שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דפים המקושרים למנדט הבריטי[עריכת קוד מקור]

היום כתבתי ערך חדש "המנדט הבריטי", אך משסיימתי לערוך אותו ורציתי לראות לאיזה דפים הוא מקושר, עלתה הודעה שהערך אינו מקושר לאף דף. מכיוון שיצאתי לערך מן הערך "המג'לה" שכתבתי בעצמי קצת לפני כן, דפדפתי ל"מג'לה" ולחצתי שם על הלינק ל"המנדט הבריטי". פעולה זו העבירה אותי ישר לדף העריכה של "המנדט הבריטי". ברור לי שיש כאן איזה בג בפעולה, שכן אני חושב שיש עשרות דפים המקושרים לערך זה שצריך להיות ערך מרכזי (ודורש די הרבה עבודה נוספת). אתה יכול להציץ ולראות מה לעשות? הדבר הוא מעבר ליכולתי הטכנית.

תודה רבה וערב טובאלמוג 16:25, 24 יוני 2004 (UTC)

זו כנראה בעיה בבסיס הנתונים של ויקיפדיה, ופתרונה המוכר לי: כניסה לכל אחד מהערכים המכילים קישור לערך המנדט הבריטי, עריכה קלה שלו ושמירתו. אל הערך המנדט הבריטי מקושרים עשרות ערכים, ולאחר שעשיתי מלאכה זו בתריסר מהם התעייפתי, ואני מחכה למחר, אולי הבעיה תיפתר בזכות רענון כלשהו של בסיס הנתונים (אמונות תפלות מסוג זה רווחות בקרב מתכנתים). אם תקוותי לא תתגשם, אמשיך להתקדם עקב בצד אגודל. דוד שי 19:55, 24 יוני 2004 (UTC)

תודה על התשובה המהירה ועל הטרחה. אגב, זה רק מראה עד כמה היה הערך נחוץ. גם אני לוקח על עצמי לעשות את העבודה הזו בכל מקום שבו אתקל בהפניה ל"מנדט הבריטי", ובעתיד אולי להוסיף לערך שכרגע הוא קצר מדי ועם פחות מדי תוכן.

שבוע טובאלמוג 03:21, 25 יוני 2004 (UTC)


---

שלום דוד יש לנו מקרה חדש של "אידיוט חרוץ" שיצא למסע צלב נגד כל הקישורים הפנימיים באשר הם, גם אם הם מוצדקים (כמו במקרים של הפניה לחלק אחר בערך), כי ה"דף תחזוקה" אמר לו לעשות את זה. אני מנסה לומר לו להפסיק (ראה שיחת משתמש:Ganam), והוא ממשיך. בינתיים הוא קצת נרגע, אבל שים עליו עין, ואם יש צורך אולי גם תחסום אותו עד שוהא יירגע. כמו כן הוא גם התנכל לדף על פרופיל חדש כמו שראית. ובכלל הוא רק נכנס ומנסה לנהל את העולם. eman 16:15, 2 יולי 2004 (UTC)

= לדוד שלום,


עם השלמת הערך רוברט קנדי נותרו לי עדיין שתי משימות, בעניין הרצח הפוליטי:

ד"ר קסטנר : עקב ריבוי החומר הדבר יארך עוד זמן מסויים.


הנשיא קנדי : בערך שלו בויקיפדיה העברית נזכר הרצח בקצרה, בעוד שרצח זה על כל ספיחיו, לרבות ענין אישיותו של לי הארווי אוסוואלד, הספקות לגבי היותו הרוצח, ועדות החקירה ותאוריות הקונספירציה השונות, הוא אחד הנושאים המרכזיים בהיסטוריה של המאה הקודמת. כמות חומר עצומה נכתבה על כך, אלפי ספרים ועשרות אתרי אינטרנט. לתמצת ולדחוס הכל לערך שאורכו סביר זוהי משימה כבדה והיא תתארך.

בברכה: אדר 6 ביולי 2004 שעה 11.

לדוד שלום, לא ברורה לי כוונתך. התוכל בטובך לפרט ? בברכה: אדר. 9 ביולי 2004 שעה 5.30 (ישראל).

