סאמרסלאם (2022)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאמרסלאם (2022)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם של רומן ריינס וברוק לסנר
מידע
ארגון WWE
מותג (ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 30 ביולי 2022
עיר נאשוויל, טנסי
אולם אצטדיון ניסאן
מספר צופים 48,449
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
כסף בבנק סאמרסלאם
(2022)
Clash at the Castle
סדרת אירועי סאמרסלאם
2021 סאמרסלאם
(2022)

סאמרסלאם (2022) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network באופן בינלאומי ובשירות הזרמת המדיה Peacock ברחבי ארצות הברית. האירוע כלל את שני המותגים (Raw וסמאקדאון) ונערך ב-30 ביולי 2022 באצטדיון ניסאן שבנאשוויל, טנסי. האירוע היה האירוע ה-35 בסדרת אירועי סאמרסלאם.

שמונה קרבות התנהלו באירוע. בקרב המרכזי, רומן ריינס ניצח את ברוק לסנר בקרב מי שעומד אחרון ושמר על אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת. עוד ברשימת הקרבות, פאט מקאפי ניצח את האפי קורבין, לוגאן פול ניצח את המיז, האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) ניצחו את הסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד) ושמרו על אליפות הזוגות הבלתי מעורערת של ה-WWE, וביאנקה בלאייר ניצחה את בקי לינץ' ושמרה על אליפות הנשים של Raw. רגעים בולטים באירוע היו החזרות של ביילי, דקוטה קאי (ששוחררה מחוזיה בארגון בחודש אפריל) ואיאו סקי (שם הבמה החדש של איאו שיראי), ואדג'.

אירוע זה היה אירוע השלם וצפה הראשון לאחר הפרישה של הבעלים של ה-WWE, וינס מקמהן, ששימש כיושב ראש ומנכ"ל הארגון מאז שנת 1982. מקמהן הודיע על פרישה ב-22 ביולי, כשבוע לפני קיום האירוע סאמרסלאם.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאמרסלאם הוא אירוע שלם וצפה שנתי, המופק על ידי ה-WWE במתכונת של חודש אוגוסט מאז שנת 1988 ואף זכה לכינוי "החגיגה הגדולה ביותר של הקיץ". הוא אחד מארבעת אירועי השלם וצפה המקוריים של הארגון, לצד רסלמניה, רויאל ראמבל וסדרת ההישרדות; אירועים המכונים "ארבעת הגדולים". אירוע זה נחשב לשני בחשיבותו בשנה לאחר רסלמניה.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

באירוע רסלמניה 38 בחודש אפריל, האלוף האוניברסלי של סמאקדאון, רומן ריינס ניצח את אלוף ה-WWE, ברוק לסנר בקרב המנצח זוכה בהכל, כשבעקבות הניצחון ריינס הוכתר לאלוף ה-WWE האוניברסלי הבלתי מעורער. לאחר שריינס הגן בהצלחה על תוארו מול רידל ב-17 ביוני בפרק של התוכנית סמאקדאון, הוא טען שאין לו יריבים נוספים שיתמודדו מולו. לפתע, לסנר ערך חזרה לארגון לאחר כחודשיים היעדרות, כשהגיע לזירה והציע ללחוץ את ידו של ריינס. כשריינס היה בדרכו ללחוץ את היד של לסנר, האחרון תקף את האלוף ואת האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו), שנחלצו לעזרת ריינס. לבסוף, נודע שריינס יגן על אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת מול לסנר באירוע סאמרסלאם במסגרת קרב מי שעומד אחרון, שהוגדר על פי ה-WWE כקרב האחרון בין השניים.[1]

ב-17 ביוני בפרק של התוכנית סמאקדאון, לאחר שהפסיד למאדקאפ מוס, האפי קורבין התעמת עם פרשן צוות השידור, פאט מקאפי, חברו לשעבר בליגת הפוטבול הלאומית בגין סדרת ביקורות שהטיח מקאפי בפני קורבין. שבוע לאחר מכן בתוכנית, מקאפי איתגר את קורבין לקרב באירוע סאמרסלאם. לאחר שהאירוע כסף בבנק ירד מן השידור, קורבין תקף את מקאפי ולבסוף נענה בחיוב לאתגר.[2]

באירוע כסף בבנק, בובי לאשלי ניצח את ת'יאורי וזכה באליפות ארצות הברית. בפרק העוקב של התוכנית Raw, ת'יאורי הודיע שהובטח לו קרב חוזר מול לאשלי על האליפות באירוע סאמרסלאם.[3]

