פעם לאהוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"פעם לאהוב"
סינגל בביצוע אילנית
מתוך האלבום אילנית
יצא לאור 1972
שפה עברית
אורך 3:15
חברת תקליטים התקליט חיפה
כתיבה אהוד מנור
לחן בעז שרעבי
עיבוד אלברט פיאמנטה
כרונולוגיית סינגלים של אילנית
"רק הירח"
(1971)
"פעם לאהוב"
(1972)
"לאורך השדרה שאין בה איש"
(1972)

"פעם לאהוב" הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמרת הישראלית אילנית. את השיר הוציאה לאור בשנת 1972 חברת התקליטים התקליט חיפה, והוא נכלל כרצועה השביעית באלבום האולפן אילנית.

על השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

"פעם לאהוב" נכתב, הולחן ועובד על ידי אהוד מנור, בעז שרעבי ואלברט פיאמנטה בהתאמה. בעבר עבדו מנור ושרעבי עם הצמד אילן ואילנית בהוצאת רבים משיריהם, דוגמת "רינגולי" ו"עכשיו עכשיו". השיר מחולק לשני חלקים עיקריים, כשבכל אחד יש שלושה בתים, פזמון והתרה. בחלק הראשון מספרת אילנית אילו מעלות צריכות להיות לאדם כדי להתאהב ("בלי לחשוש לאבד את הראש", "בלי לדעת מתי – עבר, הווה, עתיד", "בלי לדעת היכן את הלילה אשן"). עם זאת, בחלק השני היא מציגה מספר דוגמאות לסיפורי התאהבות, הן אמיתיים והן בדיוניים: מערכת היחסים בין פעוט רך לאימו ביום הולדתו והסיפור המקראי בין רות המואבייה לבעז. בשלב ההתרה חוזרת אילנית על רצף קבוע של "לה, לה, לה", ולבסוף היא אומרת את שם השיר.

הצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-27 בפברואר 1972 נכנס לראשונה למצעד הפזמונים השבועי של רשת ג' במקום ה-16. ב-21 במאי עלה למקום הראשון, שם שהה שבוע אחד בלבד – שירה השני של אילנית מתוך אלבום הבכורה שלה שעושה זאת לאחר "לאורך השדרה שאין בה איש". לבסוף, ב-16 באפריל יצא מהדירוג, לאחר שנים-עשר שבועות צעידה רצופה.[1] במצעד סוף השנה דורג במקום ה-12.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1972)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
רשת ג' 1
‏  מצעדי סוף השנה (1972)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
רשת ג' 12

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]