אם כוונתך, במילים "לא ברורה לי כוונתך", למשפט שהיה מעל שאלתך (ומחקתי אותו כרגע), הרי אין כל קשר בינו ובין דבריך - זה היה מסר אלי מגולש אחר. אני מחכה בקוצר רוח לערך רצח קנדי. לדעתי במקרה מיוחד זה ראוי לחרוג מהמנהג לעסוק ברצח כחלק מהערך העוסק באישיות הנרצחת, ולהקדיש לו ערך עצמאי, שהרי, כפי שאמרת, יש הררי מידע בנושא זה. דוד שי 02:44, 9 יולי 2004 (UTC)

תיקונים בערך של משפט אי השלמות של גדל[עריכת קוד מקור]

דוד, אבקש להפנות את תשומת לבך לדף שיחה:משפט אי השלמות של גדל. אני חושב שהערך זקוק לשכתוב ולהרחבה, ומכיוון שאתה הכותב שלו, הייתי רוצה שתהיה מעורב בזה אם תוכל. תודה מראש. גדי אלכסנדרוביץ' 16:11, 9 יולי 2004 (UTC)

התייעצות בנוגע לערך טלפון סלולרי[עריכת קוד מקור]

דוד,

אני מתלבט מה לעשות בנוגע לערך טלפון סלולרי. החלטתי להשקיע בו ואני מתלבט אם לפצל ממנו מספר פסקאות לערכים משלהם כגון WAP ו-GSM. פסקאות אחרות שהיו אמורות להתווסף כבר נכתבו כערכים נפרדים כדוגמת SMS ו-MMS.

מאיר מ 19:26, 9 יולי 2004 (UTC)

הערך טלפון סלולרי הוא אכן ערך ענק, ולכן יש הצדקה להוציא קטעים ממנו לערכים עצמאיים. את WAP, שעוסק בטכנולוגיה נלווית, בהחלט מוצדק להוציא, ובערך הראשי להשאיר פיסקה שמקשרת אליו. את סעיף ה-SMS בערך זה כדאי לשלב בערך העצמאי SMS. הסעיף GSM עוסק בטכנולוגיה הבסיסית ביותר של הטלפון הסלולרי, ולכן אותו הייתי משאיר בערך הראשי, עם יתר הטכנולוגיות הבסיסיות (TDMA, CDMA וכו'). דוד שי 19:56, 9 יולי 2004 (UTC)

האמנם משפט לא נכון? (לגבי תיקון שלך לערך צום גדליה)[עריכת קוד מקור]

האם היה רצח פוליטי בעם היהודי בין רצח גדליה בן אחיקם לרצח רבין? איזה?

קרא את הערך רצח פוליטי, ותמצא בו את

דרך אגב: כדאי שתהפוך למשתמש רשום, יותר נעים לשוחח עם שם אנושי (אפילו כינוי), מאשר עם אלמוני. דוד שי 23:59, 10 יולי 2004 (UTC)

לא לשכוח את מלחמות האחים שסבבו את המרד הגדול, הסיקיריקים ורציחותיהם הפוליטיות שן שש זעם

דפי תאריכים[עריכת קוד מקור]

מדוע לדפים של תאריכים כמו 15 במאי יש צורה אחת, עם לוח שנה בצד, ואילו לדפים של פברואר (למשל 15 בפברואר אין לוח שנה? האם יש בוט שיוצר את הדפים הללו, או שצריך לתקן אותם אחד-אחד ידנית? --אייתלאדאר 08:09, 11 יולי 2004 (UTC)

אני אענה לך למרות שאני לא דוד שי, אבל אני מעורב עמוקות בענייני דפי הימים.
אכן צריך להכניס את זה ידנית, 366 דפים. אז פשוט זה נעשה בהדרגה יחד עם עדכון הדף.
לכן אתה יכול לראות בקלות באיזה חודש התחילה הוספת הלוח הקטן בצד, ואם אני זוכר נכון זה היה חודש מרץ.
eman

שאלה נוספת: בדפים של התאריכים כתוב גם השבוע של היום. למשל, 2 בינואר הוא "בשבוע הראשון בלוח הגרגוריאני".
זה פשוט לא נכון: יש הגדרה ברורה מהו השבוע הראשון בשנה (אאל"ט זהו השבוע בו חל ה-4 בינואר), ועבור הרבה ימים השבוע שלהם אינו קבוע. כך, למשל, אם ה-1 בינואר חל ביום א' אז ה-6 בינואר יהיה בשבוע הראשון של השנה, אבל אם ה-1 בינואר הוא ביום ג' אז ה-6 בינואר יהיה בשבוע השני.
בקיצור, אני סבור שצריך למחוק את האיזכור לשבועות ממוספרים מדפי הימים. מה דלעתכם?
--אייתלאדאר 07:21, 12 יולי 2004 (UTC)