באירוע כסף בבנק, האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) ניצחו את הסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד) ושמרו על אליפות הזוגות הבלתי מעורערת של ה-WWE. לאחר הקרב, הילוך חוזר של ההצמדה הסופית הראה שכתפו של פורד לא הוצמדה למזרן, מה שהפך את ההצמדה ללא חוקית. לפיכך, קרב חוזר בין הצמדים נקבע בסופו של דבר לאירוע סאמרסלאם. ב-15 ביולי בפרק של התוכנית סמאקדאון, בכיר הנהלת ה-WWE, אדם פירס, הודיע שחבר היכל התהילה ותושב נאשוויל המקומי, ג'ף ג'ארט, ישמש כשופט המיוחד בקרב.[4]

באירוע כסף בבנק, ליב מורגן ניצחה בקרב הכסף בבנק של הנשים, ניצחון שהבטיח לה חוזה על קרב לאליפות נשים לבחירתה בכל זמן ומקום שתרצה. לאחר שרונדה ראוזי הגנה בהצלחה על אליפות הנשים של סמאקדאון מול נטליה מאוחר יותר באותו הערב, מורגן הגיעה בריצה לזירה, פדתה את החוזה על ראוזי הפצועה וזכתה באליפות. בפרק העוקב של התוכנית סמאקדאון, נודע שמורגן תגן על אליפות הנשים בקרב חוזר מול ראוזי באירוע סאמרסלאם.[5]

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול (סמאקדאון)
ג'ימי סמית' (Raw)
קורי גרייבס (כל הקרבות)
ביירון סקסטון (Raw)
צוות השידור בספרדית מרסלו רודריגז
ג'רי סוטו
כרוזים מייק רום (Raw/קרב מרכזי)
סמנת'ה אירוין (סמאקדאון)
שופטים דנילו אנפיביו
דן אנגלר
ג'ף ג'ארט
דפני לאשון
אדי אורנגו
צ'אד פטון
צ'ארלס רובינסון
רוד זאפאטה
מראיינות שרה שרייבר
ג'קי רדמונד
פאנל לפני האירוע קיילה ברקסטון
קווין פטריק
פיטר רוזנברג
בוקר טי
ג'רי לולר

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב שבו ביאנקה בלאייר הגנה על אליפות הנשים של Raw נגד בקי לינץ'. בתחילת הקרב, בלאייר גרמה לא במכוון לפריקת כתפה של לינץ'. מאוחר יותר, אלופת הנשים ביצעה על לינץ' את מהלך ה-Kiss of Death מחוץ לזירה. בלאייר כיוונה לנצח כתוצאה מספירת חוץ, אולם, לינץ' נכנסה בחזרה לזירה בתום ספירת תשע. בסיום, כשלינץ' ניסתה לבצע פעם נוספת את מהלך המנהנדל סלאם מחבל הזירה השני, בלאייר הפכה זאת למהלך הספאניש פליי ואז ביצעה עליה שוב את מהלך הסיום שלה אשר הספיקו לה כדי להגן על התואר. לאחר הקרב, בלאייר ולינץ' לחצו ידיים. לפתע, ביילי ביצעה את חזרתה לראשונה מאז יולי 2021, כשהציגה לצידה את דקוטה קאי (ששוחררה מהארגון בחודש אפריל) ואיאו סקי (שם הבמה החדש של איאו שיראי) על מנת להתעמת עם אלופת הנשים של Raw. לינץ' חברה לבלאייר, שנמצאה בנחיתות מספרית בזירה, צעד שביסס את דמותה של לינץ' כטובה לראשונה מאז מאי 2020. ביילי, סקיי וקאי נסוגו לאחור בזמן שלינץ' ובלאייר המשיכו להביע הערכה אחת כלפי השנייה.

אז, לוגאן פול התמודד מול המיז (שלווה על ידי מאריס וצ'אמפה). במהלך הקרב, פול ביצע על המיז את מהלך הפיגר פור לג לוק, לעומת זאת האחרון הצליח להגיע לחבלי הזירה ולמנוע ממהלך ההכנעה להמשיך. צ'אמפה ניסה לתקוף את פול, אך השופט תפס אותו והורה להרחיקו ממתחם הזירה. מנגד, צ'אמפה סירב להיענות להוראה זו ושלף כיסא כדי לשבת במתחם הזירה. בתגובה לכך, AJ סטיילס הגיע ותקף אותו מאחור. פול ניצל את חוסר סדר זה וביצע על המיז את מהלך הפנומנל פורארם. אז, פול ביצע על המיז את מהלך הפרוג ספלאש על שולחן השדרנים. בסיום, כשפול ניסה להצמיד את המיז, מאריס הסיחה את דעת השופט. כשהמיז ניסה לתקוף את יריבו בעזרת שרשרת, הוא כמעט ופגע באשתו, שעמדה מחוץ לדופן הזירה. פול ניצל זאת לטובתו וביצע על המיז את מהלכו האישי של האחרון, הסקול קראשינג פינאלי, שהספיק לו כדי להשיג את הניצחון.

