שיחה:מאחזים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת Dalila בנושא סידור הטבלה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצעה לפתרון רשימת המאחזים[עריכת קוד מקור]

להלן הצעה מפורטת, שכתבתי עם יורי, לטיפול ברשימת המאחזים. ההצעה מתבססת על ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה ועל הנוהג והתקדימים בוויקיפדיה:

נימוקים
  1. חשיבות - אין חשיבות אנציקלופדית לכל נקודת התיישבות לא חוקית הכוללת מספר מבנים קטן וכמה משפחות. פעמים רבות המאחז מרוכב מלא יותר מקרוואן או שתיים שלוש סככות. במהלך השנים הוקמו למעלה ממאה מאחזים כאלה, רובם אוכלסו בפועל לתקופה קצרה יחסית (שנה או אפילו חודשים ספורים). למאחזים אלו אין חשיבות אנציקלופדית ואין שום היגיון (או יכולת) לאזכר כל אחד ואחד מהם ללא הבחנה (גם לא בפסקה נפרדת וגם לא בערך נפרד). חשיבותו האנציקלופדית של הערך "מאחזים" היא תיאור אופי ושיטת ההתיישבות, היסטוריה, מטרות, מעמד משפטי וכו'. לפיכך, הערך צריך לעסוק באופיו של המאחז ולהביא דוגמאות למאחזים ספציפיים כתוספת בלבד. המצב הקיים כעת איננו כזה - הרשימה כוללת מאחזים ארעים רבים ללא כל ערך אנציקלופדי. דוגמאות:
    • הנחלה - "שלוש משפחות ויקב".
    • בית הכנסת חזון דוד - "בית כנסת בסמוך לקריית ארבע שנמצא במבנה בלתי חוקי ומהווה מאחז עצמאי. בית הכנסת אינו אלא קירות אבנים ויריעות ברזנט המקורות בימי החורף בסככה."
    • גבעת חסדי ה' -"במאחז ישנם מספר אהלים וגרים בו רווקים אחרי צבא אשר נמצאים שם בעיקר בלילות ויש להם קרוואן עם חפציהם בגבעת הרוג'ום המסופחת ליישוב".
  2. ויקיפדיה איננה אתר חדשות - ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולכן אינה צריכה לדווח על כל הקמה או פירוק של מאחז. אין זה ממטרתנו או כוונתנו לתת לקורא מידע על המתרחש במאחז כזה או אחר. הרשימה כוללת מידע עיתונאי רב שמקומו איננו בוויקיפדיה ורק מראה את חוסר החשיבות באיזכורו של כל מאחז קטן ככל שיהיה. דוגמאות (מודגש):
    • מצפה יצהר: הוקם בשנת ה'תשס"ב על ידי בחורים מהיישוב ומכלל הארץ, במרחק של קילומטר מזרחית ליישוב על רכס יצהר. המאחז מונה ארבע משפחות, ובסך הכל עשרים איש. במאחז התרחשו הצתות וגנבות. משטרת ישראל פינתה את המאחז פעמיים והרסה אותו עד היסוד, אך בכל פעם המאחז הוקם מחדש על ידי יושביו שנעזרו באנשים אחרים.
    • נוף הנשר: חווה חקלאית בין סוסיא לבית יתיר, המסומנת במפה כ"חוות לוציפר". ידועה גם בשמה חוות נוף-הנשר או חוות טליה. החווה היא בבעלות יעקב טליה, המגדל בה עדרי צאן מתחילת שנות התשעים - היה ברשותו עדר של 600 כבשים שנגנב ועתה בבעלותו עדר של 100 כבשים וכרם ענבים. לדבריו, חוותו ממוקמת על שטחי מדינה ואושרה בשנת 1995 על ידי יצחק רבין. לאחרונה המנהל האזרחי הודיע לו כי החווה עוברת, כמו שהיא, לבעלות ערבית. ב-25 דצמבר 2006, הפלסטיניים הורשו להיכנס לשטחי העיבוד של החווה ושתילי כרם הגפנים נעקרו. כמו כן, המינהל האזרחי אפשר לערבים להתגורר על שתי גבעות שולטות בשטח.
  3. ויקיפדיה איננה מדריך דפי זהב - הרשימה כוללת קרוב ל-50 מאחזים ותופסת 55K. חלק מהמאחזים מוסרים מידע מועט ביותר בלבד שמם. דוגמאות: הנקודה, הר גדעון, שכונת ארנון, הנחלה, גבעת להבה, שלהבת, גבעת תקומה, גבעת אסף (שתי תמונות של קרוואן ללא שום תוכן).
כיצד הערך הגיע למצב שבו הוא נמצא כיום?
  • בתחילת דרכה של ויקיפדיה הייתה הצבעה על נושא המאחזים והוחלט לאחד את כל המאחזים לערך אחד. כך נראה הערך בזמנו. כפי שאפשר לראות המצביעים באותה עת (2005) האמינו שמדובר בפתרון טוב ולבטח לא ציפו שהערך יגיע למצב שבו הוא נמצא כיום.
  • במהלך השנים נוספו המון פרטים טפלים לערך שהביאו אותו למצב הקשה שבו הוא נמצע כיום. כל הדברים האלו נעשו עקב אותה פשרה מ-2005 שנתנה גושפנקה להוספת אזכור על כל נקודת התיישבות לא חוקית שמישהו החליט להקים, קטנה ככל שתהיה, ללא שום יכולת של התנגדות מצד הקהילה.

