שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון17

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיקון קל למשפט ראבה לטורים מתכנסים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:מבחני התכנסות לטורים. דוד שי 05:40, 3 פבר' 2005 (UTC)

שלום,
תעיף בבקשה מבט במשתמש:גילגמש/ארגז חול מיוחד. יש לי רק 6 פורטלים לעמוד הראשי ועוד 2 שהם בספק. יש פורטלים שאתה ממליץ עליהם? כמובן שהם חייבים להיות תחומים עיקריים ולא תתי תחומים בתחום אחר.
נ.ב. אמרתי לך ש-10 זה יותר מדי.
גילגמש שיחה 08:17, 3 פבר' 2005 (UTC)

השראת מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

שלום,
תמנה בבקשה את John Doe לתפקיד מפעיל מערכת. למרות שיש לנו כ-20 מפעילי מערכת, רובם המכריע לא עוזר במעקב אחרי השינויים האחרונים וכמעט ולא מפטל בהשחתות. לכן, לא מדובר במפעיל מיותר, לאמיתו של דבר אולי יש טעם לשלול השראות מפעיל ממי שלא עוקב אחרי השינויים האחרונים וקיבלו את המינוי רק בזכות הותק, כי הרי תפקידו העיקרי של מפעיל המערכת הוא הטיפול בהשחתה. בכל שאר התחומים קולו שווה לקולו של כל ויקיפד אחר. ג'ון דו סייע לי רבות במעקב אחרי השינויים האחרונים ואני חושב שזהו מינוי טוב וראוי. תודה. גילגמש שיחה 11:13, 3 פבר' 2005 (UTC)

אני תומך בהצעתו של גלגמש, ראיתי את John Doe מטפל בהשחתות רבות, וחבל שיצטרך לבצע שחזור ידני מתיש כל פעם. יובל מדר

גם אני תומך בהצעה ולו בכדי להקל על גילגמש Shayakir 11:50, 3 פבר' 2005 (UTC)

הערך צריף בן גוריון[עריכת קוד מקור]

דוד שלום. ראיתי ששיחזרת את הערך על אף החשד להעתקה. אפשר לקבל הסבר ? בברכה John Doe 12:02, 3 פבר' 2005 (UTC)

משתמש:פיתוח בן גוריון, שכנראה העלה ערך זה, מעיד על עצמו בדף המשתמש שהוא "מערך הפיתוח במכון למורשת בן גוריון", כלומר הוא בעל הזכויות של הדף המקורי, ולכן מצאתי לנכון לשחזר את הערך. ראיתי שפנית אל המשתמש לבירור הנושא, ונראה לי שראוי לוודא אתו שהוא מבין את המשמעות של העלאת ערך לויקיפדיה: האפשרות שאחרים יערכו את הערך והחופש להעתיקו. אני סומך עליך שתמשיך לקיים אתו את הדיאלוג בעניין. דוד שי 12:16, 3 פבר' 2005 (UTC)

מפעילי מערכת[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני רוצה לקבל הרשאת מפעיל מערכת. אני יודע שיש כבר 24 (אם אני לא טועה) מפעילי מערכת, אבל אני חושב שאני יכול לעזור לויקיפדיה, ואני יוכל לעזור יותר טוב כאשר אני יהיה מפעיל מערכת. לפעמים יש מצב שבו יש כמה ויקיפדים בויקיפדיה, כמעט תמיד הם לא מפעילי מערכת. באתו הזמן כשאני נמצא בויקיפדיה ויש מצב כזה, אני תמיד צריך להשים הודעה של מחיקה, ולמען האמת זה די מעצבן אותי. אם אני יוכל למחוק ולחסום עורכים לא ויקיפדיים, זה יעזור לויקיפדיה, ויהיו בה פחות ערכי זבל.

חוץ מזה, אני נמצא בויקיפדיה מה-30 באוגוסט (לפי הארכיון שלי אז קיבלתי את "ברוך בואך לויקיפדיה"), ועד לפני כמה זמן לא חשבתי שאני עדיין מוכשר מספיק בתור ויקיפד כדי להיות מפעיל מערכת. מספר עריכותי הוא גדול מאוד, ואני בויקיפדיה מלפני הרבה זמן יחסית להרבה עורכים אחרים. אגב, אם אתה תאמר לי שאני לא יהיה מפעיל מערכת אני לא יעלב חלילה, אז תשקול מה שאתה רוצה, תחליט, ואל תדאג לגבי התוצאה, כי אם אני לא יהיה מפעיל מערכת אני פשוט יתרום לויקיפדיה כויקיפד רגיל. מתן16:09, 3 פבר' 2005 (UTC)