שלום אייתלאדאר. גם אני מסכים איתך. אני מעדכן לאחרונה את דפי הימים ומשתדל להשמיט את השבוע. כך נעשה גם בוויקי האנגלית. אני מניח שלאט לאט נגיע לכולם (יש 366, אחרי הכל...). --Eranb 07:47, 12 יולי 2004 (UTC)
תודה! אשמח גם לחוות דעת על הצעתי ללוח האירועים השנתי. --אייתלאדאר 10:04, 12 יולי 2004 (UTC)

עוד שאלה... מהם הדפים Template:InHistoryMon07Day14 וכדומה? אני מבין שזה קשור ל"היום בהיסטוריה", אבל איך? --אייתלאדאר 12:22, 14 יולי 2004 (UTC)

אכן, כמו שהבנת, קובץ זה מכיל את הטקסט שמופיע בעמוד הראשי תחת הכותרת "14 ביולי בהיסטוריה". לכל יום יש (או יהיה) קובץ משלו. דוד שי 17:31, 14 יולי 2004 (UTC)
אם כן, מדוע יש דף כזה וגם דף של ה14 ביולי? האם לא עדיף היה לאחד את השניים? --אייתלאדאר
(והאם תוכל בבקשה להתייחס לשיחה:לוח אירועים שנתי? גם תגובה של "איחס, מה פתאום" עדיפה על שתיקה רועמת... ;-) )
דף ה14 ביולי מכיל את כל האירועים שקרו ביום זה, והוא גדול מכדי שניתן יהיה לשים אותו בעמוד הראשי. לכן בא הדף Template:InHistoryMon07Day14, שמכיל עד שלושה אירועים בולטים במיוחד, ומוצג בעמוד הראשי, גם כפיתוי לכניסה לדף ה14 ביולי. דוד שי 18:15, 14 יולי 2004 (UTC)
סליחה שלא הגבתי עד כה. במבט ראשון לא התלהבתי מהרעיון, משום שהוא תופס הרבה יותר מקום על המסך. לא נחפזתי לכתוב את דעתי כי רציתי לתת לאחרים להתבטא בלי שיושפעו ממנה.
דרך אגב, היתה תקופה שאשתי התלהבה מאוד מאדמו"ריותך בארץ פו"ח.דוד שי 18:15, 14 יולי 2004 (UTC)

הוספת איטליה לקטגוריה "מדינות העולם"[עריכת קוד מקור]

שלום, אנא הוסף את הערך "איטליה" (שמוגן כרגע) לקטגוריה "מדינות העולם" בבקשה.--Eranb 17:13, 11 יולי 2004 (UTC)

תודה :) --Eranb 18:44, 11 יולי 2004 (UTC)
ובדרך גם ךקטגוריית "מדינות אירופה". F

עדכון ה"כותרת" בדף שינויים אחרונים[עריכת קוד מקור]

נראה לי שכדאי להוסיף קישור לדף ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה ולדף ויקיפדיה:מה נשאר עוד לעשות ב"כותרת" שבדף השינויים האחרונים. כמו כן לדף החרון גם אין קישור מתחתית דף הבית. תודה. F

אנתוני פארקר, כנראה ערך מועתק (לא מצאתי את המקור) ^^ דּוֹד1 03:14, 16 יולי 2004 (UTC)

זה מועתק מהאתר הרשמי של מכבי 'עלית' תל אביב,

ואין האתר הזה מוגן בזכויות יוצרים Guy0307

הערה כללית בעניין זכויות יוצרים: כל אתר מוגן בזכויות יוצרים, אלא אם נאמר בו במפורש אחרת. העובדה שבאתר של מכבי תל אביב לא כתוב "כל הזכויות שמורות" אינה הופכת אותו לאתר לא מוגן. לא מצאתי באתר זה הערה שאומרת שמותר להעתיק ממנו באופן חופשי.
אם ככה, אז מה הרבותא לכתוב "כל הזכויות שמורות"???
לא מצאתי שהטקסט בערך אנתוני פארקר הועתק מהאתר הרשמי של מכבי 'עלית' תל אביב. עובדות אחדות נלקחו מהאתר של מכבי תל אביב, אך עובדות כשלעצמן אינן מוגנות, רק אופן הצגתן מוגן. לא מצאתי מקום אחר שממנו הועתק הטקסט, ולכן אני מניח שזהו טקסט כשר. דוד שי 12:37, 16 יולי 2004 (UTC)

פירסום / איזכור תוכנות מיסחריות בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

תשומת ליבך ל-שיחה:WinRAR

הרבה שאלות לי אליך הבוקר. אבל זהו - אני רץ לעבודה, ושיהיה לך יום נפלא ^^ דּוֹד1 03:50, 16 יולי 2004 (UTC)

נראה שיש לזה כבר תשתית (באגית ובעייתית) למהדורה עברית: http://he.wiktionary.org/. האם אתה יכול לקבל הרשאת ביורוקרט והתחיל לעבוד על זה?

