שיחה:אמירים (תוכנית מצטיינים במדעי הרוח)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת YoavR בנושא חשיבות 2021
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־12 ביולי 2006
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־12 ביולי 2006



סגנון הערך[עריכת קוד מקור]

עם כל הכבוד לתוכנית, הערך נראה כמו כתבה בבלייזר, ושמשופע סופרלטיבים בנוסח: "קצב לימוד והיקף חומרי קריאה הרבה מעבר למה שמקובל באוניברסיטה".



חשיבות הערך[עריכת קוד מקור]

הכנסתי את הערך כחלק ממאמץ להכניס לויקיפדיה תכניות לימודים בולטות באקדמיה בארץ. תאור כללי של התכניות הללו ראוי, לדעתי, להכנס לויקיפדיה מהסיבות הבאות : א. שמות התכניות ("אמירים", "האינטרדיסציפלינרית" של ת"א ועוד) מהווים ביטוי שגור בקהילה האקדמית ומחוצה לה; ב. השמות הללו עולים בפורומים אינטרנטים שונים, לעיתים בתוספת ספקולציות ומידע מוטעה, וראוי לרכז כאן מקור מידע אובייקטיבי; ג. התכניות הללו אינן רבות, והן נבדלות זו מזו בצורה משמעותית; ד. הכרת התכניות הללו חשובה למי שרוצה להכיר מעט לעומק את המפה האנושית של האקדמיה בישראל. בנוסף, יצרתי תבנית חדשה : תבנית:תכניות לימודים, שתשמש לכל תכניות הלימודים הללו. אשמח מאוד לשמוע הערות והצעות (בעיקר לגבי שינוי מבנה הערך). אודי פסמון 02:53, 10 יוני 2006 (IDT)

שלום אודי - האמת היא שאני בספק רק אם יש צורך בערכים על תוכניות, כי זה לא ממש נושא אנציקלופדי ומי שמעוניין יכול לפתוח שנתון לימודים או כל אתר אחר בנושא. מידע כמו "דרישות שפה" לתוכנית באוניברסיטה לא נראה לי רלוונטי לערך בויקיפדיה (יחד עם שאר המידע). כפי שזה נראה כעת, הערך יהיה תחת הצבעת מחיקה בקרוב. ייתכן בהחלט שהוא ישאר כמו שהוא, אך כרגע לטעמי אין מקום לערכים דומים הכוללים מידע כמו "תנאי קבלה", "מלגה" או מידע אחר בנושאי תוכניות לימודים. מנגד, אם היית מכין ערך אחד שנקרא "תוכניות למצטיינים באוניבסיטאות בישראל" ייתכן והיה לזה מקום אפשרי ואולי אף הייתי תומך בזה (אך אם זאת בכל מקרה, גם לא בטוח שזה היה עומד במבחן הצבעת המחיקה). בברכה, אסף 11:13, 10 יוני 2006 (IDT).
יש מקום לערכים מהסוג הזה (קיים כבר הערך פכ"מ) אבל צריך לשכתב אותו לגרסה ויקיפדית שעליה הצביע אסף. גילגמש שיחה 11:17, 10 יוני 2006 (IDT)
חטא אחד לא תמיד מצדיק חטא אחר. ייתכן ונצטרך בכל מקרה לעשות הצבעה מחיקה. אם זאת, את הערך הנוכחי (אמירים) צריך לשנות באמת לצורה ויקיפדית והורדת מידע לא רלוונטי. בברכה, אסף 11:25, 10 יוני 2006 (IDT).

א. אתה צודק. שכתבתי את הערך לצורה מתומצתת יותר שכוללת פחות פרטים לא רלבנטים, ונראית פחות כמו שנתון (לכן, אגב, שמתי את תוית העבודה). האם זה נראה יותר טוב? ב. כמו שציינתי: לדעתי שם התכנית הוא (יחסית) ידוע, משום שהתכנית מהווה מעין תכנית דגל של האוניברסיטה. ג. ערכים דומים מופיעים בויקי האנגלית, למשל : http://en.wikipedia.org/wiki/Rhodes_Scholarship ו http://en.wikipedia.org/wiki/Gates_Scholarship. מה דעתכם ? אודי פסמון 11:41, 10 יוני 2006 (IDT)

לקיום ערכים דומים או מקבילים בוויקי האנגלית אין השפעה על הוויקי שלנו. הם לחוד ואנחנו לחוד. אני לא רואה בעיה מהותית בקיום הערך. הוא אינו נחוץ, אבל לא מזיק במיוחד. גילגמש שיחה 11:46, 10 יוני 2006 (IDT)