למען האמת אני מתנגד להצעה זו. הכמות הנוכחית אחרי מינויים של שלושה מפעילים חדשים תספיק בהחלט. מרבה נכסים, מרבה דאגות. גילגמש שיחה 16:12, 3 פבר' 2005 (UTC)
כמו שאמרתי לדוד שי, אם אתה חושב שאני לא מתאים להיות מפעיל מערכת - אין בעיה, אני לא נעלב. קצת חבל שזאת התשובה, אבל בסך הכל זה לא הכי נורא שאתה חושב ככה. בכל מקרה, נמתין לתשובתו של דוד שי, ונראה את ההמשך. מתן 16:15, 3 פבר' 2005 (UTC)
שלום מתן, לדעתי עדיין אינך מתאים להיות מפעיל, אבל בהחלט אפשר יהיה לחזור לעניין זה בעתיד. חרף תשובתי השלילית, אני רוצה להדגיש את הנאתי מתרומותיך לויקיפדיה, ובמיוחד שמחתי היום כשנתת לי תשובה לשאלה שהטרידה אותי כבר זמן רב: מה מקור שמו של חתן פרס נובל לפיסיקה, קלוד כהן טנוג'י. אל תעלב מדחיית הצעתך, והמשך להיות איתנו עוד שנים רבות. דוד שי 18:06, 3 פבר' 2005 (UTC)
אפשר גם לדעת (מה מקור שמו של כהן-טנודג'י)? eman 18:52, 3 פבר' 2005 (UTC)
ראה הסבר של מתן בערך כהן יהונתן. דוד שי 20:32, 3 פבר' 2005 (UTC)

ובכן מכיוון שאבדה לכולם כל הבושה לבקש הרשאת מפעיל, אז גם אני מבקש הרשאה כזו. אני ויקיפד פעיל מאוד (בהתפלגות לא אחידה של פעילות, בכפוך לשנת הלימודים), תרמתי מספר נכבד של ערכים כתובים היטב, ואני גם משתתף באופן קבוע בסינון כל הזבל, איתור ערכים למחיקה, ושאר עבודת תחזוקה, כפי שגילגמש יעיד בוודאי. ברשימת מפעילי המערכת יש כמה שמות שלא נראו פה מזה זמן רב מאוד, ובוודאי לא ירגישו אם יהפכו להיות מפעילי מערכת בדימוס. --Harel 17:33, 3 פבר' 2005 (UTC)

הודיתי לך גם בדף השיחה שלי, אבל הוא אורכב בינתיים. תודה על המינוי, אמשיך לתרום כמיטב יכולתי. --Harel 07:02, 5 פבר' 2005 (UTC)
דעתך היא הקובעת, וכמובן אינני נעלב. אני אמשיך לתרום לויקיפדיה כרגיל. לא הבנתי כל כך במה עזרתי לך, אבל לא משנה. מתן 18:15, 3 פבר' 2005 (UTC)

הצעה בעניין מינוי מפעילים[עריכת קוד מקור]

אני מנחש שלא נעים לדוד שי לדחות בפומבי ויקיפדים שמבקשים מינוי כזה, לכן אני מציע שנעביר את התהליך הזה לאימייל - מי שירצה שישלח הודעה לאימייל שלו, ואם לבירוקרט שלנו יהיו ספקות או שירצה חוות דעת של אחרים, הוא יוכל לשלוח בעצמו אימיילים לויקיפדים שהוא מעוניין בחוות דעתם.שש"ז 18:26, 3 פבר' 2005 (UTC)

אני מתנגד. אף שקיבלתי את המינוי אחרי שליחת בקשה באי מייל אני חושב שהנוהל צריך להיות מינוי אחרי המלצה של מפעיל אחר. גילגמש שיחה 18:30, 3 פבר' 2005 (UTC)
זה ייתכן - אבל בכל מקרה הנקודה היא שאני חושב שזה לא צריך להיות תהליך פומבי. בויקיפדיה האנגלית אומנם יש מנגנון פוליטי משומן, אך היא גדולה מספיק כדי לאפשר את זה. שש"ז 18:35, 3 פבר' 2005 (UTC)
צריך לקיים דיון מסודר בנושא. אני מבקש לדחות אותו עד אחרי קבלתו של העמוד הראשי החדש על מנת לא לנהל שני דיונים במקביל. גילגמש שיחה 18:39, 3 פבר' 2005 (UTC)
אני תומך בגילגמש. לא ממש איכפת לי שדחו אותי בפומבי, וזה לא כל כך לא נעים...

