שיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/סרטי סטודנטים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


הצעה לכללי אצבע[עריכת קוד מקור]

אני מסרב לקרוא לזה קריטריונים, כי אין פה נוסחה מתמטית של מספר הדקות כפול 1 פלוס האקספוננט של מספר הפרסים בהם הסרט זכה. אבל אני מציע שניים וחצי כללים:

1. האם יש לנו ערך על היוצר, (או שהיוצר זכאי לערך וסביר להניח שיהיה ערך כזה)? זה אולי הקריטריון הכי חשוב. אם יש מישהו שאחרי סיום לימודיו הצליח להפוך ליוצר בתחום, הרי הסרט הזה הוא חלק ממכלול יצירתו. לא פעם מתייחסים כשעושים רטרוספקטיבה ליוצרים לסרטים האלה. לכן הסרט סוסי ים של ניר ברגמן צריך להישאר, וסרט כמו "אפטר" של איתן פוקס (שאגב, נמצא גם בפורטל:קולנוע ישראלי/ערכים מבוקשים) צריך להיכתב.

2. האם הסרט זכה לפרסים בפסטיבלים מוכרים. לאו דווקא אחד מפסטיבלי העל כמו קאן ונציה או ברלין, שאז אין על מה לדבר. אבל פסטיבל ירושלים, או פסטיבל מלבורן (אני מביא אותו כי הוא הוזכר באחד הערכים, לצד פסטיבלים שכן היו נידחים). לא צריך לקחת פה כל פסטיבל נידח, אבל זה דבר שאפשר לראות בקלות מיהו מה.

2 וחצי. ביה"ס סם שפיגל, לרגל 15 שנה להקרנתו, ביקש מכמה אנשי קולנוע מובילים בעולם לדרג את סרטי הסטודנטים שלו, והם בחרו עשרה סרטים, שהוצאו אחרי זה על DVD. בין הבוחרים היו פדרו אלמדובר, גאס ואן סאנט, פול אוסטר, לוק בסון, פול ניומן, טוד סולנז' ואטום אגויאן. עשרת הסרטים האלה (ראו כאן קובץ DOC) ללא ספק ראויים לערך. ומעבר לזה, העובדה שעשרות אנשים בהם אלה שמוזכרים הסכימו להשתתף במבצע הזה מראה על חשיבות הסרטים הללו (לאו דווקא עשרת הזוכים) שיש פה המזלזלים בהם כך.

אני חושב שכללי האצבע האלה מכסים את רוב המקרים, ואפשר להתחיל לעבוד לפיהם. emanשיחה 18:56, 16 במרץ 2009 (IST)

  • זאת נראית לי פשרה טובה. הכלל הראשון הוא בעיניי החשוב ביותר. כמו כן, צריך להגדיר בצורה מדויקת יותר מהם הפסטיבלים החשובים. באופן עקרוני אני בעד. מיקיMIKשיחה‎Primum non nocere‏19:41, 16 במרץ 2009 (IST)
  • מסכים עם כל מילה של קודמי. ‏DGtal21:06, 16 במרץ 2009 (IST)
  • יש בעיה עם סעיף 2 וחצי - הוא מניח מראש שהסרטים של סם שפיגל הם חשובים. לו היו השופטים המכובדים למדי צריכים לבחור 10 סרטים טובים ומקבלים מועמדים מבי"ס סם שפיגל - נהדר. אבל אם המבחר הוא רק מסם שפיגל, הרי שבלתי נמנע ש-10 סרטים ייבחרו כטובים ביותר (מעין פרדוקס הערימה?). אמנם ספ שפיגל הוא בית ספר מכובד, אבל אם אותם סרטים זכו רק לכבוד שלהיות ברשימת 10 הסרטים הטובים ביותר ב-15 שנות קיומו הראשונות, ספק בעיני אם זה לבדו מכשיר את חשיבותם, מלבד ברמת בית הספר עצמו. יש להראות שגם כאשר אלו עמדו לביקורת לצד סרטים אחרים ממקומות אחרים והתחרו בזירה רשמית ובינלאומית - שגם שם זכו להצלחה. אעיר עם זאת שמבלי לבדוק, אני מנחש שעשרת הסרטים הרשימו לא רק את חבר השופטים הנאה שהתכנס לכבוד בית הספר, אלא גם פאנלים אחרים, כך שסביר שיוכשרו בכל אופן. אני פשוט מתנגד לכך שיוכשרו רק על סמך זה. זהר מחוץ לחשבון 21:33, 16 במרץ 2009 (IST)
  • גם אני בעיקרון בעד. אני גם מעדיף להקשיח את סעיף 2, ולהוסיף קטגוריה של הצלחה מסחרית עצמאית. Jab-jab - שיחה 10:15, 17 במרץ 2009 (IST)
    למה אתה מתכוון בכך? מה תהיה ההקשחה? אני חושב שצריך לקחת כמה ערכים, לבדוק אילו פסטיבלים מוזכרים בהם, ולהסתכל קצת מה הם שווים. ואתה תמצא מעט מאוד סרטים כאלה שזכו להצלחה מסחרית עצמאית. אני מקווה שזה תנאי מספיק ולא תנאי הכרחי. emanשיחה 10:43, 17 במרץ 2009 (IST)
התכוונתי שרשימת הפסטיבלים פשוט לא תהיה ארוכה במיוחד. כמו כן פסטיבל של "סרטי סטודנטים" או זכיה בקטגוריה של סרט סטודנטים לא מקובלת בעיני כחלק מהקריטריונים (אם יש דבר כזה בכלל). והצלחה מסחרית נראה לי הוגן לשני הכיוונים - למשל במקרה של סרט לא מדופלם, שזכה לאהדה ציבורית רחבה. Jab-jab - שיחה 12:59, 17 במרץ 2009 (IST)
אני מסכים בסך הכל בעניין הזכיה בפרסים משמעותיים, ועם זהר בעניין סעיף 2.5. לא חושב שכדאי להוסיף הצלחה מסחרית לקריטריון הפרסים. בעניין הקריטריון הראשון - למרות שנדמה שלא תהיה הצפה של ערכים בגללו, אני לא מבין למה הקריטריון לערך על הסרט הוא חשיבות יוצרו מאוחר יותר. אם היוצר חשוב ומעניין, אבל סרט הגמר שלו בבית הספר לא היה כזה אני לא רואה סיבה לערך עצמאי, ונראה שמספיק איזכור בביוגרפיה של היוצר. ולהפך (יוצר לא חשוב שיצר סרט משמעותי אחד כפרוייקט גמר נניח). מובן שבדרך כלל הדברים קשורים זה לזה, אבל החשיבות צריכה להיבחן בנפרד. יוסאריאןשיחה 10:52, 17 במרץ 2009 (IST)
מצטרף ליוסאריאן, במיוחד בעניין 2.5. לא מובן מאליו שיש לסם שפיגל עשרה סרטים שראויים לערך. נרו יאירשיחה • ב' בניסן ה'תשס"ט • 15:34, 27 במרץ 2009 (IDT)

אני מתחיל מבדיקה של עשרת הסרטים האלה נראה מהם, ומה שאר הקריטריונים אומרים עליהם: (בשלב הראשון רק הקישורים לערכים על הסרטים, ואם יש ליוצרים)

  1. "סוסי ים (סרט)" (ניר ברגמן).
  2. "עונג שבת (סרט)" (מיכל ברזיס ועודד בן-נון)
  3. "קרב תרנגולים (סרט)" של (סיגלית ליפשיץ)
  4. "אנדרדוג" (ערן מירב),
  5. "בית (סרט)" (דוד אופק),
  6. "חול (סרט)" (עמרי לוי),
  7. "גול עצמי (סרט)" (רן כרמלי)
  8. "בידיים טובות" (עודד דוידוף),
  9. "מינוס פלוס" (שחר כהן)
  10. "מבצע YY" (עודד לוטן)

emanשיחה 16:46, 27 במרץ 2009 (IDT)

אני מניח שהשאלה העיקרית היא מהם הפסטיבלים החשובים באמת ואיזה מקום יש לקבל בהם. אחרת לא נוכל להכריע גם ביחס לחלק מהנ"ל. נרו יאירשיחה • ב' בניסן ה'תשס"ט • 17:32, 27 במרץ 2009 (IDT)
מתנגד נחרצות לסעיף 2.5 מהסיבות שכבר צוינו. סעיף 1 הוא טוב. סעיף 2 קצת בעייתי. לדעתי צריך לחדד אותו ולא לומר סתם זכה בפרסים אלא לציין כי מדובר בפרס ראשון. פרס שני או שלישי או סתם ציון לשבח לא צריכים לתת זכאות לערך, במיוחד אם מדובר בפסטיבלים שהם אינם הכי יוקרתיים כמו קאן לדוגמא. בכל מקרה יש כבר הצעה לרשימה של פסטיבלים שאפשר לדון עליהם? יורי - שיחה 23:33, 27 במרץ 2009 (IDT)
הכלל ליד העניין. צריך לשקול הקרנות המוניות בלבד. דהינו אחד מהבאים:
  1. הקרנה בקולנוע מסחרי למרות שהסרט נוצר כסרט סטודנטים (כמו דון קישוט בירושלים)
  2. הקרנה יותר מחד פעמית בסינימטקים (יש שם אחד כזה)
  3. השתתפות בלפחות עשרה פסטיבלים כשלפחות שניים מהם חשובים ותוך התייחסות לפרסים ראשונים (לא פרס האנדרדוג לאיפור; אחד הסרטים שם השתתף ב32 פסטיבלים).
  4. הפצה לציבור הרחב בDVD.
. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:44, 27 במרץ 2009 (IDT)
או, סוף סוף תגובה עיניינית.
קודם כל הסעיף האחרון אוטומטית מכניס לחשבון את כל עשרת הסרטים שמניתי, כי הם הופצו ב DVD אחרי שכאמור פאנל אנשי קולנוע מכל העולם בחר בהם.
שני הסעיפים הראשונים הגיוניים.
הסעיף השלישי, צריך עוד לעבוד עליו. אני לא בטוח שקריטריון מספרי כזה (למה דווקא 10?) עוזר לנו במשהו. ומהם "פסטיבלים חשובים"? הקיצור אני מציע לבדוק מה משמעות הדברים על עשרת הסרטים האלה, ובעזרתם לקבל תחושה לגבי מהם פסטיבלים חשובים, וכמה זה מספיק.
סה"כ יש חפיפה פחות או יותר בין קריטריונים 3 ו 4 שלך ו 2 ו 3 שלי.
אני כן חושב שעיניין מי היוצר הוא חשוב. אלה שבהם יש לנו ערך ליוצר הם בהחלט יותר חשובים. הם גם מוזכרים ומקושרים בערכים על היוצרים. אני לא יודע עד כמה הקריטריון הזה יוסיף משהו מעבר למה שכבר יש פה, אבל באופן עקרוני זה קריטריון חשוב. emanשיחה 00:40, 28 במרץ 2009 (IDT)
למה עשרה? כי בית הספר מנסה לשלוח את הסרטים האלה לכל פסטיבל שזז. להציע את הסרט שלך עשרות פסטיבלים ולהתקבל רק לשלושה, זה לא הישג. לגבי היוצר, זה מכניס אותנו לויכוח בשאלה מיהו אמן חשוב ואנחנו לא צריכים את הצרה הזו.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:55, 28 במרץ 2009 (IDT)
דווקא ממש לא. אם יש ערך (כמובן לא כולל מקרים שבהם הדבר העיקרי זה הזכרת הסרט-סטודנטים) אז יש טעם. אם אין ערך כזה, אז לא. emanשיחה 01:29, 28 במרץ 2009 (IDT)
מסכים עם אימן. כפי שנאמר הסרט הוא חלק ממכלול יצירותיו של היוצר ולכן אם יש לנו ערך עליו צריך להיות לנו ערך גם על הסרט. אני גם חושב שזה לא משנה בכמה פסטיבלים הסרט השתתף. הדבר החשוב ביותר הוא האם הוא זכה בפרס ראשון בפסטיבל חשוב. את סעיף 4 אני רוצה לחדד. הכוונה בהפצה לציבור הרחב ב-DVD היא בכך שאפשר לקנות את הסרט בחנות, נכון? לא מספיק סתם לעלות את הסרט לפורמט DVD ולחלק אותו בהקרנות ובפסטיבלים. הבנתי נכון? בכל מקרה עדיין צריך שמישהו (אימן) יעשו רשימה של פסטיבלים חשובים שאפשר יהיה להמשיך בדיון. יורי - שיחה 08:31, 28 במרץ 2009 (IDT)
אני מתנגד לקריטריון היוצר. אין בו היגיון שעומד מאחורי כל המקרים אותם הוא מתיימר לייצג. יוצר מסוים אינו גוזר בהכרח חשיבות על סרט שיצר בשלב כזה או אחר של חייו. ירוןשיחה 21:41, 28 במרץ 2009 (IDT)
ירון צודק כמובן. האם כל סופר אצלנו מזכה בערך גם את הסיפור הראשון שלו?! הדוגמה הזו צריכה להכניס אותנו לפרופורציות. סרט סטודנטים הוא כמו הסיפור הקצר הראשון של סופר או השיר הראשון של זמר (אפילו לא תקליט). ההיגיון אומר שבכל המקרים האלה רק יצירות חריגות צריכות לקבל ערך בפני עצמו. השאר - בערך של היוצר, אם הוא זכאי לערך. נרו יאירשיחה • ג' בניסן ה'תשס"ט • 21:45, 28 במרץ 2009 (IDT)
אז זהו, שההשוואה לא נכונה. לשיר ראשון של זמר בוודאי שלא. זמר מוציא עשרות שירים, כמה סרטים יוצר קולנוע כבר מספיק ליצור? אם נחליט שרירותית להוריד אחד תהיה לנו פגיעה קשה. והאם נחליט עכשיו שנעבור על ערכים על יצירות ספרות, ונמחק כל ספר שהוא ראשון של הסופר?
אבל לסרט סטודנטים יש חשיבות מיוחדת. הרבה פעמים זה הסרט היחידי שהיצור יכול להפיק באופן אישי חופשי לחלוטין, בלי שהוא צריך להתחשב בשיקולים חיצוניים של מה יתאים לקהל, או לחברת ההפצה או לזכיינית וכו'.emanשיחה 23:25, 28 במרץ 2009 (IDT)
זמר מוציא כמה עשרות, יוצר קולנוע מכובד מוציא לא הרבה פחות לאורך הקריירה (שהיא בדרך כלל ארוכה יותר משל זמר). השאלה אם הסרט התחשב בשיקולים חיצוניים אינה רלוונטית לעניין ערך בוויקיפדיה, ויש שיאמרו שאדרבה, מה שלא מתחשב בקהל וכו' הוא אזוטרי. נרו יאירשיחה • ד' בניסן ה'תשס"ט • 10:46, 29 במרץ 2009 (IDT)
זה לא נכון. תדפדף קצת בערכי במאים ותראה ש 20 בערך הגבול העליון לאורי ברבש יש 24 פרוייקטים, בינהם חצי סרטי קולנוע וחצי סרטי/סדרות טלוויזיה]]. בערך על אסי דיין כתוב שהו ביים 14 סרטים (IMDB כותב 16). יש יוצרים חשובים שלא מגיעים ל 10 (למשל איתן גרין או אברהם הפנר עם 6). לגבי כל מי שאנחנו מדברים, הם יחסית בתחילת דרכם אז זה עוד פחות בד"כ. emanשיחה 11:19, 30 במרץ 2009 (IDT)
אכן זה לא גוזר בהכרח. אנחנו פה לא עושים הוכחה מתמטית, ולא צריכים לדעת בוודאות של 100 אחוז שהשארנו רק ערכים ראויים, ומחקנו רק ערכים לא ראויים (כאילו שיש וודאות כזו). ועדיין זו אחת האינדיקציות החשובות ביותר. כשמדברים על ניר ברגמן ויצירתו מזכירים את "סוסי ים". כשמדברים על דוד אופק מזכירים את "בית", כשמדברים על איתן פורס מזכירים את "אפטר", כשמדברים על פראנסואה אוזון מזכירים את הסרטים הקצרים (ואפילו האולטרא-קצרים) שלו. ושוב אני חוזר ואומר שכל הסרטים האלה שהזכרתי לא רק שוזכרים כשמדברים על היצירות של יוצריהם אלא גם הוקרנו במסגרות שונות בטלוויזיה בישראל (וכן, אני צפיתי בהם). emanשיחה 22:07, 28 במרץ 2009 (IDT)
אינני מכיר את המדוברים, ולא את מכלול היצירה שלהם. ועדיין, לא הבנתי מדבריך מה חשיבותו של "סוסי ים" למשל. יצירה משמעותית לאמן (כחלק ממכלול היצירה שלו) איננה בהכרח חשובה או משמעותית באופן כללי, גם אם האמן ידוע (ויש עליו ערך). ירוןשיחה 22:50, 28 במרץ 2009 (IDT)
ומה החשיבות של כנפיים שבורות? איך אפשר להסביר מה החשיבות של יצירה אומנותית?
מה שאני יכול לומר לך זה ש"סוסי ים" הוא סרט קצר יפה ומרגש.
ובאופן כללי: שבניגוד למה שיש כאלה שחושבים, לא מדובר פה באיזשהו תרגיל לצרכי לימוד. סרט גמר אמור להיות יצירה אומנותית שעומדת בפני עצמה. אני מניח שלא כולם עומדות בזה, אבל אילו שנכשלו בכך מן הסתם סוננו עוד בשלב מקדמי, ולא יצאו להקרנות בפסטיבלים או בטלוויזיה, ולא נכתבו עליהם ערכים. הרי יש פה בקטגוריה כ 50 ערכים. במשך 15 שנה יצאו מסם שפיגל הרבה יותר בוגרים. אז סימן שגם כל מה שיש עבר סינון. emanשיחה 23:13, 28 במרץ 2009 (IDT)

