ג'ייד קרגיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ייד קרגיל
Jade Cargill
קרגיל, 2022
קרגיל, 2022
לידה 3 ביוני 1992 (בת 31)
ג'יפורד, פלורידה, ארצות הברית
שם במה ג'ייד קרגיל
משקל 73 ק"ג
גובה 1.78 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 3 במרץ 2021 – הווה (3 שנים ו־7 שבועות)
מאמנים AR פוקס
בריאן דניאלסון
דאסטין רודס
הית' מילר
QT מרשל
סנג'יי דאט
WWE Performance Center
ליגות WWE
מידע אישי
בן או בת זוג
  • Brandon Phillips (2017–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
  • Brandon Phillips (2017–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ייד קרגילאנגלית: Jade Cargill; נולדה ב-3 ביוני 1992) היא מתאבקת אמריקאית, המופיעה בארגון ההיאבקות WWE בתוכנית סמאקדאון. היא מוכרת בעיקר בשל תקופתה בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW), שבו הייתה פעם אחת אלופת TBS של AEW, כשרשמה תקופת כהונה של 508 ימים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרגיל נולדה ב-3 ביוני 1992 בג'יפורד, פלורידה. היא למדה בתיכונים של נהר סבסטיאן וחוף ורו, כשעזרה לקבוצות הכדורסל שלהם לזכות באליפויות המחוזות. קרגיל היא בוגרת אוניברסיטת ג'קסונוויל ובעלת תואר במדעי החברה.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2019, קרגיל נבחנה ב-WWE Performance Center.[1] בסופו של דבר, היא החלה להתאמן באקדמיית WWA4 של המתאבק AR פוקס. לאחר שקיבלה עצה ממארק הנרי, שאותו הגדירה כמנטור שלה, היא התאמנה תחת הדרכתו של הית' מילר. לאחר מכן, היא התאמנה תחת הדרכתם של מתאבקים מנוסים כמו QT מרשל, דאסטין רודס, סנג'יי דאט ובריאן דניאלסון.[2]

All Elite Wrestling‏ (2020–2023)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרגיל הופיעה לראשונה בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW) ב-11 בנובמבר 2020 בפרק של התוכנית השבועית Dynamite, כשהפריעה לקודי רודס ובישרה על הגעתו הממשמשת ובאה של כדורסלן העבר, שאקיל אוניל.[3] יום לאחר מכן, נשיא ומנכ"ל AEW, טוני חאן, הודיע שקרגיל חתמה על חוזה ארוך טווח.[4] לאחר מכן, היא עבדה עם קודי רודס ואשתו, ברנדי, דבר שהוביל לקיום קרב זוגות מעורב בין הארבעה. לעומת זאת, ברנדי הוחלפה ברד ולווט. ב-3 במרץ 2021 בפרק של התוכנית Dynamite, קרגיל ואוניל ניצחו את קודי וולווט, בקרב שהיה הראשון של קרגיל בקריירה. שבועיים לאחר מכן בפרק של התוכנית Dynamite, קרגיל רשמה את קרב היחידים הראשון שלה, כשגברה על דני ג'ורדין. למרות הצעתו של מאט הארדי לאמן אותה, הוא נדחה על ידה, כאשר היא שכרה לשורותיה את מארק סטרלינג.

באוקטובר 2021, קרגיל השתתפה בטורניר אשר קבע את אלופת TBS של AEW. במסגרת טורניר זה, היא ניצחה את רד ולווט, ת'אנדר רוזה ורובי סוהו וכתוצאה מכך זכתה בתואר. היא הגנה בהצלחה על התואר מול אנה ג'יי וג'וליה הארט במסגרת קרבות יחידים בפרקי התוכנית Rampage, שהתקיימו ב-21 וב-28 בינואר 2022, בהתאמה. במהלך תחילת שנת 2022, קרגיל פתחה ברצף ניצחונות, כשהגנה בהצלחה על יריבות רבות כמו טיי קונטי (באירוע Revolution, שנערך ב-6 במרץ), הבאני, ווילו נייטינגייל וליילה גריי. ב-13 באפריל בפרק של התוכנית Dynamite, קרגיל הקימה את קבוצת ה-Baddies אשר כללה אותה, קירה הוגאן ורד ולווט. באירוע Double or Nothing, שנערך ב-29 במאי, קרגיל ניצחה את ג'יי ושמרה על תוארה; באירוע זה, סטוקלי האת'וויי הפך למנג'ר החדש שלה. בסוף חודש יוני, גריי הפכה לחלק מהקבוצה, כשהחליפה את ולווט הפצועה. במהלך אותה התקופה, קרגיל פתחה בפיוד הראשון שלה עם אתנה, שערכה את הבכורה שלה בארגון. השתיים התמודדו על התואר באירוע All Out, שנערך ב-4 בספטמבר, בקרב שבו ג'ייד גברה על יריבתה באופן דומיננטי, שנמשך פחות מחמש דקות. לאחר שהגנה בהצלחה על תוארה מול טוענות לכתר נוספות בדמותן של מדיסון ריין ודיאמנטה, היא פתחה בפיוד עם ניילה רוז, שגנבה את אליפות ה-TBS שלה. הפיוד ביניהן נמשך כחודשיים והגיע לסיכום באירוע Full Gear, שנערך ב-19 בנובמבר, בו קרגיל ניצחה והחזירה לשורותיה את חגורת האליפות.

