שיחת משתמש:דניאל צבי/ארכיוןכא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בענין ויטראז'ים[עריכת קוד מקור]

ידוע לך האם שימושם הראשוני היה בכנסיות או שמא בבתי כנסיות.

תודה לך.ליש בן ארי - שיחה 21:45, 7 במרץ 2010 (IST)

לא מוכים לי ויטראז'ים בבתי כנסת עתיקים, אבל שתי הסתייגויות ראויות כאן - אני לא מכיר את כל בתי הכנסת לעומק (ובוודאי שלא מחוץ לארץ ישראל), וגם אם כן היו, להבדיל מפסיפסים או ציורי קיר, ויטראז' זה לא דבר שמשתמר היטב (אם כי לא בלתי אפשרי שבחפירה ארכאולוגית ימצאו שברי זכוכית שוטוחה וצבעונית ליד הקיר), ואין לנו בתי כנסת שעומדים על תילם מספיק זמן. לעומת זאת, ישנם פסיפסים וציורי קיר מרהיבים בבתי כנסת ובכנסיות מתקופת המשנה והתלמוד (רומית מאוחרת-ביזנטית). השימוש בהם החל בבתי כנסת לפני שהנוצרים החלו לבנות כנסיות מפוארות, אבל מהר מאוד הדברים די התערבבו, ולעתים אפשר גם להצביע על ממש אותם אומנים שסדרו את הפסיפס בכנסייה של עיר אחת ובבית כנסת של עיר אחרת. דניאל צבישיחה 07:08, כ"ב באדר ה'תש"ע (8.03.10)
תודה. ליש בן ארי - שיחה 13:49, 8 במרץ 2010 (IST)
וכמובן, לא להבין מדברי כאילו פסיפסים או צירוי קיר זו המצאה יהודית - כל דת קישטה את מרכזי הפולחן שלה. דניאל צבישיחה 19:22, כ"ב באדר ה'תש"ע (8.03.10)

מצבות נחל קדרון[עריכת קוד מקור]

שלום דניאל צבי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "מצבות נחל קדרון" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 14:48, 9 במרץ 2010 (IST)

תודה על התזכורת. דניאל צבישיחה 19:08, כ"ג באדר ה'תש"ע (9.03.10)
שלום דניאל , דומני שיש מקום לציין גם את ציון עובדיה ברטנורה, האמנם ? , בברכה מי-נהר - שיחה 19:19, 9 במרץ 2010 (IST)
לא נראה לי, מכמה סיבות - הסיבה הראשית היא שישנו נושא שנקרא "מצבות נחל קדרון" ואם כי, כמוזכר בערך, ישנן דרכים שונות למנות אותן (ולקרוא להן), אף אחד אחר לא כולל את ציון הרע"ב, ובצדק - הוא לא מתאים לשאר מבחינת התקופה, והוא גם לא מבנה מונמונטלי, אלא סתם מערה קטנה ובלתי מעוטרת. בהחלט כדאי להזכיר אותו ואת גל קלונימוס בעמק יהושפט, בנחל קדרון (אם כי אולי לא, זה נחל ענק ויש בו עשרות דברים, אז אולי בהשוואה אליהם, הציון לא כ"כ נחשב) ובבית הקברות בהר הזיתים), על אותו עיקרון, יש עוד שני מערות כוך מתחת לקבר בני חזיר מתקופת בית ראשון, ועוד עשרות רבות של מערות שנבלעות היום בתוך השכונות הערביות, אבל הן לא הדברים המונמונטליים, שמושכים את העין, ושאף עולה רגל לא יכל להתעלם מהם. דניאל צבישיחה 19:43, כ"ג באדר ה'תש"ע (9.03.10)
אני חושב שהחיצוניות אינה חזות הכל, המצבה היא זכר לאישיות ובטלה אליה , לכן גם עם זו מערת קבורה או מצבה לדעתי מקומה בערך שכזה , במיוחד שאינם מוזכרים בערך הר הזיתים כי נחל קדרון הוא מקום בפני עצמו, למרות שלא קוברים בכלל בנחל כך שזה יותר בהר מאשר בקדרון שבעבר היה נמוך ב-15 מטר מהתוואי כיום. אבל אם כיום זה שם התוואי אז הציונים הללו צריכים להיות מוזכרים היכן שהוא. לענ"ד בברכה מי-נהר - שיחה 20:22, 9 במרץ 2010 (IST)
המצבה היא זכר לאישיות, אבל הערך הזה, להבדיל מהערך על בית הקברות לא עוסק באישים, אלא במבנים, אחרת הייתי כותב גם על מאה ומשהו הקברים שהיו סביב קבר זכריה (ואני כן מתכוון להזכיר אותם, אבל רק בגלל שהם מתייחסים לקבר זכריה, ולא בתור משהו עצמאי). מערת רע"ב צריכה להיות בערך על בית הקברות כי היא בפירוש חלק ממנו - אמנם הירדנים והשכנים הנחמדים שם הרסו את החלקות לגמרי, אבל מי שמתעמק בנושא יכול לראות בבירור שהקברים הגיעו עד לשם, וגם לגדה השניה של הנחל (באמצע לא קברו מפני המים, אם כי ניתן לראות שכמה מהקברים בשורות התחתונות נפגעו מהשטפונות בכל זאת). דניאל צבישיחה 21:30, כ"ג באדר ה'תש"ע (9.03.10)
סומך על שיקול דעתך , יישר כח על עבודתך הברוכה מי-נהר - שיחה 22:03, 9 במרץ 2010 (IST)
לא הבנתי משהו שאמרת - האם הקברים של הר הזיתים הגיעו ממש עד לקבר הרע"ב ? מי-נהר - שיחה 22:06, 9 במרץ 2010 (IST)
במחשבה שנייה, אני לא בטוח שהם הגיעו עד קבר הרע"ב ממש - יכול להיות שהם עצרו במרחק של כמה עשרות מטרים. ראה לדוגמא בתמונה הזו של קבר בת פרעה באמצע המאה ה-18, ושים לב לעשרות המצבות בחלק התחתון של התמונה. וגם בקשר לקבורה בתוך הנחל, הסתכלתי היום בתמונה שצולמה כנראה בשנות ה-30 ומראה את השטח שלפני קבר זכריה, ואפשר לראות שחוץ מכמה שבילים שעוברים ביניהם, ותעלת הניקוז שחפרו הבריטים (ומן הסתם גם לפני שהיתה תעלה - קבר שהיה נכרה ממש שם לא היה שורד יותר מחורף אחד), גם כל הנחל היה מלא קברים.
ובחזרה לעניינו - נראה לי שהבנתי את הקצר בתקשורת. בנחל קדרון עומדים מספר מבנים, שקשורים קשר הדוק ביניהם (ובאמת, מוזכרים תמיד יחד), ובאתי לכתוב ערך עליהם. לקבר רע"ב אין קשר עליהם מלבד מיקום גיאוגרפי קרוב יחסית, ויעוד דומה, אבל זה דומה לכריכת ארבעת בתי הכנסת הספרדים והחורבה בערך אחד. יכול להיות שמה שמבלבל פה זה שם הערך, נראה לך שכדאי לשנותו? דניאל צבישיחה 21:12, כ"ד באדר ה'תש"ע (10.03.10)