בשביל שלא נדבר באוויר, בדקתי אילו סרטים נוספים מעבר לחמשה מתוך רשימת העשרה שלמעלה אמורים להיכלל ב"קריטריון היוצר", ויש סה"כ עוד ארבעה:

  1. ל"ג בעומר (סרט) של שרון עמרני
  2. לכל דבר מחיר של דפנה לוין
  3. מרק עוף (סרט) של סיון ארבל
  4. רק במקרים בודדים של רענן אלכסנדרוביץ'

כך שהקריטריון הזה כולל סה"כ 9 ערכים. emanשיחה 00:44, 29 במרץ 2009 (IDT)

מדוע למשל, "רק במקרים בודדים" חשוב? ירוןשיחה 22:37, 29 במרץ 2009 (IDT)
כאמור, זו רשימת הסרטים שהם של יוצרים שיש עליהם ערך בוויקיפדיה, לכן זה נותן מידע וקונטקסט על מכלול יצירתם. emanשיחה 22:53, 29 במרץ 2009 (IDT)
השאלה היא לגבי הסרט - מדוע לו לכשעצמו יש חשיבות? אם זה כקונטקסט למכלול יצירתו של אלכסנדרוביץ', אז יש להסביר מדוע הוא משמעותי למכלול. לא כל יצירה במכלול חשובה מספיק. ירוןשיחה 07:27, 30 במרץ 2009 (IDT)
כשיש ארבע, אז כן. (וזה מצב אופיני - וראה מה אני כותב לנרו יאיר למעלה).
והאם אתה יכול להסביר מה חשיבות הערך על אלבטרוס קמפבל למשל? או ניר צבי? emanשיחה 11:19, 30 במרץ 2009 (IDT)
אתה לא מתייחס לגופו של סרט. אינני מוכן לרדת לרמה הזו של דיון (חשיבותם של ערכים אחרים, בפרט בע"ח). בכל זאת, אציע שתסתכל על מספר הוויקיפדים שטענו כנגד הכלל הזה. ירוןשיחה 14:37, 30 במרץ 2009 (IDT)

קריטריון 2: הצגות ופרסים[עריכת קוד מקור]

אני אעבור על הסרטים בקטגוריה אחד אחד, אציין את הפרסים/פסטיבלים הבולטים ביותר ואתחיל לסדר אותם לפי מה שנראה לי כסדר חשיבות יורד (רק ע"פ ההופעות/פרסים). אפשר להוסיף הערות אחרי הרשימה. emanשיחה 17:24, 2 באפריל 2009 (IDT)

  1. בית אבי (2007) - הוקרן בסנימטק באופן קבוע, ונכתבו עליו ביקורות בכלי תקשורת מרכזיים.
  2. אנדרדוג (סרט) - + קריטריון 2.5 - פרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע ירושלים, 2002; ציון לשבח במסגרת הפנורמה, פסטיבל ברלין 2002. פרס ראשון בפסטיבל לודז' 2002. פרס שלישי בפסטיבל טייפה, 2002
  3. דון קישוט בירושלים - ציון לשבח דוב הזהב בתחרות הרשמית, פסטיבל ברלין, 2005; פסטיבל טורונטו הבינלאומי, קנדה,2006
  4. חיילת בודדה - פרס הקהל בפסטיבל ברלין 2006; פרס ראשון בפסטיבל ברצלונה 2006; פרס ראשון בפסטיבל מלבורן 2006; פרס ראשון בפסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים 2006;
  5. משהו בעל ערך - פרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה, 98'; פרס שני בפסטיבל קרקוב, פולין 98'; פרס חבר-השופטים בפסטיבל מונפלייה, צרפת 98'
  6. צ'סטר, ג'ונס ואני - צל"ש – פסטיבל ברלין, 97, פרס קנאל פלוס ספרד – פסטיבל ולנסיה, 97 פרס ראשון בתחרות וולג'ין - פסטיבל הקולנוע ירושלים 97
  7. שיבולת בקפה - הוקרן בפסטיבל ברלין, צל"ש בפסטיבל חיפה, 2003; פרס ראשון בפסטיבל מלבורן, 2004;
  8. בעיניים עצומות - השתתף בפסטיבל ברלין. זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סרטי הסטודנטים של פוטסדאם
  9. ליל גיוס- ציון לשבח בפסטיבל טרייבקה 2005; פרס שלישי בפסטיבל קרקוב 2005; פרס ראשון בפסטיבל VGIK מוסקבה 2005;
  10. בית (סרט) -+ קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל אדינבורו, 94'; פרס ראשון - תחרות וולגין, פסטיבל הקולנוע ירושלים, 94'; פרס ראשון - פסטיבל ת"א הבינלאומי לסרטי סטודנטים, 94';
  11. הטייפ האדום פרס וולג'ין, בפסטיבל ירושלים 2004; פרס ראשון בפסטיבל בוסן, קוריאה 2005 ; פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל מיאמי, 2005 ;
  12. סימני דרך (סרט) - פרס וולוג'ין עבור הסרט הקצר הטוב ביותר 2006; פסטיבל ונציה הבינלאומי - בבחירה הרשמית לתחרות הקצרים. פרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל מדיה סקול לודז' , 2006; פרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל TGHFF בטיי פיי, טיוואן, 2006;
  13. אורשלים - פרס ראשון – תחרות וולג'ין, פסטיבל ירושלים, 92';
  14. הריקוד של אמא - פרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע ירושלים, 2002
  15. רב קומות (סרט) - פסטיבל הקולנוע ירושלים - פרס וולג'ין 1995;
  16. רות סוף (סרט) - פסטיבל הקולנוע ירושלים, - פרס וולג'ין 1996;
  17. שכנים (סרט ישראלי) - פסטיבל הקולנוע ירושלים - פרס וולג'ין לסרט תיעודי 1992;
  18. חול (סרט) -+ קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל שיקגו, ארצות הברית, 97'; פרס ראשון - פסטיבל מונטבידיאו, אורוגואיי, 98'; פרס ראשון - פסטיבל טייצ'ונג, טייוואן, 98'; פרס ראשון - פסטיבל לינץ, אוסטריה, 98'; ציון לשבח – פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולגין), 97';
  19. סוסי ים (סרט) -+ קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל לודז', פולין 1998; פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 1998; פרס שני - פסטיבל תל אביב הבינלאומי, 1998;
  20. חשבון טלפון (סרט)- פרס ראשון - פסטיבל אדינבורו, 94'; פרס ראשון - פסטיבל שיקגו, 95';
  21. עונג שבת (סרט) + קריטריון 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל לודג', פולין 2003; פרס התסריט - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 2003; פרס ראשון בפסטיבל מונטוידאו 2004; ציון לשבח בפסטיבל ירושלים, 2003 הוקרן בפסטיבל טרבייקה
  22. ל"ג בעומר (סרט) - + קריטריון 1 - פרס ראשון - פסטיבל ברנו, צ'כיה, 98'; ציון לשבח – פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולגין), 98'; פרס חבר השופטים - פסטיבל רגנסבורג, גרמניה, 99' ; (+מוזיקה מקורית של אהוד בנאי)
  23. קרב תרנגולים (סרט) + קריטריון 2.5 - פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 2000; ציון לשבח לתסריט בפסטיבל המבולדט, ארצות הברית, 2001; פרס ראשון בפסטיבל מונפלייה, צרפת, 2000; פרס ראשון בפסטיבל מילנו, איטליה, 2001; ציון לשבח בפסטיבל ירושלים (תחרות וולג'ין), 2000;
  24. מבצע YY + קריטריון 2.5 - פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 2000; ציון לשבח לתסריט בפסטיבל המבולדט, ארצות הברית, 2001; ציון לשבח בפסטיבל ירושלים (תחרות וולג'ין), 2000;
  25. בידיים טובות + קריטריון 1 + 2.5 - פרס ארטה - פסטיבל מינכן, 1994 פרס אגפה - פסטיבל מונפלייה, 1994
  26. גול עצמי (סרט) - + קריטריון 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל מונטבידיאו, אורוגואיי, 98'; פרס הסרט המצטיין - פסטיבל ת"א לסרטי סטודנטים, 98'; פרס הסרט הטוב - פסטיבל מון, בלגיה, 98';
  27. מינוס פלוס - + קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון – פסטיבל מונפלייה, צרפת 2001; פרס ראשון- פסטיבל מונטריאול היהודי 2002; ציון לשבח- פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולג'ין) 2002;
  28. מלחמה אחרת - פרס ראשון בפסטיבל ניו-יורק לסרטי ילדים, 2003; פרס חבר השופטים בפסטיבל טייפה, 2003;
  29. לכל דבר מחיר - + קריטריון 1 - פרס חבר השופטים - פסטיבל טורינו לסרטי נשים, איטליה, 95';פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מונפלייה לסרטי סטודנטים, צרפת, 95'; צל"ש - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 95';
  30. רק במקרים בודדים - + קריטריון 1 - פרס ראשון בפסטיבל סרטי סטודנטים בלודג'


  1. ילדה של צמר גפן - פרס שני - פסטיבל ויטוריה, ספרד, 93'; פרס הסרט המצטיין - תחרות הסרט הישראלי הקצר, 93'; ציון לשבח - פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולגין), 92'. בערוצים ARTE וקנאל פלוס הצרפתיים ו-SBS האוסטרלי.
  2. מרק עוף (סרט) - + קריטריון 1 - - זכה בתחרות הסרט הישראלי הקצר,
  3. סמי מולכו בלש פרטי פרס הבימוי - תחרות הסרט הקצר של המכון הישראלי לקולנוע, 96'. פרס המשחק - תחרות הסרט הקצר של המכון הישראלי לקולנוע, 96'.
  4. חינה (סרט) - פרס התסריט בפסטיבל מינכן 2004; פרס ראשון בפסטיבל ימי הקולנוע היהודי – תחרות וולג'ין, ירושלים 2004
  5. החברה של קורבי - פרס הקהל - פסטיבל טוקיו לסרטי סטודנטים, 95';
  6. דיאט ליבוביץ - פסטיבל דוק אביב, פסטיבל מינכן
  7. תקופת האבל - פרס הסרט התיעודי המצטיין – פסטיבל טייצ'ונג, טייוואן, 98'
  8. המספרת - פרס חביב הקהל - פסטיבל סרג'י-פונטואה, צרפת, 97'; פרס שני - פסטיבל חיפה, 97';
  9. ילד על הכיפאק - פרס שני - פסטיבל פיפ"א-ביאריץ, צרפת, 99'; פרס התסריט הטוב ביותר - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 98'
  10. תחושות בטן - פרס שני בפסטיבל הסרטים במקסיקו סיטי; ציון לשבח בפסטיבל הסרטים בירושלים, תחרות וולג'ין;
  11. חסד של אמת (סרט) - פרס שני בפסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים, 2002.
  12. אפר (סרט) - התחרות הבינ"ל לסרטי סטודנטים פסטיבל דוקאביב 2002;
  13. שליחות קטלנית ברמת גן


גם אני מאמץ את קריטריון 1. לגבי 2 - צריך לבחור במשורה ובזהירות את הפרסים שיכולים להצדיק ערך. לא כל פסטיבל סרטי סטודנטים חשוב ולא כל פרס בפסטיבל חשוב אף הוא חשוב. מרבית הפסטיבלים ברשימה הנ"ל חסרי חשיבות, וגם בפסטיבלים החשובים מחולקים לעתים פרסים שחשיבותם מוטלת בספק. כאמור, צריך להגדיר במדוייק איזה פרס מצדיק ערך ואני נוטה לכיוון המצמצם ביותר. אני מסכים עם זהר ושות' לגבי 2.5. עדיף בלעדיו. ‏ PRRP שו"ת 20:48, 2 באפריל 2009 (IDT)

איפה מתחיל הדיון המחודש בכל ים המלל הזה?[עריכת קוד מקור]

אם אתם רוצים דיון רציני, תארכבו קודם את כל הבלה בלה הזה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 20:14, 27 במרץ 2009 (IDT)

זה נושא שולי מכדי שניתן יהיה לחשוב בכלל על יצירת קווים מנחים בעניינו. יחסיות האמת • ב' בניסן ה'תשס"ט 20:19:45

המשך דיון[עריכת קוד מקור]

הורדתי את תבניות החשיבות מסרטי הסטודנטים עד שנמצה את הדיון. המצב כרגע לא תקין ויש לנו 3 אפשרויות:

  1. למחוק את כל הערכים (ולהצביע על כל אחד מהם) - אפשרות גרועה מאוד וגוזלת משאבים.
  2. להשאיר את כל הערכים - אפשרות גרועה לא פחות. רוב הערכים חסרי חשיבות והם למעשה יחסי ציבור של בית ספר מסויים.
  3. להסכים על כללים - האפשרות המועדפת.

בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:שיבולת בקפה היה רוב של 78% למחיקה - מה שמראה לדעתי על הסכמה רחבה לקביעת כללים בנושא פרוץ זה. אני מקווה מאוד שלא נצביע על הכללים אלא נגיע לקונצנזוס. יאללה, ועכשיו לדיון המעשי שייסתים במהרה בימינו (שבועיים נראה לי סביר, לא?). מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה21:30, 28 במרץ 2009 (IDT)

אין שום סיבה לכך שסרט סטודנטים יקבל ערך בוויקיפדיה העברית. גם החשובים ביותר מביניהם יכולים להסתפק בהערה קצרה בביוגרפיה של יוצרם. יש למחוק באופן מיידי את כל ערכי סירטי הסטודנטים באשר הם מהוויקיפדיה העברית. גם אלו שזכו בפרסים והוצגו בפסטיבלים. המדובר בדרך כלל יותר במטלה לימודית ופחות ביצירת אומנות. יש להבחין בין סרט קצר, סוגה חשובה שיש לכתוב עליה, ובין "סרט סטודנטים". אם סיים היוצר את מטלותיו הלימודיות והמשיך ליצור, כל הכבוד לו. ניתן יהיה לכתוב עליו ערך ולהזכיר בו שכבר בעת לימודיו הצטיין כל כך שסרט הסטודנטים שיצר (ראובן ושמעון, 1991; סרטון בן שתי דקות ושלושים שניות המתאר את אהבתם של זוג פקחי תברואה ברמת גן) זכה בפרס וולגין והוצג במוזיאון החלל ביוסטון. אלמוג 21:34, 28 במרץ 2009 (IDT)
להחזיר מהר את תבניות החשיבות לערכי הסרטים. ברור על פניו שכל סרט שהוא פחות חשוב מאלה שכבר נמחקו בשל חוסר חשיבות, חייב להימחק גם הוא. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:15, 29 במרץ 2009 (IDT)
מיקי, נהגת שלא כשורה. אין מסירים תבניות חשיבות מערכים באופן חד צדדי וללא דיון פרטני. מה גם שהדיון שבו אנו משתתפים עכשיו הוא דיון שאין אליו הפניה משום מקום (מזנון, לוח מודעות וכו'). כדי להגיע לפה הייתי צריך לפשפש בארכיון של המזנון. כך לא מנהלים דיון. אני מחזיר את התבניות. למעשה, הן משרתות את האינטרס שלך. מחד גיסא, הן מסבות את תשומת לב הקהילה לבעיה. בדיון שנערך כאן השתתפו באופן קונסטרוקטיבי ויקיפדים בודדים בלבד. כשיש תבנית חשיבות מתעוררת תשומת לב רבה יותר כפי שמעיד מספר המשתתפים בהצבעה על שיבולת בקפה. מאידך גיסא, התבניות הן תמריץ להשלמת הדיון בלא דיחוי. אין דבר גרוע יותר מגרירה אינסופית של הכרעות. לגוף העניין אני מסכים עם אלמוג. ‏ PRRP שו"ת 11:29, 29 במרץ 2009 (IDT)
גם אני. אם יוצר הסרט התפרסם, יש מקום לכתוב על כך בערך עליו. אם לא אז לא. אין שום סיבה לפיצול הזה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:31, 29 במרץ 2009 (IDT)
PRRP, מסרתי הודעה לפני יומיים - ויקיפדיה:לוח מודעות#סרטי סטודנטים. נהגתי שלא כשורה ? ייתכן, כבר היו דברים מעולם. לדעתי, בזמן שמתקיים דיון מרוכז לא ראוי לשים תבניות חשיבות על כל הערכים "חסרי החשיבות" - כאשר עוד לא נקבעו כללים לכך והדיון בעיצומו. בכל מקרה, אם תבניות החשיבות ישארו אני מצפה שלא ימחקו ערכים ולא נצביע עליהם כל עוד מתקיים דיון רציני בנושא. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה12:18, 29 במרץ 2009 (IDT)
תקלה שלי. לא הבחנתי בהפניה מלוח המודעות. אני מסכים איתך שאין למחוק ערכים בזמן הקרוב. בשבוע הקרוב ליתר דיוק. אני מקווה שהדיון לא יגרר בלי סוף כמו דיונים אחרים בוויקיפדיה. אם זה יקרה, הרי שאין כל מניעה למחוק ערכים או לפתוח הצבעות למחיקתם (באופן פרטני או מרוכז). לא ייתכן שדיונים אינסופיים, נטולי הכרעה, ימנעו ביצוע פעולות חיוניות. תבנית החשיבות מעניקה שהות של שבוע לדיון חשיבות. אני סמוך ובטוח שאם במהלך שבוע זה תחול התקדמות בדיון כאן - איש לא ימהר למחוק או להצביע על מחיקה. אבל אם הדיון יגיע למבוי סתום, ייעצר או יהפוך מעגלי - אפשר יהיה למחוק וגם להצביע בתוך שבוע ימים. ‏ PRRP שו"ת 14:00, 29 במרץ 2009 (IDT)

העסק שוב מסובך מדי[עריכת קוד מקור]

רעיון פשוט יותר: סרט זכאי לערך רק אם הוא היה בהקרנה מסחרית או במשהו מקביל לה ולא שום קריטריון אחר. משהו מקביל להקרנה מסחרית זה הרבה הצגות בסינימטקים, הרבה הצגות בפסטיבלים (עשרה פסטיבלים) או הפצה לקהל הרחב בDVD. חייבים לפשט את העניין כי הדיון שוב מסתבך. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:16, 29 במרץ 2009 (IDT)

עדו, אני מבקש ממך - קצת סבלנות.
אני עברתי כבר על שניים משלושת הקריטריונים שהצעתי, וראיתי מה זה אומר מבחינת הסרטים. לכה כמה ימים תהיה רשימה מלאה, ואחרי זה נדבר.
אתה כאילו מציע פה הצעה פשוטה, אבל כשיורדים לפרטים היא לא יותר פשוטה (וגם לא מאוד שונה) ממה שכבר אנחנו מדברים עליה. אז תן כמה ימים שאני אגמור את המלאכה, בלי לבצע עוד מחטפים, ועוד פעולות דרמטיות מיותרות. emanשיחה 22:28, 29 במרץ 2009 (IDT)

ההצעה שלי[עריכת קוד מקור]

לאחר שעברתי על כל הערכים, ולאור שניים וחצי כללי האצבע שהצגתי + ידע אישי והתרשמות המערכים עצמם, אני מציג שלוש רשימות:

א. ערכים שיש להשאיר

  1. בית אבי (2007) - הוקרן בסנימטק באופן קבוע, ונכתבו עליו ביקורות בכלי תקשורת מרכזיים.
  2. אנדרדוג (סרט) - + קריטריון 2.5 - פרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע ירושלים, 2002; ציון לשבח במסגרת הפנורמה, פסטיבל ברלין 2002. פרס ראשון בפסטיבל לודז' 2002. פרס שלישי בפסטיבל טייפה, 2002
  3. דון קישוט בירושלים - ציון לשבח דוב הזהב בתחרות הרשמית, פסטיבל ברלין, 2005; פסטיבל טורונטו הבינלאומי, קנדה,2006
  4. חיילת בודדה - פרס הקהל בפסטיבל ברלין 2006; פרס ראשון בפסטיבל ברצלונה 2006; פרס ראשון בפסטיבל מלבורן 2006; פרס ראשון בפסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים 2006;
  5. משהו בעל ערך - פרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה, 98'; פרס שני בפסטיבל קרקוב, פולין 98'; פרס חבר-השופטים בפסטיבל מונפלייה, צרפת 98'
  6. צ'סטר, ג'ונס ואני - צל"ש – פסטיבל ברלין, 97, פרס קנאל פלוס ספרד – פסטיבל ולנסיה, 97 פרס ראשון בתחרות וולג'ין - פסטיבל הקולנוע ירושלים 97
  7. שיבולת בקפה - הוקרן בפסטיבל ברלין, צל"ש בפסטיבל חיפה, 2003; פרס ראשון בפסטיבל מלבורן, 2004;
  8. בעיניים עצומות - השתתף בפסטיבל ברלין. זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סרטי הסטודנטים של פוטסדאם
  9. ליל גיוס- ציון לשבח בפסטיבל טרייבקה 2005; פרס שלישי בפסטיבל קרקוב 2005; פרס ראשון בפסטיבל VGIK מוסקבה 2005;
  10. בית (סרט) -+ קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל אדינבורו, 94'; פרס ראשון - תחרות וולגין, פסטיבל הקולנוע ירושלים, 94'; פרס ראשון - פסטיבל ת"א הבינלאומי לסרטי סטודנטים, 94';
  11. סימני דרך (סרט) - פרס וולוג'ין עבור הסרט הקצר הטוב ביותר 2006; פסטיבל ונציה הבינלאומי - בבחירה הרשמית לתחרות הקצרים. פרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל מדיה סקול לודז' , 2006; פרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל TGHFF בטיי פיי, טיוואן, 2006;
  12. חול (סרט) -+ קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל שיקגו, ארצות הברית, 97'; פרס ראשון - פסטיבל מונטבידיאו, אורוגואיי, 98'; פרס ראשון - פסטיבל טייצ'ונג, טייוואן, 98'; פרס ראשון - פסטיבל לינץ, אוסטריה, 98'; ציון לשבח – פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולגין), 97';
  13. סוסי ים (סרט) -+ קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל לודז', פולין 1998; פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 1998; פרס שני - פסטיבל תל אביב הבינלאומי, 1998;
  14. חשבון טלפון (סרט)- פרס ראשון - פסטיבל אדינבורו, 94'; פרס ראשון - פסטיבל שיקגו, 95';
  15. עונג שבת (סרט) + קריטריון 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל לודג', פולין 2003; פרס התסריט - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 2003; פרס ראשון בפסטיבל מונטוידאו 2004; ציון לשבח בפסטיבל ירושלים, 2003 הוקרן בפסטיבל טרבייקה
  16. ל"ג בעומר (סרט) - + קריטריון 1 - פרס ראשון - פסטיבל ברנו, צ'כיה, 98'; ציון לשבח – פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולגין), 98'; פרס חבר השופטים - פסטיבל רגנסבורג, גרמניה, 99' ; (+מוזיקה מקורית של אהוד בנאי)
  17. קרב תרנגולים (סרט) + קריטריון 2.5 - פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 2000; ציון לשבח לתסריט בפסטיבל המבולדט, ארצות הברית, 2001; פרס ראשון בפסטיבל מונפלייה, צרפת, 2000; פרס ראשון בפסטיבל מילנו, איטליה, 2001; ציון לשבח בפסטיבל ירושלים (תחרות וולג'ין), 2000;
  18. מבצע YY + קריטריון 2.5 - פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 2000; ציון לשבח לתסריט בפסטיבל המבולדט, ארצות הברית, 2001; ציון לשבח בפסטיבל ירושלים (תחרות וולג'ין), 2000;
  19. בידיים טובות + קריטריון 1 + 2.5 - פרס ארטה - פסטיבל מינכן, 1994 פרס אגפה - פסטיבל מונפלייה, 1994
  20. גול עצמי (סרט) - + קריטריון 2.5 - פרס ראשון - פסטיבל מונטבידיאו, אורוגואיי, 98'; פרס הסרט המצטיין - פסטיבל ת"א לסרטי סטודנטים, 98'; פרס הסרט הטוב - פסטיבל מון, בלגיה, 98';
  21. מינוס פלוס - + קריטריון 1 + 2.5 - פרס ראשון – פסטיבל מונפלייה, צרפת 2001; פרס ראשון- פסטיבל מונטריאול היהודי 2002; ציון לשבח- פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולג'ין) 2002;
  22. רק במקרים בודדים - + קריטריון 1 רענן אלכסדרוביץ' - פרס ראשון בפסטיבל סרטי סטודנטים בלודג'
  23. מלחמה אחרת - פרס ראשון בפסטיבל ניו-יורק לסרטי ילדים, 2003; פרס חבר השופטים בפסטיבל טייפה, 2003;

ב. ערכים גבוליים

  1. הטייפ האדום פרס וולג'ין, בפסטיבל ירושלים 2004; פרס ראשון בפסטיבל בוסן, קוריאה 2005 ; פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל מיאמי, 2005 ;
  2. אורשלים - פרס ראשון – תחרות וולג'ין, פסטיבל ירושלים, 92';
  3. הריקוד של אמא - פרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע ירושלים, 2002
  4. רב קומות (סרט) - פסטיבל הקולנוע ירושלים - פרס וולג'ין 1995;
  5. רות סוף (סרט) - פסטיבל הקולנוע ירושלים, - פרס וולג'ין 1996;
  6. שכנים (סרט ישראלי) - פסטיבל הקולנוע ירושלים - פרס וולג'ין לסרט תיעודי 1992;
  7. לכל דבר מחיר - + קריטריון 1 דפנה לוין - פרס חבר השופטים - פסטיבל טורינו לסרטי נשים, איטליה, 95';פרס הסרט המצטיין - פסטיבל מונפלייה לסרטי סטודנטים, צרפת, 95'; צל"ש - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 95';
  8. מרק עוף (סרט) - + קריטריון 1 סיון ארבל - זכה בתחרות הסרט הישראלי הקצר,

