עומרי מור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עומרי מור
לידה 22 בדצמבר 1983 (בן 40)
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
סוגה ג'אז, מוזיקה אנדלוסית קלאסית, מוזיקה קלאסית
כלי נגינה פסנתר
שיתופי פעולה בולטים אבישי כהן, דניאל זמיר, עומר אביטל, גלעד אברו, אבטה בריהון, כארים זיאד, ג'ון זורן, מוריס אל מדיוני, ברי סחרוף, חיים לוק, יוסף גוטמאן לויט
http://omrimormusic.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עומרי מור (נולד ב־22 בדצמבר 1983) הוא פסנתרן, מלחין ומעבד מוזיקלי ישראלי. על אף שהחל במוזיקה קלאסית, מוכר בעיקר כאמן ג'אז פיוז'ן עם יסודות במוזיקה האנדלוסית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מור החל לנגן על פסנתר בגיל שבע. את הכשרתו המקצועית השלים באקדמיה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושלים, שם למד והושפע מפרופ' בנימין אורן, ארני לורנס ואחרים. באופן לא פורמלי שימש שנים רבות כתלמיד חבר של מאסטר המוזיקה האלג'יראית ומנהיג תזמורת המגרב נינו ביטון. עומרי זכה במשך 4 שנים רצופות במלגות קרן התרבות אמריקה ישראל[1]. הוא מלמד בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב, ובמרכז למוזיקה ושקט.

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מור מבצע שיתופי פעולה עם נגנים רבים בישראל ומחוצה לה. הוא השתתף בהרכביהם של אבישי כהן, דניאל זמיר, עומר אביטל, גלעד אברו, כארים זיאד, ג'ון זורן, יוסף גוטמאן לויט, ואחרים. הוא ניגן עם מבצעים ישראלים בולטים דוגמת מוריס אל מדיוני, ברי סחרוף והפייטן חיים לוק.

בשנים האחרונות שיתף מור פעולה עם הסקסופוניסט והזמר אבטה בריהון, והשניים מייצרים עיבודים מודרניים וחיבור בין מוזיקה מסורתית הצפון אפריקאית והאתיופית[2].

מור הופיע עם התזמורת הפילהרמונית, סימפונט רעננה, התזמורת האנדלוסית הישראלית, תזמורת אל גוסטו, ומופיע דרך קבע בפסטיבלי ג'אז בישראל ומחוצה לה[3].

פרויקט אנדלוג'אז[עריכת קוד מקור | עריכה]

מור הקים את פרויקט אנדלוג'אז, שנוסד בפסטיבל ג'אז תל אביב בפברואר 2010[4]. בפרויקט הייחודי המשלב את שני הסגנונות המוזיקליים השתתפו נועם דוד וגלעד אברו, ואורחים נוספים.

"It's About Time"[עריכת קוד מקור | עריכה]

"It's About Time" הוא שמו של אלבום הבכורה שהוציא מור בשנת 2018, בגיל 34, תחת הלייבל הצרפתי Naïve. משתתפים בו הבסיסטים אבישי כהן ומישל אליבו, והמתופף כארים זיאד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]