וייל אי. קויוטי ורוד ראנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף רוד-ראנר)
רוד-ראנר ווייל אי קויוטי בסרט "לצפצף או לא לצפצף"

וייל אי. קויוטי ורוד-ראנראנגלית: Wile E. Coyote and the Road Runner) הן דמויות מצוירות בסדרת טלוויזיה הנמנית עם הלוני טונס של האחים וורנר.

רוד-ראנר (המכונה גם "מיפ-מיפ" בשל הקריאה האופיינית שלו) הוא עוף מסוג קוקייה רצנית (Roadrunner) מתוחכם, מהיר ביותר, בעל יכולת התחמקות וכושר הישרדות מרשימים. בדרך כלל הוא מתחמק מפני זאב הערבות ווייל-אי קויוטי (Wile E. Coyote), המנסה לתפוס ולאכול את רוד-ראנר, בדרכים שונות ומשונות. הסרטים המצוירים הכוללים דמויות אלה זכו להצלחה רבה. במיוחד זכה לחיבת הצופים חוסר המזל התמידי המלווה את וויל-אי-קיוטי בנסיונותיו לתפוס את רוד-ראנר, למרות כל תכסיסיו ומגוון הציוד אותו הוא רוכש מהחברה הבדיונית אקמי. פרט מעניין ומיוחד שאפיין סרטים אלה הוא שלא נעשה כלל שימוש בדיבוב (פרט לשני סרטונים בלבד), ויש רק התמקדות בהצגת העלילה בצורה חזותית ומטורפת, האופיינית ללוני טונס.

עד כה הצמד הופיע ב-45 סרטונים (לא כולל שלושה שנוצרו ב-CGI).

ב-2010 הוחלט להעביר את כל סרטי וייל אי. קויוטי ורוד ראנר לאנימציה ממוחשבת (תלת־ממדית). החלטה זו נהפכה ב-2012, כשהחלו לצאת סרטים חדשים באנימציה דו-ממדית.

דמותו של וויל א. קויוטי הופיעה בשישה סרטים כאויבו של באגס באני. כאשר בחמישה מהם הוא דיבר. מדבביו בעברית היו במהלך השנים: איציק סיידוף (1992,עלילות טייני טון), יורם יוספסברג (פרק אחד בעלילות טייני טון), עמי מנדלמן (2000) וצביקה פורמן (באגס באני והבנאים). ב"Operation:Rabbit" היה על כרטיס הביקור שנתן לבאגס את מקצועו כ"גאון".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.