ג. ערכים למחיקה

  1. ילדה של צמר גפן - פרס שני - פסטיבל ויטוריה, ספרד, 93'; פרס הסרט המצטיין - תחרות הסרט הישראלי הקצר, 93'; ציון לשבח - פסטיבל הקולנוע ירושלים (תחרות וולגין), 92'. בערוצים ARTE וקנאל פלוס הצרפתיים ו-SBS האוסטרלי.
  2. סמי מולכו בלש פרטי פרס הבימוי - תחרות הסרט הקצר של המכון הישראלי לקולנוע, 96'. פרס המשחק - תחרות הסרט הקצר של המכון הישראלי לקולנוע, 96'.
  3. חינה (סרט) - פרס התסריט בפסטיבל מינכן 2004; פרס ראשון בפסטיבל ימי הקולנוע היהודי – תחרות וולג'ין, ירושלים 2004
  4. החברה של קורבי - פרס הקהל - פסטיבל טוקיו לסרטי סטודנטים, 95';
  5. דיאט ליבוביץ - פסטיבל דוק אביב, פסטיבל מינכן
  6. תקופת האבל - פרס הסרט התיעודי המצטיין – פסטיבל טייצ'ונג, טייוואן, 98'
  7. המספרת - פרס חביב הקהל - פסטיבל סרג'י-פונטואה, צרפת, 97'; פרס שני - פסטיבל חיפה, 97';
  8. ילד על הכיפאק - פרס שני - פסטיבל פיפ"א-ביאריץ, צרפת, 99'; פרס התסריט הטוב ביותר - פסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים, 98'
  9. תחושות בטן - פרס שני בפסטיבל הסרטים במקסיקו סיטי; ציון לשבח בפסטיבל הסרטים בירושלים, תחרות וולג'ין;
  10. חסד של אמת (סרט) - פרס שני בפסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים, 2002.
  11. אפר (סרט) - התחרות הבינ"ל לסרטי סטודנטים פסטיבל דוקאביב 2002;
  12. שליחות קטלנית ברמת גן

אני מציע להעלות את כל הערכים ברשימה ג. לדיון חשיבות במרוכז, ואם לא יהיה קוצנזוס להעלות אותם להצבעת מחיקה במשותף.

אני מציע להניח לערכים שברשימה א' (ולשחזר את זה שנמחק).

לגבי רשימת הסרטים הגבוליים אני מציע בינתיים לעזוב גם אותם. אחרי שיסתיים הדיון ברשימה ג' נראה מה עושים איתם, עם העדפה לדיון בכל ערך לגופו. emanשיחה 00:47, 3 באפריל 2009 (IDT)

על מה אתה מדבר? הקרנה בשלושה או חמישה פסטיבלים לא מקנה שום חשיבות אנציקלופדית. עובדה שבהצבעת המחיקה של ערך שאתה כן רוצה להשאיר 78% מהמצביעים החליטו למחוק. אם המסקנות כל כך מנותקות מהמציאות, אז כל הדיון הזה היה בזבוז זמן. עם כל הצער שבדבר, יכלנו לחסוך הרבה זמן אם היינו מעמידים 50 הצבעות מחיקה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 05:52, 3 באפריל 2009 (IDT)
למען השם. אם הסרט היה מספיק טוב בשביל להיות מוקרן בפסטיבל ברלין, או טרבייקה, שלא לדבר על לזכות בפרס, אז הוא מספיק טוב. כל סרט שנמצא פה הוקרן ביותר משלושה או חמישה פסטיבלים (אבל רשימת ההקרנות בכל פסטיבל באמת חסרת ערך אנציקלופדי, לכן לא מופיעה לרוב בערך, וגם אם הייתי מנסה להביא אותה פה זה יה בלתי נסבל). לכן הבאתי עבור כל סרט את השיאים שהוא הגיע אליהם - הופעה או אפילו פרס באחד מהפסטיבלים הגדולים שאמורים להיות מוכרים לכל בן אדם עם ידע מינימאלי (במקרה הזה: ברלין, ונציה, טרבייקה), או פרסים בפסטיבלים יותר קטנים.
אני מזכיר לך כל הסרטים האלה הוקרנו בטלוויזיה בישראל. חלקם אף הוקרנו בערוצי טלוויזיה בחו"ל. חלק מהם מופצים ב DVD.
הקיצור, אם יש לך מה לתרום יופי, אבל אם זה הגישה שלך, שמשילוב של קנאה וקנטרנות בעד למחוק למחוק למחוק, אז באמת עדיף שלא תשתתף, בדיון הזה, ותצביע בעד מחיקה כוללת בסופו. emanשיחה 07:45, 3 באפריל 2009 (IDT)
עמנואל, זה לא הגיוני שיישארו כל-כך הרבה ערכים. ראית את דעת הקהילה, הושמעו גם כאן הרבה דעות, ובכל זאת הרשימות שאתה מנפק מנותקות מכל הדברים, ומחוברות רק לדעתך שלך. כשמעירים לך על זה, אתה ישר מטיח "פוגע בדיון" וכד'. ירוןשיחה 11:37, 3 באפריל 2009 (IDT)
קודם כל, לאן נעלם מיקי? הוא התייאש? בגדול ירון צודק. הרשימות ארוכות מדי וכוללות סרטים שאין להם שום חשיבות. יש לזכור שהצגה בפסטיבל כשהיא לעצמה היא דבר נחמד אך לא מלמד על חשיבות מיוחדת. יש מאות סרטים שמוצגים בכל פסטיבל, אך מה שמעניין אותנו הם הזוכים בפרסים חשובים. לא באות הוקרה מטעם עיתונאי לודז' ולא בסרט הברונזה של אבירי מסדר הזכוכית. אני אחזור על עמדתי העקרונית: סרט שראוי להישאר הוא סרט שזכה בפרס חשוב בפסטיבל חשוב. אלה שני תנאים מצטברים. סרט שהוצג בפסטיבל נידח לא צריך להיות פה. נקודה. יתר על כן, גם סרט שהשתתף בפסטיבל ש"שמענו עליו" לא צריך להיות פה אלא אם זכה בפרס משמעותי. שמות מרבית הפרסים שבהם זכו סרטי סם שפיגל מעוררי תהייה במקרה הטוב. בכל הערכים הללו נאמר "הסרט זכה בפרס X בפסטיבל Y, בפרס P בפסטיבל Q" וכולי. אבל אין שום אסמכתא. או שהפסטיבל לא קיים או שהפרס לא קיים או שהפרס קיים אבל חסר כל חשיבות של ממש (וזו נראית לי החלופה הסבירה ביותר). ‏ PRRP שו"ת 11:54, 3 באפריל 2009 (IDT)
הדבר שהכי לא ברור לי זה כיצד שרד עד עכשיו "קריטריון 2.5" משולל כל המשמעות, על אף התנגדויות. זהר דרוקמן - I♥Wiki15:55, 3 באפריל 2009 (IDT)
זהר, הוא לא שרד. האדם היחיד שתמך בקריטריון הזה עד עכשיו הוא עמנואל ואני מקווה שברור גם לו שמוטב להתמקד באחרים. ‏ PRRP שו"ת 19:47, 3 באפריל 2009 (IDT)

שבירה[עריכת קוד מקור]

יצא המרצע מהשק. עימנואל פתח בדיון הארוך והמתיש הזה כדי לשנות תוצאות של הצבעה שהוא הפסיד בה בגדול. חבל על הזמן. בואו ונעמיד 41 הצבעות מחיקה נוספות. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:47, 3 באפריל 2009 (IDT)

. עִדוֹ (Eddau), בבקשה, לא צריך לרוץ להצבעה כל עוד יש דיון רציני.
כפי שאני מבין את ההחלטה בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:שיבולת בקפה, הקהילה אמרה "לא" לשימוש בויקיפדיה כפלטפורמה ליחסי ציבור - לא יתכן שכל סרטי הסטודנטים של בית ספר מסויים יהיו ראויים לערך. לפי ההצעה האחרונה ישארו 31 ערכים ו 12 ימחקו. לדעתי זה לא תואם את ההחלטה. אני הייתי דוחה את קריטריון 2.5 לחלוטין, צריך לחפש חשיבות מחוץ לגבולות בית הספר. החשיבות היא בהשפעה על הקולנוע והיצירה בארץ ובעולם, חשיפה רחבה (ולא רק בפני חבר השופטים), פריצת דרך, הכרה בחשיבותו של הבמאי וכו'. מקווה להמשך דיון פורה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה18:19, 3 באפריל 2009 (IDT)
אין פה שום דיון רציני. יש פה מריחה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 20:17, 3 באפריל 2009 (IDT)
אני עשיתי פה עבודה רצינית, והשקעתי בה זמן ומאמץ רב, בשביל להביא לקהילה לא רק הצעה, אלא פירוט של המצב. לקרוא לזה "מריחה" זה פשוט מעליב, ולא הוגן. זכותך לא להסכים. אבל לא לזלזל ככה בעבודה של ויקיפד. אני חושב שמגיעה לי התנצלות. emanשיחה 21:53, 3 באפריל 2009 (IDT)
אני לא יודע מה איתך. אולי אותך מעניין רק הניצחון בהצבעות, ואתה משליך את זה לאחרים. אותי לא.
על "שיבולת בקפה" הסתכלתי רק לאחר שסיימתי את כל העבודה, והגעתי למסקנה שאחד הקריטריונים החשובים ביותר הוא הצגה בפסטיבלים מהדרג של פסטיבל ברלין, ונציה או טרבייקה. "שיבולת בקפה" לכן עומדת די בראש הרשימה. באמת היה לי הרבה יותר נוח להתעלם מזה. אבל אם הייתי עושה את זה הייתי עושה שקר בנפשי.
החשיבות של 10 הסרטים האלה היא בהחלט מחוץ לכותלי בית הספר:
א. כי צוות השופטים שבחר אותם לא שייך לבית הספר, אלא מורכב מכמה מגדולי הקולנוענים בעולם (אנשים מסדר הגודל של פדרו אלמודובר, פול ניומן, גאס ון-סנט, וכו'.
ב. כי ה-DVD של הסרטים האלה הופץ בצורה מסחרית וניתן לרכוש אותו תמורת 59.90 ש"ח [1] [2]. emanשיחה 22:05, 3 באפריל 2009 (IDT)
תאורית הקונספירציה שלך פשוט מעליבה, וגם עליה אני חש שמגיעה לי התנצלות.emanשיחה 21:53, 3 באפריל 2009 (IDT)
אתה מורח את הדיון הזה, מרחת את קודמו וגם לא התביישת להאשים את המשתמש בן טבע במריחת הדיון הקודם. אני מאמין בכל מאת האחוזים שאתה עושה את זה בכוונה ושפשוט אין לי על מה להתנצל. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:35, 3 באפריל 2009 (IDT)

הפרוטה שלי[עריכת קוד מקור]

צריכים להשאר[עריכת קוד מקור]

מסכים עם כל הקריטריונים ופרס נחשב הוא קריטריון מספיק חשוב, אבל לדעתי צריך לבדוק טוב יותר מהם הפרסים ומטעם מי, לכן:

ס"ה נשארים 22 סרטים

לא צריכים[עריכת קוד מקור]


התקדמות הדיון[עריכת קוד מקור]

הדיון הזה לא מתקדם לשום מקום. כל אחד אומר מה נראה לו ולא מתגבשים קריטריונים מוסכמים. לכן אין מנוס מדיון/הצבעה על כל סרט באופן פרטני. אולי מתוך הדיונים הללו יצוצו ויעלו קריטריונים שיזכו לתמיכה. ‏ PRRP שו"ת 22:44, 3 באפריל 2009 (IDT)