תודה על תגובתך המחכימות , לפי דבריך לגבי שם הערך הייתי חושב שכדאי לבדוק כיצד נוהגים לכנות קבוצת מונומטים אלו בספרות המחקרית לא"י או בספרות התיירותית ולפי מונח שגור זה הייתי קובע את שם הערך או את ההפניה אליו.מי-נהר - שיחה 22:45, 10 במרץ 2010 (IST) דרך אגב לגבי הקבורה בנחל אתה בוודאי מכיר את הנפ"מ שיש לזה לגבי מעשה אפשר פרה אדומה.

דבר נוסף שרציתי לשאול אותך כמי שקרוב למעשים במקום, בעבר לפני כמה וכמה שנים התפרסם בתחומין כרך כא עמ' 520 מאמר של הרב שמואל רבינוביץ לגבי שאלות הלכתיות בנושא הקמת "אוהל" בציון הרע"ב והוא כתב מאמר על כך בגלל שכנראה היה תכנון קונקרטי ליוזמה זו, האם ידוע לך על כך יותר ? בברכה מי-נהר - שיחה 22:45, 10 במרץ 2010 (IST)
ואלו הם פרקי המאמר- א. 'נפש על קברו' - היינו: אוהל ב. האם חובה להקים אוהלעל קברו של מת? ג. אין עושין נפשות לצדיקים 1. אוהל- לא; מצבה - כן 2. גם הקמת מצבה - לא ד. מטרות שבהקמת 'נפש' לצדיקים 1. צורך החיים 2. לכבוד המת ולא לזכרו 3. הפרדה ה. החשש לכבודם של מתים שלא הוקם 'אוהל' על קברם ו. סיכום בברכה מי-נהר - שיחה 22:49, 10 במרץ 2010 (IST)
לא מכיר (לפני זמני), אבל אני אנסה לברר. דניאל צבישיחה 00:21, כ"ה באדר ה'תש"ע (11.03.10)

במקרה נתקלתי בנתון הבא לגבי אחד החכמים שנקבר בסמוך לקבר זכריה, והיות ודומני הזכרתם מתישהו שהמצבות שמה לא במצב טוב אם בכלל קיימות לכן אני מביא את הציטוט כאן - "חזקיה דוד אבולעפיה נזכר בתעודות עתיקות שונות. מ״כ בירושלים, ביום ז , תשון תקל״ג, ונקבר בהר הזיתים ליד קבר זכריה. ואולי הוא מחבר ספר בן זקונים הכולל ר פרקים בכללי התלמוד ושירים ומליצות בשם וידבר דוד, וקינות ופתוחי מצבות בשם ויקונן דוד וכר. נדפס בליוורנו ש, תקנ״ז. 3" מקור - http://hebrewbooks.org/36724 יהודי המזרח בארץ ישראל , בברכה מי-נהר - שיחה 12:34, 14 במרץ 2010 (IST)

