ניילה רוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניילה רוז
Nyla Rose
רוז, 2019
רוז, 2019
לידה 3 באוגוסט 1982 (בת 41)
וושינגטון די. סי., ארצות הברית
שם במה ניילה רוז
ניילה דה דיסטרויר
B.D.I.T.L.R.
קאייג'ו
דבי קונג
משקל 84 ק"ג
גובה 1.70 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 8 בדצמבר 2012 – הווה (11 שנים)
מאמנים KYDA Pro Training School
CA אליוט
כריסטיאן יורק
ג'ון קרמון
ליגות AEW

ניילה רוזאנגלית: Nyla Rose; נולדה ב-3 באוגוסט 1982) היא מתאבקת אמריקאית, המופיעה בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW). רוז היא אחת מנשות האומות הראשונות. בפברואר 2019, היא הפכה למתאבקת הטרנסג'נדרית הראשונה אשר חתמה בארגון היאבקות אמריקאי מרכזי.[1][2]

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוז החלה להתאמן בבית הספר להיאבקות של KYDA אשר מבוסס בוירג'יניה המערבית. המדריכים שלה היו ג'ון קרמון, CA אליוט, כריסטיאן יורק ואקסנדר מדוקס. את הופעת הבכורה שלה ערכה ב-8 בדצמבר 2012. במהלך שנת הבכורה שלה בהיאבקות היא הספיקה לזכות באליפות הנשים הראשונה שלה מטעם ארגון Covey Promotions באוגוסט 2013. היא הספיקה לזכות באליפות זו פעמיים נוספות. במהלך השנים היא הספיקה להוסיף לרשימת התארים שלה את אליפות הנשים של Warriors Of Wrestling כאשר היא זכתה בה פעמיים ובאליפות הנשים של United Pro Wrestling Association.

All Elite Wrestling‏ (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך פברואר 2019, נודע שרוז חתמה על חוזה בארגון All Elite Wrestling‏ (AEW). את הופעת הבכורה שלה בארגון היא ערכה באירוע Double or Nothing, שנערך ב-25 במאי, בקרב מרובע נגד בריט בייקר, קיילי רה ואווסום קונג, שבסופו בייקר ניצחה. באירוע Fyter Fest, שנערך ב-29 ביוני, רוז הייתה מעורבת בקרב משולש נגד ריהו ויוקה סאקאזאקי, שבסופו ריהו יצאה עם ידה על העליונה. לאחר הקרב, היא תקפה את שתי המתחרות בקרב, מה שהקנה לה את הדמות ההילית (הרעה והשנואה על הקהל) במחלקת הנשים של הארגון. במופע המקדים לאירוע All Out, שנערך ב-31 באוגוסט, רוז השתתפה בקרב הקזינו באטל רויאל נשים, שבו הספיקה להדיח עשר משתתפות אחרות ואף הוכתרה בסוף למנצחת בקרב לאחר שהדיחה אחרונה את בריט בייקר, וכתוצאה מכך היא קיבלה הזדמנות להתחרות נגד ריהו בקרב אשר יקבע את אלופת הנשים הראשונה של AEW ויתקיים בתוכנית הבכורה של AEW בערוץ TNT ב-2 באוקטובר. במסגרת תוכנית הבכורה השבועית של הארגון, המוכרת בשם Dynamite, רוז כשלה בניסיונה לזכות באליפות הנשים של AEW לאחר שהפסידה לריהו, שהפכה לאלופת הנשים הראשונה בתולדות הארגון. ב-22 באוקטובר בתוכנית Dark וב-4 בדצמבר בתוכנית Dynamite, רוז גברה על לבה בייטס. ב-1 בינואר 2020, רוז כשלה בניסיונה לזכות באליפות הנשים של AEW, כשהתחרתה בקרב מרובע נגד ריהו, היקארו שידה ובריט בייקר, שבסופו ריהו ניצחה. לאחר הקרב, רוז תקפה את ריהו. ב-28 בינואר בתוכנית Dark, רוז ניצחה את שאנה בקרב שולחנות. לילה לאחר מכן בתוכנית Dynamite, רוז גברה על ביג סוול. ב-12 בפברואר, רוז גברה על ריהו וכתוצאה מכך הפכה לאלופת הנשים של AEW. באירוע Revolution, שנערך ב-29 בפברואר 2020, רוז הגנה בהצלחה על חגורת האליפות נגד קריס סטטלנדר. ב-11 במרץ, רוז ובי פריסטלי ניצחו בקרב זוגות את קריס סטטלנדר והיקארו שידה. באירוע Double or Nothing, שנערך ב-23 במאי, רוז איבדה את התואר לאחר שהפסידה להיקארו שידה בקרב ללא פסילות וללא ספירות חוץ. ב-9 בספטמבר, רוז ניצחה את טיי קונטי. באירוע Full Gear, שנערך ב-7 בנובמבר, רוז כשלה בניסיונה לזכות באליפות הנשים של AEW בפעם השנייה בקריירה כאשר היא נחלה הפסד להיקארו שידה. ב-3 במרץ 2021, רוז הפסידה לריו מיזונאמי בקרב גמר טורניר ההדחות על המועמדות לאליפות הנשים של AEW. ב-24 במרץ, רוז הפסידה לטיי קונטי. שבוע לאחר מכן, רוז והבאני ניצחו בקרב זוגות את היקארו שידה וטיי קונטי. בלילה השני של הספיישל Fyter Fest, שנערך ב-21 ביולי, רוז איתגרה את ד"ר בריט בייקר לקרב על אליפות הנשים של האחרונה; מנגד, היא כשלה בניסיונה לזכות בחגורת אליפות זו לאחר שהפסידה לה כתוצאה מהכנעה. ב-11 באוגוסט בפרק של התוכנית Dynamite, רוז נחלה הפסד לקריס סטטלנדר. ב-1 באוקטובר בפרק של התוכנית Rampage, רוז השתתפה בקרב משולש מול ג'ייד קרגיל ות'אנדר רוזה, שבסופו קארגיל ניצחה. במופע המקדים לאירוע Full Gear, שנערך ב-13 בנובמבר, רוז וג'יימי הייטר נחלו הפסד בקרב זוגות להיקארו שידה ות'אנדר רוזה. ב-17 בנובמבר בפרק של התוכנית Dynamite, רוז ניצחה את היקארו שידה בשלב רבע הגמר של הטורניר על אליפות TBS. בלילה הראשון של פרק הספיישל Holiday Bash, שנערך ב-22 בדצמבר, רוז הפסידה לרובי סוהו. ב-2 בפברואר 2022 בפרק של התוכנית Dynamite, רוז גברה על רובי סוהו. ב-1 ביולי בפרק של התוכנית Rampage, רוז הפסידה לטוני סטורם. ב-14 באוקטובר בפרק של התוכנית Rampage, רוז גברה על אנה ג'יי.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות Covey Promotions - CP
    • אליפות הנשים של CP‏ (3 פעמים)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותה במקום ה-16 מתוך 100 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2020
  • הישגים בארגון ההיאבקות United Pro Wrestling Association - UPWA
    • אליפות הנשים של UPWA (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Warriors Of Wrestling - WOW
    • אליפות הנשים של WOW (פעמיים)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניילה רוז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]