עצוב, אבל נכון (והאמינו לי ש-PRRP הוא ממש לא מישהו שירוץ לאמץ את הדעה שלי בלי לבדוק. יש לי אתו ויכוחים מרים בסוגיות רבות). עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:46, 3 באפריל 2009 (IDT)
מה בוער לך? המ שחסר לנו זה עכשיו 40 ומשהו דיוני מחיקה?
תן הזדמנות לדיון לקבל צורה. רק אתמול פרסמתי את הרשימה המפורטת הזו, הנה הרגע בא מישהו שעושה רושם שבקיא בחומר וקצת מוסיף, קצת גורע. אני לא רואה את הסיבה לא למהר, ולא לפצל את הדיון. מ 40 ומשהו דיונים שונים לא יכולים לצוץ קריטריונים. דווקא מהדיון ההשוואתי הזה כן. emanשיחה 22:49, 3 באפריל 2009 (IDT)
נתנו לך לדון בנושא הזה לפני שדנו בשיבול בקפה. מרחת הכל, לא איפשרת שום דיון ועוד האשמת את המשתמש בן טבע במריחה. נתנו לך לדון בשיבולת בקפה ואתה הובלת את הדיון למצב בו הייתה חובה ללכת להצבעת מחיקה כי לא איפשרת דיון פורה. עכשיו המריחה שלך בדיון הזה מאלצת אותנו לבחור באופציה של ארבעים הצבעות מחיקה. שבוע שלם שאתה דואג שלא יצמח כאן שום דיון פורה. אתה אפילו דן מחדש בערכים שנמחקו ברוב מוחץ. אתה לא יכול לרמות את כל האנשים כל זמן. כן כלל אצבע/לא כלל אצבע, לא עשו אותנו באצבע. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:56, 3 באפריל 2009 (IDT)
מתוך הרשימה שלי ניתן להבין מהם הקריטריונים לדעתי, והם לא שונים מהותית מההצעה, רק פרס אחד בפסטיבל שאינו בעל חשיבות גבוהה (פסטיבל ירושלים) לא מספיק, אבל אם יש לפרס זה תימוכין בפרסים נוספים זה הופך לקריטריון של ריבוי פרסים ומקבל חשיבות. אחד שחושב - שיחה 22:53, 3 באפריל 2009 (IDT)
מתוך הרשימה ניתן להבין אבל יש פה אנשים שתעקשים לא להבין. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:56, 3 באפריל 2009 (IDT)
אחד שחושב: אתה מתעלם מן האפשרות שכל הפרסים ברשימה הם פרסים חסרי חשיבות בפסטיבלים חסרי חשיבות. אני שב ומציע לבחון כל מקרה לגופו. אני לא פסימי לגבי האפשרות שמתוך הדיונים הפרטניים יעלו בהדרגה קריטריונים כלליים. זו שיטה מקובלת מאוד לגיבוש כללים. שיטה אינדוקטיבית, מן הפרט אל הכלל. אם נראה שערך על סרט מסוים לא נמחק ושרבים מהתומכים בהותרתו השתמשו בנימוק מסוים - נבין מן הסתם שנימוק זה עשוי לשמש עילה כללית לאי-מחיקת סרטים דומים. כרגע אנחנו לא יכולים להעריך מה יהיו השיקולים של מתנגדי/תומכי המחיקה ביחס לכל אחד ואחד מהסרטים. לא ניתן לכפות אפריורי קריטריונים שבוחר פלוני, גם אם בחלקם יש הגיון לטעמי האישי (כל עוד אין הדבר מוסכם על הכל). כפי שהדיון הזה מראה - כל אחד מציע וריאציה משלו וניואנסים משלו. כך לא תתגבש לעולם הסכמה רחבה על מודל שמציע ויקיפד מסוים, יהא זה מיקי, עמנואל, האחד שחושב או כל אחד אחר. ‏ PRRP שו"ת 23:03, 3 באפריל 2009 (IDT)
כבר הציעו כאן כללים פשוטים. לא יצא מזה כלום. הצעתי, למשל, כלל שלפיו סרט (בלי קשר לאורכו ולנסיבות הכנתו) יזכה לערך על פי מספר ההקרנות לקהל הרחב. 10 הקרנות כאלה או משהו שווה ערך כמו הקרנה בטלוויזיה, יזכו סרט בערך. פשוט, קל, מובן...אבל הדיון הזה לא נועד להיות פשוט, קל ומובן. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:15, 3 באפריל 2009 (IDT)
מצויין!
רוב הסרטים האלה, אם לא כולם הוקרנו בטלוויזיה. את אילו מהם שראיתי (והם לא מעטים) ראיתי בטלוויזיה. emanשיחה 23:35, 3 באפריל 2009 (IDT)
לא כל הקרנה בטלוויזיה, רק כזו שמקבילה להקרנה מסחית בקולנוע. הקרנה חד פעמית בשעות דלות צפיה של ערוץ דל צפיה, זה לא זה. אותו דבר לגבי יצירה מוזיקלית שבוצעה רק פעם אחת - באולפן הקלטות ושודרה רק פעם אחת - בתוכנית "מוזיקה מודרנית בת זמנינו" בקול המוזיקה באמצע הלילה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:00, 4 באפריל 2009 (IDT)
אכן ערוץ דל צפיה - ערוץ 2...
לא שעות משהו: או שבת בצהרים, או חמישי ב 11 נדמה לי בזמנו, אבל עדיין זה אומר עשרות אלפי צופים. יותר מרוב הסרטים ההיפוטתיים שלך.
אתה הולך ומסתבך בהצגת שערות מוטעות לחלוטין כ"עובדות" (גם הטענות שלך כאילו כל סרט כזה הוצג פעמים מחוץ לבית הספר מנותקת לחלוטין מהמציאות). עדיף שבזאת תסיים את תרומתך לדיון הזה במקום להמשיך להתבזות. emanשיחה 03:09, 4 באפריל 2009 (IDT)
עמנואל, אתה ממשיך וטועה בפרדוקס הערימה. כאשר נותנים לחבר שופטים לבחור את עשרת הסרטים הטובים ביותר מבין סרטי בית ספר לקולנוע - עשרה יבחרו. כאשר ערוץ טלוויזיה כלשהו חותם על הסכם עם בית ספר לקולנוע על הקרנת סרטיו - סרטיו יוקרנו. המבחן צריך להיות מחוץ לבית הספר, כפי שכבר נאמר והוסבר כמה פעמים, אך מאיזושהי סיבה לא רק שבקושי רב נדרשת לדעות אלו - הרי שגם לא הראית ולו זרזיף של פשרה בנושא. הב לי סרטים שהוקרנו לא במסגרת תוכנית מיוחדת להקרנת סרטי גמר מבית ספר כלשהו, הב לי סרטים שנכללו ברשימת עשרת הסרטים הטובים ביותר מבין כמה בתי ספר. הב לי נסיון לגבש מדיניות ולא נסיון להביע את דעתך, אותה אנו יודעים כבר מתחילת הדיון. אם כבר עברת וחשבת כה רבות על כל הערכים שיש לנו - מדוע שלא תנסה לגבש מדיניות שתהיה מקובלת יותר? זהר דרוקמן - I♥Wiki03:34, 4 באפריל 2009 (IDT)
לאור התבצרות עמנואל בעמדתו הקיצונית, שמשמעותה המשך הישארות 22 ערכים מיותרים לחלוטין בוויקיפדיה העברית, אני מציע לסיים כאן את הדיון, ולהמשיך כפי שמאפשר הנוהג במקרים של ערכים מיותרים. אלמוג 06:13, 4 באפריל 2009 (IDT)
מה לעשות זהר, שיש לך הנחות שהן לא נכונות. זו לא היתה תכונית ליצירת סרטי גמר של בתי ספר לקולנוע כלשהו. זו היתה רצועה בה שודרו סרטים ישראלים קצרים, רובם סרטי גמר של מוסדות שונים. אבל בכל מקרה, אני פה עניתי לEddau. הוא ניסה לקבוע קריטריון לפי מספר צפיות. הראתי לו שלפי הקריטריון שהוא בעצמו קבע כל הסרטים כנראה יצטרכו להשאר. וןאז וא מתחיל להתפתל. emanשיחה
פתאום זה נהיה "כל הסרטים". מעניין. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:08, 4 באפריל 2009 (IDT)
אני תומך בעמדה שהציגו כאן, אז ככה, לדעתי:

1. כל הסרטים האלו הם סרטים קצרים ודלי צפייה, לדעתי, גם אם הראו אותם פעם אחת בערוץ 2 בשעות סבירות, לא אומר שצריך לתת להן כאן ערך.
2. אני תומך, שאם לא להסרת כל הערכים האלו - לפחות בואו נקיים הצבעה על כל סרט וסרט או בכלל על הכל כמקשה אחת - להשאיר את כל הסרטים או למחוק את כולם.
הדיון הזה ללא מוביל ולא מתקדם לאף מקום וצריך לסיים את זה - או הצבעה או סיכום שמוסכם על כולם. אני תומך בהצבעה וזהו. כך נסיים את הסיפור - רוב לגבי מיעוט. אלון - יום טוב לכולם - שיחה 21:18, 4 באפריל 2009 (IDT)

ניהול הדיון[עריכת קוד מקור]

אני מציע הצעה לייעול הדיון. הבה נעמיד לבחינה בלתי פורמלית (בעד-נגד) את כל הקריטריונים שהועלו כאן כדי לראות לאן נושבת הרוח ובהתאם לכך נתקדם. ניתן לעשות הצבעת בעד-נגד לא פורמלית על כל קריטריון בנפרד וכך לראות אם יש פוטנציאל להסכמה. מכיוון שזו לא הצבעה פורמלית אפשר להתייחס לכל וריאציה כשהיא לעצמה, כך שכל ויקיפד יוכל לתמוך בכמה וריאציות של אותו קריטריון, והווריאציה שנהנית מתמיכה רחבה ביותר תהיה התשתית למודל שיועמד להצבעה בסוף התהליך. אני גם מציע לקבוע דד-ליין של שבוע להשלמת הדיון, עם אפשרות להארכה בשבוע נוסף במקרה שיש התקדמות. ‏ PRRP שו"ת 19:39, 4 באפריל 2009 (IDT)

אם זה מה שיעזור לנו לסיים את הדיון ואת המחלוקת הבלתי אפשרית והבלתי ייאמנת הזאתי, אז כן, אני תומך בהצעה הזו. צריכים ללכת להצבעה על קריטריון, על כל הסרטים ביחד, על סרט-סרט, העיקר הצבעה שתסיים את הדיון. אלון - יום טוב לכולם - שיחה 21:18, 4 באפריל 2009 (IDT)
אני חושב שבגדול זה רעיון מצויין, עכשיו אחרי שאפשר לראות מה המשמעות של כל קריטריון.
לגבי הוריאציות השונות, אני לא חושב שהן יינגדו זו את זו את זו, אלא כל אחת מצרפת עוד קריטריונים. אז פשוט נצטרך לאסוף בסוף את כל מה שעבר. אגב, לצורך העיניין אני אפצל את "קריטריון 2 " שלי לכמה, בשביל שתהיה אפשרות לקהילה להחליט איפה לשים את הגבול, וזה לא יהיה משחק של הכל או כלום (כי אני פה לא בשביל משחקים, אלא בשביל שנקבל החלטה טובה). emanשיחה 21:55, 4 באפריל 2009 (IDT)
כוונתי היא לכך שניתן להציע גם וריאציות שונות לכל קריטריון. למשל (סתם בשביל הדוגמא ולא הצעה של ממש): קריטריון 1: רק סרטים שזכו ב-5 פסטיבלים בינלאומיים. קריטריון 2: רק סרטים שזכו ב-10 פסטיבלים בינלאומיים. קריטריון 3: רק סרטים שזכו ב-5 פסטיבלים אירופאיים. יש חפיפה בין שלושת הקריטריונים ויכול להיות שחלק מהאנשים יתמכו בשניים מתוכם או אפילו בשלושתם. השאלה היא איזו וריאציה זוכה לתמיכה המירבית, והיא הווריאציה שתוכנס למודל שיועמד להצבעה בסוף התהליך. אם כן זו הצעתי לסדר: כל אחד ירשום תחת כותרת משנה את הקריטריון/ים שהוא/היא מציעה לשם הכללת ערך על סרט סטודנטים בוויקיפדיה, וכל ויקיפד רשאי יהיה לרשום בעד או נגד לצד כל קריטריון או להוסיף קריטריונים משלו. אני מניח שתוך זמן תתבהר מפת העמדות של הקהילה. ‏ PRRP שו"ת 22:02, 4 באפריל 2009 (IDT)
לא הפיצול של הוקיאציות לא הגיוני. הכי הגיוני לשים כל הצעה וכל וריאציה כבעד ונגד, וכל אחת אם היא זוכה ב 50 אחוז היא עוברת, ואם היא לא זוכה ב 50 אחוז היא לא עוברת. ככה לא הייה מקום לתחבולות והצבעות טקטיות למיניהן. emanשיחה 22:17, 4 באפריל 2009 (IDT)
אבל זה בדיוק מה שהצעתי: בעד-נגד על כל וריאציה. כך אדם יכול לתמוך גם בגרסה לפיה סרט שהציג ב-2 פסטיבלים זכאי לערך וגם בכל גרסה מקלה יותר, לפי שיקולו. בדרך הזו כל אחד יבחר את הגבול שלו ונקבל תמונה מדויקת פחות או יותר של הגבול ה"קהילתי". ‏ PRRP שו"ת 22:25, 4 באפריל 2009 (IDT)
אני בעד ההצעה של PRRP - וכדאי שגם נתחיל לעשות הצבעות כמה שיותר מהר, כי אם לא עכשיו - זה גם יוכל להידחות עד להודעה חדשה, כי גם ככה הדיון כאן היה סוער. לילה טוב לכולם =]. אלון - יום טוב לכולם - שיחה 22:40, 4 באפריל 2009 (IDT)
מצויין. emanשיחה 22:41, 4 באפריל 2009 (IDT)

יפה. אם כך - כל ויקיפד שהשתתף בדיון או מעוניין להשתתף בו מוזמן להעמיד לבחינת הקהילה את הקריטריונים הנראים לו נכונים ו/או להצביע בעד או נגד קריטריונים שהוצעו על ידי אחרים. נשאיר את ההצבעה הבלתי פורמלית הזו פתוחה עד שנחוש שהגענו למצב סטטי. ‏ PRRP שו"ת 22:44, 4 באפריל 2009 (IDT)

מישהו מאלה שהשתתפו בדיון יכול לפתוח הצבעה לא רשמית באופן מסודר? אני הלכתי לאיבוד לגמרי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:48, 4 באפריל 2009 (IDT)


הצבעה לא פורמלית על קריטריונים להשארת ערכים[עריכת קוד מקור]

התבנית הוצבה על מנת להסב את תשומת לב הקהילה לדיון החשיבות הכללי שנערך כאן. לא התעוררה טענה לפיה הדיון עצמו אינו חשוב.

