שיחת משתמש:נעם דובב/ארכיון 2013

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום נעם דובב, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, --אילילה - שיחה 14:03, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

תודות :) נעם דובב - שיחה 14:09, 14 בספטמבר 2013 (IDT)

העברה בין קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום נועם, אשמח לעזרתך בנושא שראיתי שעסקת בו. האם נכון יהיה להסיר את השיוך לקטגוריה כדורגלנים ישראלים מאלה שמשוייכים כבר לאחת מקטגוריות המשנה, למשל שחקני נבחרת ישראל? התחלתי לעשות זאת וקיבלתי פניות ממספר אנשים שתהו על ההסרה. האם יש דרך להסיר את השיוך לקטגוריית העל מכל המשוייכים לתת הקטגוריות ביחד? תודה Abuasomgu - שיחה 15:35, 11 בנובמבר 2020 (IST)

מועדון השחמט[עריכת קוד מקור]

(הועבר מדף השיחה של הערך "אשדוד"):
נועם, לעניות דעתי, זה לא המקום לציין שמות שחקנים והישגים. זה דף כללי על העיר.

שים לב - בשום מקום בדף אשדוד לא מציינים שמות אנשים (למעט שמו של מעצב הסמל). תשקול לשכתב או לפתוח ערך נפרד ורחב על פעילות שחמט בעיר.

חד שמח Mr.Shoval - שיחה 15:07, 21 בספטמבר 2013 (IDT)

קיבלתי, תודה וחג שמח. נעם דובב - שיחה 23:57, 21 בספטמבר 2013 (IDT)
(תיקנתי הפעם, אולם לידיעתך:) בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. Ldorfmanשיחה 00:59, 22 בספטמבר 2013 (IDT)
כל הזמן אני לומד כאן דברים חדשים. חן-חן. נעם דובב - שיחה 01:17, 22 בספטמבר 2013 (IDT)

דירוג השחמטאים הישראלים הבכירים במד כושר[עריכת קוד מקור]

נועם, הכנסת את הטבלה לערך על שחמטאים ישראלים. לדעתי צריך להעביר את הטבלה לערך שחמט בישראל. בערך על שחמטאי מספיק לציין שהוא "נמצא במקום # בין השחמטאים ישראלים (נכון ל-XX)". דוד א. - שיחה

דוד, תודה. קיבלתי ויישמתי את עצתך. נעם דובב - שיחה 00:00, 22 בספטמבר 2013 (IDT)

סיוע "טכני" לעבודתך.[עריכת קוד מקור]

מועדים לשמחה. ראה עזרה:Gadget-HotCat. יתכן ויעזור לך בעבודתך הנאה כאן. Assayas שיחה 15:13, 24 בספטמבר 2013 (IDT)

מועדים לשמחה, אסיאס ותודה רבה על הטיפ והמחמאה. בהחלט עשוי להיות לי לעזר. נעם דובב - שיחה 18:51, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
בבקשה Assayas שיחה 18:37, 24 בספטמבר 2013 (IDT)

ערכים קצרים על תחרויות שחמט[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה
ראיתי שהעלית ערכים על תחרויות שחמט, האם תוכל להרחיב קצת יותר על התחרויות עצמן בערך. טבלה של תוצאות המשחקים היא חשובה אבל אני לא יודעת עד כמה היא יכולה לעמוד בפני עצמה כערך.•אור שפירא • כ' בתשרי ה'תשע"ד • 17:12, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
הכוונה היא לערכים: תחרות זמרינג באדן 1937, תחרות הייסטיגנס 1934-1935אור שפירא • כ' בתשרי ה'תשע"ד • 17:13, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
ערכים כאלה הם די חסרי ערך ולא עוזרים לקורא. יתכן שיש טעם בערך מרוכז עם נתונים סטטיסטיים בתחום השחמט. גילגמש שיחה 20:33, 24 בספטמבר 2013 (IDT)
אור, תודה על פנייתך. הרחבתי באופן ניכר את אחד הערכים תחרות זמרינג באדן 1937 (את מוזמנת להיווכח בעצמך), אותו בכוונתי להמשיך להרחיב ואף לשפר (בנוסף, Yoavd ציין בדף השיחה כי הוא מתכוון להרחיב בקרוב את הערך). את הערך השני טרם הספקתי להרחיב, אך אני מתעתד בקרוב לעשות כן.
הבחנתי בכך שהצבת את הערך הנ"ל כמועמד למחיקה. אשמח אם תשקלי זאת שוב, לאור גרסתו העדכנית המורחבת (יחסית) של הערך ולאור ארבעה נימוקים נוספים (כבדי משקל, לעניות דעתי) בדבר חשיבותו שכתבתי בדף השיחה של הערך - שיחה:תחרות זמרינג באדן 1937. נעם דובב - שיחה 05:17, 25 בספטמבר 2013 (IDT)
גילגמש, מכבד את דעתך, אך חולק עליה לחלוטין. אין מדובר בנתונים סטטיסטיים וכל תחרות, חשובה מאוד כגון זו, עומדת בפני עצמה. מוזמן גם אתה לקרוא את הנימוקים המפורטים שכתבתי בדבר חשיבות הערך (והיותו בעל ערך) בדף השיחה שלו - שיחה:תחרות זמרינג באדן 1937 ואף להתרשם מגרסתו העדכנית - תחרות זמרינג באדן 1937. אשמח להתייחסותך. נעם דובב - שיחה 05:17, 25 בספטמבר 2013 (IDT)
אני חושב שקודם יצירת ערכים מפורטים על תוצאות שנתיות יש ליצור ערך כללי על התחרות עצמה. ד"א, אתה מתכוון ליצור ערכים על כל התחרויות ? גיא - שיחה 13:56, 25 בספטמבר 2013 (IDT)
אור, תודה על הסרת תבנית החשיבות. גיא, לא מדובר בתוצאות שנתיות, אני מניח שאתה מתכוון לטבלת התוצאות בסיום התחרות. אם כן, אני מבין (בדיעבד) שאתה צודק ועדיף שהייתי מעלה את הערך תחרות זמרינג באדן 1937 בגרסתו הנוכחית הנוכחית המורחבת. להבא, אפעל כך.
ולשאלתך, איני מתכוון ליצור ערכים על כל התחרויות (זה בלתי אפשרי, ישנן רבות מספור). אני מתמקד כרגע בתחרויות מרכזיות לפני מלחמת העולם השנייה. אחר כך, יש בכוונתי להעלות תחרויות על מהשנים האחרונות. נעם דובב - שיחה 14:08, 25 בספטמבר 2013 (IDT)