ההצעה[עריכת קוד מקור]

אין מחלוקת שערך זה נמצא במצב רע. המחלוקת נוגעת רק לשאלה מה הדרך הנכונה לטפל בו. הצעתנו היא לנקות את הערך מהפרטים הטפלים הרבים שצוינו לעיל בצורה זו:

  1. איחוד חלק מהמאחזים לערכים על ההתנחלויות שאליהם הם צמודים. לדוגמה, המאחז מצפה חגית נמצא בצמוד להתנחלות כפר אדומים ועל פי הערך של ההתנחלות הוא מוגדר כשכונת-בת של היישוב. המידע מאומת גם לפי האתר של מועצה אזורית מטה בנימין. דוגמה נוספת היא הוא מאחז ברוכין שעל פי הערך "מדינת ישראל אינה רואה בברוכין יישוב עצמאי אלא שכונה של עלי זהב, ולכן הלמ"ס מונה את תושביו בתוך אוכלוסיית עלי זהב." על מנת שהאיחוד יתבצע המאחז חייב לעמוד בשני הקריטריונים הבאים:
    • המאחז נמצא דה פקטו בתחום השיפוט של ההתנחלות (ולכן הוא למעשה חלק מההתנחלות).
    • במאחז קיימת התיישבות רציפה (ללא פינויים במהלך התקופה) של לפחות 5 משפחות במשך תקופה של שלוש שנים לפחות (קריטריון שמצביע על כך שלא מדובר בסתם נקודה התיישבותית זעירה שנעלמה מהמפה זמן קצר לאחר שקמה).
  2. מאחז שאינו עומד בתנאי הראשון יאוזכר בערך רק אם גרים בו דרך קבע לפחות 25 משפחות וההתיישבות במקום נמשכת באופן רציף לפחות עשר שנים. אירוע חריג במיוחד שהתרחש במאחז (בסדר גודל של עמונה לדוגמה) יזכה גם כן את המאחז באזכור בערך. בצורה כזו רק מאחזים בולטים במיוחד יאוזכרו וייתנו דוגמה ראויה למה הוא מאחז בלי להעמיס יתר על המידה על הערך.

חלק מהמידע על חלק מהמאחזים יקוצץ לפני שיבוצע האיחוד על מנת שלא להעמיס פרטים טפלים עם הערך שאיתו הוא יאוחד. מאחזים שאינם עומדים באף אחד מהקירטיונים שצוינו הם חסרי חשיבות אנציקלופדית ולכן יימחק אזכורם מהערך.

במידה וההצעה תיושם כך יראה הערך החדש. כפי שאפשר לראות מדובר בערך שראוי הרבה יותר לשמה הטוב של ויקיפדיה.

הצעה מצוינת. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:46, 11 ביוני 2009 (IDT)
בעד אדם נבו;שיחה 21:49, 11 ביוני 2009 (IDT)
הצעה טובה מאוד. בעד. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:29, 11 ביוני 2009 (IDT)

נגד הצעה גרועה העומדת בניגוד לכל החלטות הפרלמנט בנושא. חוה עם 3 פרות כשרה, ויישוב עם 24 משפחות ו-150 מתיישבים 3 ק"מ מזרחית לו, מחוץ לקו הירוק לא? ולמה, כי הם גרים מזרחה מדי? עוד מעט יציעו גם לשלול להם את זכות הבחירה ולתת להם עאוויה. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 22:35, 11 ביוני 2009 (IDT)

