פיטה טאופטופואה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיטה טאופטופואה
Pita Taufatofua
לידה 5 בנובמבר 1983 (בן 40)
בריזבן, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה טונגהטונגה טונגה
השכלה Tonga High School עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 100 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.91 מ'
www.pitataufatofua.com
ספורט
ענף ספורט טאקוונדו
משקל 80 ק"ג ומעלה
תקופת הפעילות מ-1988-
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטה ניקולאס טאופטופואהאנגלית: Pita Nikolas Taufatofua; נולד ב-5 בנובמבר 1983) הוא לוחם טאקוונדו טונגי-אוסטרלי המתחרה בקטגוריית המשקל של 80 ק"ג ומעלה. טאופטופואה הוא גם מחליק סקי למרחקים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאופטופואה נולד באוסטרליה, אך גדל בטונגה, והחל להתאמן בטאקוונדו בגיל 5. הוא נכשל בשני ניסיונותיו הראשונים להשתתף במשחקים האולימפיים, בתחרויות שנערכו לקראת אולימפיאדת בייג'ינג (2008) ואולימפיאדת לונדון (2012).

גם דרכו לאולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (2016) לא הייתה פשוטה. הוא סבל מפציעה שכללה שישה שברים ושלושה קרעים ברצועות, ובמשך שלושה חודשים היה מרותק לכיסא גלגלים. לקראת המשחקים השתתף בטורניר הקדם-אולימפי של אוקיאניה, וניצח במפתיע בקרב הגמר את הניו זילנדי דאפיד סנדרס, שדורג במקום ה-15 בעולם. בעקבות ניצחונו, הבטיח את השתתפותו במשחקים, והיה ללוחם הטאקוונדו הראשון שמייצג את טונגה במשחקים האולימפיים. כדי לממן את הגעתו, נעזר במימון המונים. הוא נבחר לשאת את דגל ארצו בטקס הפתיחה, ומשך תשומת לב בהופעתו, כשלבש רק חצאית טאוואלה מסורתית, ופלג גופו העליון היה משוח בשמן.

במשחקים עצמם הובס בשמינית הגמר על ידי האיראני סג'ד מרדאני בתוצאה 16-1 והודח.

לקראת אולימפיאדת פיונגצ'אנג החל להתאמן בסקי למרחקים וב-20 בינואר 2018 דווח על הכללתו במשחקים. הוא נשא פעם נוספת את דגל המשלחת והופיע שוב כשפלג גופו העליון ערום למרות הטמפרטורה הנמוכה. בתחרות הסקי למרחקים סיים במקום ה-114 מתוך 118 מתחרים.

לטאופטופואה תואר בהנדסה, ונכון לשנת 2016 לומד לתואר שני בתחום. במקביל, הוא עובד כיועץ נוער, ומאז גיל 18 גם עסק בדוגמנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיטה טאופטופואה בוויקישיתוף