מה דעתך על ערך שירכז תכניות מיוחדות באוניברסטאות בארץ? זה יכול להיות אינפורמטיבי ויעיל למי שרוצה ללמוד קצת על החברה האקדמית, שלא לדבר על מועמדים. ערך כזה יפנה לערכים כגון פכ"מ. הרעיון הוא לסווג ערכים של תכניות מיוחדות, שיש בהן עניין מעבר לכך שנותנים מלגה. אודי פסמון 11:48, 10 יוני 2006 (IDT)

כן, זה באמת ערך שיכול לתת שירות טוב יותר לקורא מאשר מספר ערכים מפוזרים. מה גם, המקור הראשון שאליו יפנה הקורא יהיה אתר האונ' הרלוונטית ואין ספק ששם זה יהיה מעודכן יותר ומדויק יותר. ערך גדול שיסביר באופן כללי אילו תוכניות יש, מה לומדים במסגרתן ואיפה מלמדים כל תכנית ותכנית יכול לתת שירות שלא קיים באתרי האונ'. גילגמש שיחה 11:53, 10 יוני 2006 (IDT)

לא כדאי שהערך הכללי יהיה מתומצת יחסית (נניח רשימה מפורטת יחסית שממוינת לפי אוניברסיטאות או, יותר טוב, לפי תחומי לימוד) ויפנה לערכים רחבים יותר של כל תכנית? ומה דעתך על תבנית:תכניות לימודים ? אודי פסמון 12:18, 10 יוני 2006 (IDT)

