עמותת בוגרי ממר"ם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמותת בוגרי ממר"ם
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
יושב ראש יצחק מלאך
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
I Love MAMRAM בכניסה לכנס עמותת בוגרי ממר"ם, ספטמבר 2023

עמותת בוגרי ממר"ם היא עמותה של יוצאי יחידת ממר"ם והיחידות המסונפות אליה. העמותה מונה למעלה מ-6,400 חברים ומובילה פרויקטי יזמות ותוכניות ייחודיות לבוגרי ממר״ם אשר שירתו בכלל היחידות הטכנולוגיות של צה״ל.

העמותה הוקמה בשנת 2007 על ידי קבוצה של בוגרי ממר"ם. יו"ר העמותה הוא אל״מ (מיל׳) יצחק מלאך, מפקד ממר"ם לשעבר. יו"ר הוועד המנהל הוא רס״ן (מיל׳) יוסי מלמד, בוגר יחידת בסמ"ח.

בין היתר העמותה מפיקה משנת 2019 פודקאסט שבועי בשם MamraMic[1] כשבכל פרק מתראיין בוגר ממר״ם בולט בתעשייה. בין המרואיינים ניתן למצוא את מפקד יחידת לוט"ם, מפקדי ממר״ם האחרונים ויזמים מובילים בוגרי ממר״ם בין היתר את מתי סימן המייסד של צ׳קמרקס, אלון כהן המייסד של סייברארק, עמרי מנדלביץ ממייסדי Dynamic Yield ועוד רבים.

בשנת 2020 השיקה העמותה את תוכנית היזמות הראשונה בישראל שמיועדת ל-CTOs ולא ל-CEOs בשם Mamram For Founders.[2] התוכנית הייחודית בת חמישה חודשים ומלווה קבוצה של כ-15 מנהלי פיתוח וטכנולוגיות בסטארטאפים בשלבים ראשונים עד ל-Round A.

בשנת 2020–2021 פתחה העמותה גם תוכנית היזמות הכירורגית שלה - Mamram Space[3] והריצה שני מחזורים שלה במטרה לחזק מיזמים בשלבי פרה-סיד שמייסדיהם הם בוגרי ובוגרות ממר״ם. כל מחזור נמשך שלושה חודשים ובמהלכו הופגשו היזמים עם אנשי קשר, מנטורים, חברות של בוגרי ממר״ם בארץ ובעולם במטרה לפתוח דלתות, להרחיב את הרשתות וכמובן לגייס כסף לשלבים הבאים של המיזמים.

בספטמבר 2023 קיימה העמותה כנס של בוגרי ממר"ם לדורותיהם.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הפודקאסט של עמותת בוגרי ממר״ם
  2. ^ תוכנית היזמות Mamram For Founders
  3. ^ Mamram Space | Supporting Pre-Seed Startups, Mamram Space (באנגלית)
  4. ^ יהודה קונפורטס, ‏ממר"ם – יחידה שסייעה להפוך את ישראל לאומת הסטארט-אפ, באתר "אנשים ומחשבים", 4 בספטמבר 2023