ישנו תיעוד מדוייק של כל המצבות בחלקה זו, עד שנת תרס"ח, של אשר ליב מבריסק. נראה לי שגאון התבלבל עם חיים אובלאפיה הראשון (מוזכר בעמוד הבא של הספר), שהיה קבור שם, ולפני מספר חודשים שוקם קברו, ועכשיו הוא עומד ביחידות, אבל אולי שניהם היו שם - צריך לבדוק. דניאל צבישיחה 14:53, כ"ח באדר ה'תש"ע (14.03.10)
טוב הנה כבר הישג בדיוק העליתי ערך על ר' חיים אבולעפיה (הראשון) אז עכשיו אני יודע לציין היכן נקבר . תודה מי-נהר - שיחה 14:56, 14 במרץ 2010 (IST)
טוב, את תמונץו של ר' חיים העלתי היום. לגבי ר' חזקיה דוד אבולעפיה, בדקתי בחלקת מחוקק והוא לא מופיע שם. אז צמוד לקבר זכריה הוא לא. אבל השאלה למה גאון התכוון כשהוא "ליד" - יש כמה חלקות שאפשר להחשיב אותן "ליד", ולהן אין רישום (לפחות לא מהשנים האלה). מרכז מידע הר הזיתים - שיחה
תבורך , תודה , באשר לרבני ממשפחת אבולעפיה נוספים שאלתי דווקא על שניים אחרים ראה למטה מי-נהר - שיחה 18:06, 15 במרץ 2010 (IST)

קבר בת פרעה[עריכת קוד מקור]

שלום דניאל צבי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "קבר בת פרעה" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 07:51, 10 במרץ 2010 (IST)

מצאת מקום חרפתי מלך הכוזר; יושלם בשבוע הבא. דניאל צבישיחה 21:13, כ"ד באדר ה'תש"ע (10.03.10)
אין בעיה, אני רק הזכרתי . המון אושר ובריאות. (ותודה שלימדת אותי אימרה שלא ידעתי קודם) - Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 13:40, 11 במרץ 2010 (IST)
בספר הכוזרי, אחרי שהחבר נותן הרצאה ארוכה למלך על מעלתה של ארץ ישראל, שואל אותו הכוזר למה הוא לא שם - מי אמר שלא היו ציונים אז? דניאל צבישיחה 08:14, כ"ו באדר ה'תש"ע (12.03.10)
הציוני הראשון - "כי בחר ה' בציון איווה למושב לו" מי-נהר - שיחה 18:04, 15 במרץ 2010 (IST)

סילואן[עריכת קוד מקור]

שלום דניאל הורדת תמונה של מערות באזור קבר בת פרעה ובקרבת הפתח בגבה מנגד של נקבת השילוח משנת 1856 בטענה כי אין בתים , דומני שאז נכנסו ערבים וגרו במערות הקבורה ואלה הם תושבי סילואן לפי זה צריך להחזיר את התמונה לענ"ד , תקן אותי אם אני טועה מי-נהר - שיחה 22:58, 10 במרץ 2010 (IST)

היו גם מקרים של מגורים בתוך מערות (ועד היום, חלקן משמשות לכך, או בתור מחסנים) ויכול להיות שגם בתוך המערות שמתמונה גרו אנשים באותה תקופה. אני יודע שבשנות ה-70 כבר היו שם בתים, אבל אני לא לגמרי בטוח לגבי שנות ה-50. בכל מקרה, גם היום, קבר בת פרעה נמצא ממש בקצה של השכונה, וחלק גדול מהתמונה הזו בכלל מראה את איפה שנמצא היום ראס אל עמוד. דניאל צבישיחה 00:20, כ"ה באדר ה'תש"ע (11.03.10)

שיחה:חצקל איש כסית[עריכת קוד מקור]

האם תוכל להסביר את מקור השם לפי המקורות בדף השיחה? Ranbar - שיחה 11:26, 11 במרץ 2010 (IST)

מצבות חכמי משפחת אבולעפיה[עריכת קוד מקור]

דניאל צבי היקר שלום, בכוונתי בלנ"ד להעלות ערך גם על ר' ידידיה רפאל אבולעפיה ו- והרשל"צ חיים ניסים אבולעפיה , אם על הדרך כשתה מצלם את תמונת ציון ר' חיים אבולעפיה (הראשון) תוכל להביא גם את תמונות מצבותם תבורך, וגם אם לא , אין כמוך. כה לחי מי-נהר - שיחה 02:00, 15 במרץ 2010 (IST)

