עבדיסאלם עאטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עבדיסאלם עאטו
عبد السلام عاتو
לידה 1970 (בן 54 בערך)
מוגדישו, סומליה
מדינה סומליה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים קולומבוס, אוהיו
תקופת הפעילות מ-2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד במאי ומפיק
השקפה דתית אסלאם עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עבדיסאלם עאטו (באנגלית: Abdisalam Aato; בערבית: عبد السلام عاتو) (נולד ב-1970) הוא במאי, מפיק, יזם ויועץ תקשורת סומאלי-אמריקאי והמייסד של חברת ההפקות Olol Films העומדת בחוד החנית של תנועת ה-Somaliwood בתעשיית הסרטים הסומלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עאטו נולד בשנות ה-70 במוגדישו, בירת סומליה.[1] עקב פרוץ מלחמת האזרחים בתחילת שנות ה-90, הוא היגר לקניה, שם התגורר במשך שלוש שנים.[2] ב-1996, עאטו נסע לארצות הברית להתגורר עם אחיו. תחילה התגורר ב-ג'ורג'יה עם כל משפחתו, טרם מותו של אביו. במהלך תקופה זו עאטו החל ללמוד לימודי תקשורת במכללה המקומית. ב-2001 הוא עבר להתגורר בקולומבוס, אוהיו, שם הוא חי עד לימים אלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בג'ורג'יה, החל עאטו את הקריירה המקצועית שלו כשדרן רדיו, וקריין בתחנת הרדיו הקהילתית בעיר. בתקופה זו נהג לכתוב תסריטים מדי יום, עד שהגיע לרמה של כתיבת תסריטים עלילתיים באורך-מלא. מאוחר יותר הקים את חברת ההפקות Olol Films, העומדת בחוד החנית של תנועת ה-Somaliwood. ב-2003, הוא כתב וביים את סרטו הסומלי הראשון Rajo ("תקווה"), שהיה באורך מלא. הסרט הופק בהפקת ענק, עם מסוק, רכבי יוקרה אותם הוא שכר לצורך כך. החל משנת 2007, עאטו הפיק, כתב, וביים תשעה סרטים עלילתיים וסרטים תיעודיים ב'אולפני קליבלנד אבניו' והפיק עוד שני סרטים. הוא עובד בשיתוף פעולה הדוק עם אשתו על כל סרט והיא נרתמה לתת לו ייעוץ בכל הפרויקטים בתקופה זו. בנוסף, עאטו השיק בתקופה זו את Bartamaha, אתר מולטימדיה סומלי שעסק במוזיקה, סרטים קצרים, חדשות ותרבות. כמו כן, הוא הנחה תוכנית טלוויזיה שבועית ותוכנית נוספת באינטרנט שנקראה Wargelin Show אשר מתמקדת בפוליטיקה ובחברה הסומלית.[3] משנת 2013, עאטו משמש גם כיועץ תקשורת בכיר של הממשלה הפדרלית של סומליה.[4]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • (Rajo (2003
  • (Xaaskayga Araweelo (2006
  • (Ambad (2011

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mbatiah, Suleiman (4 באפריל 2011). "On a Mission to Market Somaliwood". On Islam. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Somaliwood: Columbus Has Become A Haven for Somali Filmmaking". The Other Paper. 19 באפריל 2007. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "Wargelin Show". Bartamaha.
  4. ^ "Abdisalam Aato".