נגד מסכים עם חגי. רוצים לשפר את הערך? אל תילחמו נגד הוצאת "רשימת המאחזים" מערך זה והפיכתה לערך עצמאי. --בית השלוםשיחה • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 10:11, 12 ביוני 2009 (IDT)
איזו החלטת פרלמנט? יש למעלה ממאה מאחזים לא חוקים בכל זמן נתון. כל חודש מוקמים מאחזים חדשים (שהם לרוב לא יותר מסככות או אוהלים), וכל חודש הצבא הורס כמה מאחזים אחרים. למה אנחנו צריכים לכתוב על זה. אולי את התקשורת זה יכול לעניין או פעילים פוליטים מימין ומשמאל אבל אותנו כאנציקלופדיה זה ממש לא צריך לעניין אם גבעת אריק שהוקמה לפני מספר חודשים, פונתה אתמול על כל יושביה הכוללים 2 משפחות, 3 רווקים ויקב. צריך לסנן את המאחזים האלה שרובם הגדול בכלל לא עונים להגדרה של יישוב. אי אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא עכשיו. יורי - שיחה 07:16, 12 ביוני 2009 (IDT)
הייתה החלטת פרלמנט שאת המאחזים מרכזים בערך זה. רוצה למחוק? לך לפרלמנט. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 07:17, 12 ביוני 2009 (IDT)
אפשר לקבל קישור להחלטה המודברת בפרלמנט בבקשה? יורי - שיחה 07:19, 12 ביוני 2009 (IDT)
ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מאחזים. "זאת הצבעה על הערך מאחזים. לדיונים קודמים ראו: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מעלה רחבעם (בהצבעה זו הוחלט לאחד את כל המאחזים לערך יחיד), ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מאחזים/ארכיון (נסגרה עקב אופציות הצבעה לא ברורות." חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 07:28, 12 ביוני 2009 (IDT)
מתוך ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מאחזים:
מדיניות נקבעת בפרלמנט. גם ההצבעה ההיא וגם ההצבעה הזו קובעות רק על עצמן ולא על שום ערך אחר. ההצבעה ההיא בכלל היתה על ערך בודד... איך מזה כבר עשו מדיניות. לכן, יש צורך בהכרעה ברוב רגיל. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י' בתמוז ה'תשס"ח • 14:54, 13 ביולי 2008 (IDT)
זו בדיחה, ואחת גרועה... רוצה, היית מצהיר איזה סוג הצבעה זה לפני שהחלה. כיוון שהחלה תחת הקטגוריה "הצבעת מחלוקת", היא כפופה לכללי הצבעות מחלוקת, ואלו קובעים רוב רגיל של 50%. אין פה שום שינוי ושום בטיח ולא צריך רוב מיוחס. יתרה מזו, ההצבעה ההיא היתה בכלל הצבעת מחיקה של מספר ערכים שבדרך עברה טרנספורמציה לפתרון פשרה. ממתי הצבעת מחיקה על מספר ערכים קובעת מדיניות לעולמי עד. אני ממש רואה כאן נסיון להחלץ מהפסד אפשרי בדרך מבישה. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"א בתמוז ה'תשס"ח • 02:03, 14 ביולי 2008 (IDT)
זה משום שאתה יודע שלעולם לא ניתן יהיה להשיג 60% למחלוקת כזו. אז התלבשת על איזו הצבעת מחיקה עלומה מלפני שלוש שנים והפכת אותה ל"מדיניות"... למה לא קראת לה "הצבעה לשינוי המדיניות בעניין ערכי המאחזים" שידע המצביע על מה הוא מצביע. ולמה פתחת את זה כמחלוקת ולא כשינוי מדיניות במזנון או בפרלמנט כמקובל. בקיצור, תלי תלים של חורים ואני מרגיש נעלב שאני בכלל צריך להתווכח על משהו כה גלוי לעין... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"א בתמוז ה'תשס"ח • 03:49, 14 ביולי 2008 (IDT)
וואלה חגי ממש הוצאת לי את המילים מהפה (נראה לי שזו הפעם הראשונה שזה קורה). יורי - שיחה 07:40, 12 ביוני 2009 (IDT)
לא הבנתי מה רצית להביע? שההצבעות האלה אינן תקפות? אחלה, נתחיל להפריד מאחזים החוצה. אם הן כן תקפות, אין לך סמכות למחוק שום מאחז שהוסף כאן בדין. כל שינוי כזה יצריך הצבעה בכל מקרה, ואני לא מבין למה אתה רוצה לגרור את הקהילה להצבעה רביעית, בייחוד לאחר שערן סידר לאחרונה את הערך בתבניות נורמליות. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 07:46, 12 ביוני 2009 (IDT)
מה שרציתי להביע הוא בדיוק הדבר שאותו הבעת לפני קרוב לשנה וזה שההצבעות האלה תקפות אך לא דרושה הצבעה בפרלמנט כדי לשנות אותם. הבאת נימוקים מצויינים לסיבה לכך. הסידור של הערך אומנם שיפר את המצב אך רק במקצת. הערך הינו עדיין בין הגרועים בויקיפדיה. אני לא רוצה לגרור את הקהילה להצבעה רביעית. הייתה רק הצבעה אחת בנושא שנערכה לפני ארבע שנים ושבה הושגה הפשרה שאיתה אנו חיים עד היום. שתי ההצבעות שנפתחו לפני קרוב לשנה ניסו בצורה עיקשת וללא הצלחה רבה, לבטל את הפשרה ולהביא שוב לפיצול ערכי המאחזים לערכים נפרדים. אין שום קשר בין זה למה שמוצע על השולחן עכשיו. יורי - שיחה 08:00, 12 ביוני 2009 (IDT)
ודאי שיש. מה שמוצע עכשיו זה למחוק את רוב ערכי המאחזים, והוא אשר אמרתי, לשם כך נדרשת הצבעה בפרלמנט כדי לשנות זאת. אם אתה חושב שזה שווה את הטרטור לציבור, לך על זה. אני חושב שלא. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 16:01, 12 ביוני 2009 (IDT)
לא הסברת עד עכשיו למה צריך הצבעה בפרלמנט ולא הצבעת מחלוקת רגילה. קרא את הטיעונים שלך מפני שנה. אלה טיעונים מצויינים שמסבירים מצוין למה אין שום צורך בהצבעה לפרלמנט. מוזר שהיום דעתך הפוכה לגמרי. יורי - שיחה 16:16, 12 ביוני 2009 (IDT)
אני לא ביקשתי למחוק ערכים, אתה כן. כך שבמינימום זה 55%. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 16:46, 12 ביוני 2009 (IDT)
שום ערך לא הולך להימחק. בקיצור אני מתחיל להבין שאין לך ממש טיעונים רציניים. אני אתייעץ בכל זאת עם כמה אנשים בנושא מכיוון שהסוגייה הזאת עלתה גם לפני שנה. יורי - שיחה 17:06, 12 ביוני 2009 (IDT)
"שום ערך לא הולך להימחק"? על מי אתה מנסה לעבוד בתעלולי לשון? ומה המשמעות של "מאחז שאינו עומד בתנאי הראשון יאוזכר בערך רק אם גרים בו דרך קבע לפחות 25 משפחות וההתיישבות במקום נמשכת באופן רציף לפחות עשר שנים" אם לא ניסוח מתחכם למחיקת רוב הערכים? תן לנו קצת קרדיט בהבנת הנקרא... חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 17:11, 12 ביוני 2009 (IDT)