מתן 18:49, 3 פבר' 2005 (UTC)

אני מנחש שלא כל כך אכפת לך, כי אחרת בעצמך יכולת לפנות באימייל, אבל אולי לדוד שי זה כן לא נעים.. שש"ז 18:59, 3 פבר' 2005 (UTC)

אינני חושב שקרו תקלות או בעיות שמצריכות דיון חוזר בתהליך מינוי מפעילים. שוב עלי להזכיר שהתכנסנו כאן כדי לכתוב אנציקלופדיה, ולא כדי לקיים דיונים אינסופיים. בנוגע לאופן המינוי: יש שמבקשים במייל (אם כי יש לי רושם שויקי-מייל מקולקל בזמן האחרון), יש שמבקשים בדף השיחה, יש כאלה שאני מבקש מהם (במייל או בדף השיחה), ויש כאלה שהתפקיד הונחת עליהם. כבר היה מקרה שהצעתי מינוי של מפעיל (במייל) ונעניתי בסירוב מנומס - לא כל אחד רוצה להיות מפעיל. בנוסף, נכון ששני מפעילים מונו היום בעקבות המלצה של מפעילים אחרים, אך מעולם לא נקבע נוהל כזה. דוד שי 19:17, 3 פבר' 2005 (UTC)
נכון שלא היה, אבל אולי בכל זאת כדאי שיהיה. אני מזכיר לך למנות את דורית אחרי הסכמתה. גילגמש שיחה
אגב, למה רק מפעילי מערכת יכולים למחוק ולגלגל אחורנית מאמרים? הרי גם משתמש רגיל יכול לעשות את אותן הפעולות. (בצורה נוחה פחות) יובל מדר
צריך להפנות שאלה זו למפתחים. ייתכן שחששו שמתן גלגול נוח לכל אחד יהיה כלי נשק במלחמות עריכה. לדעתי ראוי לתת כלי זה לכל משתמש רשום, לא רק למפעיל. דוד שי 07:25, 5 פבר' 2005 (UTC)

רשימת פורטלים[עריכת קוד מקור]

שלום,
אחרי שרועי העלה את העמוד הראשי החדש במשתמש:Roybb95/ארגז חול/עמוד ראשי, אני חושב שהגיע הזמן לדיון מסודר לגבי הפורטלים שיוכנסו אליו. גילגמש שיחה 20:23, 3 פבר' 2005 (UTC) גילגמש שיחה 20:23, 3 פבר' 2005 (UTC)

מה יש לך נגד הפניות[עריכת קוד מקור]

הוחלט הרי מזמן לתת את כל ההפניות האפשריות, אז למה אתה נלחם נגדן? הן הרי לא מפריעות. גילגמש שיחה 09:34, 4 פבר' 2005 (UTC)

האם תסכים שלערך גילגמש תהיה הפניה מהמילה "פילחמש", מפני שייתכן שמישהו עם שמיעה לקויה ייכתוב "פילחמש" כשהוא מתכוון לגילגמש? גם כשמסכימים על הפניות שנועדו להתחשב בצורות כתיב מגוונות, צריך לעצור לפני השטויות, כדי שלא נהפוך לאנציקלופדיית השטויות הגדולה. אני מוכן לסבול, בצער מסוים, שיש הפניה מווינסטון צ'רצ'יל אל וינסטון צ'רצ'יל, כי נהוג לכתוב שמות אנגליים שמתחילים ב-W עם שתי ו' בהתחלה, אבל כאן מדובר בשם ב[[יפנית]. יש גבול. דוד שי 09:44, 4 פבר' 2005 (UTC)
טוב, אני לא רואה שום בעיה עם ההפניה שיצרתי, אבל אפעל לפי עקרון זה. גילגמש שיחה 09:46, 4 פבר' 2005 (UTC)


שים אחד כזה (לב) למשתמש:המכור להתמכרויות ולתרומותיו. בברכה, ערןב 13:48, 4 פבר' 2005 (UTC)

בובי פישר[עריכת קוד מקור]

בעבר כבר הפכתי את הערך הזה לדף של הפרת זכויות יוצרים והוא אף נמחק. היום Dudutal הכניס שוב פעם את אותו טקסט שבשלו נמחק הדף. כרגע שחזרתי את הטקסט לגרסה האחרונה לפני ההפרה, אבל אני תוהה מה כדאי לעשות (חוץ מלהשאיר לו הודעה נזעמת שאת זה כבר עשיתי). טרול רפאים 01:49, 5 פבר' 2005 (UTC)

