ג'ף ג'ארט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ף ג'ארט
Jeff Jarrett
ג'ארט, 2015
ג'ארט, 2015
לידה 14 ביולי 1967 (בן 56)
נאשוויל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 107 קילוגרם
גובה 1.85 מטרים
לאום ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
קריירה מקצוענית 1986–הווה (כ־38 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע אישי
בן או בת זוג Karen Jarrett (21 באוגוסט 2010–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ף ג'ארטאנגלית: Jeff Jarrett; נולד ב-14 ביולי 1967) הוא מתאבק מקצועי אמריקאי, שהתאבק ב-WWF וב-WCW.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ארט החל לעסוק בקריירת ההיאבקות, כשמלאו לו 18 שנים וכאשר אביו, ג'רי, ניהל ארגון היאבקות קטן בטנסי בשם CWA; באפריל 1986 ערך את הופעת הבכורה שלו. כעבור 3 שנים, שם הארגון שונה ל-USWA, וג'ארט זכה באליפות העולם והזוגות של הארגון. לאחר מכן, התאבק ג'ארט בארגוני היאבקות ביפן ובמקסיקו ובשנת 1993 הצטרף ל-WWF (שמו הקודם של ה-WWE).

ג'ארט הופיע בדמות של זמר קאנטרי והיה מופיע לקרבות עם גיטרה. בינואר 1994 הופיע בקרב הרויאל ראמבל המסורתי של האירוע רויאל ראמבל כאשר נכנס כמספר 12 וסיים במקום ה-10 אחרי שהודח על ידי רנדי סאבאג'. ברויאל ראמבל 1995, זכה ג'ארט לראשונה באליפות הבין יבשתית לאחר שגבר על רייזר רמון. סך הכל זכה ג'ארט 6 פעמים בתואר זה.

בשנת 1996 הצטרף ג'ארט ל-WCW, שהיה הארגון המתחרה הגדול של ה-WWF באותה התקופה. לאחר תקופה קבוצה הצטרף לסטייבל "ארבעת הפרשים". בשנת 1997 ניצח את דין מלנקו וזכה באליפות ארצות הברית הראשונה שלו, מתוך שניים.

ב-20 באוקטובר 1997 חזר ג'ארט ל-WWF, ג'ארט החל עימות עם בארי ווינדהאם, ולאחר שניצח אותו זכה באליפות צפון-אמריקה של NWA בראשית 1998. בתחילת מרץ חזר ג'ארט לדמות זמר הקאנטרי, והחל לנתץ גיטרות על מתחריו, פעולה שהפכה למזוהה עימו. לאחר מכן הצטוות יחד עם אואן הארט לצמד והם גברו על קן שמרוק וביג בוס מן כדי לזכות בתואר אליפות הזוגות של ה-WWE.

שמונה ימים לאחר התאונה שהביאה למותו של אואן הארט, באירוע מעבר לקצה 1999, שבו הארט היה אמור לנצח את הגודפאדר ולזכות באליפות הבין יבשתית, תפס ג'ארט את מקומו, ניצח וזכה בתואר בעצמו. באמצע 1999 הפסיד ג'ארט את התואר לאדג'. לאחר מכן, ג'ארט הצליח להשיב אליו את התואר בחזרה. בהמשך הפסיד אותו לדילו בראון וגם בפעם הזאת, צלח בהחזרת התואר. בסאמרסלאם 1999 זכה ג'ארט באליפות אירופה. בהמשך התעמת עם צ'יינה.

באוקטובר 1999 החוזה של ג'ארט נגמר והוא הצטרף ל-WCW. ג'ארט נכנס לעימות עם כריס בנואה, ניצח אותו וזכה באליפות ארצות הברית. בהמשך הצטרף לקבוצת New World Order יחד עם קווין נאש, ברט הארט וסקוט הול. ג'ארט התמודד מול סיד וישס על אליפות ה-WCW, אך הפסיד בקרב עליה. באפריל 2000 זכה לראשונה באליפות ה-WCW לאחר ניצחון על דיאמונד דאלאס פייג', כאשר האחרון גבר על ג'ארט בתוך זמן קצר וזכה בתואר שוב. לאחר מכן, ניצח את דייוויד ארקט וזכה בתואר אליפות העולם בפעם השנייה. במהלך חודש מאי 2000 הפסיד את התואר לריק פלייר ולאחר מכן זכה בו שוב.

במרץ 2001 ה-WWF רכשה את ה-WCW, כשדמותו של ג'ארט לא שרדה את המעבר.

לאחר מכן, התאבק בארגוני היאבקות שונים ובין היתר TNA,‏ AAA ו-NJPW.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ף ג'ארט בוויקישיתוף