התבנית טובה אם רוצים להשאיר את ערכי תכניות הלימוד. לדעתי, ערך אחד שירכז את כל התכניות עדיף על מספר ערכים שיוקדשו לכל תכנית ותכנית. דעתי לגבי הערכים האלה נייטרלית - לא הייתי כותב אותם בעצמי, אבל משכנתבו, אני לא רואה סיבה למחוק. גילגמש שיחה 12:20, 10 יוני 2006 (IDT)
להערכתי יש בין 10 ל20 תכניות לימוד 'מעניינות' כאלה בארץ, כאשר במונח 'מעניינות' אני מתכוון לתכניות עם רעיון בסיסי מעניין, בעל משמעות תרבותית, אינטרדיסציפלינרי, ומיוחד (ולא, נניח, תכנית שמקבלת סטונדטים עם ציונים גבוהים ומלמדת אותם את החומר הרגיל לתואר ראשון). בכמות כזאת, אני מאמין שכדאי לבנות ערך בסיסי אחד שיפרט את התכניות וערכים נפרדים לכל תכנית. זה דומה למה שראיתי בויקי האנגלית עם הערכים הנפרדים על המלגות החשובות (מי שקיבל, נניחת, את מילגת רודס - נחשב לבעל עתיד מבטיח) בתוספת ערך כללי רשימתי של מלגות בולטות. אודי פסמון 14:50, 10 יוני 2006 (IDT)
בכדי להקדים תרופה למכה, אנא אל תפתח ערכים זהים לתוכנית אמירים עד אשר תסיים את הערך הזה ואני אעלה אותו להצבעת מחיקה, כדי שלא תווצר עבודה מיותרת. אני אישית רואה תועלת בערך רחב אחד שיתאר את כלל התוכניות, ולא 20 ערכים שונים על כל התוכניות. עם כל הכבוד לתוכנית אמירים, היא לא ניתנת להשוואה יחסית למלגת רודס, אשר השפעתה גדולה פי כמה כמו גם יוקרתה בעולם. ההצבעה תחל לאחר שתוריד את תבנית ה"בעבודה", כי אחרת זה לא הוגן לשפוט ערך עד אשר העבודה עליו לא סוימה. בברכה, אסף 14:59, 10 יוני 2006 (IDT).
אני מסכים עם אודי פסמון. דוגמה לסגנון כזה ראו פרסים. דוד שי 15:01, 10 יוני 2006 (IDT)
השאלה היא האם ערך כמו פרס נובל משתווה לערך על תוכנית לימודית באוניברסיטה בירושלים (או כל פרס חשוב אחר). אסף 15:37, 10 יוני 2006 (IDT).
בסדר גמור. אני אסיים את הערך עוד כמה שעות, אוסיף קטגוריה ונחליט ביחד. לגבי רודס - אין ספק שאין מקום להשוואה בין המלגות, אבל יש לדעתי מקום להשוואה בין הערכים האנציקלופדיים. רודס עוזר להבין את האקדמיה העולמית, אמירים (אולי?) עוזר להבין את האקדמיה הישראלית. באותו אופן יש מקום בויקיפדיה גם לפרס נובל וגם לפרס ספיר, גם להמפרי בוגרט וגם לדובי גל, גם לשיקגו בולס וגם להפועל ירושלים. הכל נראה לי עניין של קנה מידה. אודי פסמון 15:44, 10 יוני 2006 (IDT)
אני מסכים איתך במאה אחוז, אבל הקו גבול שלי עובר כנראה לפני הגבול שלך ואני מחפש דבר נוסף. אני אישית לא רואה צורך בדפי ערכים על תוכניות בויקיפדיה, כי אני לא מוצא את זה ערך מוסף (לפחות במצבם הנוכחי). אם אתה מעוניין להגדיל את סיכויי ההשארות של הערך אתה צריך לתת ביטוי לערך המוסף בתוך הערך. מה ההשפעות החברתיות של התוכנית? אילו אישים מפורסמים/מוכרים/חשובים היו בתוכנית (לא בתור מרצים, אלא בתור משתתפים)? במה זה עוזר לנו להבין את האקדמיה הישראלית (כפי שכתבת)? כרגע את כל המידע בערך אני יכול למצוא בשנתון של האוניברסיטה ואני לא מוצא כל הצדקה לקיומו כערך ללא הערך המוסף שלו. בדיוק כמו שאין הצדקה לרשום ערך טכני על הצומת מול הבית שלי לעומת העובדה כי יש ערך מוסף לרשום ערך על מחלף גלויות וכל ההשפעות הסביבתיות והחברתיות שלו בתהליך הבנייה. אמנם הכל זה קנה מידה, אבל השאלה היא איפה הערך המוסף ואיפה מציבים את הגבול בקנה המידה הזה. בברכה, אסף 15:52, 10 יוני 2006 (IDT).
הבנתי. כלומר רשימת בוגרים מפורסמים, השפעה על האקדמיה/אוניברסיטה, והאידאולוגיה מאחורי התכנית יכולים לתת ערך מוסף לערך האנציקלופדי. יש לך עוד כמה רעיונות?אודי פסמון 15:57, 10 יוני 2006 (IDT)
רק לא רשימה. אני מני שיש מאות, אם לא אלפי בוגרים. אין טעם ברשימה כזאת. אידיאולוגיה שעומדת מאחורי התכנית אכן מהווה ערך מוסף. גילגמש שיחה 16:00, 10 יוני 2006 (IDT)
לא צריך רשימה של מאות - אבל 10 שמות בהחלט יכול להיות מעניין ורלוונטי לערך. מלבד אידיאולוגיה (אשר מדבר על למה זה נפתח ולא למה זה חשוב) הייתי מעוניין גם לדעת אם יש לזה השפעה כלשהי או במה זה עוזר לנו להבין את האקדמיה הישראלית כפי שכתבת. כרגע אני לא מוצא ערך מוסף בערך, וייתכן שלאחר תוספות אלו, באמת לא יהיה צורך להתחיל בהצבעה מחיקה. אסף 16:03, 10 יוני 2006 (IDT).
בסדר גמור. אני מקווה להספיק להוסיף היום, ואם לא אז בסופ"ש הבא (זימנו אותי לחופשה מרוכזת). מקווה שהערך לא ימחק במהלך השבוע. חוץ מזה, התוכנית קיימת בערך 15 שנה, ולכן (לדעתי) מספר הבוגרים שיכולים לעניין את הערך האנציקלופדי קטנה מאוד (אם בכלל). בנוסף, לפי ההגיון שהעליתם, ראוי להוסיף את תכנית רביבים אבל לא את אמירים למדעי הטבע (כי אין בה אידאולוגיה או יחוד שאני מכיר מעבר למלגת הצטיינות דיקאן רגילה). אודי פסמון 16:04, 10 יוני 2006 (IDT)
בעריכתך האחרונה לפני החופשה המרוכזת, הסר את תבנית:בעבודה, כדי שאפשר יהיה לקדם את הערך בהיעדרך. חזור בשלום, ואל תחשוש ממחיקת הערך - הוא יישאר. דוד שי 19:53, 10 יוני 2006 (IDT)
הסרתי את התבנית, נתראה בסופ"ש הבא. אודי פסמון 19:58, 10 יוני 2006 (IDT)

ישראל אומן?[עריכת קוד מקור]

איך הוא יכול ללמד שם? זאת לא תוכנית למצטיינים במדעי הרוח? כלכלה הרי לא משתייכת למדעי הרוח. בברכה A&D - עדי 09:00, 13 יולי 2006 (IDT)