הודעה ל-Dudutal היא צעד נחוץ, כדי שיוכל להסביר את מעשיו וכדי שיקבל הסבר שהוא טועה. מוזר שאותה בעיה חוזרת על-ידי משתמש רשום אחר. אם הטקסט הנוכחי מהווה הפרה של זכויות יוצרים, תוכל למחוק את הערך, ואחר כך לשחזר רק את הגרסאות הכשרות. דוד שי 04:12, 5 פבר' 2005 (UTC)

דוד אכן אני נעזר גם בספר "אלופי עולם בשחמט" כי הרי אין לי ידע מולד על בובי פישר, אך המידע שבכנסתי הוא הרבה הרבה מעל ומעבר לתוכן ספר זה. אני לוקח מידע מויקיפדיה אנגלית, מאתר נשקרא www.chess-poster.com , מהאתר הרשמי של אוהדי בובי פישר, ועוד ועוד. אם יש לך את הספר "11 אלופי עולם בשחמט" אשמח אם תשווה. אני לא מהיום בויקיפדיה - נו,באמת.

Dudutal 04:26, 5 פבר' 2005 (UTC)

בערך זה נוצרה רגישות, עקב הבעיה שהביאה למחיקתו, אך כל זמן שאתה מקפיד על זכויות יוצרים, הכל בסדר. דוד שי 05:03, 5 פבר' 2005 (UTC)
על מנת למנוע שכפול, אני מפנה אותכם לתשובה אצלי. טרול רפאים 14:26, 5 פבר' 2005 (UTC)

כל האיורים החתומים הוחלפו, אנא מחק את התמונות הישנות [1] [2] [3] [4].

בתודה, ובברכת בוקר טוב, גיא

העמוד החדש[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי כל כך את התנגדותך. האם אתה בעד החזרתו של כל מפתח הנושאים? מה התועלת בכך? הרי כל הרעיון היה להפטר ממנו. אם מחזירים את המלבן המכוער הזה כל העיצוב הולך לאיבוד. מצד אחד אתה אוהב את העיצוב, מצד שני אתה רוצה להחזיר את הכיעור. הענין הזה לא ממש מובן לי. יש מפתח נושאים מצומצם, 30 קישורים במקום 60 שרצית, אבל נדמה לי שזה עונה על הצרכים. לגבי רשימת הפורטלים, אפשר לדון על כך. עשיתי רשימה משוערת, אך לא יפריע לי אם תבחר רשימה אחרת. לגבי התבניות הקטנות וכו' - יש בעיה קלה כי כל הקונספט של העמוד החדש הוא הזמנתו של הקורא אל הפורטלים. לכן, השמש מקבלת את המקום המרכזי, ואי אפשר להורידה. בניסויים שעשינו עם רועי, אם מורידים את העיגול המרכזי עוד קצת, אז לא רואים את הפורטלים התחתונים. להקטין את מימדי העיגול פירושו לוותר על חלק מהפורטלים ועבודת עיצוב נוספת. אני לא חושב שזה פתרון טוב.
גילגמש שיחה 09:27, 5 פבר' 2005 (UTC)

מפתח הנושאים מיותר לגמרי גם לדעתי שש"ז 16:40, 5 פבר' 2005 (UTC)

מפגש באוניברסיטה העברית[עריכת קוד מקור]

דוד שי שלום, יכול להיות שנתקלת בתכתובות האחרונות ביני לבין הראל המאזכרות את שמך כשם של נואם במפגש גיוס ויקיפדים קטן שאנו מעוניינים להרים באוניברסיטה העברית בירושלים (ראה שיחת משתמש:Harel). האם תאות לקבל הזמנה זו? אמיתי 09:12, 6 פבר' 2005 (UTC)

לדעתי אתה והראל כבר מכירים היטב את עולמה של ויקיפדיה, אבל אם המפגש יהיה בשעה סבירה, שבה אין עומס תחבורתי, ולא יתנגש לי בפעילות אחרת, אשמח להגיע. לדעתי צריך שני מפגשים לפחות, בגבעת רם ובהר הצופים. דוד שי 11:36, 6 פבר' 2005 (UTC)

מה צריך לעשות לדעתך עם ערכים כמו צביקה דויטש? מצד אחד הוא השתתף בתוכנית טלוויזיה מפורסמת, מצד שני זהו הישגו הגדול ביותר עד כה. האם הוא נופל לקט' של דודו טופזים למינהם או שאפשר למחוק ללא דיונים מיותרים? גילגמש שיחה 11:29, 6 פבר' 2005 (UTC)