מאחז נוסף להכללה[עריכת קוד מקור]

התפרסם היום בתקשורת על מאחז חדש שהוקם ומן הראוי להכלילו בערך. ראו כאן: http://www.bhol.co.il/news_read.asp?id=11934&cat_id=1 תודה לחברים. 93.172.18.18 00:51, 4 בספטמבר 2009 (IDT)

הפניות משמות המאחזים[עריכת קוד מקור]

כרגע שמות המאחזים מפנים לערך מאחזים ולא לרשימה זו. לדעתי צריך להפוך את המצב. אשמח לתגובות. קומולוס - שיחה 13:41, 22 בינואר 2010 (IST)

ההחלטה הייתה שיש להפנות את שמות המאחזים לאזכורם בערך הנ"ל בעזרת עוגנים. יורי - שיחה 14:32, 22 בינואר 2010 (IST)
התוכל להפנותני להחלטה הזו? קומולוס - שיחה 14:48, 22 בינואר 2010 (IST)
שיחה:מאחזים/בוררות בענין רשימת המאחזים. תיהנה. יורי - שיחה 14:52, 22 בינואר 2010 (IST)
מובן שהצדק עם קומולוס - יש להפנות שמות המאחזים לערך רשימת מאחזים עם עוגנים. דוד שי - שיחה 22:58, 1 בפברואר 2010 (IST)
אם כך הצדק הוא עם שנינו. יורי - שיחה 23:04, 1 בפברואר 2010 (IST)

שם הערך[עריכת קוד מקור]

לאחר שמאחזים עבר למאחז, אני מציע להחזיר את הערך הזה אל מאחזים, לפי המקובל כאן. ‏odedee שיחה 11:00, 9 בפברואר 2010 (IST)

למה ככה?[עריכת קוד מקור]

בלי שום קשר למה שאתה או את חושבים על הלגיטימיות של המאחזים, מה ההיגיון שבהכללת כולם בערך אחד? אולי הדין הזה צודק לגבי מאחזים שתוכן אודותיהם לא יכול למלא יותר מקצרמר, אבל חבר'ה תתעשתו - יש בטבלה הזו מאחזים שיש להם תוכן שיכול למלא ערך לתפארה בוויקיפדיה, עם תמונות קואורדינטות ומה לא. שלא לדבר על כך שיש מאחזים שפרק בהיסטוריה של ישראל רשום על שמם, כמו מגרון.

צר לי לכתוב זאת, אבל הטבלה הזו לא נראית הולמת את ויקיפדיה ונראית לי כמו הצהרה פוליטית יותר מאשר שיקול מקצועי. איזו מן טבלה זו ששדות מסוימים בה - מגרון, גבעת אסף, גבעת הראל - הם כל כך ארוכים ועשירים, שלא רואים בגלילה אחת את שם המאחז בעמודה הימנית?

זנגביל - שיחה 16:29, 8 באוגוסט 2010 (IDT)
זה ככה כי הוחלט שזה ככה. תוכל לקרוא בארכיונים של דף שיחה זה לגבי השיקולים שהנחו אותנו בקביעת מדיניות זו. גילגמש שיחה 16:35, 8 באוגוסט 2010 (IDT)
כאן אני לא רואה ארכיונים, התכוונת לאלה שבשיחה:מאחז? אליסף TRUE BLOOD שיחה 16:39, 8 באוגוסט 2010 (IDT)
כן. גילגמש שיחה 16:59, 8 באוגוסט 2010 (IDT)
אחרי כל הביוקרטיה (כמדומני שההכרעה נפלה על חודו של קולו) מגרון ראוי לערך. המצב הנוכחי מגוחך דרך - שיחה 23:26, 10 באוגוסט 2010 (IDT)

