פוטסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גבר ואישה משחקים בפוטסי מתחת לשולחן
שתי נשים משלבות ומחככות את כפות רגליהן זו עם זו במיטה

פוטסיאנגלית: Footsie, שמשמעו: משחקי רגל, פלירטוטי רגל או מזמוזי רגל) הוא סוג של משחק חיזור ופלירטוט שבו שני אנשים נוגעים זה בזה בעזרת רגליהם, מתחת לשולחן, במיטה או במקום מוסתר אחר, לעיתים קרובות כביטוי לאהבה וקרבה בין שניהם. משחק זה נעשה לרוב בתור מעשה פלירטוט וחיזור, או פשוט להנאה של מגע בין השניים. אף על פי שפוטסי במהותו ובטבעו אינו מעשה רומנטי או מיני, הוא כן נעשה בדרך כלל בין שני אוהבים צעירים כסימן של חיבה, ולעיתים קרובות ללא תיאום והסכמה מוקדמת על ביצועו. המשתתפים לעיתים נוהגים להסיר את נעליהם ולהישאר יחפים או בגרביים בזמן ביצוע הפוטסי.

המונח "פוטסי" התפתח בשנות ה-40 של המאה ה-20 כצורת הקטנה הומוריסטית למילה "פוט" (כף רגל)[1].

השפעות הפוטסי על היחס לבן הזוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

במחקר על "יחסים סודיים" שנערך בשנת 1994, קבוצת משתתפים (סטודנטים מארצות הברית) התבקשו לשחק במשחק קלפים משותף של בן עם בת זוגו, כאשר החוקרים הורו לכמה משתתפים לשחק בפוטסי עם שותפתם למשחק[2]. מתוך כלל המשתתפים, זוג אנשים שרגליהם התחככו תוך שמירה על סודיות המעשה, דירגו את האטרקטיביות של בן הזוג שלהם באופן משמעותי יותר מאלו שלא התחככו ברגליהם, או כאלה שחיככו את רגליהם בצורה גלויה ופומבית[3].

פוטסי כהטרדה מינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי החלטת בית המשפט העליון לערעורים באיטליה בשנת 2000, משחק פוטסי אינו נחשב להטרדה מינית[4][5].

בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כותב הקומיקס האמריקאי רוברט קראמב פרסם בשנת 1987 רצועת קומיקס אוטוביוגרפית בשם "פוטסי"[6]. הרצועה עוסקת ב"התנגשות של בן הנעורים עם רגלי יצורים חסונים בבית הספר", וזאת כתיאור של פטיש מיני נפוץ[7][8]. בסרטוני יוטיוב רבים נראים משחקי פוטסי בין שתי נשים יחפות המלטפות זו את כף רגלה של זו, מדגדגות ומשלבות את אצבעות הרגליים. לעיתים תוך שימוש בשמן או בקרם להגברת העונג.

בתרבות הקולנוע, במשך השנים יצאו סרטים רבים המשלבים קטעי "פוטסי" כחלק מפלירטוט וחיזור בין איש ואישה[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פוטסי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Footsie". oxforddictionaries.com. נבדק ב-14 במרץ 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Bryan Marquard. "Daniel M. Wegner, 65; Harvard social psychologist unraveled mysteries of thought and memory". The Boston Globe. נבדק ב-15 באפריל 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Wegner DM, Lane JD, Dimitri S (1994). "The allure of secret relationships". Journal of Personality and Social Psychology. 66: 287–300. doi:10.1037/0022-3514.66.2.287. נבדק ב-15 באפריל 2015. {{cite journal}}: (עזרה)
  4. ^ Italienisches Gericht hat entschieden: "Füßeln" ist keine sexuelle Belästigung, Rheinische Post, 4. März 2000
  5. ^ The Italian Court of Cassation (the Supreme Court) ruled that playing “footsie” is not a crime
  6. ^ Lan Dong: Teaching Comics and Graphic Narratives: Essays on Theory, Strategy and Practice, McFarland & Company, 2012, p. 21
  7. ^ The Return of Robert Crumb, Time, August 20, 2002
  8. ^ The Complete Crumb, Vol. 16
  9. ^ מתוך אתר יוטיוב: 30 סצנות פוטסי מסרטים שונים.