פתחיה אבסייא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פתחיה אבסייא
Fathia Absie
فتحية إبسيآ
לידה סומליה
מדינה ארצות הברית, סומליה עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית אסלאם עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.fathiaabsie.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פתחיה אבסייא Fathia Absieסומלית: Fadxiya Cabsiiye, בערבית: فتحية إبسيآ) היא סופרת, מפיקה, במאית ושחקנית קולנוע סומלית-אמריקאית. היא יוצרת סרטים תיעודיים ועלילתיים, וגם פרסמה רומן גרפי בשם The Imperceptible Peace Maker. אבסייא היא מייסדת שותפה של הפרויקט "לאכול עם מוסלמים" אשר נועד לחבר בין מוסלמים ולא-מוסלמים במסגרת ארוחה עם סיפורים בתקווה לבנות גשרים בין שכנים וקהילות שונות, מדתות ותרבויות שונות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבסייא הייתה עובדת סוציאלית. היא עבדה בשביל מספר ארגונים, כולל המשרד לשירותי תעסוקה ומשפחה בקולומבוס, אוהיו, באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל, ובקול אמריקה.[1][2] היא עברה למינסוטה בסביבות 2010,[3] וב-2013, היא הצטרפה ל-ECHO, עמותה המציעה שירותים לקהילות מהגרים.[2]

ב-2011, יצא הסרט התיעודי הראשון של אבסייא, Broken Dreams, סרט הבוחן את הזעקה הקולקטיבית שהתעוררה במינסוטה נגד הגיוס של נוער סומלי על ידי קנאים דתיים. המקרה הביא תשומת לב לא רצויה של ממשלת ארצות הברית לקהילה הסומלית, במינסוטה וברחבי הארץ. בעקבות היעלמויות של צעירים סומלים, ה-FBI השיקה את חקירת האנטי-טרור הגדולה ביותר מאז טרגדיית 9/11. ב-2014, אבסייא פרסמה את הרומן הגרפי The Imperceptible Peacemaker, דרך פלטפורמת פרסום עצמאי. הספר הוא אלגוריה של לקיחת החוק לידיים, בו גיבור-העל יחד עם מיליארדר היי-טק מייצרים חליפה שמאפשרת לגיבור להפוך לבלתי-נראה, כדי להילחם עבור צדק ונגד עריצים ברחבי העולם. אבסייא גם עבדה ב-PBS, רשת הטלוויזיה הציבורית, שם אירחה מספר רב של תוכניות ויצרה את הסרט התיעודי, Giving Thanks![4] ב-2016 שיחקה אבסייא בסרט A Stray, דרמה בבימויו של מוסא סעיד על פליטה מוסלמית צעירה במיניאפוליס שפוגשת בכלב תועה.

ב-2015, יצא סרטה השני של אבסייא, סרט עלילתי, The Lobby, אותו היא כתבה וביימה, ובו כיכבה. בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של מינאפוליס.[4][5] הסרט מספר על מערכת היחסים בין גבר לבן לבין אישה סומלית-אמריקאית.[6] ב-2017, היא שיחקה בסרטו של ארק טרטבר, First Person Plural, פרשנות מודרנית לסיפור רומיאו ויוליה. ב-2018, החלה אבסייא קדם-הפקה על הסרט Grapes Of Heaven, על סופרת סומלית-אמריקאית שבורת לב, שמבקרת בעיר החוף ברברה, בסומלילנד, שם משורר סומלי מפורסם בשם בודהרי מת מלב שבור בשנות ה-1930..

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Broken Dreams ‏(2011)
  • The Lobby ‏(2015)
  • A Stray ‏(2016)
  • First Person Plural ‏(2018)

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Imperceptible Peace Maker (2014)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Omar, Farid (1 במרץ 2010). "Somali journalist Farhia Absie explains why she resigned from VOA". Digital Journal. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 "Fathia Absie". ECHO.
  3. ^ "Fathia Absie Stars In Her Own Film About A Relationship Between A White Man And A Somali-american Woman". Somalia Online.
  4. ^ 1 2 "An interview with filmmaker Fathia Absie". Wardheernews. 10 באפריל 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "Filmmaker Fathia Absie on 'The Lobby'". MPR News. 28 במאי 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ A, Deeq. "Fathia Absie stars in her own film about a relationship between a white man and a Somali-American woman". Somalia Online.