יש לנו כבר קטגוריה:דיפלומטים ישראלים, אבל כל חבריה מתגמדים בצלו של הענק שלפנינו, שהשתתף בתוכנית "השגריר". הטלוויזיה היא החיים האמיתיים, כל השאר זה חיקוי עלוב של הריאליטי. דוד שי 11:46, 6 פבר' 2005 (UTC)

ראה קודם כל מה שכתבתי לגילגמש ולטרול רפאים בנדון זה. אחרי שקראת, המשך לקרוא את דבריי עתה. אני רואה שאתה אחראי על ההגנה על הערך. אני חושב שזוהי אינה דמוקרטיה. עדיף שנעשה הצבעה בנושא זה, למפעילי מערכת אסור להשפיע על החוקה של וויקיפדיה, הם לא יכולים להיות כאן דיקטטורים ולנעול כל ערך כשרוצים לתרום. אם זה ימשיך ככה ללא הצבעה או שיחה דמוקרטית אני אודיע לכולם על התפטרותי מוויקיפדיה, וזה יהיה חבל. חשוב על הכל. --עדן קוגן 12:43, 6 פבר' 2005 (UTC)

האם זה באמת יהיה חבל? המ.. בוא נראה. לא עוד ערכים שאיש לא מצליח להבין, לא עוד ערכים שיש לשכתב מהיסוד, לא עוד מלחמות עריכה פתטיות, נשמע כמו תחזית אחרית הימים. גילגמש שיחה 12:45, 6 פבר' 2005 (UTC)

אני מכריז על הצבעה. אתם מדברים ומדברים וזה לא עוזר, הצבעה בנושא השגריר, האם להכניס קישורים, או לא? דוד שי, תוכל להכריז על הצבעה, כמעט כל וויקיפדיה מדברת על הערך הזה. --עדן קוגן 12:47, 6 פבר' 2005 (UTC)

עדן, חבל על הצבעה, כבר ראית שגילגמש, טרול רפאים ואני מתנגדים לקישורים, ורק אתה תומך בהם. מהיכרותי את הויקיפדים, אני בטוח שהצבעה תגרום לך לתבוסה מוחצת יותר. נעמיד דברים בפרופורציות: השגריר הוא ערך זניח ביותר, זה לא קיסרי רומא, ויש לויקיפדיה דברים חשובים יותר לעסוק בהם. כעת אסביר לך איך להתנהג להבא: כאשר אתה נכנס לוויכוח, אל תנסה לנצח בכוח, כפי שקרה בערך השגריר. בשביל זה יש דף שיחה, נסה לשכנע ולהשתכנע. דוד שי 12:53, 6 פבר' 2005 (UTC)

עמוד ראשי חדש[עריכת קוד מקור]

אני לא הבנתי, אתה מוותר בסוף על הדרישה למפתח נושאים מלא ומסתפק בגרסה מצומצמת (30 קישורים) או שאתה עדיין חושב שהוא נחוץ? גילגמש שיחה 13:57, 6 פבר' 2005 (UTC)

במושג "30 קישורים" יש אי דיוק, משום שמוצגים עשרה נושאים, שלכל אחד מהם מוקדשים פורטל, קטגוריה ומאמר. טכנית זה שלושים קישורים, מהותית זה עשרה נושאים. אוסיף עוד מחשבות שלי בדף שיחת משתמש:Roybb95/ארגז חול/עמוד ראשי. דוד שי 17:52, 6 פבר' 2005 (UTC)
יש בעיה מסוימת עם מפתח נושאים ענק בתחתית המעגל כי המפתח מכוער מאוד. רועי עלה על רעיון - לתת מפתח נושאים מלא בדומה למפתח שהרכיב לימון, אך לא בעמוד הראשי אלא בקישור. כלומר, יהיה לינק לתיבת ניווט ושם ניתן את כל הפורטלים, מפתח הנושאים, הקטגוריות העיקריות, שער הקהילה ועוד. כך הבעיה תפטר - מצד אחד מפתח הנושאים נשאר, מצד שני הוא לא מכער את העמוד הראשי. תשים לב בבקשה שזה גם המצב בויקיפדיה האנגלית. גילגמש שיחה 18:00, 6 פבר' 2005 (UTC)

בעיה בקומבו[עריכת קוד מקור]

