קוריולאנוס סנואו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוריולאנוס סנואו
Coriolanus Snow
סוג דמות ספרותית
דמות בדיונית
הוצאה לאור סוזן קולינס
שם ספר "משחקי הרעב"
שם סרט "משחקי הרעב"
הופעה ראשונה "משחקי הרעב" (2008)
הופעה אחרונה "משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר" (2024)
מספר הופעות 4 ספרים ו-5 סרטים
יוצרים סוזן קולינס
גילום הדמות דונלד סאת'רלנד (מבוגר)
טום בליית' (נער)
דקסטר סול אנסל (ילד)
מידע
כינויים "קוריו"
סטטוס מת
גיל 5–8 ("בלדה לנחשים וציפורי שיר")
18 ("בלדה לנחשים וציפורי שיר")
82 ("משחקי הרעב")
83 ("התלקחות")
84 ("עורבני חקיין")
תאריך לידה 8 שנים לפני משחקי הרעב
מקום לידה הקפיטול, פאנם
גזע בן אנוש
מין זכר
מקצוע נשיא פאנם (נוכחי)
אקדמאי
מנטור
אוכף שקט
אוניבסיטאי
קברניט משחקים ראשי
נטייה רע
אזרחות פאנם
מקום מגורים הקפיטול, פאנם
תאריך פטירה משחקי הרעב ה-75
מקום פטירה הקפיטול, פאנם
דמויות קשורות
משפחה קראסוס סנואו (אב; מת)
סבתא (סבתא; מתה)
טיגריס סנואו (בת דודה)
נכדה בעילום שם
לוסי גריי ביירד (בת זוג לשעבר)
חברים סג'אנוס פלינת' (מת)
קלמנסיה דובקוטה
ארקה קריין (מתה)
לייסי ויקרס
אויבים קטניס אוורדין
פיטה מלארק
גייל הות'ורן
פרימרוז אוורדין (מתה)
פיניק אודייר (מת)
ג'והאנה מייסון
ביטי לאטיר
אנובאריה
סינה (מת)
אלמה קוין (מתה)
פלוטארך הוונזבי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוריולאנוס "קוריו" סנואו (באנגלית: Coriolanus "Coryo" Snow) הוא דמות בזיכיון "משחקי הרעב", הכולל סדרת ספרים וסדרת סרטים. בטרילוגיה המקורית (2008–2010), הנשיא סנואו הוא דיקטטור פשיסט שמוביל תנועה אנטי-מהפכנית. בפריקוול, "בלדה לנחשים וציפורי שיר" (2020), הוא נער אינטליגנטי ושאפתני בן 18. הוא מקבל את התפקיד להדריך בחורה שמתחרה במשחקי הרעב ה-10 כמיועדת - זמרת צעירה בשם לוסי גריי ביירד - והשניים מפתחים רגשות הדדיים.

בעיבודים הקולנועים, הנשיא סנואו מגולם על ידי דונלד סאת'רלנד. הוא ביקש להיות מעורב בסדרה מכיוון שהאמין שדבר זה יעסיק את הצופים הצעירים בפוליטיקה של מהפכה. טום בליית' לוהק לתפקיד סנואו הצעיר ב"משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר" (2023): הוא ראה את הדמות מתקדמת בשלושה שלבים, מתמימה ושאפתנית לדמות השמורה יותר, שבנתה את הדמות של סאת'רלנד.

ורדים הם סמל של משפחת סנואו, המחברים את קוריולאנוס לאמו ולסבתו. הוא משתמש בשושנים כדי לתקשר עם הדמות הראשית של "משחקי הרעב", קטניס אוורדין. השיטה העיקרית שלו לחיסול אויביו היא עם רעל. סנואו מושפע מתפיסתה של ד"ר גול לגבי שליטה במדינה כהכרח למניעת אי סדר. בתחילה הוא פועל כדי לעזור ללוסי גריי מתוך אינטרס אישי אך מפתח כלפיה רגשות. ללוסי גריי יש קווי דמיון לקטניס, כמו המוזיקליות, הבית והחוויה שלהן במשחקים.