אני מקווה שזה בסדר שאני מביא בפניך טעות שיש באתר של הר הזיתים , בדף המידע - http://www.mountofolives.co.il/uploads/events/shvat.pdf כתבו שנת לידה מוטעית לרב חיים נסים אבולעפיה, איני יוגע מה מקור הטעות ומה נכון , אינך חייב לבדוק כל דבר אכבד כל תגובה , בברכה מי-נהר - שיחה 19:23, 15 במרץ 2010 (IST)
זה די פאדיחה, בהתחשב בכך שאני כתבתי את הדף הזה... אני לא עובד מחר, אבל אבדוק את מקורותי ביום רביעי. דניאל צבישיחה 19:37, כ"ט באדר ה'תש"ע (15.03.10)
טוב, מצאתי את מקור הטעות - תרט"ו-תרכ"א אלו השנים בהם שימש כראשל"צ. יש לפני שני ספרים שבאחד כתוב שנולד תרל"ה והשני כותב תרל"ו, אז אני אקפוץ מאוחר יותר ואראה אם כתובה שנת לידתו על הקבר (לא סביר במיוחד, אבל שווה לבדוק). 212.143.218.203
שלום דניאל, רק עתה ראיתי תגובתך זו, נדמה לי שחל כאן בלבול לגבי שנת הלידה כי כתבת שנולד בשנים שלאחר פטירתו, האם התכוונת למישהו אחר או שיש רק להחליף אות אחת ? ומהי האות מ-ל' ל-נ' או מ-ר' לש' ? בברכה מי-נהר - שיחה 03:50, 12 באפריל 2010 (IDT)

גן המנורה[עריכת קוד מקור]

במסעי אחר ירחמיאל אמדורסקי מצאתי משהו שאולי יכול לסייע לך (או לסבך אותך יותר). ראה: שיחת משתמש:דניאל צבי/גן המנורה. Ranbar - שיחה 20:45, 16 במרץ 2010 (IST)

החפירות ב"חניון גבעתי" בעיר דוד[עריכת קוד מקור]

דניאל, אני רוצה לשנות את שם הערך, נא כנס וחווה את דעתך בדף השיחה . תודה Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 20:56, 21 במרץ 2010 (IST)

יוסף אבירם[עריכת קוד מקור]

הי דניאל, אולי תוכל לצלם את אבירם? Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 07:51, 23 במרץ 2010 (IST)

לא נראה לי שאי פעם נפגשתי איתו... הייתי אומר שאשתדל לתפוס תמונה שלו בכנס הבא של החברה לחקר א"י, אבל אין לי מושג איך הוא נראה... דניאל צבישיחה 10:17, ח' בניסן ה'תש"ע (23.03.10)
יש לי הרגשה שזה האדם המבוגר שעונה לטלפונים Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 10:19, 23 במרץ 2010 (IST)
יכול להיות, אז אולי אני אעלה תצלום של טלפון? קריצה דניאל צבישיחה 10:22, ח' בניסן ה'תש"ע (23.03.10)
יש תמונה שלו בספר ארץ ישראל כ"ה, אם אתה רוצה לדעת איך הוא נראה. haggibar - שיחה 20:13, 23 במרץ 2010 (IST)

סתם שאלה...[עריכת קוד מקור]

חרבות צורים, (המוזכרים במילת יהושע בגלגל, או אבן צור ממילת דבורה את משה), רומזת על תיארוך של האירוע לטרום תקופת הברונזה, נכון? זוהי גם הנחה לא סבירה שסיפור כזה ייכתב ("יומצא") בתקופות מאוחרות (ברזל ואילך) (בהנחה שבתקופות מאוחרות אלו - לא הייתה תודעה היסטורית לתעשיות הפרהיסטוריות הקדומות להם). תוכל להחכים אותי בנידון? (אם נניח שיהושע היה הרבה טרום ברזל, נוכל להבין יותר את חורבן הערים הכנעניות שחרבו משלהי ברונזה המיוחסים במקרא ליהושע).

ועוד הערה נוספת - שירת ל"א המלכים, לא נראה לך שהיא מתאימה לכתובת של אסטלת ניצחון? אם כן, אז אולי כן היו אסטלות לעבריים, כמו לאשורים, למואבים וכו'. Rex - שיחה 22:24, 30 במרץ 2010 (IDT)

