רורואוני קנשין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רורואוני קנשין
סוגה פעולה, דרמה היסטורית, פנטזיה, סמוראי, שונן
מאנגה
יוצר נובוהירו וואטסוקי
הוצאה Shueisha (יפן)
התפרסם לראשונה במגזין שונן ג'אמפ השבועי (יפן)
תקופת הפרסום המקורית 2 בספטמבר 19944 בנובמבר 1999
מספר הכרכים שהתפרסמו 28
אנימה
במאי קאזוהירו פורוהאשי
אולפני אנימציה Studio Gallop (פרקים 1-66), Studio Deen (פרקים 66-95), SPE Visual Works
רשת שידור Fuji Television, Animax (יפן)
תקופת שידור מקורית 10 בינואר 19968 בספטמבר 1998
מספר העונות 3
מספר הפרקים 95
OVA: Samurai X: Trust and Samurai X: Betrayal Rurouni Kenshin: Tsuioku Hen
במאי קאזוהירו פורוהאשי
סטודיו Studio Deen, SPE Visual Works
מספר הפרקים ששודרו 4
תקופת שידור מקורית 1999
OVA: Samurai X: Reflection Rurouni Kenshin: Seisou Hen
במאי קאזוהירו פורוהאשי
סטודיו Studio Deen, SPE Visual Works
מספר הפרקים ששודרו 2
תקופת שידור מקורית 21 בדצמבר 2001

רורואוני קנשיןאנגלית : Rurouni Kenshin), הוא שמה של סדרת מאנגה ואנימה שנכתבה על ידי נובוהירו וואטסוקי (Nobuhiro Watsuki). סדרת המאנגה פורסמה תחילה ביפן ב-28 גיליונות בין 2 בספטמבר 1994 ל-4 בנובמבר 1999. סדרת האנימה הכילה 95 פרקים ששודרו ביפן בין ה-10 בינואר 1996 ל-8 בספטמבר 1998. הסדרה זכתה גם לעיבוד לסרט אנימציה באורך מלא, בשם Samurai X, שיצא ביפן ב-20 בדצמבר 1999 ולסרט קולנוע מצולם שיצא ביפן ב-25 באוגוסט 2012. הסדרה שימשה גם השראה למספר משחקי וידאו לקונסולת פלייסטיישן.

בארצות הברית הופצה סדרת המאנגה בשם "Wandering Samurai" ("רורואוני" מילולית - "הנודד").

העלילה בקווים כללים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בתקופת המייג'י המוקדמת ביפן. הסדרה מספרת את סיפורו של נווד שוחר שלום בשם הימורא קנשין (Himura Kenshin, ביפנית:緋村 剣心) שנודע בעבר כמתנקש שכיר בשם "היטוקירי באטוסאיה" (ביפנית 人斬り抜刀斎. פירוש:הורג אדם, מאסטר הבטאוג'וטסו). קנשין נע ונד ברחבי יפן ומציע הגנה ועזרה לנזקקים, בניסיון לכפר על מעשי הרצח שביצע בעבר. במהלך נדודיו, מגיע קנשין לטוקיו שם הוא מסייע לאישה במאבקה כנגד מתנקש אחר ומביס אותו. האישה מגלה כי קנשין הוא למעשה "מאסטר הבטאוג'וטסו" ומציעה לו מקום מגורים בדוג'ו שלה מאחר שהיא רואה בו אדם עדין וטוב לב. לאחר מספר חודשים של מגורים בדוג'ו, בהם מתוודע קנשין למספר ידידים ואויבים חדשים, מתגלה מזימה של "רוצח צללים" אחר, בשם שישיו מאקוטו (Shishio Makoto), לכבוש את יפן ולהפיל את שלטון שושלת מייג'י. קנשין מחליט להתעמת עם שישיו ובעזרת ידידיו הוא נאבק בו ומצליח להביסו.

סדרת האנימה הולמת את סיפור המאנגה עד לנקודה זו ומכאן והלאה מופיעים בסדרת האנימה סיפורים חדשים שלא הופיעו בסדרת המאנגה.