דוד,
לא הצלחתי לשחזר את הבעיה עם הקומבו של התבניות בעריכה. זה קורה לך מכל המחשבים עליהם אתה עובד?
מאיר מ 22:54, 6 פבר' 2005 (UTC)

זה קורה לי בשני מחשבים עם Windows XP, זה לא קורה לי עם Win 2000, אבל לא בהכרח זה מה שיוצר את ההבדל. ראה תלונות בויקיפדיה:דלפק יעוץ#קריסת IE6 בעת יצירת הפניות. שים לב שהבעיה מתעוררת רק כאשר לוחצים על הכפתור "שמור דף", בסוף יצירת דף ההפניה. דוד שי 05:39, 7 פבר' 2005 (UTC)
לתועלת העניין הריני לדווח כי אני משתמש באינטרנט אקספלורר 6.0 מערכת הפעלה Win98 רזולוציה 800*600 והבעייה שהועלתה אינה מופיעה אצלי ביצירת "דף הפניה".
יצרתי כמה כאלו בזמן האחרון. אמנם בפעם האחרונה הופיע אצלי דף ההפניה ובו הכיתוב "דף זה אינו קיים" (ציטוט מהזיכרון) ולאחר הזנת שם דף ההפניה לתיבת 'חפש' ולחיצה על לך גם תופעה זו חלפה. מלח השמים 05:56, 7 פבר' 2005 (UTC)
הבעיה שמציג מלח השמים אינה קשורה לבעיה בקומבו, זו בעיה כללית של שמירת דף חדש. דוד שי 06:54, 7 פבר' 2005 (UTC)

דוד, אני עדיין לא מצליח לשחזר את הבעיה (גם מהמחשב בעבודה שהוא XP). אני אנסה לשחק קצת עם הסקריפט בימים הקרובים ואבקש ממך לבדוק אם משהוא השתנה.
מאיר מ 08:30, 7 פבר' 2005 (UTC)

אחרונים או חכמי זמננו[עריכת קוד מקור]

אתמול ראיתי ששינו את הקיטרוג בכמה ערכים (מנחם זמבה ועוד) ל'קטגוריה:רבנים: חכמי זמננו'. ידיעה זו יכולה לחסוך עבודה סיזיפית ותהא הקטגוריה הנכונה אשר תהיה.

בוקר טוב, מלח השמים 06:08, 7 פבר' 2005 (UTC)

אכן, התעוררה מחלוקת חדשה בין שני תלמידי חכמים שישנם בעירנו, שש"ז ונריה. נקווה שהם ילבנו סוגיה זו היטב ונגיע להחלטה מוסכמת על הכל. דוד שי 06:54, 7 פבר' 2005 (UTC)
מהעמדה של נריה ובמיוחד מהנימוק שלו איני מתלהב, ויש לי תחושה שהוא אפילו קנטרני. אבל ניחא, אפשר לקבל אותה, היא לא בלתי סבירה (ובלבד שלא ייקראו "חכמי זמננו" אלא "חכמי הדורות האחרונים"). קח קישור שתמצא בו עניין, בהקשר ל"אמינות" של מקורות כעיתון הארץ:http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=537085&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0 שש"ז 07:54, 7 פבר' 2005 (UTC)
לא הבנתי מה רצית להגיד בקישור הזה. טרול רפאים 10:18, 7 פבר' 2005 (UTC)
הארץ מספר לנו על אזכרה ל"ראש האצ"ל אברהם יאיר שטרן". לו היה הכתב בודק בויקיפדיה, היה לומד כי אברהם שטרן היה ראש הלח"י, ולא ראש האצ"ל, ושהשם "יאיר" הואכינוי המחתרתי, ולא שם פרטי נוסף. דוד שי
נכון לא שמתי לב, רק קראתי את השם שלו והתעלמתי מההמשך, זה עדיין לא הגיע לשיא של מאמר בהארץ לפני שבוע שהם ניפחו את המאמר ע"י הזכרת כל התארים של האישים בו וארבעה מהם לא היו נכונים. טרול רפאים 11:48, 7 פבר' 2005 (UTC)

הצעה שלא תמצא חן בעיני גילגמש[עריכת קוד מקור]