ישראל, ראיתי את השאלה שלך, אהל אני לא בקיא מספיק בנושא כדי לענות כמו שצריך בע"פ, אין לי כרגע את הזמן לבדוק בספרים, ואני לא רוצה לתת לך תשובה גרועה, אז כרגע אפנה אותך רק לערך על יהודה עציון, ואשאיר את השאר לאח"כ. דניאל צבישיחה 20:23, ט"ז בניסן ה'תש"ע (31.03.10)
עדכון: לא התאפקתי, שאלתי באיזה פורום, מיניה וביה, הסתבר שהמדובר ככל הנראה בסכיני צור שהיו שכיחים בכמויות בתקופת הברזל. היסוד לבנייני הושמט... מה יש בערך יהודה עציון? Rex - שיחה 00:24, 1 באפריל 2010 (IDT)
שלום ישראל, דומני שדניאל הבין שאתה עוסק ושואל על מידע בסוגיות הקשורות לבדיקת התאמה/אי התאמה של כרונולגיה היסטורית לפי ממצאים ארכיאולוגיים מחד ולפי תוכן מקראי מאידך , לכן הוא לענ"ד התכוון להפנות אותך לערך יהושע עציון אשר עסק בשאלות דומות וחיבר על כך בין היתר את הספר התנ"ך האבוד . לתשובתו אוסיף שהעוסק בסוגיות חשובות אלו חשוב שיכיר גם את גישתו של עמנואל וליקובסקי בספריו שחלקם אף תורגמו לעברית. ונראה לי שהקישור הזה מנגיש את המידע שלו יפה - http://www.agesinchaos.org.il/ בברכה מי-נהר - שיחה 01:23, 1 באפריל 2010 (IDT)
טעות שלי, לא יהודה, אלא יהושע עציון. אני לא חושב שיש ארכיאולוג בכיר אחד בארץ שמקבל את מה שהוא אומר, אבל זה לא אומר שזה פחות מעניין. אנחנו גם אמורים להגיע לתקופה של יהושע בחומר הנלמד עוד מעט, אז אני אדע קצת יותר. דניאל צבישיחה 01:28, י"ז בניסן ה'תש"ע (1.04.10)
מבוא לא"י א? שנה הבאה גם יהיה לך כלי צור. (אבל אז אני אהיה כבר בשנה א'... אם יילך כמתוכנן), וזה הכוונה לממצא המקראי היחיד כמובן. אגב אתה יושב הרבה במרכז מידע? עברתי שם היום. Rex - שיחה 01:57, 1 באפריל 2010 (IDT)
אני מבין שאתה מתייחס ליהושע עציון בתגובתך האחרונה אך לא לעמונאל וליקובסקי. ובכל מקרה במחילה מכבודך כדי לקבוע קביעה כזו יוצא שאתה מניח שאתה מכיר את כל/רוב הארכיאולוגיים בארץ ויודע מי מהם ראוי להיקרא בכיר ומה דעתו בכלל ולגבי גישה זו בפרט והאם הוא חולק רק על על המתודה או גם על כל המסקנות , בכבוד ובהערכה מי-נהר - שיחה 01:36, 1 באפריל 2010 (IDT)
מי נהר, תודה על הערתך, ולגבי וליקובסקי, זה בסדר. אני וד"צ מכירים את דבריו. Rex - שיחה 01:57, 1 באפריל 2010 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: בודאי שאני לא מכיר את כולם, אבל הקהילה לא כזו גדולה, ואני מכיר כמה, והם מכירים עוד יותר, ויצא לי לשוחח על הנושאים האלה. את וליקובסקי הס מלהזכיר, וגם עציון לא פופלארי מדי. ואתה מוזמן לעיין בפרסומים המדעיים שיצאו לאור בשנים האחרונות, ולראות אם אתה מוצא אפילו רמז לאזכור של שיטתם.

אין מה לעשות, ככה זה. בזמנו כתבתי בוק:הכה שכמעט ואין ארכאולוגים כיום שלא מכירים בכך שהיה שליט (גם אם ברמה של ראש חמולה) שנקרא דוד, וממנו יצאה שושלת המלוכה היהודאית. אני זוכר שזה נורא עצבן מישהו שם, שכנראה לא הסתדר לו עם האידיאולוגיה שלו (כמו שאמר לי גבריאל ברקאי פעם - "כיום, רק משוגעים מאמינים שלא כתוב שום דבר נכון בתנ"ך" (אם כי הוא אמור את אותו הדבר גם בכיוון ההפוך)), אבל צריך להכיר בכך שגם אם אתה אוהב את מה שעציון אומר, הוא לא מקובל בחוגים ארכאולוגיים. כמובן שזכותך להחליט שלא אכפת לך מה מקובל או לא בחוגים ארכיאולגיים, אבל זה כבר בינך לבין עצמך. דניאל צבישיחה 02:02, י"ז בניסן ה'תש"ע (1.04.10)

אני אמור להיעלב מהערתך במיוחד כי אני לא מבין איך הגעת למסקנה כלשהיא לגבי יחסי לדברי יהושע עציון ממה שכתבתי לעיל מה עוד שרק תיקנתי תקלדה בתגובתך מי-נהר - שיחה 03:14, 1 באפריל 2010 (IDT)
אני כנראה מכיר אישית הרבה פחות ארכיאולוגים מכם אך עלי לציין שהיחס שאתה מזכיר כאן לגבי וליקובסקי "הס מלהזכיר" מבטא התייחסות מאד קיצונית ולא מדעית של אנשי אקדמיה בתחום דעת שמוגדר בעליל כמדע לא מדוייק ואם אכן זה כך חבל מאד מי-נהר - שיחה 03:20, 1 באפריל 2010 (IDT)
הדיון הועתק אל והומשך בדף שיחת משתמש: Rex מי-נהר - שיחה 06:20, 1 באפריל 2010 (IDT)

התרבות הירמוכית[עריכת קוד מקור]

האם שמת לב לערך שעלה? (לא אני כותבת) את התמונות קיבלתי מגרפינקל Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 19:32, 31 במרץ 2010 (IDT)

ראיתי שעלה, אבל מפאת קוצר הזמן, לא קראתי אותו עדיין. אני אדאג לשלב אותו בערך על הניאולית בא,י שנמצא אצלי בהשהייה כרגע (הכל עניין של מחסור בזמן...). דניאל צבישיחה 20:24, ט"ז בניסן ה'תש"ע (31.03.10)

תמונה של פלינדרס פיטרי[עריכת קוד מקור]

הי דניאל, ראה בדף השיחה של שיחת משתמש:Rex#גיליתי תמונה של פלינדרס פיטרי שצוירה ע"י לודוויג בלום Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 09:06, 6 באפריל 2010 (IDT)

