שיחה:פופ ארט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסיבה לבקשת העריכה: צריך לשפר את רמת העברית בערך. אפרת 22:47, 16 אוגוסט 2005 (UTC)

הקישור מתחת לתמונתו של ריצ'רד המילטון שגוי ומופנה לריצ'רד המילטון הלא נכון.

שינויים חשובים!!![עריכת קוד מקור]

קום כל, כשלוחצים על הקישור לריצ'רד המילטון זה עובר לכדורסלן. אם אין את הערך בעברית, עדיף לעשות קישור לאנגלית. השנה שבה הופיע הקולאז' היא 1956 ולא כמו שמופיע "1965".


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:23, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

שנות החמישים[עריכת קוד מקור]

מיהן הדמיות שאנדי וורהול השתמש בהן ביצירותיו[דמויות משנות החמישים]? 79.177.22.171 13:23, 15 באפריל 2015 (IDT)תגובה

חשש להז"י[עריכת קוד מקור]

שתי פסקאות בערך מועתקות כמעט ישירות מהספר "עיונים באמנות המאה העשרים", עמ' 373 (סימנתי באיטליק את החלקים המועתקים ללא-שינויים): הפופ ארט אינה תנועה עם מניפסטים והופעות קבוצתיות, אלא נטייה משותפת של אמנים בכיוון יצירתי מסוים, שעושה שימוש בטכניקות ובאמצעים שונים מאלו שהיו מקובלים כ"תהליך אמנותי" לפני כן. נושאי יצירות פופ שאולים מן המרקם האורבני (בעיקר של ניו יורק), המשקף את מאפייני החברה האמריקנית בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה: השפע הכלכלי, תרבות הצריכה ושיווק.

את המושג Pop Art המציא דווקא מבקר האמנות האנגלי לורנס אלווי, בהתייחסו לאשר התרחש החל מ-1953 באמנות האנגלית (ולא האמריקנית). בראשית שנות החמישים סימנו כיווניה של אמנות העיצוב באנגליה מגמה, שגברה לקראת סוף העשור ומצאה את מלוא ביטוייה דווקא בארצות הברית, בעיקר בשנות ה-60. החל מ-1953 פעלה בלונדון קבוצת אמנים אליטיסטית בשם "הקבוצה העצמאית". האידאולוגיה העיצובית, שמצאה ביטוי בתערוכותיהם הקבוצתיות רצתה להעביר מסר, שלפיו הטכנולוגיה החדשה משתלטת על החיים. ב-1956 הציגה הקבוצה בלונדון תערוכה בשם "זהו המחר". בתערוכה הוצגו יצירות שהדגישו את העובדה, שאין מרחק בין הפונקציונלי לאסתטי. בין המוצגים היו: בקבוקי בירה ענקיים, קולאז'ים של כרזות פרסומת, גופי תאורה חדשניים, שהבהירו את המסר: "השימושי הוא גם יפה!".

הוספתי מקור בתור התחלה, אבל צריך לשכתב את שתי הפסקאות. יואב נכטיילרשיחה 17:35, 14 באוקטובר 2015 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפופ ארט שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:16, 9 בדצמבר 2022 (IST)תגובה