אני רוצה למחות שוב על השימוש השגוי בתבנית החשיבות. אם רוצים למשוך את תשומת לב הקהילה, מודיעים בלוח המודעות. JavaMan - שיחה 18:32, 9 באפריל 2009 (IDT)
אבל זה בהחלט דיון חשיבות. התבנית פה מחליפה תבניות חשיבות שהוסמו בערכים הבודדים. emanשיחה 18:34, 9 באפריל 2009 (IDT)
ככה בדיוק ממשיכים להחליק במדרון חלקלק... JavaMan - שיחה 22:19, 9 באפריל 2009 (IDT)

הקרנה מסחרית[עריכת קוד מקור]

סרט שהוקרן בהקרנה מסחרית בבית קולנוע

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:13, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. יורי - שיחה 23:25, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:37, 4 באפריל 2009 (IDT)
  4. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT)
  5. ברור. ‏ PRRP שו"ת 00:21, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. ירוןשיחה 00:41, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. אמיר מלכי-אור - שיחה 01:39, 5 באפריל 2009 (IDT)
  8. הצבעה מיותרת ומובנת מאליה. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  9. אלמוג 05:59, 5 באפריל 2009 (IDT)
  10. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:07, 5 באפריל 2009 (IDT)
  11. דרור - שיחה 10:05, 5 באפריל 2009 (IDT)
  12. בעד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  13. מוטי - שיחה 01:13, 6 באפריל 2009 (IDT)
  14. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה14:04, 6 באפריל 2009 (IDT)
  15. הידוען האלמוני - שיחה 16:20, 6 באפריל 2009 (IDT)
  16. מובן מאליו אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

הקרנה בסינימטקים[עריכת קוד מקור]

סרט שהוקרן בפני עצמו בסינמטקים (לא ברטרוספקטיבה או במסגרת פסטיבל) יותר מפעם אחת

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. מה שמספיק חשוב לעמוד בפני עצמו (לא כחלק מהחברה בבית הספר) בסינימטק, יותר מפעם אחת ויותר מבסינימטק אחד, הוא חשוב כשלעצמו. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:38, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. חשוב להדגיש שהכוונה היא להקרנה שלא במסגרת פסטיבל, תחרות וכו'. ‏ PRRP שו"ת 00:31, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. יחסיות האמת • י"א בניסן ה'תשס"ט 06:10:24
  6. בהסתייגותו של עדו - יותר מפעם אחד ויותר מסינימטק אחד. דרור - שיחה 10:06, 5 באפריל 2009 (IDT)
    יותר מפעם אחת זה מקובל ובהחלט ברוח הדברים, ואני מוסיף את זה. יותר מסינמטק אחד זה מוגזם. לפי דעתי גם סרט כמו גן עדן עכשיו הוקרן בישראל רק בסנימטק של תל אביב. emanשיחה 15:04, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. סביר מוטי - שיחה 01:15, 6 באפריל 2009 (IDT)
  8. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה14:04, 6 באפריל 2009 (IDT)
  9. ליאור ޖޭ • י"ג בניסן ה'תשס"ט • 18:33, 6 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:13, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. יורי - שיחה 23:25, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. מה הכוונה בהוקרן? פעם אחת? במסגרת פסטיבל? מה הכוונה ב"סינמטקים"? אחד? ואם כן - האם כולם שווים? ואם סרט הוקרן בסינמטק שלא בארצו? מי כאן יודע להגיד לי מהו סינמטק באיטליה? זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
    אבל כתוב במפורש: "לא ברטרוספקטיבה או במסגרת פסטיבל". ואל תכניס כל מיני קלומקאשס כמו מהו סינימטק באיטליה. לא צריך להתחכם לשם ההתחכמות, ולא צריך להציבע ישר נגד כי לא כל הפינות הדווקאיות סגורות. emanשיחה 15:06, 5 באפריל 2009 (IDT)
    אני לא יודע מה הכנסתי, אבל אני משתדל להסתכל על הקריטריונים בזווית גלובלית, ולא מצומצמת רק לישראל. בקפה מזל מוקרנים לעיתים סרטים, גם בחנויות האוזן השלישית - האם הם סינמטקים? מה מגדיר סינמטק? האם אני יכול לפתוח אחד בחצר האחורית שלי עם סדין ומקרן ישן? במה הם שונים מאחרים? כמה הקרנות צריך? איזה פסטיבל? האם במסגרת תחרות? כל הדברים האלו לא נענו. זהר דרוקמן - I♥Wiki12:56, 6 באפריל 2009 (IDT)
  4. אלמוג 06:00, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. נגד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. זה יכול להיות גורם מסייע אבל לא מספק כקריטריון יחיד אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)
  7. קלודיה - שיחה 20:33, 13 באפריל 2009 (IDT)

יוצר מוכר[עריכת קוד מקור]

סרט של יוצר מוכר שיש עליו ערך בוויקיפדיה (שמכיל מידע על יצירות נוספות מוכרות)

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  3. יחסיות האמת • י"א בניסן ה'תשס"ט 06:10:24
  4. דרור - שיחה 10:06, 5 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. לא כל מה שאדם חשוב עשה הוא מעשה חשוב. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:39, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. החשיבות הרלוונטית היא חשיבותו של הסרט, כי הערך הוא על הסרט. חשיבותו של היוצר באה לידי ביטוי בקיומו/העדרו של ערך על היוצר. ‏ PRRP שו"ת 00:30, 5 באפריל 2009 (IDT)
  3. ירוןשיחה 00:41, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. השתכנעתי מדברי PRRP. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:43, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. אמיר מלכי-אור - שיחה 01:39, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. מהי ההגדרה של יוצר מוכר? עד כמה מוכר? ואם היוצר מוכר אבל גוגל מכיר רק תוצאה אחת של הסרט? זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
    לצורך העיניין, מי שיש עליו ערך בוויקיפדיה (בהקשר של יצירתו, מעבר לסרט המדובר כמובן) emanשיחה 02:52, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. אלמוג 06:00, 5 באפריל 2009 (IDT)
  8. לאחר מחשבה נוספת, חשבתי שיכול להיות מצב שהסרט זניח לחלוטין (לא הוקרן בשום פסטיבל ולא זכה להכרה) ורק בגלל שיש לנו ערך בויקיפדיה על היוצר לא יכולה להוות סיבה לכתוב ערך על הסרט הזניח הזה. בקיצור, פחות או יותר מה שפררפ אמר. יורי - שיחה 10:53, 5 באפריל 2009 (IDT)
  9. לא הכל חשוב נגד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  10. גם ליוצרים נחשבים יש "פלופים" שהם מעדיפים לקבור מתחת לשטיח מוטי - שיחה 01:16, 6 באפריל 2009 (IDT)
  11. כקודמי אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)
  12. קלודיה - שיחה 20:34, 13 באפריל 2009 (IDT)

זכיה בפרס בפסטיבלים גדולים[עריכת קוד מקור]

סרט שהוקרן באחד הפסטיבלים גדולים והמוכרים בעולם (ברלין, קאן, ונציה, טרייבקה) וזכה בהם בפרס משמעותי

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:13, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. יורי - שיחה 23:25, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT)
  4. PRRP שו"ת 00:22, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. ירוןשיחה 00:41, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. אלא שהקריטריון לא מגובש (סאנדאנס?). זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. אלמוג 06:01, 5 באפריל 2009 (IDT) ויש לגבש רשימה סגורה
  8. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:09, 5 באפריל 2009 (IDT)
  9. ולמען הסר ספק - גם פסטיבל חיפה ופסיבל הקולנוע של ירושלים הם גדולים. דרור - שיחה 10:07, 5 באפריל 2009 (IDT)
    זה לא מה שכתוב בכותרת. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תשס"ט • 14:27, 5 באפריל 2009 (IDT)
  10. חשוב מאוד. {{בעד} אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  11. מי שקצת מתעניין בתחום יודע מהו פסטיבל חשוב. מוטי - שיחה 01:16, 6 באפריל 2009 (IDT)
  12. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה14:04, 6 באפריל 2009 (IDT)
  13. ליאור ޖޭ • י"ג בניסן ה'תשס"ט • 18:33, 6 באפריל 2009 (IDT)
  14. אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)
  15. קלודיה - שיחה 20:34, 13 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. אין לנו רשימה שלמה של פסטיבלים חשובים ולא נגיע לעולם להסכמה בשאלות "מהו פסטיבל חשוב" ומהו "פרס חשוב באותו פסטיבל". עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:41, 4 באפריל 2009 (IDT)

הקרנה בפסטיבלים גדולים[עריכת קוד מקור]

סרט שהוקרן באחד הפסטיבלים גדולים והמוכרים בעולם (ברלין, קאן, ונציה, טרייבקה)

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT) מתהליך המיון שלי, הגעתי למסקנה שסרט שהשתתף בפסטיבל כמו ברלין, יותר חשוב מסרט שהשתתף ב 10 פסטיבלים, או שזכה בפרסים בפסטיבלים כמו זה שבירושלים
  2. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:10, 5 באפריל 2009 (IDT)
  3. רשימה לא סגורה. גם פסטיבל חיפה צריך להיכלל בה ופסטיבל ישראל. דרור - שיחה 10:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. ליאור ޖޭ • י"ג בניסן ה'תשס"ט • 18:33, 6 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:13, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. יורי - שיחה 23:25, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. אין לנו רשימה שלמה של פסטיבלים חשובים ולא נגיע לעולם להסכמה בשאלה "מהו פסטיבל חשוב?". עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:44, 4 באפריל 2009 (IDT)
    מניתי את הפסטיבלים האלה ברשימה סגורה. אלה פסטיבלים שכל בן אדם סביר בעולם שמע עליהם. emanשיחה 23:49, 4 באפריל 2009 (IDT)
    ומחר נתחיל להתווכח על תוכן הרשימה הזאת. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
    אין מה להתווכח על הרשימה הזו. אפשר תיאורטית עוד להוסיף לה את פסטיבל סאנדנס (אבל זה כמובן לא משפיע על אף אחד מהערכים פה). תסתכל על קטגוריה:פסטיבלי קולנוע. לכל בן אדם סביר צריך להיות ברור שחמשת הפסטיבלים האלה הם היום הפסטיבלים המוכרים ביותר בעולם. emanשיחה 00:23, 5 באפריל 2009 (IDT)
    האם אתה אומר זאת לאחר מדידה עם "השפעומטר"?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:26, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. איני מתרשם שסינון ה"משתתפים" הוא כה קפדני עד שדי בו, כשלעצמו, כדי להצדיק ערך. אני דבק בעמדתי שזכייה היא המפתח לחשיבות. ‏ PRRP שו"ת 00:36, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. כמו זה שמעליי, ולא כמו זה שמעליו. ירוןשיחה 00:43, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. כמו שני אלה שמעליי אמיר מלכי-אור - שיחה 01:41, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. רשימה לא טובה של פסיטבלים (איפה סאנדאנס?!). לא ברור האם מדובר בהקרנה בתחרות כלשהי או הקרנה באופן כללי במסגרת הפסטיבלים. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  8. אלמוג 06:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  9. לא כל פסטיבל הסרטים שהוצגו בו ראויים לערך. נגד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  10. עצם ההשתתפות חשובה, אבל לא מקנה זכאות לערך מוטי - שיחה 01:18, 6 באפריל 2009 (IDT)
  11. יכול להיות גורם מסייע אבל לא מספיק כקריטריון יחיד --אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)

זכיה בלפחות שני פרסים[עריכת קוד מקור]

זכיה בלפחות שני פרסים, כולל בפסטיבלים כמו אדינבורו, ירושלים, מינכן, וכו'

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT) לא מדובר פה על פסטיבלים או פרסים זניחים.
  2. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:11, 5 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. מכיוון שכבר קיים סעיף שמדבר על זכייה בפרס בפסטיבל גדול אני מבין שכאן מדובר בזכייה בשני פרסים בפסטיבלים קטנים. זכייה בפרסים זניחים בפסטיבלים זניחים לא מקנה חשיבות לדעתי. יורי - שיחה 23:25, 4 באפריל 2009 (IDT)
    השאלה היא האם פסטיבל כמו פסטיבל הסרטים של ירושלים נראה לך זניח. אנחנו מדברים על פסטיבלים בסדר גודל כזה (בסעיף הזה).
  2. יורי שכנע אותי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:29, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. יש כאן יותר מדי סרטים שזכו בפרסי תנחומים למיניהם מפסטיבלים זותרים. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:11, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. כמו יורי. ‏ PRRP שו"ת 00:28, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. אכן. ירוןשיחה 00:43, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. אמיר מלכי-אור - שיחה 01:41, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. אילו שני פרסים? לא מוגדר כמו שצריך. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  8. אלמוג 06:02, 5 באפריל 2009 (IDT)
  9. כל זכייה בפרס בפסטיבל סרטים - למה שניים? דרור - שיחה 10:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  10. נגד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  11. מוטי - שיחה 01:18, 6 באפריל 2009 (IDT)
  12. שני פרסים לא נחשבים, גם 5 פרסים לא נחשבים נשארים לא נחשבים אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)

עשרת הסרטים שנבחרו כטובים ביותר של סם שפיגל[עריכת קוד מקור]

כל אחד מעשרת הסרטים שנבחרו ע"י ועדה של אנשי קולנוע כמו פדרו אלמודובר, פול ניומן, גאס ואן-סנט, והוצאו ב DVD

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:11, 5 באפריל 2009 (IDT)
  3. העשיריה קיבלה גושפנקה של וועדת שיפוט מוטי - שיחה 01:19, 6 באפריל 2009 (IDT)
  4. הסרטים האלו, וסרטים שזכו להקרנה מסחרית, זכאים לדעתי לערך. הידוען האלמוני - שיחה 16:20, 6 באפריל 2009 (IDT)
  5. ליאור ޖޭ • י"ג בניסן ה'תשס"ט • 18:33, 6 באפריל 2009 (IDT)
  6. זה סוג של הוכחת חשיבות. מדובר בסך הכל על 10 סרטים ורובם עונים גם לקריטריון נוסף אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:13, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. נגד חזק. יורי - שיחה 23:25, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. אמיר מלכי-אור - שיחה 01:42, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. נגד, קריטריון חסר משמעות. סרטים צריכים להוכיח עצמם באופן עצמאי מבית הספר שלהם, בתחרות מול סרטים מרחבי העולם (או לפחות הארץ). הקריטריון רק הופך להיות מגוחך יותר כשזוכרים שרוב הסיכויים שאין סרט אחד מבין העשרה שלא יענה על אחת מהקריטריונים האחרים שיוצעו כאן (ואולי גם יתקבלו לו רק ינוסחו היטב). זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. אלמוג 06:02, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. ממילא אם הסרטים אכן חשובים הם יהיו זכאים לערך לפי אחד הקריטריונים האחרים. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה14:04, 6 באפריל 2009 (IDT)
  7. כמו זוהר ומיקי. נרו יאירשיחה • י"ג בניסן ה'תשס"ט • 02:03, 7 באפריל 2009 (IDT)
  8. ירוןשיחה 14:18, 8 באפריל 2009 (IDT)

נמנע[עריכת קוד מקור]

  1. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:43, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. PRRP שו"ת 00:29, 5 באפריל 2009 (IDT)
  3. נמנע אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)

הוקרן ביותר מעשרה פסטיבלים שונים[עריכת קוד מקור]

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:43, 4 באפריל 2009 (IDT)

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. נגד חזק. מה יקרה אם יהיה סרט שיוקרן ב-11 פסטיבלים חסרי חשיבות? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:44, 4 באפריל 2009 (IDT)
  2. אין סיבה לכתוב ערך על סרט של סטודנט רק בגלל שהוא התאמץ לקדם אותו ודאג שהוא יוקרן בעשרה פסטיבלים קיקיונים. יורי - שיחה 23:51, 4 באפריל 2009 (IDT)
  3. emanשיחה 23:56, 4 באפריל 2009 (IDT) ייתכן מאוד שכל סרט כזה הוקרן בלמעלה מ 10 פסטיבלים. אין לנו דרך לדעת. יש כמה ערכים בהם מישהו הוסיף את כל הפסטיבלים שהוא השתת, בהם, וזה עובר בהרבה את העשרה. ועדיין, לא התרשמתי שהוא מהחשובים שבסרטים.
    ומה לגבי סרט שידוע לנו בבדאות שהוא הוקרן ביותר משלושים או יותר מחמישים פסטיבלים?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:07, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. השתתפות בתחרות כלשהי אינה ראיה לחשיבות המשתתף, אלא לאמביציה של היוצר/מורו/יחצ"נו וכו'. אני יכול להשתתף ב-100 אליפויות טניס, אבל זה לא אומר שאני שחקן טניס טוב. זכייה בתחרות היא היא האינדיקציה לחשיבות. ‏ PRRP שו"ת 00:35, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. אמיר מלכי-אור - שיחה 01:42, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. אילו עשרה פסטיבלים? כל פסטיבל? ובאיזו מסגרת הוקרנו? במסגרת התחרות, או "סתם" הקרנה? קריטריון חסר משמעות. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:08, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. אלמוג 06:03, 5 באפריל 2009 (IDT)
  8. מספיק פסטיבל חשוב אחד. קריטריון לא ברור. דרור - שיחה 10:22, 5 באפריל 2009 (IDT)
  9. כמו בסעיפים הקודמים הקשורים לפסטיבלים - אותו נימוק שלי - גם כאן. נגד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  10. מוטי - שיחה 01:21, 6 באפריל 2009 (IDT)
  11. זה אומר רק שהיוצרים עקשנים אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)

הקרנה, ציון לשבח או זכיה במסגרת התחרות הרשמית באחד או יותר מהפסטיבלים הגדולים[עריכת קוד מקור]

כולל פסטיבלים כגון: ונציה, קאן, סאנדאנס, ברלין, טרייבקה ופסטיבלים בעלי שיעור קומה בינלאומי דומה, כפי שהוגדרו על ידי ה-FIAPF (אנ') כבעלי דירוג "A" (כיום 12).