בקרב שבא לאחר מכן, בובי לאשלי הגן על אליפות ארצות הברית נגד ת'יאורי. במהלך הכניסה של לאשלי, ת'יאורי תקף את האלוף בעזרת מזוודת הכסף בבנק שלו. לקראת אמצע הקרב, ת'יאורי ניסה לעזוב את הקרב, לעומת זאת, לאשלי מנע מכך לקרות. בסיום, לאשלי ביצע על ת'יאורי את מהלך ההכנעה שלו, ה-Hurt Lock, שלא הותיר למחזיק מזוודת כסף בבנק דבר מלבד להיכנע, שבעקבותיה הקנתה ללאשלי הגנה מוצלחת על התואר.

בקרב הרביעי, המיסטריוס (ריי מיסטריו ודומיניק מיסטריו) התמודדו מול קבוצת The Judgment Day (פין באלור ודמיאן פריסט) (שלוו לקרב על ידי ריאה ריפלי) בקרב זוגות ללא פסילות. ברגעי הסיום של הקרב, מנהיגה לשעבר של קבוצת Judgment Day, אדג', ביצע את חזרתו וביצע על פריסט ובאלור את מהלך הספיר. המיסטריוס ביצעו על באלור את מהלך ה-619 המשותף ואז ריי ביצע על אותו באלור את מהלך הפרוג ספלאש כדי לנצח בקרב.

אז, האפי קורבין התמודד מול פאט מקאפי. ברגעי הסיום של הקרב, כשקורבין ניסה לבצע על מקאפי את מהלך הסיום שלו, ה-End of Days, מקאפי הכה את קורבין, שכתוצאה מכך נתקע בשופט. מקאפי ניצל זאת לטובתו והכה את יריבו בעזרת מכה מתחת לחגורה ואז ביצע עליו את מהלך הפאוורבומב על מנת להשיג את הניצחון בקרב.

לאחר מכן, דרו מקינטייר הגיע על מנת לדבר על הקרב שלו על אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת באירוע Clash at the Castle. מקינטייר טען שלא משנה מי ינצח בקרב המרכזי של האירוע, הוא ינצח באירוע בויילס ויהפוך לאלוף החדש.

בקרב שבא לאחר מכן, האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) הגנו על אליפות הזוגות הבלתי מעורערת של ה-WWE נגד הסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד), כאשר חבר היכל התהילה של ה-WWE, ג'ף ג'ארט שימש כשופט המיוחד. בסיום, האוסוס ביצעו על דוקינס את מהלך ה-1D על מנת לנצח בקרב ולהגן על חגורות האליפות בהצלחה.

אז, רידל הגיע לזירה וקרא לסת' "פריקין" רולינס להגיע אליו. רולינס יצא החוצה, אך בכירי הנהלת ה-WWE הגיעו גם הם על מנת להזהיר אותו. בסופו של דבר, השניים התקוטטו ביניהם, כשרולינס יצא עם ידו על העליונה לאחר שביצע על רידל את מהלך הסטומפ.