מקור לטענה[עריכת קוד מקור]

היש מקור מהימן לטענה שנכנסה בעריכה הזו? יוסאריאןשיחה 10:27, 23 באוגוסט 2010 (IDT)

שים לב שיש במשפט הזה 2 טענות דרך - שיחה 13:58, 23 באוגוסט 2010 (IDT)
הנה למשל אתר (לא מעודכן) של החווה...נלביא - שיחה 14:08, 23 באוגוסט 2010 (IDT)
התייחסתי בעיקר לשאלת הבעלות. האתר אינו מקור חיצוני ומהימן, מטבעו, כמו כן - לא נראה שהוא מגבה את הטענה בדבר הבעלות על המקום. יוסאריאןשיחה 14:10, 23 באוגוסט 2010 (IDT)
לאור הדברים לעיל, ובעיקר על מנת למנוע הפיכת הגרסא הזו לגרסא יציבה ששינוייה ידרוש ממני הצבעת מחלוקת, אני משחזר את העריכה. יוסאריאןשיחה 14:11, 23 באוגוסט 2010 (IDT)

לפי דוח המאחזים המאחז כלול ברשימת "מאחזים על קרקעות שנטען שנרכשו מפלסטינים והליכי הרישום כמעט הסתיימו", ליד שמו כתובה ההערה "טרם נרשם". הערת אגב - עוד מצויין שם שבוקש היתר למאחז, וועדתת התכנון דנה ודחתה את הבקשה. יוסאריאןשיחה 14:23, 23 באוגוסט 2010 (IDT)

העברה מהערך (חוות סקאלי)[עריכת קוד מקור]

הסרתי את המשפט:

" המוכרים עצמם טוענים כלפי חוץ שלא מכרו מפחד הערבים סביבם, אבל משרד השיכון, לפני שסייע ליושבי החווה, בדק היטב אם האדמות נמכרו, ורק אחרי שהוברר לו שהמכירה תקפה, סייע לתושבים במסגרת הסיוע למינהל הכפרי."

משום שלא נתמך בסימוכין כלשהם, נשמע תמוה על פניו (הרי המכירה לא הושלמה באמת), ומוציא דיבתם של "המוכרים" יהיו אשר יהיו, כאשר הוא מנסה לקרוא את מחשבותיהם הכמוסות. יוסאריאןשיחה 10:31, 24 באוגוסט 2010 (IDT)

משפט נוסף שהסרתי הוא:

"סקאלי משוכנע שמי ש"כרה לו את הבור", כלומר סימן אותו כיעד לפינוי, הם אנשי תנועות השמאל שמנסים לגרור אותו לעימותים מול פלסטינים."

מכיוון שמדובר בהאשמה שצוטטה בעיתון, שלא מתקשרת לערך, והיא היתה מיותרת בהקשר. יוסאריאןשיחה 10:38, 24 באוגוסט 2010 (IDT)

העברה מהחלק על שבות עמי[עריכת קוד מקור]

הסרתי את המשפט:

"היה זה ביתו של קצין ירדני בכיר, שנמלט מהמקום במלחמת ששת הימים. לפי החוק ביהודה ושומרון, היות שלקצין הירדני לא התאפשר לחזור לביתו, הוא הוכרז כנפקד, והמדינה הפכה לאפוטרופסית על רכושו"

מכיוון שלפי הכתבה הזו, ארגון "יש דין" טוען כי "הבית שעליו השתלטו המתנחלים שייך לאישה פלסטינית. האישה ירשה את הקרקע והבית שעליו מאביהּ", ומאחר ואין מקור מהימן לקביעה כאילו הבית הוא רכוש המדינה, ונראה שיש מחלוקת בעניין, העדפתי להסיר לעת עתה את הקביעה מהערך. יוסאריאןשיחה 11:17, 24 באוגוסט 2010 (IDT)

מחוברים למים ולחשמל (גבעת הראל)[עריכת קוד מקור]

שיניתי את המשפט :

"בניגוד לרוב המאחזים היישוב מחובר למים וחשמל" ל: "בדומה לרוב המאחזים...", שהרי רוב רובם של ה"מאחזים" מקבלים מים ממקורות וחשמל מחברת החשמל. נריה שאג - שיחה 23:44, 24 באוגוסט 2010 (IDT)

פני קדם[עריכת קוד מקור]

אנונימי הרחיב את הפסקה על פני קדם באופן שלוקה בפירוט יתר קיצוני ובניסוח בעייתי משהו. שיחזרתי אותו [1] ואני מעביר את הטקסט לכאן אולי מישהו ידלה ממנו את העיקר:

מאחז במזרח גוש עציון, בשטח היישוב מיצד. פני קדם צופה על ים המלח. פני קדם הוקם בשנת 2000 ומתגוררות בו 31 משפחות ומספר רווקים דתיים לאומיים. רוב תושבי הישוב הם אקדמאים. בישוב ישנם עורכי דין, אחיות, רופאה, אנשי היי טק, מורי דרך, אומנים וחקלאים. הישוב שם לו למטרה להתיישב "התישבות אקולוגית"- שמירה על הטבע היא ערך עליו הישוב עומד. הדבר בא לידי ביטוי בגינון וההשקיה, פינת מיחזור עם מיחזור למתכות וזכוכית ונסיונות להקים תחנה לאנרגיה חלופית מהרוחות העזות שבמקום. מיקומו של היישוב כ"ספר מדבר" מזכה אותו בנוף, צמחיה ואקלים ייחודיים ולא מעט צמחים אנדמים לאזור.כמו כן תושבי הישוב שמו לעצמם למטרה לנסות ולהחזיר את החורש הים תיכוני הטבעי לאיזור. עצי חרוב, דולב, מיש, תאנה, קטלב, אלון, אלה ארץ ישראלית ואורן ירושלים ניטעו למאות. הריחוק של הישוב מישובים ערביים מקנה לחורש סיכוי להתפתח מבלי שיכרת לצורכי הסקה.

הישוב הוקם לראשונה כשכונה של הישוב הסמוך, מיצד, בשנת 1991. השכונה ננטשה ובדואים משבט ראשאיידה הסמוך בזזו את תכולת הקרוואנים- כולל דלתות, אסלות, חלונות, מתגים, שקעים וצנרת. בשנת 1999 גרעין עפני פנה למועצת גוש עציון שנאותה לשפץ את הקרוואנים והגרעין עלה לקרקע באוגוסט 2000. בישוב בית כנסת, מועדון בו מתקיימים חוגי אומנות וריקוד, מעון וגן. גובה הישוב הינו 930 מטר מעל פני הים, והצניחה של 1300 מטר עד לים המלח מורגש היטב בנוף הנשקף מהישוב. הגובה הרב של הישוב הוא כתוצאה מקמר משנה של חבורת יהודה המרימה את הרכס עליו הוקם הישוב. מסיבה זו בסמוך לישוב ישנו שטח צבאי עליו הוקמו סוללות פטריות להגנה על ירושלים בזמן מלחמת המפרץ. הישוב מבוסס על עבודה עברית מתוך אידיאולוגיה, וכך גם החקלאות. סביב הישוב ניטעו כרמי זיתים ויין.

סוף העתקה

בברכה, אורי שיחה Go Jimbo Go! 16:27, 15 באוקטובר 2010 (IST)

לשנות את שם הערך[עריכת קוד מקור]

"רשימת מאחזים" זו כותרת אמורפית. יש הרבה מאחזים להרבה קבוצות בהרבה מקומות. יש לקרוא לערך רשימת מאחזים יהודיים ביהודה ושומרון. כמו כן, לטעמי הערך הזה (שהוקם בעקבות הצבעות מחיקה והדברים ידועים) חריג ביותר ובעייתי ביותר. קשה מאוד לקרוא אותו בגלל הצורה הטבלאית שבה הוא בנוי. ויש לתת את הדעת על הדברים. הללשיחה • ט' בחשוון ה'תשע"א • 23:11, 16 באוקטובר 2010 (IST)