אני מאחל הצלחה רבה לפרויקט העמית "ויקימילון", אך מקווה שאגיע לעריכתו רק לאחר פרישתי לפנסיה. אני מציע ללכת בדרך דומה לזו שבה התפתחה ויקיפדיה: לאחר תקופת הרצה לבחור ביורוקרט מבין הפעילים המסורים ביותר לפרויקט "ויקימילון", ושהוא ימנה מפעילים כהבנתו. דוד שי 07:30, 21 יולי 2004 (UTC)

למה חסמת את Suisui[עריכת קוד מקור]

הבוט הזה דוקא עשה משהו חשוב. הויקיפדיה אמורה להיות מקושרת בין השפות וכותבי הערכים לא תמיד מקפידים לעדכן זאת בעצמם (אחרת לבוט הזה לא היתה עבודה בכלל). אולי אפשר לבקש ממנו להפעיל את הבוט בשעות הקטנות של הלילה (לפי שעון ישראל) או בכל זמן אחר שבו פעילות הויקיפדים נמוכה לפי הסטטיסטיקות של האתר המממ 17:16, 21 יולי 2004 (UTC)

  • כפי שבוודאי ראית, ויקיפדים אחדים ניסו ליצור קשר עם Suisui ולבקשו שינוח ממלאכתו, אך ללא הצלחה, שהרי הוא בוט. רק על-ידי חסימתו אפשר היה לתקשר אתו.
  • גם לבוט צריכים להיות נימוסים, והבוט הזה היה חסר נימוס. אם היה יוצא למבצע שבו מדי יום היה מטפל ב-200 ערכים, והיה עושה זאת בשעות הקטנות של הלילה, היה זה מנומס. כפי שפעל, הוא השתלט על רוב הפעילות, וקשה להבחין מה קורה ב"שינויים אחרונים"
  • לדעתי (ועל דעה לבד לא הייתי חוסם אותו, החסימה היא עקב שני הנימוקים הקודמים), הבוט הזה בזבז את זמנו ואת זמננו. לטעמי די בכך שהקישורים בויקיפדיה יהיו בטופולוגיית כוכב, כלומר כל שפה מקושרת בקשר דו-סיטרי לויקי האנגלית, כך שבשני קישורים עוברים משפה לשפה. לדעת Suisui הטופולוגיה הנחוצה היא רשת, כלומר כולם מחוברים לכולם, כך שדי בקישור אחד למעבר משפה לשפה. דוד שי 17:28, 21 יולי 2004 (UTC)
אני לא חושב שצריך להיות לכל ערך לינקים לעשרות שפות שאף אחת מאיתנו לא יודע. ואז אנחנו מחפשים את שפה שבאמת חשובה לנו (בד"כ אנגלית), וצריכים לחפש תא זה דקה.
צריך למצוא איזה סידור אחר. שיהיה לכל ערך את השפות הראשיות שרוצים לקשר אליהם, וחוץ מזה לינק ל"שפות נוספות" (שאולי זה יהיה מאגר שלא יושב בשום ויקיפדיה, אלא במשהו שמשותף לכולם) ששם יהיו לינקים לקירקיזית וסוואהילית (אלא אם כן זה ערך על קירקיסטאן, שאז רצוי כן לשים לינק ישירות). eman
נראה לי שהצלחתם להשיג את תשומת ליבו של הבוט ומפעילו. עכשיו בדף המשתמש שלו יש קישור לדף המשתמש האמיתי במדיהויקי. האם אפשר להעביר לו את הבקשה להיות "בוט מנומס"? מה הבעיה עם טופולוגיית רשת? האם היא גורעת במשהו מהויקיפדיה ? לדעתי כל עוד מקפידים שאנגלית תהיה הערך הראשון ברשימת השפות אין סיבה שלא יהיו 70 שפות נוספות בהמשך. זה רק מחזק את תדמיתה הבינלאומית של הויקיפדיה המממ 17:37, 21 יולי 2004 (UTC)
שיחררתי את Suisui מהחסימה. עכשיו אתה מוזמן לשוחח אתו (או להמהם אתו) כהבנתך. דוד שי 17:48, 21 יולי 2004 (UTC)
אוקיי, אני מקווה שמה שכתבתי בשיחת המשתמש שלו במדיה-ויקי יעזור המממ 18:13, 21 יולי 2004 (UTC)
למען האמת, הרעיון של דוד (אם הוא ניתן ליישום) נראה לי טוב יותר, לשמור במקום חיצוני את המידע ולתת גישה אליו מכל wikipedia, במקום שנראה מאות עריכות שיהפכו את עמוד ה"שינויים אחרונים" ללא יעיל. חוץ מזה, למה זה לוקח כל כך הרבה זמן? הייתי מניח שבוט יוכל לעשות את כל העבודה במספר דקות. (אבל הוא מטפל בערך 1 בדקה פחות או יותר...) בנוסף, איך ידעתם לדבר עם הbot (או המפעיל שלו) באנגלית? האם כל הבוטים נוצרים בwikipedia האנגלית?