מבקרי הספר והסרט לא ראו בעין יפה את הבחירה לרכז את סנואו ב"בלדה לנחשים וציפורי שיר", שכן ידוע שיהפוך לנבל. עם זאת, ההופעה של סאת'רלנד בארבעה סרטי "משחקי הרעב" - שהרחיבו את תפקיד הנשיא סנואו מהספרים - זכתה לשבחים. סאת'רלנד היה מועמד לפרסי בחירת הנוער ולפרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV.

היסטוריית הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנואו חי בפאנם, שם קפיטול מובחר שולט על 12 מחוזות. בכל שנה מתקיימים משחקי רעב כדי להעניש את המחוזות על המהפכה שניסו לחולל, הידועה בשם הימים האפלים. המשחקים מורכבים ממיועד זכר וממיועדת נקבה מכל מחוז שנלחמים עד מוות עד שנשאר אחד מהם.

בלדה לנחשים וציפורי שיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – בלדה לנחשים וציפורי שיר
ערך מורחב – משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר

סנואו מגיע ממשפחת קפיטול עשירה שאיבדה את מעמדה בימים האפלים, שם נהרג אביו קראסוס בקרב. סנואו עומד בפני פינוי מדירת הפנטהאוז שלו, יחד עם בת דודתו, טיגריס וסבתו - שאותה הם מכנים "הסבתא". המשפחה מכרה הרבה מחפציה ונאבקת לאכול טוב.

במשחקי הרעב ה-10, לסנואו בן ה-18 יש הזדמנות כמנטור להגביר את מעמדו ולממן את לימודיו הקרובים באוניברסיטה. הוא משובץ כמנטור של המיועדת ממחוז 12, לוסי גריי ביירד בת ה-16, שמראה אופי וביצועים דרך השירה שלה. סנואו פוגש אותה בתחנת הרכבת, מגניב לה אוכל ומכין אותה לזכות בחסויות מהקפיטול כדי שיוכל לספק לה מזון ומים בזירה - תכונה חדשה של המשחקים שהוא מציע. הם מתקרבים ומחזיקים ידיים אחד עם השני.

ד"ר גול, קברניטית המשחקים הראשי, מתעניינת ברעיונותיו של סנואו למשחקים ובהצעות כיצד להגביר את המשיכה שלהם. היא מאלצת אותו להיכנס לזירה כדי להוציא מנטור אחר - סג'אנוס פלינת' יליד מחוז 2 - שמפגין נגד המשחקים. בעודו עוזב עם סג'אנוס, סנואו הורג מיועד ממחוז 8 כדי להגן על עצמו. סנואו מבין שד"ר גול מתכננת לשחרר נחשי מוטציה בזירה ומפיל מטפחת עם הריח של לוסי גריי לתוך כלוב הנחשים כדי שלא יתקפו אותה. לוסי גריי מנצחת את המשחקים.

דין הייבוטום מגלה שסנואו רימה וכופה עליו להירשם להיות אוכף שקט, שם הוא יאכוף פקודות במחוז 12. סג'אנוס גם נרשם כאוכף שקט. סנואו מתאחד עם לוסי גריי, והם מתחילים מערכת יחסים; היא משתתפת בהופעות המוזיקליות שלה עם משפחתה, אנשי הקובי. הוא מקנא בעברה עם בחור ממחוז 12, בילי, בזמן שהיא כותבת שירים על סנואו. לאחר שנקלע למזימה של מורד שמערבת את סג'אנוס, סנואו הורג את בילי ובתו של ראש המחוז, מייפר באקדח אסור ומספק מידע שמוביל את סג'אנוס ומורד נוסף להורג. מחשש שגם הוא יצא להורג, הוא בורח ליער עם לוסי גריי.

סנואו מגלה ומשמיד את העדויות האחרונות לפשעיו כאשר לוסי גריי מתחילה לפקפק בו בגלל מספר האנשים שהוא אומר שהוא הרג. הוא רודף אחריה ברחבי היער, והיא משאירה נחש לתקוף אותו. הוא יורה בה ולא בטוח אם היא מתה או ברחה. הוא חוזר לפאנם, שם מוקצה לו חונכות יוקרתית תחת ד"ר גול.