כשאני חושב על זה, נדמה לי שבאמת יש שם פורטרט של פיטרי. אבל בכל מקרה, האוניברסיטה עדיין בחופשה השבוע, ואנחנו ניפגש בהרודיון ביום שישי, אז נדבר. דניאל צבישיחה 09:11, כ"ב בניסן ה'תש"ע (6.04.10)

תודה[עריכת קוד מקור]

רבה והרשות נתונה. לצערי אני לא מקליד בעברית כבר כמה שנים להוציא את ויקיפדיה. לעתים קרובות אני עושה זאת ללא ממקלדת עם סימוני האותיות בעברית. משום כך, יחד עם נטיה קלה לשיכול אותיות, יש לי תקלדות רבות. תודה על התיקון, ועל הקריאה. אורי שיחה 07:14, 19 באפריל 2010 (IDT)

אין בעיה. אני לא תמיד מסכים עם כל מה שאתה כותב שם, אבל אני בהחלט יכול להעריך דברים של טעם. דניאל צבישיחה 07:20, ה' באייר ה'תש"ע (19.04.10)
לא אוכל לבקש יותר מכך. תודה, אורי שיחה 07:22, 19 באפריל 2010 (IDT)
דרך אגב, בתור מי שחתום (מטאפורית) על ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, כדאי שתעיף מבט בזהר חלמיש. בכל יום צריך לטפל בדברים כאלה ברגישות, אולם היום - עשרת מונים. בוקר (או מה שהשעה אצלך לא תהיה) טוב דניאל צבישיחה 07:26, ה' באייר ה'תש"ע (19.04.10)
תודה. ראיתי את זה והחלטתי שמוטב להניח לערך להתקיים כמה שעות. לא יקרה דבר. להפתעתי לא היו ערכים רבים כאלו, ואם לא פיספסתי אחד אחר זה היה מקרה יחיד, דבר שתרם להחלטתי זו. בעודי כותב דברים אלו נמחק הערך. תודה, אורי שיחה 07:28, 19 באפריל 2010 (IDT)

מה נשמע?[עריכת קוד מקור]

מזמן לא דיברנו... טוקיוני 23:51, 19 באפריל 2010 (IDT)

נשמע טוב, איך בניכר? דניאל צבישיחה 09:01, ו' באייר ה'תש"ע (20.04.10)
קר וגשום. יום עצמאות שמח! טוקיוני 18:53, 20 באפריל 2010 (IDT)

הסבר[עריכת קוד מקור]

היי, לתוכל להסביר בבקשה למה ביצעת את העריכה הזו. אליסףשיחה13:12, 25 באפריל 2010 (IDT)

נראה שהשתמשתי בתבנית הלא הכונה, עכשיו זה אמור להיות יותר מובן. דניאל צבישיחה 15:16, י"א באייר ה'תש"ע (25.04.10)
עדיין לא, איך זה קשור? אליסףשיחה15:19, 25 באפריל 2010 (IDT)
הופתעתי לראות שהמילה "זד" לא מופיעה בערך אלף (פנטזיה), אז הוספתי. דניאל צבישיחה 15:25, י"א באייר ה'תש"ע (25.04.10)

התרבות הירמוכית 2[עריכת קוד מקור]

בעצתה של חנה, אשמח אם תעלעל בערך התרבות הירמוכית. האם תוכל לבדוק את עניין הכרונולוגיה ולהכריע בו, לצערי יש סתירה ברורה בין מספר לא קטן של מקורות. לבינתיים סמכתי על כמה המהמקורות המאוחרים בעניין. בברכה, LianRad - שיחה 21:05, 27 באפריל 2010 (IDT)

יש כבר כמה דברים, ביניהם כמה הבטחות לחנה שאני מורח כבר כמה זמן, והגיע הזמן שאני אתייחס אליהם ברצינות. מצד שני, יש לי שני דד-ליינים רציניים השבוע, ואני רק נכנס לוויקי מידי פעם כדי לשחרר לחץ (וגם ככה נשאר פה יותר זמן מכראוי). הערך שלך ראוי לתשומת לב מעמיקה, ואני אשים אותו בראש שורת המטלות שלי, בשבוע הבא. דניאל צבישיחה 22:01, י"ג באייר ה'תש"ע (27.04.10)
העברתי את פרק הכרונולוגיה לארכאולוג שי בר מאוניברסיטת חיפה שהדוקטורט שלו בכלקולית. אני מקווה שיהיה לו זמן לעזור. צריך לזכור שגרפינקל מתארך שונה מהמקובל (אין זה אומר שאינו צודק) ולכן רצוי לקבל חוות דעת נוספות Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 22:27, 27 באפריל 2010 (IDT)
ה מצוין, כי מה שאני יודע על הירמוכית, למדתי רק מגרפינקל, אז קצת חסרה לי פרספקטיבה. דניאל צבישיחה 07:35, י"ד באייר ה'תש"ע (28.04.10)

למה אתה לא מעלה תמונות לויקישיתוף?[עריכת קוד מקור]

Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 23:53, 29 באפריל 2010 (IDT)