עזרה בבקשה[עריכת קוד מקור]

יש כאן משתמשת בשם F16 שמשחיטה ערכים רק בגלל שהם לא ניראים לה. בבקשה תיטפל בה ותוריד את ההגנה מהדפים של סילביה סיינט וג'ינה ג'מסון כי ראוי לציין את המידות הפיזיות שלהן (כמו שמפרסמים מידות של דוגמניות וכו') מחכה לפעולה ממך

F16 יקרה מאוד ללבי, ושיקול דעתה מקובל עלי לאחר שעקבתי אחריו זמן רב. לעניות דעתי ראוי שלא לפרסם בויקיפדיה את המידות הפיזיות של הנשים שציינת, ואף לא של דוגמניות. דוד שי 21:36, 22 יולי 2004 (UTC)

זה הדעה שלך בלבד, לפי דעתי צריך לפרסם את זה, תבטל את ההגנה של הערך! אתה לא דיקטטור פה!

דוד הוא לא דיקטטור. התנהל דיון רציני בנושא בין אלו שרצו להוריד את כל הערכים הללו בטענה כי הם לא ראויים לאנציקלופדיה לאלו שרצו לשמרם למען חופש הביטוי. הפשרה שהתקבלה היא להשאיר את הערכים ללא המידות הפיזיות. לדיון המלא ראה: ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 21#פורנוגרפיה בויקי
דרך קבלת ההחלטות בויקיפדיה היא של קונצנסיוז כמו שהתגבש כאן. דוד (כמו שאר מפעילי המערכת) רק מבצע החלטות אלו. אתה מוזמן להעלות את הנושא מחדש במזנון אם אתה חושב שהוא לא מוצא.
מאיר מ 22:01, 22 יולי 2004 (UTC)

זכויות יוצרים במידע ממשלתי[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שההצבעה עדיין פתוחה,אבל אין יותר הצבעות. Guy0307

הקטנת התמונה במאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום דוד. על מסך ה-15 אינצ' שלי המאמר בעמוד הראשי (קשר העשרים ביולי) לא נראה טוב. התמונה גדולה מדי, ועל כן אני מקבל את המלה "קשר" למעלה, ומתחת לתמונה מופיעות המילים "העשרים ביולי". אני לא רוצה לערוך את הערך כי אני רואה שאתה עורך אותו כרגע, אבל אם תסיים ועדיין לא תפתור זאת (בהנחה שהמסך שלך גדול יותר, למשל) תן לי סימן ואני אסדר זאת אצלי. --Eranb 21:36, 23 יולי 2004 (UTC)

משתמש בשם דוד ישי...[עריכת קוד מקור]

הי דוד, שמתי לב שיש משתמש בשם דוד ישי. מתחזה? Guy0307

אכן מתחזה, אבל כיוון שאינו פעיל, קיומו אינו מפריע לי. דוד שי 07:37, 24 יולי 2004 (UTC)


סרטים מהמפגש[עריכת קוד מקור]

הי למספר ימים אפשר לראות סירטונים קצרים מהמפגש יום הולדת שנה בתל אביב רציתי לדעת האם אפשר להעלות את הקבצים שני הסירטונים נמצאים כאן

www.roes.com/dani

עופר ויסגלס

אינני יודע מה הגבולות של השרת שלנו. נסה להעלות, ונקווה שתצליח.דוד שי 16:59, 24 יולי 2004 (UTC)