ב-5 בינואר 2023, קרגיל רשמה ציון דרך כאשר החזיקה במשך שנה באליפות ה-TBS.[5] שמונה ימים לאחר מכן, היא הפכה לאלופה אשר מחזיקה בזמן הארוך ביותר בתואר אליפות של AEW, כששברה את שיא החזקתה בן ה-372 ימים של היקארו שידה באליפות הנשים של AEW. היא החזיקה באליפות ה-TBS עד לאירוע Double or Nothing, שנערך ב-28 במאי. באירוע זה, היא שמרה על תוארה מול טאיה ואלקירי בקרב אליפות מתוכנן, אך הפסידה את תוארה באתגר פתוח לקריס סטטלנדר, שביצעה את חזרתה לארגון בפחות מחמישים שניות, הפסד שקטע רצף של 60 ניצחונות. קרגיל חזרה למרקע ב-9 בספטמבר בפרק של התוכנית Collision, כשתקפה את סטטלנדר. ב-15 בספטמבר בפרק של התוכנית Rampage, קרגיל הפסידה לאחרונה בקרב חוזר על התואר. קרב זה היה האחרון של קרגיל בארגון, כאשר החוזה שלה פג תוקף באותו היום.[6]

WWE‏ (2023–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 בספטמבר, קרגיל חתמה לחוזה ארוך טווח בארגון ההיאבקות WWE ונשלחה למתחם האימונים של ה-WWE Performance Center.[7] היא הופיעה לראשונה בתוכניות הארגון במהלך המופע המקדים לאירוע פאסטליין ב-7 באוקטובר, כשנצפתה לצד מנהל התוכן של ה-WWE, טריפל H.

קרב הבכורה שלה ב-WWE התקיים ב-27 בינואר 2024 במסגרת קרב הרויאל ראמבל המסורתי של אירוע הרויאל ראמבל. קרגיל נכנסה לקרב כמספר ה-28, הדיחה את ניה ג'קס, בקי לינץ' ונעמי, לפני שהודחה על ידי המספר ה-30 והאחרון בקרב, ליב מורגן. ב-22 במרץ בפרק של התוכנית סמאקדאון, נידע שקרגיל שויכה למותג סמאקדאון.[8] שבוע לאחר מכן בפרק של התוכנית סמאקדאון, קרגיל הופיעה לראשונה במותג כאשר היא חתמה על חוזה בלעדי למותג סמאקדאון. מאוחר יותר באותו הערב, קרגיל נחלצה לעזרתן של נעמי וביאנקה בלאייר מתקיפה בידי קבוצת Damage CTRL. מאוחר יותר דווח שקרגיל, נעמי ובלאייר תתמודדנה מול קבוצה זו בקרב שלוש נגד שלוש באירוע הדגל של השנה, רסלמניה 40. באירוע זה שהתקיים ב-6 באפריל במסגרת הלילה הראשון, שלוש המתאבקות גברו על קבוצת Damage CTRL לאחר שקרגיל הצמידה לניצחון את דקוטה קאי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרגיל היא ממוצא ג'מייקני. קרגיל ציינה את המתאבקת המנוחה צ'יינה ואת הדמות הבדיונית סטורם מאקס-מן כמקורות להשראה שלה.[9]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייד קרגיל הייתה אלופת TBS הראשונה של AEW והחזיקה בתואר זה במשך 508 ימים
  • הישגים בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling – AEW
    • אליפות TBS של AEW (פעם אחת, הראשונה)
    • טורניר אליפות TBS‏ (2022)
    • פרסי Dynamite (פעם אחת)
      • הכוכבת הפורצת – נשים (2022)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג אותה במקום ה-5 מתוך 150 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2022
    • טירון השנה (2021)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter – WON
    • טירון השנה (2021)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ייד קרגיל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]