מזה זמן מה שאני נמצא בויקיפדיה ולא פעם נוכחתי בהתנהגות לא נאותה של המשתמש גילגמש בעיקר ביחסיו אל משתמשים אנונימים וחדשים (שאבוי לאוזניים שכך שומעות = הם לא בקיאים בנהלי הויקיפדיה).כמו כן התנהגותו האובססיבית לגבי חנוכה כאילו אין עוד מפעילי מערכת נוספים. הערתי לו פעם אחת על יחס זה שגם אני זכיתי לו ואמנם במקרה שלי יחס זה נפסק לעת עתה אבל לגבי שאר משתמשים אחרים אני לא בטוח שכך המצב, כמו כן דעתו בנושאי יהדות מוטים ביותר ומונעים ממנו ראייה אוביקטיבית הראויה למפעל זה. לאחר כל זאת אני רוצה להסתייג ולומר שניכר ממעשיו שכל האמורים לעיל בוודאי נעשו מתוך דאגה אמיתית לויקיפדיה אך דומני שדאגה זו לעיתים קרובות מדי מתחלפת לאובססיה ופראנויה על כן הצעתי כי המשתמש הנ"ל יקבל חופשה בת חודש מהיותו מפעיל מערכת ולו רק כדי להיכנס לפרופורציה ולראות בעיניו כי ויקיפדיה תחזיק מעמד גם בלעדיו. אני בטוח שדבריי אלה לא ימצאו חן בעיני גילגמש אך אני בטוח יותר שאני משמש כקול קורא לחלק ניכר ממשתמשים אחרים שנמנעים מלהעיר לו אולי מחששם להעלות עליהם את זעמו של גילגמש בברכה Shayakir 20:17, 7 פבר' 2005 (UTC)

אני מתנצלת שאני נכנסת לשיחה לא לי, אבל נראה לי שההצעה הזו היא קצת מוגזמת. גם לא מקובל עלי לכנות ויקיפדים אחרים כאובססיביים ופרנואידיים, ויש לנו מספיק סיבות להיות פסימיים באשר לתרומות של חלק מהמשתמשים האנונימיים. יש לי לא מעט בעיות עם סגנונו הנחפז והנחרץ של גילגמש, אך אפשר לבקש מתינות, יתר אורך רוח, ולא לדרוש חופשת ויקי כפויה. דורית 22:48, 7 פבר' 2005 (UTC)
אני מסכים עם דורית. --Harel 22:58, 7 פבר' 2005 (UTC)
אכן, לא צריך להיסחף. גילגמש פועל לטובת ויקיפדיה, ואפשר להעיר לו על תקלות נקודתיות. אני מצטרף לדורית בקריאה לכל המפעילים לנהוג במתינות ובאורך רוח, וכשאמצא זמן ארחיב על כך את הדיבור. דוד שי 05:44, 8 פבר' 2005 (UTC)
די כבר להשתלח בגילגמש! שש"ז 07:32, 8 פבר' 2005 (UTC)
מצטרף לשש"ז. זה עובר כל גבול. רועי שיחה 11:36, 8 פבר' 2005 (UTC)
  • צדיקים מלאכתם נעשית ע"י אחרים...

בעיה עם תאריכים[עריכת קוד מקור]

ראה בבקשה את הערתי בשיחה:טבח סברה ושתילה#בעיה עם התאריך. גילגמש שיחה 12:21, 8 פבר' 2005 (UTC)

בשביל לחסוך את הכפילות של השיחה, אני מבקש שתסתכל על השינויים האחרונים של משתמש:Avibliz ועל שיחת משתמש:Avibliz#השמצות. נמנעתי מלחסום אותו מכיוון שהבנתי שפעילותיו ידועות ופחות או יותר נסבלות פה. טרול רפאים 22:30, 8 פבר' 2005 (UTC)

דרך אגב, אבי החליט להתחיל גם את השיחה אצלי. טרול רפאים 22:34, 8 פבר' 2005 (UTC)

שאלה מינהלית[עריכת קוד מקור]

דוד שי שלום. הגשתי בקשה במטה-ויקי לקבל הרשאת בירוקרט זמנית בויקימילון כדי לבצע כמה שינויים מהותיים (לא תוכניים, כמו שינוי הסמל, תרגום הממשק, הגנה על העמוד הראשי וכן הלאה). שאלתי אליך היא כמה זמן לוקח להם בדרך כלל להיענות לבקשה כזאת והאם יש באפשרותך לעזור איכשהו בקידום העניין. חשוב לציין לי כי אין לי שום רצון להישאר בהרשאה כזאת לאורך זמן משום שאינני מוכשר לתפקיד. אודה לך מאוד על תשובה. אמיתי 18:34, 9 פבר' 2005 (UTC)

