שיחה:מוזיקה/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת Avin בנושא מדדים להצלחת שיר

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

אני לא בטוח שהמונח העברי לחן מכיל בתוכו את כל המשמעות של מלודיה. מלודיה ואחיה הרמוניה הם שני מושגים טכניים ללא תרגום שאני מכיר. 80.230.40.218 23:45, 21 ינו' 2004 (UTC)

האם אתה יכול לפרט? איזו משמעות יש בעינייך למלודיה שאיננה מגולמת גם בלחן? שים לב גם לכך שמי שיוצר את הלחן נקרא מלחין. ואגב, חשבתי שהרמוניה היא אחותה של מלודיה (-; תרגומון 00:23, 22 ינו' 2004 (UTC)
מלודיה מתייחסת להתפתחות המוזיקה לאורך, הקשר בין תווים הבאים אחד אחרי השני. המלודיה היא לאו דווקא הלחן או המנגינה העיקרית בשיר. יש לחנים המבוססים על הרמוניה. לא?

בכל מקרה אילו הם מונחים טכנים, שאי אפשר ממש לתרגמם. אני לא אתעקש מפני שכפי שהערך כתוב עכשיו זה לא ממש משנה. Pasteran 06:39, 24 ינו' 2004 (PST)

סופרלאטיבים[עריכת קוד מקור]

הייתי שמח אם אחד האנשים בעלי ההרשאה לעשות זאת ישנו את הערכים האלה עם השמות המפוצצים: "מורים דגולים", "נגנים נודעים" וכו' וכו'. להפוך ל"מורים למוסיקה", "נגנים בג'אז", "נגנים בקלאסי" וכו'. מן הסתם נציין בראש הרשימות הללו שהן אינן מכילות ואינן שואפות להכיל את כל המורים\נגנים\בלה בלה...

תודה רבה! Lazylemon 17:24, 10 אפר' 2004 (UTC)

אני איתך. כבר לפני חודשיים הערתי על כך (שיחה:מורים דגולים). תרגומון 21:20, 10 אפר' 2004 (UTC)
קצת באיחור ובכל זאת - רבותי, נכון שיש לפעמים סופרלאטיבים מיותרים, ונכון גם שאין לכך מקום בשמות ערכים, אבל בכל זאת, עם כל הכבוד, יש הבדל בין סתם מורה שכונתית לכינור או פסנתר, או מורה דרדקים בקונסרבטוריון המקומי, למורה כמו אילונה פהר, שכבר כונתה "יוצרת גאונים", או מורה כמו אריה ורדי, שתלמידיו מופיעים על פני עולם ומלואו, עם הטובות בתזמורות, אם להזכיר רק שניים. מותר לתת קרדיט למי שזכאי לקרדיט הזה, גם באנציקלופדיה אובייקטיבית למשעי.--שלומית קדם 20:15, 10 מאי 2006 (IDT)
חברים יקרים, לכל אחד מכם יש הרשאה לעשות זאת. הזיזו עיניכם ימינה ולמעלה, ראו את הקישור "העבר דף זה", והשתמשו בו. דוד שי 00:28, 11 אפר' 2004 (UTC)
ניתן להשתמש בתואר "ידועים" ולפתור את הבעיה. 212.143.88.130 17:23, 14 במאי 2007 (IDT)
אולי נלך עוד צעד קטן ונרשה לעצמנו "ידועי שם", לפעמים?--שלומית קדם 19:19, 14 במאי 2007 (IDT)

איפה לעזאזל הערך מוסיקה קלאסית???Pasteran 18:23, 13 אפר' 2004 (UTC)


על פי האקדמיה כותבים מלים לועזיות כאלו בז'. אני מתכוון לעשות שינויים נדרשיםPasteran 08:38, 17 יולי 2004 (UTC)

מלודיה היא מנגינה רק בלועזית.

מדוע נקרא הערך מוזיקה?[עריכת קוד מקור]

לפי הלשון העברית צריך לכתוב "מוסיקה" וכך גם להגות את המילה. יש צורך לשנות את שם הערך.

שם הערך נקבע לפי הוראות האקדמיה ללשון העברית. גילגמש שיחה 11:19, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

מהו שקט??[עריכת קוד מקור]

"מוזיקה (מהמילה היוונית Μουσαι=מוזה) היא אמנות סידור הצליל והשקט במרחב הזמן." ומה הכוונה שקט? לעיתים מאוד רחוקות אני ניתקל בשירים עם הפסקה של שניה או שתיים לזו הכוונה סידור שקט??

כך לפחות אני הבנתי את המשפט...

Barir 01:17, 9 במרץ 2007 (IST)

במוזיקה יש צלילים ויש הפסקות בין הצלילים, שמסומנות לפי אורכן. בסך הכל, יש להפסקות חשיבות בדיוק כמו לצלילים. אני מניחה, שלכך הכוונה.--שלומית קדם 09:25, 9 במרץ 2007 (IST)
נכון במוזיקה פופולרית כמעט ואין שקט אבל יש יצירות בהם מוגדר משך השקט בתוים. לטעמי גם שירת הציפורים, קריאת שירה או אפילו דיבור זו מוזיקה וכאן יש בהחלט הפסקות של שקט. גיורא פיידמן אמר פעם שהמוזיקה בוקעת מן השקט ונמוגה לתוכו עם סיומה והשקט הוא חלק בלתי נפרד מן המוזיקה. בתחום הפסיכואקוסטי או הפסיכולוגיה של המוזיקה כשאנו שומעים צליל מסוים אנו מושפעים מהצלילים שקדמו לו, כשהצליל הקודם יכול להיות "שקט" או בעל עוצמה חזקה. כמו לדוגמה בתחום הראייה כשאנו עוברים מתאורה של שמש ונכנסים לחדר חשוך העיניים צריכות להתרגל לירידה בעוצמת האור. גם האזניים מתרגלות בהדרגה לצליל או להעדרו של צליל.--‏Avin שיחה00:32, 10 במרץ 2007 (IST)