שאלת הבהרה: ל-FIAPF יש כמה קטיגוריות של פסטיבלים. לאילו מהן הכוונה? ‏ PRRP שו"ת 01:13, 6 באפריל 2009 (IDT)
הכוונה אך ורק למי שדורג ב-A (בערך en:Film Festival יש פירוט מלא). בפועל, שילבתי שני פסטיבלים בולטים מאוד בתחום הסרטים העצמאיים (סאנדאנס וטרייבקה), שעד כמה שאני הצלחתי להבין - פשוט לא מחפשים את אישורם של ה-FIAPF. עם זאת, אין חולק כי אלו שני הפסטיבלים הגדולים והחשובים בעולם לקולנוע עצמאי (על אף שלא אחת משתתפים גם באחרים סרטים עצמאיים). זהר דרוקמן - I♥Wiki12:52, 6 באפריל 2009 (IDT)

בעד קריטריון הקרנה[עריכת קוד מקור]

  1. ככה זה ברור. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:37, 5 באפריל 2009 (IDT)
  2. יחסיות האמת • י"א בניסן ה'תשס"ט 06:09:35
  3. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:13, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. בעד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. emanשיחה 15:09, 5 באפריל 2009 (IDT) סרט שהוקרן בפסטיבל כזה אי אפשר לטעון שהוא "תרגיל במסגרת הלימודים שלא נועד להצגה פומבית" כפי שכמה אנשים התלהמו פה נגד הסרטים.
  6. ליאור ޖޭ • י"ב בניסן ה'תשס"ט • 13:12, 6 באפריל 2009 (IDT)

נגד קריטריון הקרנה[עריכת קוד מקור]

  1. בפעם השנייה. נגד. יורי - שיחה
  2. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:53, 5 באפריל 2009 (IDT)
  3. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תשס"ט • 13:23, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:10, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. לא מספיק. לדעתי קריטריון דומה מופיע כבר קודם ונימוקיי לפיכך דומים. ‏ PRRP שו"ת 17:07, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. מוטי - שיחה 01:22, 6 באפריל 2009 (IDT)
  7. ירוןשיחה 16:12, 6 באפריל 2009 (IDT)
  8. אמיר מלכי-אור - שיחה 16:31, 12 באפריל 2009 (IDT)

בעד קריטריון ציון לשבח (קרי, לא פרס ראשון)[עריכת קוד מקור]

  1. ככה זה ברור. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:37, 5 באפריל 2009 (IDT)
  2. יחסיות האמת • י"א בניסן ה'תשס"ט 06:09:35
  3. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:13, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. בעד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. emanשיחה 15:09, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. בתנאי שמדובר על הרשימה הסגורה בראש ההצבעה מוטי - שיחה 01:22, 6 באפריל 2009 (IDT)
  7. ליאור ޖޭ • י"ב בניסן ה'תשס"ט • 13:12, 6 באפריל 2009 (IDT)

נגד קריטריון ציון לשבח (קרי, לא פרס ראשון)[עריכת קוד מקור]

  1. בפעם השנייה. נגד. יורי - שיחה 10:50, 5 באפריל 2009 (IDT)
  2. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:53, 5 באפריל 2009 (IDT)
  3. דרור - שיחה 10:55, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תשס"ט • 13:23, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:10, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. לאחר מחשבה. זה הגבול שלי. ‏ PRRP שו"ת 01:09, 6 באפריל 2009 (IDT)
  7. ירוןשיחה 16:12, 6 באפריל 2009 (IDT)
  8. צל"שים יש הרבה. פרס ראשון רק אחד אחד שחושב - שיחה 14:33, 8 באפריל 2009 (IDT)
    אבל כל הטענה של מי שרצה למחוק היתה שזה רק איזה תרגיל פנימי של סוף תואר ראשון, שלא אמור להיות מוקרן בציבור. האם סרט שהוקרן בפסטיבל כמו פסטיבל ברלין, וזכה לא בפרס ראשון אלא באחד מכמה צל"שים, מישהו יכול לטעון שהוא לא אמור ולא ראוי להיות מוקרן בציבור, ולא עומד בפני עצמו? eman (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
    הרשתי לעצמי להסיר את ההדגשה הארוכה, שאיננה נהוגה בדיונים באופן כללי, בטח שלא בהצבעה. השאלה היא אלו צל"שים, ואני מבין את דעת המתנגדים, שהיא לגיטימית, על אף שזו שלי אחרת. זכור שבסופו של דבר חשיבותו של סרט סטודנטים במובן הכללי היא פחותה מזו של סרט רגיל, ועל כן אין זה מפליא שיש הרוצים קריטריונים קשיחים יותר. יתכן בהחלט שסרט סטודנטים שזכה לצל"ש הוא סרט חשוב בתחום סרטי הסטודנטים, אך בזווית רחבה של אנציקלופדיה - לאו דווקא, והרי על זה הדיון. זהר דרוקמן - I♥Wiki15:11, 8 באפריל 2009 (IDT)
    סרט שמשתתף בפסטיבל כמו פסטיבל ברלין לא משתתף כסרט סטודנטים. הוא משתף כסרט לכל דבר. סרט קצר, אבל עומד בפני עצמו. בלי הנחות לסטודנטים.
    האמת שרק עכשיו הוקרן בערוץ 10 הסרט בית אבי, ולא רק שהוא הוקרן, אתמול לונדון וקירשנבאום הקדישו לו אייטם וראיינו את הבמאי (דני רוזנברג) ואת השחקן הראשי (איתי טיראן). אי אפשר לטעון שסרט כזה חשיבותו פחותה מזו של סרט רגיל.
    מה שכן, ברור שלא כל סרט סטודנטים מצליח להגיע לרמה ומעמד כזה. לכן צריך קריטריונים שונים. אבל אם סרט הוקרן בפסטיבל מדרג א' כפי שמופיע ברשימה הזו, סימן שהוא כן. ואם אפשר לומר בשביל המדקדקים שאולי סרט הצליח להשתחל להקרנה למרות שהוא לא שווה את זה, סרט שזכה לציון לשבח בוודאי הוא לא סקט שהגיע לשם בטעות. הוא בטוח סרט שהצליח להגיע לרמה של סרט לכל דבר. emanשיחה 16:07, 8 באפריל 2009 (IDT)
    כל זה טוב ויפה, אבל כמו שאני מנסה לומר לך כבר כמה ימים - זאת הדעה שלך, ועל כן זה לא תורם כאן לדיון. אנחנו יודעים את הדעה שלך, זכותך לה וזכותו של אחד שחושב והאחרים לדעות שלהם. לא צריך לסתור את הדעה - זוהי דעה לגיטימית. זהר דרוקמן - I♥Wiki16:22, 8 באפריל 2009 (IDT)
  9. אמיר מלכי-אור - שיחה 16:32, 12 באפריל 2009 (IDT)

בעד קריטריון זכיה (קרי, בפרסים העיקריים)[עריכת קוד מקור]

  1. ככה זה ברור. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:37, 5 באפריל 2009 (IDT)
  2. יחסיות האמת • י"א בניסן ה'תשס"ט 06:09:35
  3. חגי אדלרשיחהל-72 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"א בניסן ה'תשס"ט • 06:13, 5 באפריל 2009 (IDT)
  4. בפעם השנייה, בעד. יורי - שיחה 10:50, 5 באפריל 2009 (IDT)
  5. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:53, 5 באפריל 2009 (IDT)
  6. גם ציון לשבח וגם זה כמובן. דרור - שיחה 10:56, 5 באפריל 2009 (IDT)
  7. זה כן טוב. בעד אלון - יום טוב לכולם - שיחה 12:01, 5 באפריל 2009 (IDT)
  8. emanשיחה 15:09, 5 באפריל 2009 (IDT)
  9. כמו למעלה. ‏ PRRP שו"ת 01:10, 6 באפריל 2009 (IDT)
  10. מוטי - שיחה 01:23, 6 באפריל 2009 (IDT)
  11. ליאור ޖޭ • י"ב בניסן ה'תשס"ט • 13:12, 6 באפריל 2009 (IDT)
  12. ירוןשיחה 16:12, 6 באפריל 2009 (IDT)
  13. בתנאי שיש הגדרה ברורה ל"פרס עיקרי" וזו אינה כוללת קטגוריות "סלחניות" (סטודנטים/בוסר/דלי תקציב וכו') או פרסים שניתנים בפסטיבלים שמראש מתוחמים לכאלה. מגיסטרשיחה 11:24, 9 באפריל 2009 (IDT)
    אם ישנה קטגוריה "רשמית" באחד הפסטיבלים לסרטי סטונדטים - הרי שהזוכה בתחרות כן נכלל תחת קריטריון זה. פסטיבלי טרייבקה וסאנדאנס שהוכנסו לקריטריון הם פסטיבלים שמתרכזים בתחום זה. זהר דרוקמן - I♥Wiki18:32, 9 באפריל 2009 (IDT)

נגד קריטריון זכיה (קרי, בפרסים העיקריים)[עריכת קוד מקור]

  1. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:10, 5 באפריל 2009 (IDT)

האם ההצבעה המקדימה תמשך לנצח?[עריכת קוד מקור]

הבנו כבר מה דעת הקהל. מה עושים עכשיו?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:50, 8 באפריל 2009 (IDT)

לנצח?! די עם חוסר הסבלנות הזו.
זה במעמד דיון חשיבות, לכן זה צריך להמשך כשבוע. עוד לא התקרבנו לזה.
emanשיחה 15:57, 8 באפריל 2009 (IDT)
מטרת ההצבעה היא לבדוק לאן נושבת הרוח. סגמנט השבוע הוא חסר כל פואנטה, כיוון שחלק מההצעות הובאו רק לאחר מכן, וכביכול מחר מישהו יכול להביא עוד. בגדול, הסתמנו כבר עכשיו כמה דברים שיש להם הסכמה כללית כלשהי: 9.1 (הקרנה מסחרית), 9.4 (זכיה בפרס בפסטיבלים גדולים - רשימה מצומצמת) ו-9.9.6 (זכיה בפרס ראשון בפסטיבלים גדולים - רשימה מוגדרת שלי). מנגד, יש כמה הצעות שכבר עכשיו אפשר לפסול אותן: 9.3 (יוצר מוכר), 9.5 (הקרנה בפסטיבלים גדולים - רשימה מצומצמת), 9.6 (זכייה בלפחות שני פרסים - ללא רשימה), ו-9.8 (הוקרן ביותר מעשרה פסטיבלים שונים, ללא רשימה). בכל השאר ההבדל הוא קטן יותר ואפשר להגיד שהם הולכים לכאן או לכאן.
אני מציע לחכות עד שיהיו 24 שעות ללא קול חדש או תגובה ממשתמש שטרם השמיע את דעתו לפני ש"סוגרים" את ההצבעה. לאחר מכן יש לאסוף את הקריטריונים, להחליט על פורמט הצבעה לפרלמנט, לגשת למזנון, לשאול אם למישהו יש הערות, אם היו - אז לשקול אותן, לאסוף 5 תומכים וללכת לפרלמנט. זהר דרוקמן - I♥Wiki16:31, 8 באפריל 2009 (IDT)

סיכום ההצבעה[עריכת קוד מקור]

קריטריונים שאינם במחלוקת[עריכת קוד מקור]

  • סרט שהוקרן בהקרנה מסחרית בבית קולנוע.
  • סרט שהוקרן באחד הפסטיבלים גדולים והמוכרים בעולם (כולל פסטיבלים כגון: ונציה, קאן, סאנדאנס, ברלין, טרייבקה ופסטיבלים בעלי שיעור קומה בינלאומי דומה, כפי שהוגדרו על ידי ה-FIAPF כבעלי דירוג "A") וזכה בהם באחד הפרסים העיקריים.

לא נראה לי שיש צורך בהצבעה בעקבות ההסכמה הרחבה שהתגבשה.

קריטריונים במחלוקת[עריכת קוד מקור]

  • סרט שהוקרן בפני עצמו בסינמטקים (לא ברטרוספקטיבה או במסגרת פסטיבל) יותר מפעם אחת.
  • כל אחד מעשרת הסרטים שנבחרו ע"י ועדה של אנשי קולנוע כמו פדרו אלמודובר, פול ניומן, גאס ואן-סנט, והוצאו ב DVD.
  • סרט שהוקרן באחד הפסטיבלים גדולים והמוכרים בעולם (כולל פסטיבלים כגון: ונציה, קאן, סאנדאנס, ברלין, טרייבקה ופסטיבלים בעלי שיעור קומה בינלאומי דומה, כפי שהוגדרו על ידי ה-FIAPF כבעלי דירוג "A") ו/או זכה בציון לשבח או בפרס משני אחר.