טרילוגיית משחקי הרעב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – טרילוגיית משחקי הרעב

ב"משחקי הרעב", "התלקחות" ו"עורבני חקיין", קוריולאנוס סנואו הוא נשיא פאנם. ב"התלקחות", סנואו נפגש עם קטניס אוורדין לפני סיבוב הניצחון שלה כדי לאיים עליה ועל אהוביה. כדי לרסק את המרד נגד הקפיטול, סנואו אומר שקטניס חייבת לשכנע אפילו אותו שהיחסים שלה עם פיטה אמיתיים. ב"עורבני חקיין", סנואו מנהל את המערכה הצבאית של הקפיטול כדי לבטל את המהפכה במחוזות והופך לאויב המושבע של קטניס.

בספר "עורבני חקיין" נראה סנואו בטלוויזיה ובדמיונה של קטניס. קטניס דורשת להיות זו שתהרוג את סנואו כדי להצטרף לצוות התעמולה של המורדים, רגע שלא נראה מהסרטים. מאוחר יותר היא מתעקשת להילחם בקפיטול על מנת להרוג את סנואו ישירות. לאחר הניצחון של המורדים, קטניס מוצאת את סנואו אופטימי כשהוא מדבר על השניים ש"משחקים הם בשביל טיפשים". סנואו מתחיל לגרום לקטניס להאמין שמחוז 13 הטיל את הפצצות שהרגו את אחותה הצעירה פרים. נערכת הוצאה להורג פומבית לסנואו, שם קטניס אמורה להרוג אותו עם חץ וקשת. במקום זאת, היא יורה במנהיגת המרד אלמה קווין, מה שמוביל את סנואו לצחוק ללא שליטה ולמות משיעול דם.

בעיבודים הקולנועיים, לסנואו יש תפקיד גדול יותר, כאשר סצנות נוספות מוצגות מנקודת מבטו. ב"משחקי הרעב", הוא מנהל שיחות עם קברניט המשחקים הראשי, סנקה קריין בגן ורדים. ב"התלקחות", תפקידו העיקרי הוא לדון עם קברניט המשחקים הראשי החדש, פלוטארך הוונזבי. ב"עורבני חקיין - חלק א'", מוצגים צוות מאחוריו כולל כותב נאומים. ב"עורבני חקיין - פרק הסיום", הוא מרעיל גנרל בארוחת ערב רשמית.

סצנה שנמחקה מ"עורבני חקיין - חלק א'", מציגה את סנואו דן בהתקוממויות עם פיטה ומסביר את תפקידו של פיטה במסע התעמולה שלו. הוא הושמט מכיוון שהסרט מוצג מנקודת המבט של קטניס.

אפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנואו פועל בתחילה בשמה של לוסי גריי כדרך להגיע לאוניברסיטה. עם זאת, עד מהרה הוא מתחיל לדאוג לה באמת ומתקשה להבחין בין המניעים שלו לעזור לה. סנואו חווה גם אהבה וגם רכושנות כלפי לוסי גריי. אולם לדעתו, לוסי גריי בוגדת בו, והוא הופך לדמות קרה יותר.

קטניס עשויה להזכיר לסנואו את לוסי גריי בשל המחוז המשותף, הכישרון המוזיקלי והיחסים שנוצרו במשחקים. סנואו מאמין שפיטה אוהב את קטניס, אבל שאין לה רגשות אליו; הוא "מכריח אותה" לשכנע אותו שהקשר שלהם אמיתי. קטניס שרה כתעמולה מהפכנית, המקבילה לכתיבת השירים של לוסי גריי. היא גם שרה ישירות שירים שהלחינה לוסי גריי. קולינס אמרה שהמוזיקה של לוסי גריי "עזרה להפיל" את הנשיא סנואו, וציטטה את קטניס שרה "Deep in the Meadow" לרו במהלך "משחקי רעב".

סנואו סימפתי בתיעוב הראשוני שלו כלפי ד"ר גול. עם זאת, הם שותפים לדעה שהמשחקים נחוצים כדי להראות את התנהגותם של בני אדם בצורה החייתית ביותר. ד"ר גול מעודדת את סנואו לראות את שליטת הקפיטול בפאנם מוצדקת כדי להגן מפני כאוס.