כמה הערות לפני שינוי[עריכת קוד מקור]

בכוונתי לשנות מספר משפטים שנראים לי בלתי נכונים ב-3 הפיסקאות הראשונות.
א.
"בתקופת המוסיקה הקלאסית, מוסיקה אלקטרונית של היום לא היתה נחשבת למוסיקה"
מה היא בדיוק "תקופת המוסיקה הקלאסית" ? האם התכוון הכותב לתקופה הקלאסית במוסיקה ? או אולי למוסיקה אשר נוגנה באולמות הקונצרטים של וינה או ברלין ?!
ומנין לו ההנחה הדמיונית הזו שכאילו המוסיקה האלקטרונית לא היתה נחשבת ? ובעיני מי לא היתה נחשבת ? הרי ה"נחשבת" אין לה קשר עם עצם הגדרת המוסיקה ככזאת ?! ובכלל: בכל מדינה או יבשת יש מוסיקה אחרת, גם בתקופה שהכותב קורא לה "התקופה של המוסיקה הקלאסית" ?!

ב.
"תווים שלהם אין גובה מוגדר נוצרים באמצעות כלי הקשה" - משפט שגוי מבחינה עובדתית. גם מכינור אפשר לייצר תו ללא גובה מוגדר.
ובהמשך, "מרבית כלי ההקשה אינם מפיקים תווים בעלי גובה מוגדר" - שוב ניסוח שגוי עובדתית. נכון שתוף מרים אינו מפיק אבל הטימפאני מפיק תו בעל גובה מוגדר ( למשל בקונצ'רטו לתזמורת של בארטוק ) וכמוהו הקסילופון, המרימבה, הפעמונית ועוד כלי הקשה שדווקא הם הרוב.

ג.
"מוסיקה יכולה להיכתב על ידי מלחין, ולהתבצע על ידי אחרים". אם כבר ביקש הכותב לתאר את הקשר בין המלחין למבצע, היה יותר נכון לכתוב כי "מוסיקה נכתבת על ידי מלחין ומבוצעת על ידו או על ידי אחרים. במקרה של ביצוע על ידי אחרים, המוסיקאי או המוסיקאים המנגנים את היצירה עוקבים אחרי הוראות המלחין שניתנו באמצעות תווים או הקלטות. בסוגי מוסיקה מסויימים, המוזיקאים ממציאים את המוסיקה תוך כדי ביצועה".

Roniva 22:34, 2 יוני 2006 (IDT)

לך על זה. אסתר 00:07, 3 יוני 2006 (IDT)

מדוע קישור למדור מוזיקה נחשב פרסומת?[עריכת קוד מקור]

מדוע קישור למדור המוזיקה בפורטל התרבות 1909 נחשב לפרסומת ונימחק? האם הוא לא מידע מועיל ושימושי לכל מי שכרגע רוצה לדעת עוד על מוזיקה? האם ביקורות והמלצות על מוזיקה הם לא מידע משלים לערך?

תיקונים בערך למיניהם[עריכת קוד מקור]

הקישור של מוזיקת פופ הוביל לפרושנים, תיקנתי את זה Barir 23:24, 6 בדצמבר 2006 (IST)Barir

הוספתי בהגדרה הראשונית של המוסיקה גם את המרחק מהצופה... זה הכרחי מכיוון שישנה אומנות כמו אומנות סידור הצליל בסאונד היקפי בכמה וכמה סוגי מחלקות מאומנות המוזיקה.

הסרת קישור[עריכת קוד מקור]

שוב שואל למה מחקתם את הקישור לאתר הזה:

פרסו זמרים מתחילים

כי הוא לא מוסיף מידע בנושא הערך, ולא מסביר מהי מוזיקה. ‏odedee שיחה 20:53, 21 באוקטובר 2007 (IST)


תגובה שלי: הוא גם הרבה אתרים שנמצאים שם (ובכל שאר האתר) לא מוסיפים לעך, אבל באים להציג אפשרויות נוספות לאותו הערך. כמו האתר "מומה" וכו'... בכל מקרה, אני באתי לתרום קצת, ואתם לא רוצים . נאבר מיינד.

מחיקת קישור[עריכת קוד מקור]

שלום למה מחקתם לי את הקישור : מורים למוזיקה - יש שם מדריך אונליין ללימוד גיטרה בנוסף אקורדים לשירים + מילים וגם זה מאגר גדול של מורים למוזיקה ולכן הקישור מספק ערך מוסף לאותם גולשים אשר מעוניינים ללמוד לנגן. נא לא למחוק לי את הקישור הזה, תודה.

ברמת העקרון, לו הייתה ויקיפדיה שלוחה של דפי זהב, אז אתה צודק. מכיוון שהיא לא ומכיוון שאין ערך אנציקלופדי לקישור המדובר, הוא מיותר בערך. יוספוסשיחה 12:23, 26 באוקטובר 2008 (IST)

מדדים להצלחת שיר[עריכת קוד מקור]

מתאים יותר למוזיקת פופ אם בכלל--‏Avin שיחה21:10, 16 בינואר 2009 (IST)