פורטל:קומיקס/סדרה נבחרת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מפאלדהספרדית: Mafalda) היא סדרת קומיקס מאת המאייר הארגנטינאי קינו (חואקין סלבדור לבאדו), הנושאת את שמה של הגיבורה הראשית. הסדרה עוסקת בילדה כבת 5, בעלת מודעות חברתית גבוהה ודאגה עמוקה לגורל האנושות, הבאה לידי ביטוי בהתנהגות מרדנית ומחאה כנגד סדרי עולם. הפער בין גילה הצעיר ועמדותיה הבוגרות לכאורה מהווה את עיקר הבסיס הקומי של הסדרה. מפאלדה פורסמה במהלך השנים 1973-1964 וזכתה לפופולריות גבוהה באמריקה הלטינית ובאירופה.

מספר חוברות של מפאלדה אף תורגמו לעברית ונמכרו בין היתר בחנויות סטימצקי וצומת ספרים ברחבי הארץ. לרוע המזל, הפופולריות של מפאלדה לא צמחה בארץ כמו באמריקה הלטינית, ורק שלוש חוברות פורסמו: "הכלכלה על פי מפאלדה", "הפוליטיקה על פי מפאלדה" ו"המשפחה על פי מפאלדה". שלושת הספרים מכילים מספר של רצועות קומיקס ומעוצבים לאורך, בהתאם לכל ספרי מפאלדה מסביב לעולם.

מפאלדה ידועה ביציאותיה הבוגרות שצצות במפתיע ומתסכלות את הסובבים אותה. הרבה פעמים היא מגיעה לתובנות בוגרות, אך הידע הבסיסי שלה על העולם דומה יותר לזה של ילד, והיא מגלה שהעולם לא תמים כפי שחשבה. למשל הציטוט "חבר'ה, נדפקנו! מסתבר שאם לא ממהרים לשנות את העולם, העולם משנה אותך!". מפאלדה נוהגת להציב בפני הוריה או חבריה שאלות קשות או מורכבות, ואלה מתקשים לענות עליהן.