איך רשימה כל שהיא, הופכת לערך אנציקלופדי, היש דוגמה לערך דומה מסוג זה, במיוחד מוזר שהערך מתחיל כך 'להלן רשימת וכו' וכי למי מוגשת רשימה זו, האם מדובר בהעתק לדו"ח עבור וועדת כנסת כלשהי טיפוסי - שיחה 14:55, 9 בדצמבר 2010 (IST)
הערך הזה נוצר בעקבות החלטת בוררות לא מאוד מוצלחת שניסתה להגיע לפשרה במקום שהיה צריך לחתוך בו לכאן או לכאן. זה פחות או יותר פח הזבל של ויקיפדיה לערכי המאחזים. ספק גדול אם זה מה שרוב הויקיפדים רצו. אני מצטער שבזמנו הסכמתי לבוררות ולא פתחתי בהצבעה. למעשה, לאחר הבוררות הזו הגעתי למסקנה ששיטת הבוררות לא מתאימה למחלוקת פוליטיות נפיצות. יורי - שיחה 15:24, 9 בדצמבר 2010 (IST)
אולי לשייך את הערך לקטגוריה פח הזבל של ויקיפדיה. טיפוסי - שיחה 15:35, 9 בדצמבר 2010 (IST)
לא היה ראוי לבצע את ההעברה בלי דיון, לבטח לא בערך כזה.
לגופו של שם הערך: השם שהוצע על ידי הלל ארוך ומסורבל שלא לצורך (וזה גם שבר מלא הפניות אבל זה פחות חשוב). מאחז בעברית זה מושג שמיוחס בראש ובראשונה לצורת ההתיישבות ביו"ש, ואת זה צריך לציין בגוף הערך ולא בכותרתו. כזכור, אנו ויקיפדיה העברית.
לגופו של תוכן: אכן יש לצמצם את רשימת המאחזים ולהותיר בה רק את החשובים שבהם, ולא כל מאחז ומאחז. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:45, 9 בדצמבר 2010 (IST)
לפי חשיבה זו, שם הערך הכותל המערבי, היה צריך להיות הכותל, שכן המושג מוכר לכולם במה מדובר, לדעתי השם שהלל הציע הוא אנציקלופדי יותר. טיפוסי - שיחה 15:48, 9 בדצמבר 2010 (IST)
בהחלט לא. בהר הבית יש כמה כתלים שכולם מוכרים. מעבר לכך, הביטוי "הכותל המערבי" הוא ביטוי מאוד מאוד מוכר בשפה העברית (והרבה יותר קצר מהשם המוצע לערך הזה). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:50, 9 בדצמבר 2010 (IST)
מבין ארבעת כותלי הר הבית, אין אף כותל שכאשר אומרים 'הכותל' מבינים לבד באיזה מדובר, מלבד זה המערבי, בנוסף ולעניינינו, השם רשימת המאחזים, מצויינת עבור עיתונים ותקשורת, אבל לא לאנציקלופדיה, שאמורה להעשיר את הקורא מאפס, תחשוב על זה. טיפוסי - שיחה 15:55, 9 בדצמבר 2010 (IST)
נכון, ואמרתי גם שהביטוי "הכותל המערבי" נפוץ מאוד בשפה העברית וממילא איננו ארוך יתר על המידה.
אני בספק אם מישהו יקליד רשימת מאחזים ויתכוון לרשימת מאחזי אוהדי בית"ר ירושלים באצטדיון טדי. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:56, 9 בדצמבר 2010 (IST)
לאור בקשתך לדון לפני העברת שם הערך, הנה הצעה שקשה לסרב לה, מאחזים ביהודה ושומרון (רשימה), יש מתנגד? טיפוסי - שיחה 13:02, 10 בדצמבר 2010 (IST)
המילה רשימה בהצעתך מיותרת, אך אין לי בעיה עם יתרת השם, שמתאר נכונה את תוכן הערך. כך או כך, מן הראוי להמתין כדי לשמוע דעות נוספות. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:04, 10 בדצמבר 2010 (IST)
גם כן בעד מאחזים ביהודה ושומרון. אך אנא אל תחפז עדיין להעביר. זה ערך נפיץ. אני-ואתהשיחה 13:10, 10 בדצמבר 2010 (IST)

הסיבה שלדעתי נחוצה המילה רשימה בסוגריים, היא משום שהרי יש לנו כבר את הערכים: מאחזים יהודה ושומרון, אם כן מה שמבדל את הערך ממה שיש לנו כבר מלבדו, זהו שמדובר ברשימה של כל המאחזים, ולכן אני סבור שיש לקרוא לערך מאחזים ביהודה ושומרון (רשימה), בהמשך למה שכבר הסכמתם להעביר למאחזים ביהודה ושומרון, רוב נחת. טיפוסי - שיחה 13:32, 15 בדצמבר 2010 (IST)

לא ברור לי איך נוצרה התברברות זו, ומה רע בשם הפשוט מאחזים (שכרגע מהווה הפניה לשם הנוכחי). אין כל צורך לציין שהמאחזים הם ביהודה ושומרון (אין מאחזים במקום אחר), ובוודאי אין צורך בתוספת "(רשימה)". דוד שי - שיחה 19:25, 22 בדצמבר 2010 (IST)
שוב, מה שרע בשם הפשוט זה שזה עשוי לבלבל בין מאחז לבין מאחזים, ואכן מהות ההבדל הינו בכך שהראשון מתאר מה זה מאחז, והשני מונה רשימה של מאחזים, אני מוכן להסתפק ב - מאחזים (רשימה), נוסף על כך, כקודמיי, גם אני מעדיף מאחזים ביהודה ושומרון. טיפוסי - שו"ת 19:41, 22 בדצמבר 2010 (IST)
אני מסכים עם דוד שי. זאת גם הצורה הנפוצה בוויקיפדיה לתת שמות לרשימות מהסוג הזה כמו למשל אפיפיורים. גילגמש שיחה 20:02, 22 בדצמבר 2010 (IST)
השם מאחזים אכן מתאים למדיניות בויקיפדיה:מתן שם לערך#רשימות. אני-ואתהשיחה 15:55, 28 בדצמבר 2010 (IST)
אני תומך בהשארת המצב הקיים. הפתרונות שהוצעו כאן יסבכו את הענינים עוד יותר צפניה - שיחה 13:27, 5 בינואר 2011 (IST)
עדיין לא הבנתי איך רשימה הפכה לערך. יש מקרים דומים? נראה לי מוזר, כמו שכבר נכתב פה, שיש ערך שנפתח במילים: "להלן רשימת...", ולא בהגדרת הערך. לגופו של עניין, אם כבר נוצר הערך, שמו צריך להעיד על אופיו, משהו כמו "רשימת המאחזים ביהודה ושומרון". שלומגר - שיחה 15:09, 5 בינואר 2011 (IST)
הצעתי לעיל כבר משהו דומה, "מאחזים ביהודה ושומרון (רשימה)" בתקווה שהדיון כעת יוביל לשינוי. טיפוסי - שו"ת 15:14, 5 בינואר 2011 (IST)
בעד שלומגר - שיחה 15:24, 5 בינואר 2011 (IST)
יש לציין שנמצא ערך שהוא בבסיסו רשימה, ומתחיל ב'להלן' = פיגועי התאבדות בישראל. טיפוסי - שו"ת 11:36, 13 בינואר 2011 (IST)

