.28

נורת' בונדייאנגלית: North Bondi, תרגום ישיר צפון בונדיי) הוא פרוור בסידני, השייך מנהלית לרשות העירונית מועצת וייברלי.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נורת' בונדיי ממוקם ב-7 ק"מ מזרחית למרכז העסקים הראשי של סידני, וגובל מדרומו בפרוורים בונדיי ביץ', ממזרח ברוז ביי, ומצפון בדובר הייטס. בצדו המזרחי גובל הפרוור באוקיינוס, וכולל מספר חופים, הידוע שבהם הוא צוק בן באקלר. נורת' בונדיי כולל את גבולו הצפוני של המפרצון המהווה את חוף בונדיי ביץ', וניתן לראות את הבתים של נורת' בונדיי מהחוף. הרחוב הראשי החוצה את הפרוור ממערב למזרח הוא דרך בלייר. בתחילת המאה ה-20 פעלו באזור קווי חשמליות שונים, שהוחלפו באוטובוסים מאוחר יותר. כמו רוב הפרוורים המזרחיים, אין בפרוור תחנות רכבת.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1809 ניתנה לוויליאם רוברטס אחוזה רחבת ידיים (820 אלף מ"ר) שהתפרשה על פני כל אזור בונדיי, בין השאר נורת' בונדיי. בשנת 1892 הוקמה בפרוור סוללת התותחים ע"ש בן באקלר, שנועדה להגן על חופה המזרחי של סידני מספינות עוינות המתקרבות לאזור בונדיי. בשנות החמישים פינה הצבא את המחנה שהוקם בבן באקלר, וזה הפך לאתר בנייה שנסגר בשנות התשעים. כיום מצויה המקום שמורת טבע.

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניין בסגנון אר דקו

באזור נורת' בונדיי מקבץ בניינים בסגנון האדריכלי אר דקו, המשמשים לבתי מגורים וכמרכזים מסחריים. הפרוור תומך בין השאר בתרבות גלישה, עם מוסדות כגון שירותי ההצלה של בונדיי וחנויות גלשנים וציוד נלווה. בפרוור נמצא גם מסלול הגולף של בונדיי, ממזרח לדרך מילטרי. מסלול הגולף כולל אזור פסלים המקושט בתבליטים בעלי דוגמאות אבוריג'יניות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נורת' בונדיי בוויקישיתוף