שיחה:טדי אקלילו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום... אתם מוזמנים להרחיב את הערך ותקנו במידת הצורך. כפי שניתן לראות חסרים פרטים אלמנטריים ביותר לגבי טדי אקלילו. החל משנת הלידה ועד לביצועים, הרכבים, אלבומים, שיתופי פעולה וכד'... Dalila - שיחה 00:52, 18 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

יש משהו לא ברור בפתיח. נכתב "אקלילו (1997 עד 2005)". אני מניחה שהכוונה לשנים בהם היה פעיל. אנו שמים בפתיח שנת לידה ופטירה, כך שזה מבלבל. דורית 14:47, 11 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]
אופס תקלדה. טוב ששמת לב. אתקן זאת Dalila - שיחה
עכשיו זה מובן וברור. תודה לך, דורית 15:06, 11 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך טדי אקלילו התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

טדי אקלילו

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: דלילה
מקצוענות ערך כתוב היטב ומציג פרטים חשובים על חייו של הנושא הערך. ראוי להגדיל את המקורות עליו מתבסס הערך.
אמינות קיים מקור מקוון אחד (טוב באיכותו). ללא מקורות הערך מציג תמונה ממצה של הנושא.
מקוריות הערך מקורי מאוד, לא קיים לא מקבילה בוויקיפדיה בשפה אחרת. נכתב מהקישור החיצוני באתר קדמה. קיים אף חלק בערך (הפסקה השנייה, מאז שנולד ועד שהיגר בעקבות אביו לישראל), שמשתמש קצת יותר מדי במילים המקוריות של הקישור החיצוני, ואולי יש לשכתבן כדי שלא ייחשבו חלילה להעתקה. כדאי היה להצליב את המידע ולהרחיבו ממקורות נוספים (אם כי נראה מדפי שיחה שונים כי נעשה מאמץ מצד הכותבת לאתר אנשים המכירים אותו ואת התחום). הערך עוסק בפירוט מתאים בתולדות חייו של הזמר, וההשפעות המוזיקליות עליו.
מקומיות הערך משקף בעיקר נקודת מבט של קהילת ביתא ישראל, מטבע הנושא. מעניין היה להרחיב יותר על מקומו בתרבות האתיופית והישראלית, השפעתו וחשיבותו, גם לאחר מותו.
אוניברסליות הערך משקף בעיקר נקודת מבט של קהילת ביתא ישראל. חסר מידע על מקומו בתרבות האתיופית והישראלית. מצוינת ההשפעה כללית על הזמר, אבל חסרה התייחסות להשפעתו שלו על אחרים מעבר להקשר המקומי.
נגישות הערך כתוב היטב וכל קורא יכול להיתרם ולהשכיל בזכותו אודות האיש. פסקת הפתיחה ברורה, ומפרטת באופן קצר וקולע את פועלו העיקרי של האיש. כדאי לנקד את שם הערך בחלק המודגש בפתיח.
קישוריות הערך מקושר לערכים על מושגים רלוונטיים, ובכך תורמת הקישוריות להבנת הערך. יש קישור לערך זה מתוך הערך מוזיקה אתיופית. הקישוריות בערך תקינה לרוב, אך קצת לוקה בחסר. קישורים חסרים: זמר, קהילת יהודי אתיופיה, סודאני, מרוקאית. קישור שגוי לדף פירושונים: סרטן (צריך להיות סרטן (מחלה)). מושגים שכדאי היה לקשר ולהכחיל: מוזיקה סודנית, אקלילו סיום, אפרים תמרו.
חזות עיצוב הטקסט בערך הגיוני ונוח לקריאה. ניתן היה לשפר את החלוקה לסעיפים בתוך הפרק על חייו, כדי להקל על ההתמצאות, במקום ליצור רווחים כפולים בין פסקאות בנושאים שונים. התמונה המשולבת בתחילת הערך נאה ומתאימה, והיא ממחישה את המתואר בערך על חייו של ירד.
רהיטות הערך כתוב לרוב בעברית תקינה, שוטפת, עשירה ונעימה לקריאה, ללא שימוש בעגה מקצועית לא ברורה. ראוי למתן מעט את הסופרלטיבים הזרועים לאורך הערך, ואמנם נוסכים בו נופך מרגש ואישי, אך פוגמים בנייטרליות שלו, למשל "כבש את ליבה", "יצירותיו העוצמתיות", "ממשיכות לשמח רבים". עדיף היה לתת לציטוט היפה של נדב הבר לדבר בפני עצמו.
שיתופיות נכתב על ידי דלילה ונערך והורחב על ידי מספר ויקיפדים נוספים, שתרמו לשיפור הערך.
סיכום
ערך קצר יחסית וחביב, כתוב היטב ומקורי, המתאר באופן ברור וקולע את חייו הקצרים של הזמר, וההשפעות המוזיקליות שלו. קיימים מעט חוסרים כגון מקומו במוזיקה האתיופית והישראלית. שפת הערך קולחת ונעימה לקריאה, לעתים תוך שימוש בסופרלטיבים הפוגמים בנייטרליות של הערך.
הערות
תקלדות: מוסיקה --> מוזיקה. המדיע --> המידע.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 11:18, 26 ביולי 2011 (IDT)