חוות גלעד[עריכת קוד מקור]

מי שלא יסתפק במה שהכתב בדו"ח המאחזים בעמוד 101 או באתר של שלום עכשיו , יוכל לדלג לעמוד 103 בדו"ח המאחזים ויווכח כי שם כבר מעודכן כי אדמת חוות גלעד נרכשו. לא בכדי טוענים כי עבודתה של טליה ששון היא מופת לעילגות ורשלנות.דרול * שיחה ו 13:41, 1 בדצמבר 2010 (IST)

ערכתי את הערך "מעלה רחבעם"[עריכת קוד מקור]

ישנם מס' פרטים לא מעודכנים/לא נכונים שערכתי-

  • הקירבה לתקוע- קרוב הרבה יותר ליישוב נוקדים. תקוע אינה נראית לעין ממעלה רחבעם, אם כי קרובה אוירית.
  • דמוגרפייה- השתנתה מאז שעודכן הערך.
  • לדעתי, היישוב שייך לשטח מוניציפאלי של נוקדים, לא של כפר אלדד. לא שיניתי כי לא הייתי סגורה על זה. כדאי לברר.
  • התמונה שמופיעה לצד הערך אינה של מעלה רחבעם, אלא של כפר אלדד. מעלה רחבעם נמצאת מאחורי כפר אלדד.

כמו כן, הוספי מידע לגבי כמה נושאים שלא הופיעו.

איחוד[עריכת קוד מקור]

בהמשך לדיונים אודות שם הערך ותוכנו הלא מוצלח כרשימה. למה לא לאחד את הערך עם ערב האב - מאחז? --טישיו - שיחה 01:53, 13 בינואר 2011 (IST)

הם היו מאוחדים, והפיצול נוצר לאחר דיונים ארוכים, שמסתתרים כנראה באחד הארכיונים של שיחה:מאחז. דוד שי - שיחה 06:40, 13 בינואר 2011 (IST)

לאור האירועים בחוות גלעד[עריכת קוד מקור]

אירועי חוות גלעד נקראו בתקשורת "עמונה 2"[2]
בעקבות האירועים שהיו בחוות גלעד, שהוגדרו כ"שבירת כלים" בין המשטרה למתנחלים, ובנוסף הביאו לדרישה להקמת ועדת חקירה[3] לזריקת בבקוק תבערה בישוב ערבי[4] וליום זעם מצד המתנחלים[5][6].
לכן צריך לעשות ערך על חוות גלעד, כמו הערך על עמונה. --צפניה - שיחה 17:16, 3 במרץ 2011 (IST)
לא כל הנפצה של עורך בתקשורת מוכיחה משהו.
דווקא הסיקור של "יום הזעם" והפעילות הפוגרומית בשטחים (מה שמכונה "תג מחיר", משום מה) הוא קלוש יחסית (למרות שכרגע כותרת ראשית בטמקא, רוב היום התעסקו בעניינים אחרים לחלוטין). עדכון לאחר קריאה - אין כלל דיווח על ההצתות וניפוץ החלונות של בתי הפלסטינים, אלא דיווח על פגישת "מחתרת" שנשמעת די עלובה, כשרוב מה שמובא זה הרקע (ספרי קודש), התקרובת שהוגשה (עוגיות ולימונדה), והשמצות כלפי חברי ממשלה. לכל זה ניתנה הכותרת "חשיפה".
לדעתי אין בכל המהומה כדי להצדיק כתיבת ערך על המאחז, וההיקש שלך לא נכון.
יוסאריאןשיחה 17:41, 3 במרץ 2011 (IST)

מעלה רחבעם[עריכת קוד מקור]

בתמונה המצורפת נראים במרכז התמונה חוות שדה בר וכפר-אלדד, ולא שדה-בר ומעלה רחבעם. מעלה רחבעם ממוקם בחלק העליון משמאל (מעל כפר אלדד).

לדעתי כדאי להוסיף זאת לתיאור התמונה.

עדכון חשוב: במאחז פלוני יש גם משחקייה!!![עריכת קוד מקור]

או שאולי זה ממש לא חשוב? אנא מחקו זאת מהערך. תודה109.160.221.127 11:08, 2 במאי 2011 (IDT)

סידור הטבלה[עריכת קוד מקור]

האם יש איזשהו היגיון נסתר בסידור הטבלה? זה לא א"ב ולא שנת הקמה. Dalila - שיחה 21:03, 29 במאי 2011 (IDT)