החבר'ה במטה אכן עסוקים למדי, משום שהם מטפלים בכל מיזמי ויקי ברחבי תבל, אבל אני מקווה שיחזרו אליך תוך יומיים. אני מאמין שלא יהיה צורך בהתערבותי, אבל אם יהיה - אשמח לומר מלה טובה. דוד שי 18:48, 9 פבר' 2005 (UTC)
בעניין שינויי הממשק, האם ניתן להעביר באופן אוטומאטי את כל הדפים המיוחדים (שיש לתרגם בויקימילון) שנעשו בויקיפדיה העברית ישר למסד הנתונים של ויקימילון, על מנת להתחיל ממקום טוב יותר אם לא מושלם? הרי רוב הדברים זהים למדי, משום שההגדרות שיש לשנות הן הגדרות העברית. היכן ניתן לבקש דבר שכזה? Arie 01:53, 10 פבר' 2005 (UTC)
בענייני הממשק הכתובת לשאלות היא ערן או Roybb95. דוד שי 04:47, 10 פבר' 2005 (UTC)

תודה רבה. אני ממש מקווה שהם יאשרו את זה בקרוב. אמיתי 08:30, 10 פבר' 2005 (UTC)

הקוביה ההונגרית[עריכת קוד מקור]

בעניין מבנה הקוביה. אני חדש כאן, למעשה פחות או יותר מהיום. הקוביה היא תחביב גדול בשבילי וכשנתקלתי בניסוח שאמר שהיא מורכבת מ-27 קוביות קטנות רציתי לתקן. ההערה שהוספת עדיפה על מה שהיה קודם, אבל עדיין זה לא מדויק, ולדעתי מבלבל עבור מי שיש לו באמת סיבה לקרוא את הערך. אני רוצה להדגיש, א-י-ן קוביה 27 פנימית הנסתרת מן העין. כפי שכבר כתוב, במרכז יש מערכת צירים. עם זאת, אני לא בטוח איך לכתוב את זה בצורה ברורה.

ניסיתי ניסוח נוסף. דוד שי 21:50, 9 פבר' 2005 (UTC)
סליחה, לא הייתי בתוך החשבון קודם. לא התכוונתי לכתוב זאת אנונימית.

אירואים באדר א?[עריכת קוד מקור]

שים לב לשאלתי בשיחת תבנית:MainPageHebrewEvents eman 12:28, 10 פבר' 2005 (UTC)

שלום,
רועי ואני נתקלנו בבעיה בעיצוב העמוד הראשי. אי אפשר להקטין את מימדי העיגול עד כדי כך שזה יתן מספיק מקום לעמודות בצדדים. כמה קישורים נוספים אתה רוצה? גילגמש שיחה 17:42, 10 פבר' 2005 (UTC)

כבר אמרתי שאני מעדיף את העיצוב הישן, בין השאר בגלל מגבלות כאלה. למען האמת, אין לי ידיעה ברורה כמה קישורים אני רוצה. כעת יש במפתח הנושאים בערך שישים קישורים, אבל זה ממש מוגזם לעיצוב סביב עיגול. דוד שי 17:49, 10 פבר' 2005 (UTC)

עוד פעם עיצוב[עריכת קוד מקור]

תעיף בבקשה מבט במשתמש:ערן/מבחנה 2. האם זה הכיוון שרצית? מבחינת התוכן כמובן, הצבעים, רשימת הנושאים וכו' כל זה בר שינוי. תודה. גילגמש שיחה 19:37, 10 פבר' 2005 (UTC)

קיבלתי את הצעתך[עריכת קוד מקור]

אוסיף את הדברים גם בערך נומרולוגיה, אך נראה לי מתאים שיהיו גם בערכי המספרים. האם זה נראה לך מזיק? חשמלית 20:58, 10 פבר' 2005 (UTC)

את לבבי זה שובר - האם זה נזק בעיניך. דוד שי 21:00, 10 פבר' 2005 (UTC)
זהו נזק עצום בעיני, וזה מצער אותי מאד. יחד עם זאת, לא לגמרי ברורה לי הסיבה לכך. תן דעתך לכך שאנו כותבים כאן אינציקלופדיה, שתפקידה הוא לרכז מידע. עלינו לשמור על אוביקטיביות, ולהמנע משיקולים לא עניניים בכתיבתינו. לדעתי בויקיפדיה יש מקום לסוגים שונים של מידע, ביניהם כאלה שאינם מקובלים על דעתינו האישית. ראה גם תגובתי לגלגמש בעניין זה, בדף השיחה שלו. חשמלית 22:17, 10 פבר' 2005 (UTC)

כפי שכבר אמרתי, אין שום קשר בין השכלה ותבונה. בן הטבע 06:38, 11 פבר' 2005 (UTC)