בדרך כלל אני מעלה לשם, אבל הרגשתי קצת עצלן הערב. דניאל צבישיחה 23:55, ט"ו באייר ה'תש"ע (29.04.10)
לוקח אותו זמן בדיוק :) Hanay שיחה המזרח הקרוב קרוב מתמיד 00:06, 30 באפריל 2010 (IDT)
לא, צריך לעבור מפה לשם, וחוץ מזה - פה אני לא צריך לעשות קטגוריות (גם שם אני לא חייב, אבל זה עושה לי נקיפות מצפון). דניאל צבישיחה 00:07, ט"ז באייר ה'תש"ע (30.04.10)

הרב יוחנן פריד[עריכת קוד מקור]

ראיתי שבזמנו מחקת את הערך בשל הפרת זכויות יוצרים. אינני יודע מה היה רשום בו, ומכל מקום ניסית לכתבו מחדש. בתודה מחל - שיחה 15:58, 5 במאי 2010 (IDT)

הקישור למקור שממנו הערך המקורי הועתק נמצא בתקציר המחיקה. אני סמוך ובטוח שמה שכתבת שונה מספיק משם, כך שלא תריכה להיות שום בעיה. דניאל צבישיחה 10:23, כ"ג באייר ה'תש"ע (7.05.10)

מים זורמים[עריכת קוד מקור]

אהלן דניאל,

הוספת את המונח מים זורמים לתבנית לטיפול דחוף בצירוף הערך האנגלי en:Tap water, אך אין הדברים שקולים. Tap water הם מי ברז בעברית, ואילו מים זורמים הם בית גידול שבו יש תחלופה של מים (כמו נחל), בניגוד למים עומדים שבהם אין תחלופה (כמו ביצה או שלולית). באנגלית running water זהו אכן ביטוי נרדף ל-tap water, אך למיטב ידיעתי לא כך בעברית. Kulystabשיחהשהאחרון מימין ייגע בשרוולו בתעלה • ז' בסיוון ה'תש"ע • 02:25, 20 במאי 2010 (IDT)

אני התכוונתי ל-runnig water (שבוויקיאנגלית הוא הפניה ל-tap water). אני מסכים איתך שמי ברז כנראה עדיף על מים זורמים, אבל גם מי ברז לא ממש עושה לי את זה - מה עם ברזיות, טפטפות, צינורות וכו'? דניאל צבישיחה 12:09, ח' בסיוון ה'תש"ע (21.05.10)
אז אולי מים שפירים? Kulystabשיחהשהאחרון מימין ייגע בשרוולו בתעלה • ח' בסיוון ה'תש"ע • 13:19, 21 במאי 2010 (IDT)
מים שפירים הם מים הראוים לשתייה. מה עם החקלאות? דניאל צבישיחה 15:52, ח' בסיוון ה'תש"ע (21.05.10)
ראויים לשתייה או לכל שימוש אחר (ככה לפחות אומרות התוצאות הראשונות בגוגל). Kulystabשיחהשהאחרון מימין ייגע בשרוולו בתעלה • ח' בסיוון ה'תש"ע • 16:17, 21 במאי 2010 (IDT)
יכול להיות שאני טועה, אבל אני די בטוח שהכוונה היא לא "זה או זה" (כל שימוש? יש סוג מסויים של מים שלא ראוי לא, שימוש בכלל), אלא "זה וגם זה" - ראויים לשתייה, וגם ראויים לרחצה, להשקיה וכו'. דניאל צבישיחה 16:20, ח' בסיוון ה'תש"ע (21.05.10)
כן, ראה שם לדוגמא לגבי מים נחותים או מים מליחים שבהם אי אפשר להשתמש לשתיה, אלא רק לשימושים אחרים. דניאל צבישיחה 16:25, ח' בסיוון ה'תש"ע (21.05.10)

הועבר לדף שיחת הערך. דניאל צבישיחה 15:51, ח' בסיוון ה'תש"ע (21.05.10)

לידיעתך[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הנרייטה סולד. בברכה תמרה שיחה 22:09, 24 במאי 2010 (IDT)

ראיתי, בסדר, עוד נצביע. אגב, במקום אחר כתבתי על דרך אחת לאמוד את האהדה שאחשו לה בני דורה. כשאדם מת, קרובי משפחתו לעתים כותבים כמה דברי הלל אודותיו על מצבתו. כשבני משפחתה של אמה ארליך חיפשו מה לכתוב, הם כתבו, בסדר הזה "גדולה בחזון ובמעש - מזכרתה של הנריטה סאלד ומפעילי עליית הנוער". דניאל צבישיחה 23:09, י"א בסיוון ה'תש"ע (24.05.10)

עלי זית וחרב[עריכת קוד מקור]

מחפש בנאדם עם גישה לכתב העת הזה, למאמר על ה-CID שכתב יאיר שפיגל בכרך ט'. יש רעיונות? אלמוג 17:42, 25 במאי 2010 (IDT)