בקרב הלפני אחרון, ליב מורגן הגנה על אליפות הנשים של סמאקדאון נגד רונדה ראוזי. בתחילת הקרב, מורגן ביצע על ראוזי את מהלך הקודברייקר. כשמורגן ניסתה לבצע על הטוענת לכתר את מהלך הסיום שלה, ה-Ob-Livion, ראוזי חמקה מכך וביצעה במקום נעילת בריח, שבסופו של דבר מורגן הצליחה להגיע לחבלי הזירה על מנת לעצור את מהלך ההכנעה. ברגעי הסיום של הקרב, ראוזי ביצעה פעם נוספת את נעילת הבריח, שכתוצאה ממנה האלופה נכנעה. לעומת זאת, השופט לא הבחין בזווית שלפיה האלופה נכנעה, אלא שם לב לכתפיה של ראוזי, שהוצמדו אל המזרן. בעקבות זאת, השופט ביצע את הספירה לשלוש, שהקנתה למורגן את הניצחון והגנה מוצלחת על תוארה. לאחר הקרב, ראוזי, שזעמה על המתרחש, תקפה את מורגן ואת השופט, צעד שבישר על מעבר דמותה לדמות הרעה לראשונה מאז שנת 2019.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, רומן ריינס (שלווה לקרב על ידי פול היימן) הגן על אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת נגד ברוק לסנר בקרב מי שעומד אחרון. לסנר נהג על טרקטור עם כניסתו לזירה. כשהיימן הסיח את דעתו של לסנר, ריינס ניצל זאת וביצע על הטוען לכתר את מהלך הסמואן דרופ על שולחן שהונח בפינת הזירה, אך לסנר הצליח לקום בתום ספירת שבע. ריינס הטיח את לסנר בעוד שולחן, שהצליח לעמוד שוב בספירת שבע. האלוף ביצעה פעמיים את מהלך אגרוף הסופרמן, שגם הם לא הספיקו לו כדי לשמור את לסנר על הריצפה. בתגובה למומנטום של האלוף, לסנר ניסה לבצע על ריינס את מהלך ה-F5, מנגד, ריינס חמק מכך והשליך את לסנר מחוץ לזירה. לסנר תקף את ריינס בעזרת מדרגות הזירה וחתיכה שבורה של שולחן, אך האלוף הצליח לקום בתום ספירת תשע. לסנר הניח את ריינס במטענו של הטרקטור, הניף באוויר את כף ההרמה וזרק אותו אל תוך הזירה, לאחר מכן, הטוען לכתר ביצע מספר מהלכי ג'רמן סופלקס נוספים, כשריינס קם בתום ספירת שמונה. אז, לסנר ביצע את מהלך ה-F5, אך האלוף הצליח לקום שוב, הפעם בסיום ספירת תשע. כשלסנר ניסה לבצע פעם נוספת את מהלך ה-F5, ריינס הפך זאת למהלך חניקת הגיליוטינה, לעומת זאת, לסנר הפך גם הוא את מהלך זה, למהלך חניקת גיליוטינה משלו. לאחר מכן, לסנר יצא מחוץ לזירה, נכנס אל הטרקטור והרים את הזירה באוויר, דבר שגרם לריינס לעוף מחוץ לזירה. האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) נחלצו לעזרת מנהיג השבט ותקפו את לסנר, שבתגובה הצליח להדוף את השניים. אז, היימן התגרה בלסנר, כשבידיו חגורות האליפות, דבר שגרם לטוען לכתר לבצע על היימן את מהלך ה-F5 על שולחן השדרנים. ת'יאורי הגיע ביחד עם מזוודת כסף בבנק וניסה לפדות את החוזה בו, אך לסנר מנע מכך לקרות, כשתקף את ת'יאורי וביצע עליו את מהלך ה-F5. האוסוס ביצעו על לסנר את מהלך הסופרקיק, כשבסוף האחרון קם בתום ספירת תשע. ריינס חזר לפעילות בקרב, כשביצע על לסנר את מהלך הספיר, כשגם מהלך זה לא הצליח להכריח את הטוען לכתר להישאר על הריצפה. ריינס הזועם תקף את לסנר בעזרת מזוודת הכסף בבנק של ת'יאורי, שבתגובה למתרחש נעמד שוב על רגליו בתום ספירת תשע. ריינס תקף את לסנר בעזרת חגורת האליפות, אך גם הפעם לסנר הצליח לקום. ברגעי הסיום של הקרב, ריינס תקף את לסנר שוב בעזרת חגורת האליפות, כשהאוסוס עזרו לריינס להניח על לסנר מגוון חלקים של שולחן השדרנים השבור ואת מדרגות הזירה, שמנעו מהאחרון לקום, דבר שהקנה לריינס את הניצחון בקרב והגנה מוצלחת על התואר.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
1 ביאנקה בלאייר (א) ניצחה את בקי לינץ' קרב יחידים על אליפות הנשים של Raw[6] 15:10
2 לוגאן פול ניצח את המיז (עם מאריס וצ'אמפה) קרב יחידים[7] 14:15
3 בובי לאשלי (א) ניצח את ת'יאורי בהכנעה קרב יחידים על אליפות ארצות הברית[8] 04:45
4 המיסטריוס (ריי מיסטריו ודומיניק מיסטריו) ניצחו את The Judgment Day (פין באלור ודמיאן פריסט) (עם ריאה ריפלי) קרב זוגות ללא פסילות[9] 11:05
5 פאט מקאפי ניצח את האפי קורבין קרב יחידים[10] 10:40
6 האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) (א) ניצחו את הסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד) קרב זוגות על אליפות הזוגות הבלתי מעורערת של ה-WWE[א][11]
ג'ף ג'ארט שימש כשופט המיוחד.
13:25
7 ליב מורגן (א) ניצחה את רונדה ראוזי קרב יחידים על אליפות הנשים של סמאקדאון[12] 04:35
8 רומן ריינס (א) (עם פול היימן) ניצח את ברוק לסנר קרב מי שעומד אחרון על אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת[ב][13] 23:00
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ השם "אליפות הזוגות הבלתי מעורערת של ה-WWE" מתייחס לאליפות הזוגות של Raw ואליפות הזוגות של סמאקדאון, המוגנות יחדיו, אף על פי ששתי האליפויות נשארו פעילות בנפרד.
  2. ^ השם "אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת" מתייחס לאליפות ה-WWE והאליפות האוניברסלית, המוגנות יחדיו, אף על פי ששתי האליפויות נשארו פעילות בנפרד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]