פירוט העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נערה בשם קאמייאה קאורו מחשיבה את קנשין לרוצח הנודע "היטוקירי באטואוסאיי". כשהיא רואה את החרב הפוכת- הלהב (סאקאבאטו. ביפנית:逆刃刀) של קנשין, היא חושבת שלא יכול להיות שהוא הרוצח המפורסם. קנשין מציל אותה ממוות בטוח בקרב נגד הרוצח האמיתי אשר טוען שהוא היה תלמיד של סגנון ה"קמייאה קאשין", סגנון הסיף של קאורו, ותוך כדי כך משתמש בשם "היטוקירי באטואוסאי". קנשין לוקח את קאורו בחזרה לדוג'ו שלה והיא מספרת לו על האירועים שאירעו לאחרונה בזמן שאדם בשם הירומה קיהיי חובש את ידה. מאוחר יותר, מתברר שקיהיי והרוצח, ששמו האמיתי הוא הירומה גוהיי, הם אחים שמשתפים פעולה כדי לשכנע את קאורו למכור את הדוג'ו שלה. האחים לוקחים את קאורו כבת-ערובה ומשסים את הבריונים שלהם בקנשין אשר מצליח להביס את כולם בעזרת מהירותו העליונה וסגנון הסיף שלו. לפני שהוא הורס את רצפת הדוג'ו של קאורו באמצעות פניו של גוהיי, קנשין מספר שסגנון הסיף של "היטוקירי באטואוסאיי" אינו קאמייאה קאשין אלא סגנון עתיק מתקופת הסנגוקו אשר נותן את היכולת לאדם אחד להביס רבים:"היטן מיטסורוגי". בכך שגילה את זהותו האמיתית, קנשין מתכונן לעזוב -- עד שקאורו שואלת את שמו ומבקשת ממנו להישאר.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הימורה קנשין: רוצח-לשעבר עם הכינוי "היטוקירי באטואוסאי". במהלך הסיפור קנשין נודד ברחבי יפן כדי לעזור לכל מי שצריך עזרה. הוא עושה זאת כדי לכפר על הרציחות שביצע כשהיה רוצח בתקופת הבאקומאטסו. כאשר הוא מגיע לטוקיו, קנשין פוגש אישה צעירה בשם קאמייאה קאורו אשר מזמינה אותו לגור אצלה למרות שגילתה שהוא היה רוצח. אירועים חשובים מתרחשים מנקודה זו, וקנשין מפתח מערכת יחסים עם הרבה אנשים כולל אויבים לשעבר.
  • קאמייאה קאורו: מורה בבית ספר לקנדו שבטוקיו אשר נקרא "קאמייאה קאשין ריו". בית הספר מתחיל לאבד את כל תלמידיו כשגנב מהעיר מתחיל להרוג מספר רב של אנשים וטוען שהוא "היטוקירי באטואוסאי מקאמייאה קאשין ריו". קאורו ניתקלת בו אבל לפני שהיא נהרגת היא ניצלת בידי ההיטוקירי באטואוסאי האמיתי, שעכשיו נווד, הימורה קנשין, אשר לו היא מציע להישאר לגור אצלה.
  • סאגארה סנוסוקה: סאגארה סנוסקה הוא חבר לשעבר בארגון הסקיהוטאי (צבא פרטי אשר הושמד בעוון בגידה) שלאחר פירוקו, נהיה לשכיר חרב. במהלך הצגתו הוא פוגש את קנשין, אשר מביס אותו בקלות ומסביר לו שהוא נלחם כדי למחוק את כעסו. מהאירוע הזה, סאנוסקה נעשה להיות חברו של קנשין ושותפו ללחימה.
  • מיוג'ין יאהיקו: מיוג'ין יאהיקו הוא יתום ממשפחה סמוראית אשר נאלץ לעבוד כגנב כדי להחזיר את החוב שלכאורה היה חייב עקב מות הוריו אשר לא הספיקו לשלם את החוב. כשהוא פוגש את קנשין, הוא ניצל על ידו, ומחליט לגדול ולהיות כמוהו. אך בגלל האמונה החזקה של קנשין בלא ללמד את סגנון הסיף שהוא רכש, הוא נותן את יאהיקו לקאורו כדי שזו תלמד אותו את הקאמייאה קאשין ריו. ככל שהסדרה מתקדמת, יאהיקו נעשה להיות מוכשר בסיף ומתייצב נגד הרבה אויבים.
  • טאקאני מגומי
  • סאיטו הג'ימה
  • מאקימיצ'י מיסאו
  • שינומורי אאושי - מנהיג אוניוואבאנשו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רורואוני קנשין בוויקישיתוף