הכרך מופיע בקטלוג ספריית הר הצופים, אז אם לא דחוף, אני מניח שיצא לי להגיע לשם עם קצת זמן פנוי מתישהו החודש, אבל הייתי ממליץ לפנות לRex, שגר במעונות ממש ליד. דניאל צבישיחה 19:43, י"ג בסיוון ה'תש"ע (26.05.10)
לא ממש דחוף. פרויקט משטרת המנדט מתוכנן לחצי השנה הבאה. אני גם מתכוון להפיל עליך לסרוק ולשלוח לי במייל או בדואר אמיתי... אפרופו, אשמח לקצת ביקורת עמיתים על המשטרה המעולה, הז'נדרמריה הבריטית וחיל הספר העבר ירדני אם יש שם משהו שאתה חושב שמעניין אותך. אלמוג 19:50, 26 במאי 2010 (IDT)

הרב אפרים נבון[עריכת קוד מקור]

שלום דניאל,
הוספת אותו לקטגוריית החבר'ה שקבורים בהר הזיתים, בעוד שעל פי המקורות שהיו בידי הוא קבור בטורקיה. האם עצמותיו הועלו מאוחר יותר? גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:04, 26 במאי 2010 (IDT)

הממ.. קוסקונג'וק? אביעדוס • י"ג בסיוון ה'תש"ע, 00:12, 26 במאי 2010 (IDT)
כן. זו חלקה ידועה בהר הזיתים... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 00:14, 26 במאי 2010 (IDT)
הטורקים האלה.. לא מספיק שרפו את יער השרון, עוד קוראים לחלקות בהר הזיתים ע"ש פרברים של איסטנבול. פוי. אביעדוס • י"ג בסיוון ה'תש"ע, 00:18, 26 במאי 2010 (IDT)
יש מספר רבנים ממשפחת נבון שקבורים בהר הזיתים - התבלבלתי ביניהם. לזכותי יאמר שהסרתי את הקטגוריה עוד לפני שראיתי את ההודעה הזאת... דניאל צבישיחה 19:36, י"ג בסיוון ה'תש"ע (26.05.10)
תמיד ידעתי שבשירות המדינה אנשים הופכים להיות רשלנים; ככה זה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 19:37, 26 במאי 2010 (IDT)
שירות המדינה? לא רק שאנחנו לא מקבלים גרוש אחד מהמדינה, אלא שלפי דו"ח מבקר המדינה אנחנו בכלל לא קיימים. דניאל צבישיחה 19:48, י"ג בסיוון ה'תש"ע (26.05.10)
הא? אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 20:04, 26 במאי 2010 (IDT)
מרכז מידע הר הזיתים... גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 20:06, 26 במאי 2010 (IDT)
אה. אז למה 'לא קיימים'? אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 20:14, 26 במאי 2010 (IDT)
ראית מה כתוב בדו"ח (אני משוכנע שהוא נכתב בלי לצאת מהמשרד)? דניאל צבישיחה 20:15, י"ג בסיוון ה'תש"ע (26.05.10)
אבל זה מזמן.. מתי קם המרכז? אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 20:25, 26 במאי 2010 (IDT)
כחצי שנה לפני כתיבת הדו"ח... זה לא שהביקורת שם לא מוצדקת - היתה החלטה להקים מרכז מידע, והיא לא מומשה, אז עמותת אלע"ד החליטה למלא את החור הזה בעצמה. אז באמת צריך לשאול למה הרשויות לא עשו את מה שהן היו אמורות לעשות, אבל לשאול למה הן עדיין לא עשו זאת, כשהצורך כבר התבטל? דניאל צבישיחה 07:15, י"ד בסיוון ה'תש"ע (27.05.10)
רגע, אבל הרי אין דין גוף הפועל מטעם עמותה כגוף הפועל מטעם המדינה, לא? אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 07:19, 27 במאי 2010 (IDT)
למה לא? השירות מוצע בחינם, המקצועיות ברמה טובה (ואם משווים אם כמה מהלשכות למידע תיירותי - ברמה פנומנלית), ואפילו מבחינה פרקטית - מהיכרותי אם הנשמות הפועלות, אני בטוח שאם היינו מקימים מרכז כזה מטעם המדינה, כמה מהחברות קדישא היו משוכנעים שזו רק הקדמה להקמת חברה קדישא כללית, ולהוצאתן מכלל פעילות, ולא היו משתפםי איתנו פעולה בכלל. דניאל צבישיחה 07:29, י"ד בסיוון ה'תש"ע (27.05.10)
(איך הגענו לארכיון..? ) אה, לא, התכוונתי מבחינת המדינה, כמובן, לא מבחינת איכות השירות או הפעילות. פחח.. ממש כמו עובדי הנמלים. אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 07:34, 27 במאי 2010 (IDT)
כן, כמו שכתבתי למעלה - ברור שמבחינת המינה זה מחדל שהם לא עשו שום דבר, אבל בדיעבד, עכשיו שאנחנו כבר עושים את זה, העובדה שהמבקר בא ודורש שהמדינה תבוא ותעשה את אותו הדבר זה קצת מצחיק. דניאל צבישיחה 07:48, י"ד בסיוון ה'תש"ע (27.05.10)
טוב, אפשר להבין אותו :) אביעדוס • י"ד בסיוון ה'תש"ע, 07:53, 27 במאי 2010 (IDT)