בתכנית נלמדים לעיתים גם קורסים שאינם מתחום מדעי הרוח, כגון לוגיקה, אתיקה במשפט ותורת המשחקים. תכנית הלימודים משתנה מדי שנה, ולכן ייתכן מאוד שבשנים הבאות ילמדו קורסים שונים לגמרי. אגב, אם אני לא טועה תורת המשחקים היא תחום מתימטי עם שימושים כלכליים ולא תחום כלכלי (וכך היא נלדמה בתכנית). בברכה, אודי פסמון 17:17, 14 יולי 2006 (IDT)

דיון איחוד[עריכת קוד מקור]

אין סיבה מהותית לאחד. יש ערכים על תכניות דומות (תוכנית תלפיות) ואין דינה של תכנית כדינה של האוניברסיטה. וינברג - שיחה 01:42, 4 באפריל 2010 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:38, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:38, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה

חשיבות 2021[עריכת קוד מקור]

הערך שרד דיון ב-2006. למה יש ספקות לגבי חשיבותו? דוד א. - שיחה 08:18, 17 באפריל 2021 (IDT)תגובה

שלום רב, לפני 15 שנה דובר על לערוך את הערך בצורה שתוסיף ערך מוסף, אבל זה לא קרה וככל הנראה הדבר נשכח לגמרי. פסקת "ייחודה של התכנית" לא עונה על כך לדעתי. בנוסף, בחלוף 15 השנה האלו נראה שלא הופיעו בוגרים בעלי השפעה או חשיבות מסוימת. אם אני טועה לגבי האחרון, ואם בכל זאת יש ערך מוסף לתכנית, היה ראוי להוסיף זאת בחלוף העשור וחצי האלו. אדי97 - שיחה 20:23, 17 באפריל 2021 (IDT)תגובה
הערך כתוב כהלכה ונותן מידע חשוב על תוכנית ייחודית באוניברסיטה, שבוודאי עשוי לעזור למתעניינים. אינני רואה גם סיבה לאחד עם האוניברסיטה העברית, כדי שלא ילך שם לאיבוד בין שאר הפקולטאות והתוכניות. אני בעד הערך. Tmima5 - שיחה 08:34, 18 באפריל 2021 (IDT)תגובה
עם כל הכבוד לכותבים, ערך כתוב להלכה אינו מצדיק קיום בויקיפדיה. הסטנדרט צריך להיות חשיבות אנציקלופדית, לא רמת הכתיבה. בנוסף, מידע חשוב אודות על האוניברסיטה שעשוי לעזור למתעניינים ניתן למצוא באתר האוניברסיטה מן הסתם. זה לא ממקומה של ויקיפדיה לייחצ"ן אי אלו תכניות אקדמיות. התכנית כבר מוזכרת בערך על האוניברסיטה אז ניתן לכתוב עליה שם שורה או שתיים. --אדי97 - שיחה 14:12, 18 באפריל 2021 (IDT)תגובה
אדי97, לגבי "ערך כתוב כהלכה" הרי הייתה זו תשובה על המשפט הראשון שלך למעלה, שהתלונן על העריכה שאינה מוסיפה "ערך מוסף". תמוהה בעיני טענתך השנייה שהוויקיפדיה "מייחצנת" תכניות אקדמיות. הוויקיפדיה מספקת מידע נגיש ומהיר לכל דורש, וכשמדובר על תוכנית מיוחדת למצטיינים אקדמאיים בעלת שם ייחודי משלה - אדרבא! Tmima5 - שיחה 08:50, 19 באפריל 2021 (IDT)תגובה
Tmima5, מטרתה של הוויקיפדיה בפירוש איננה לספק מידע נגיש ומהיר לכל דורש. בשביל זה יש את גוגל. יוניון ג'ק - שיחה 18:36, 19 באפריל 2021 (IDT)תגובה
גוגל הוא כידוע מנוע חיפוש ולא מקור מידע. הוא מפנה למקורות מידע שונים, שביניהם החשוב ביותר הוא ויקיפדיה, שכפי שאנחנו כתבנו בא מ"הרעיון לאסוף את כל הידע שבעולם, כך שיהיה בהישג יד, תחת קורת גג אחת". Tmima5 - שיחה 07:58, 20 באפריל 2021 (IDT)תגובה
אני לא יודע להתייחס לערכים על תוכניות מצטיינים באוניברסיטאות בכללן, אולם אמירים היא מהתוכניות הוותיקות והידועות ביותר מסוגה, וככזו יש הצדקה לערך עליה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 13:29, 20 באפריל 2021 (IDT)תגובה