שדות ההרג של טקסס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שדות ההרג של טקסס (באנגלית: Texas Killing Fields) הוא כינוי לשטח אדמה במדינת טקסס, ארצות הברית, הנמצא לאורך חלקו הדרומי של הכביש המהיר I45. חלק זה של הכביש, שאורכו כ־80 קילומטרים, יוצא מן העיר יוסטון לכיוון דרום-מזרח, חוצה עיירות וערים קטנות, ומסתיים בחוף ימה של העיר גלווסטון.

שמו של השטח ניתן לו לאחר שהחל משנות השבעים נמצאו בו עשרות גופות של נערות ונשים צעירות שעל פי ההערכות היו קורבנותיהם של מספר רוצחים סדרתיים שפעלו באזור במשך השנים, זאת בנוסף לעשרות נשים נוספות תושבות עיירות הסביבה שנעלמו ומעולם לא נמצאו. האזור הוא מעין מסדרון הנמצא משני צידיו של הכביש המהיר, ומאופיין בתוואי הכולל מקומות מבודדים ומרוחקים משטחים מיושבים כמו ביצות, סבכי שיחים, יערות, בריכות אגירה, שבילי עפר ושדות נפט נטושים, שעם מזג האוויר החם והלח השורר בו ברוב ימות השנה, מציב תנאים בהם ראיות אינן יכולות להישמר לאורך זמן ועל כן היווה כר נוח ופורה לפעילותם של רוצחים שחלקם עדיין אנונימיים וזהותם אינה ידועה ל- FBI ולמשטרה.

מתחילת שנות השבעים ועד לאמצע העשור הראשון של שנות האלפיים נמצאו באזור 33 גופות. רובן היו נערות ובחורות צעירות תושבות העיירות שבסביבה בטווח גילאים של 12–30 שנרצחו בחניקה, ירי, דקירות או מהלומות חזקות לראש. הרצח הראשון אירע בשנת 1971 והאחרון בשנת 2006. כמות החשודים שנחקרו בכל מקרי הרצח מגיעה לעשרות רבות, רובם עברייני מין בעלי עבר פלילי.

אדם אחד הורשע ברצח 3 בנות באזור, ומספר אנשים נוספים הורשעו לאורך השנים ברצח או בהריגה, אולם נכון לשנת 2022 רוב מקרי הרצח וההעלמויות טרם פוענחו, ובמקרים המועטים שכן פוענחו, הושגו הרשעות חלקיות בלבד בשל קושי באיסוף הראיות ומחדלים בהתנהלות המשטרה המקומית.

מדיה ותקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרי הרצח, שנפרשים על פני תקופה של 35 שנים, לא זכו לסיקור תקשורתי נרחב.

סרט פשע אמריקאי בכיכובם של סם וורת'ינגטון, ג'פרי דין מורגן וג'סיקה צ'סטיין שיצא בשנת 2011 ונושא את אותו השם, מבוסס באופן חלקי ורופף על האירועים האמיתיים.

בשנת 2022 יצאה סדרה תיעודית בת שלושה פרקים לשרות הסטרימינג של נטפליקס אשר עוררה תהודה מסוימת, אולם התוכנית מכסה רק חלק קטן מסדרת הרציחות ומתמקדת בעיקר בארבעה קורבנות שנרצחו בשנות השמונים והתשעים באזור העיר ליג סיטי, ובשלושה חשודים אפשריים.