לדעתי אפשר לקחת את שלושת הקריטריונים שבמחלוקת ולהעביר אותם להצבעה בפרלמנט בנפרד. יש התנגדות? יורי - שיחה 11:38, 9 באפריל 2009 (IDT)

האמת יש התנגדות. הצבעה על כל סעיף בנפרד תיצור בלגן והכללים שיתקבלו יהיו "מיש-מש" של דעות והמכנה המשותף הנמוך ביותר. עקבתי אחרי הדיון הזה (ונכון, כמעט לא השתתפתי) והתחלתי לאבד את אמוני בקוד הפתוח. צריך ליצור שיתוף פעולה וקונצנזוס. לדעתי הצדדים הניצים צריכים לגבש הצעות שלמות בנפרד ולהגיש אותם לפרלמנט כדי שהקהילה תבחר ביניהן. הסכמה על הכללים בדרך של הצבעה על כל סעיף תביא לכללים לא מגובשים ובעייתיים. מקווה שדעתי תתקבל. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה12:10, 9 באפריל 2009 (IDT)
כל סעיף עומד בפני עצמו וכבר היו תקדימים בעבר של הצבעה על סעיפים בנפרד ולא זכור לי שהיה בלאגן בעקבות כך. קונצנזוס זה דבר טוב אבל לא בכל נושא בעולם אפשר להגיע אליו. הדיון בנושא הזה נמשך כבר חודש. אני חושב שאם אפשר היה להגיע לקונצנזוס זה כבר היה נעשה מזמן. כל הרעיון בסקר הזה היה לראות לאיזה קריטריונים יש הסכמה כללית, לאיזה אין בכלל ואיזה קריטריונים נתונים במחלוקת. התקדמנו בנושא ועכשיו הגיע הזמן להתקדם הלאה ולהעביר את הסוגייה לפרלמנט להחלטה סופית. להתחיל להתווכח עוד פעם על הקריטריונים הסופיים יחזיר אותנו אחורה לנקודת שבה התחלנו. יורי - שיחה 12:43, 9 באפריל 2009 (IDT)
דעתי שונה. נחכה ונראה מה יביא יום. בכל מקרה, כדאי לפרט איזה ערכים יימחקו אם וכאשר ההצעה תתקבל כדי שלא יהיו מריבות אחרי זה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה13:03, 9 באפריל 2009 (IDT)
אני מציע להמתין עם הסיכומים עוד כמה ימים. כדאי אולי שצד לא מעורב יוזמן לסכם את הדיון בבוא העת. מיקי, הנימוקים שלך נגד בחינה של כל אחד מן הקריטריונים בנפרד אינם משכנעים. בראש ובראשונה - שכח מקונצנזוס. לא יהיה. ודאי לא אם תעמיד להצבעה מקבץ קריטריונים שלם. שנית, הטענה לפיה הצבעה על כל סעיף תביא לכללים לא מגובשים ובעייתיים היא מופרכת. דווקא הצבעה על כל סעיף תביא לגיבוש רשימה מסודרת וברורה של כללים שכל אחד מהם נהנה מלגיטימציה רחבה. הטענה בדבר "מכנה משותף נמוך ביותר" לא ברורה כלל. ברגע שרוב ברור של ויקיפדים תומך בהותרת ערכים עם איפיון מסוים יש לנו מכנה משותף. מכנה משותף הוא בדיוק מה שאנו זקוקים לו. הוא מאפשר התפתחות מסודרת של ויקיפדיה ללא ריבים ומחלוקות. "נמוך ביותר" זה סתם עלבון חסר משמעות. ‏ PRRP שו"ת 13:56, 9 באפריל 2009 (IDT)
מה פתאום הצבעה בפרלמנט?! אני נגד הצבעה בפרלמט, בוודאי לפני שאנחנו מיישמים את הכללים על הערכים עליהם המחלוקת.
לדתעי השלב הבא אחרי שהדיון הזה ימוצה זה לראות אילו ערכים אמורים לעלות להצבעת מחיקה לפי הקריטריונים, ולפתוח הצבעה משותפת, בה תהיה הצבעה על כל ערך בנפרד, למעט אולי קבוצה או שתיים של ערכים שעליהם יהיה קונסנזוס מוחלט או כמעט מוחלט שהם יכולים לעמוד כקבוצה.
ואז ההצבעה בפרמנט, אם בכלל יהיה בה צורך, לא תהיה "באויר". emanשיחה 14:59, 9 באפריל 2009 (IDT)
אם קודם פותחים את כל הצבעות המחיקה, ואז מצביעים בפרלמנט, אז מה עשינו בזה? ירוןשיחה 16:48, 9 באפריל 2009 (IDT)
כאמור, מבחינתי אפשר לוותר לחלוטין על הצבעה בפרלמנט. אני לא חושב שבשביל לפתור בעיה שהיה יחסית מקומית צריך הצבעה בפרלמנט. לדעתי צריך לסגור את זה בהצבעת מחיקה לערכים הקיימים.
רק אם מישהו יחשוב שהתקדים שבכך לא מספיק, וצריך בשביל מקרים עתידים היפוטטיים לאמץ מדיניות בהצבעה בפרלמנט, אז אולי לא תהיה ברירה. אבל כאמור אני נגד זה. emanשיחה 18:21, 9 באפריל 2009 (IDT)
אין בעיני ספק שיש צורך בהצבעה בפרלמנט, המטרה היא לא למחוק את הערכים הקיימים אלא להסדיר העניין מעתה ועד עולם (כפוף לתיקונים שאולי נרצה לבצע בעתיד). עם זאת, כמה הערות על הפורמט:
  1. ראשית - צריך להחליט האם אנו רוצים להעלות זאת כשינוי למדיניות המחיקה, או רק כקווים מנחים. ההבדל הוא בין מחיקה מהירה ללא דיון לבין משהו שניתן להסתמך עליו בעת הצבעות מחיקה. ההבדל הוא גם בין 60% לרוב רגיל.
  2. הצבעה פר סעיף - עלולה ליצור וואקום. נניח ואני מתנגד ל"הקרנה בסינמטקים יותר מפעם אחת", כי לדעתי פעם אחת זה מספיק. אם אצביע נגד, ואחד מהסעיפים האחרים יעברו - התוצאה היא שרק אלו שיתקבלו יהיו לקריטריונים, ובפועל לדעתי (שאפשר להסתפק גם בהקרנה אחת) לא תהיה משמעות. אמצא עצמי באותו צד של מי שחושב שגם מאתיים הקרנות בסינמטק לא שוות ערך.
  3. הצבעה כמקשה אחת עם כמה וריציות - ההצעה של מיקי - הסיכוי שאחת מההצעות תעבורה קטן. כיוון שסביר ששני הצדדים יתבססו על סקר זה, ההבדלים בין ההצעות יהיו מינורים, ואז יהיה קשה להבדיל ביניהן, או קיצוניים לכאן או לכאן - ואז יתנגדו לשניהם.
  4. הצבעה כמקשה אחת על הצעה אחת מגובשת - הדבר היעיל ביותר שניתן לעשות במקרה זה. זהר דרוקמן - I♥Wiki18:30, 9 באפריל 2009 (IDT)
רק אני חשבתי שיש צורך רק בהצבעת פרלמנט, ולוותר על (לפחות חלק מ) הצבעות מחיקה? ירוןשיחה 19:23, 9 באפריל 2009 (IDT)
  1. לדעתי מספיק לעלות את זה כעקרונות וקווים מנחים ללא שינוי במדיניות המחיקה.
  2. אני חושב שיש הסכמה רחבה כי הקרנה אחת בלבד בסינימטק אינה מספיקה. לא ראיתי שמישהו התנגד לסעיף בגלל שהוא חשב שהקרנה אחת מספיקה בהחלט. בכל מקרה אין הרבה סרטים שכל מה שאפשר להגיד עליהם זה שהם הוקרנו בסינימטק פעם אחת בלבד. מכיוון שמדובר בקווים מנחים לא תהיה מחיקה אוטומטית של ערכים ולכן גם אם יש סרט שהוקרן פעם אחת בלבד ויש לו חשיבות מיוחדת הוא יזכה להישאר.
  3. אתה מוזמן לנסות לעשות את מה שהרבה אנשים לא הצליחו לעשות כאן במשך חודש וזה לגבש הצעה אחת מגובשת ומקובלת. אני אישית אתנגד לכל הצעה שתכלול את אחד הסעיפים שבמחלוקת ואני מושכנע שיהיו עוד רבים כמוני. יורי - שיחה 21:21, 9 באפריל 2009 (IDT)
לגבי סעיף 2 - אני נתתי דוגמה לבעייתיות של הצבעה פר סעיף. אפשר לתת גם אחרת - אם מתקיימת הצבעה בנפרד על זכיה בפרס הראשון לעומת רק השתתפות בפסטיבלים הגדולים - מי שמתנגד לסעיף ההקרנה כי לדעתו מדובר התנאי קשיח מדי (רוצה לכלול גם פסטיבלים קטנים יותר, כמו ירושלים) ימצא עצמו באותו צד עם מי שחושב שפשוט לא מספיק רק להתקבל לפסטיבל ובסוף מה שיתקבל זה דווקא הקריטריון המחמיר של זכיה, ודעותיהם של המקלים אבדו לחלוטין.
עתה נשאלת השאלה, מה יקרה אם נעמיד להצבעה את כל הסעיפים להם יש הסכמה ונוסיף את נושא ההקרנה בסינמטקים? יש לו רוב בהצבעה, אלא שזה לא חד משמעי. האם אתה עדיין תתנגד לכל ההצעה רק בגלל שנכנס סעיף נוסף, כשברור שהמשמעות היא שנמשיך ללא כל קווים מנחים לפחות עוד חודשיים? זהר דרוקמן - I♥Wiki21:35, 9 באפריל 2009 (IDT)
לסעיף ההקרנה הייתה התנגדות ניכרת (4 תומכים מול 11 מתנגדים) וזה כשמדובר בהקרנה בפסטיבל גדול. אני חושב שלא סביר שתהיה תמיכה להקרנה בפסטיבל קטן. תודות לסקר הזה אנחנו יודעים את זה עכשיו. בקשר לשאלה השנייה שלך אני יכול לשאול אותך את אותה שאלה בדיוק. מה יקרה אם נציע להעמיד כל סעיף במחלוקת להצבעה בפרלמנט? האם תתנגד להצעה רק בגלל שאתה מעדיף להצביע על הצעה מגובשת אחת כמקשה , כשברור שהמשמעות היא שנמשיך ללא כל קווים מנחים לפחות עוד חודשיים? יורי - שיחה 22:13, 9 באפריל 2009 (IDT)
אתה נדבק לדוגמה הספציפית במקום לבעיה שהיא מציגה, דבר שמקשה מאוד על הדיון. התעלם מהדוגמה, התעלם מהפרטים - אדם אחד מצביע נגד כי לדעתו התנאי כבד מדי, וכתוצאה קריטריון מסויים לא מתקבל בעוד שקריטריון אחר, קשיח יותר - כן מתקבל והופך לקריטריון הבלעדי - ודעת המקל אובדת לחלוטין. להצבעה מפוזרת שכזו אני אתנגד כי היא יוצרת מדיניות מעוותת מבחינה מנהלית, כפי שהדגמתי בהודעה זו ובשתי הדוגמאות דלעיל. לא כל הצבעה ניתן לחלק לסעיפים שונים. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:19, 9 באפריל 2009 (IDT)
המצב שאתה מדבר אליו יכול להתרחש דווקא כאשר מצביעים על כל ההצעה כמקשה אחת. אדם יכול להסכים לקריטריון א' אך לא לקריטריון ב' בגלל שהוא מתירני או קשיח מידי, ואז להתנגד לכל ההצעה. הסיכוי שזה יקרה בהצבעה על כל סעיף בנפרד נמוך בהרבה. כיוון שכל קריטריון יכול רק להכניס ערכים לויקי ולא לגרוע אותם הסיכוי שמישהו יתנגד לסעיף אחד כי הוא קשיח מידי הוא נמוך. אם יש שני סעיפים דומים, אחד קשיח יותר ואחד פחות, גם האדם המתירני ביותר יעדיף להצביע בעד שני הסעיפים בתקווה שלפחות אחד מהם יתקבל. יורי - שיחה 22:36, 9 באפריל 2009 (IDT)
אתה מלא הנחות כרימון, אך אלו לא מבוססות על דבר. לא ניתן לאשר מדיניות סעיף-סעיף כאשר אלו אמורים להוות תחליף זה לזה, ולא, נאמר, משלימים. כך, לדוגמה, בהצבעה על מדיניות בחירת הבודק זה היה אפשרי, אבל פסיפס של הצעות אשר, בפעם הרביעית, מוריד לטימין את קולותיהם של המקלים ובפועל תורם ליצירת קווים מנחים צרים יותר (קרי, רק כאלו שהם קשיחים מספיק או מקלים מספיק כדי שאחד מהצדדים לא יתנגד) שאינם מספקים תמונה כוללת של דעת הקהילה. על זה תוסיף את העובדה שאתה גם לא רוצה להעלות זאת כתיקון למדיניות המחיקה - ואיבדתי אותך לחלוטין. זהר דרוקמן - I♥Wiki12:26, 10 באפריל 2009 (IDT)
נראה שגם אני איבדתי אותך. לא הבנתי בכלל איך הצבעה על כל סעיף בנפרד הולכת להוריד לטימיון את קולותיהם של המקלים. מדובר בסך הכל ב-3 קריטריונים שנתונים במחלוקת. שני הקריטריונים הראשונים עומדים בפני עצמם (הקרנה בסינמטקים ועשרת הסרטים שנבחרו ע"י ועדה של אנשי קולנוע). הקריטריון השלישי (קריטריון ההקרנה בפסטיבלים) מתנגש עם הקריטריון השני שאינו במחלוקת (זכיה בפרס עיקרי בפסטיבל). במידה והקריטריון המקל יותר ייבחר הוא אוטומטית יבטל את הקריטריון הקשיח יותר. כל העניין נראה לי מאוד פשוט ואני באמת שלא מצליח לראות מה הבעיה. יורי - שיחה 12:49, 10 באפריל 2009 (IDT)
זה בדיוק הבלגן שכתבתי עליו מקודם. הכללים שיתקבלו בצורה זו, אחרי חבלי לידה קשים, לא יהיו מגובשים אלא ישקפו את המינימום שניתן להסכים עליו. חוזר שוב: לדעתי צריך לגבש הצעה שלמה ולהגיש אותה לפרלמנט. זהו, אפשר לחזור לויכוח. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה13:04, 10 באפריל 2009 (IDT)