שחמט[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתרומתך הרבה לתחום השחמט בוויקיפדיה, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה,Botend - שיחה 05:59, 27 בספטמבר 2013 (IDT)

תודה רבה בוטנד, נחמד מאוד מצידך. בכלל זה משמח אותי, ובפרט כשזה בא מעורך מוערך מאוד בעיניי :) נעם דובב - שיחה 08:44, 27 בספטמבר 2013 (IDT)

שינוי שם ערך טל בר און[עריכת קוד מקור]

היי נועם. רק רציתי להעיר 2 דברים בעקבות שינוי שעשית. אחד - צריך לעדכן קישורים בויקינתונים. שתיים - בדרך כלל לפני שינוי שם צריך לשים תבנית {{{שינוי שם}}} ולהמתין שבוע לדיון בנושא. זה באופן כללי. במקרה של טל בראון כנראה שלא תהיה התנגדות. גיא - שיחה 09:38, 29 בספטמבר 2013 (IDT)

אהלן גיא. תודה רבה על הערותיך הבונות, להבא אנהג כמקובל (ובהזדמנות זאת, חן-חן על המלצתך בדבר אמינות עריכותיי). נעם דובב - שיחה 23:13, 29 בספטמבר 2013 (IDT)

פרקי "תחרויות בהן השתתף"[עריכת קוד מקור]

ראיתי את הפרקים האלה שהוספת בערכי שחמטאים. אני חושב שלא נכון לעשות את זה בצורה שכתבת. קודם כל, תבנית "ערך מורחב" נועדה למשהו אחר ושימוש בה כאן לא מתאים. ובנוסף, נראה לי שצריך לשים בפרקים האלה טבלאות, כמו בערך מיכאל בוטביניק#התמודדויות. אם כבר אתה כותב על "תחרויות בהן השתתף" מישהו, אז יש למנות את כולן ולא רק את אלה שיש עליהן ערך בעברית. ולא מספיק לתת רשימה של תחרויות, צריך גם לתת תוצאה ומקום ואולי מידע נוסף. גיא - שיחה 15:51, 30 בספטמבר 2013 (IDT)

היי גיא. בשל הנוחות אענה לך בנקודות:
* לא אני המצאתי את הרעיון, אלא הרחבתי יישום קיים בויקיפדיה עוד טרם זמני כאן (שבועיים) הנוגע להפנייה לערכים מורחבים בנושא לתחרויות שחמט, בדיוק באותו אופן.
* אשמח לדעת למה "ערך מורחב" לא נועד לכך, ולמה הוא כן הוא מיועד (והאם זה כלל ברור בויקיפדיה, או נתון לפרשנות).
* תוצאה שצבר השחמטאי (ורק אותו שחמטאי) בתחרות מסוימת הושארה בערך. לעניות דעתי, אין טעם לתת טבלאות של תחרויות בערך (כפי שעדיין קיים במספר ערכים לא מבוטל), משום שהטבלאות האלה חוזרות על עצמן (לעיתים באנגלית) בערכים של עוד משתתפי תחרויות, ובדיוק לשם כך, לטעמי, קיים ערך מורחב, בו מופיעה הטבלה (אותה הרחבתי, הוספתי מדינה ודגל) ומידע מורחב על התחרות.
* אי אפשר לרשום את כל התחרויות שהשחמטאי שיחק בהן: אין מיפוי שלם לגבי רוב השחקנים. בנוסף, חלק מהתחרויות זניחות, חלקן לא משמעותיות עבור אותו השחמטאי (למשל כאלה שהוא נכשל בהן, או לחילופין כאלה שהוא שיחק בגיל צעיר בו רמתו היתה נמוכה ועוד).
* אי אפשר להשוות, לדעתי, בין התמודדות מול מתחרה אחד, במסגרת דו-קרב, לבין התמודדות בתחרות רבת משתתפים, שם, כאמור, החזרה על טבלת התוצאות בערכים של כלל המשתתפים מיותרת.
כמו כן, אשמח להתייחסותך לגבי חשיבות תחרות הייסטיגנס 1934-1935.
כמו שכתוב בדף תבנית:הפניה לערך מורחב, תבנית ערך מורחב "נועדה להפנות את הקוראים לערכים מורחבים, כאשר בערך הראשי יש רק תקציר של הערך המורחב". דוגמאות לשימוש אפשר לראות למשל כאן.
עכשיו נשאלת השאלה - אז מה לכתוב ? אני חושב שאפשר לתת רשימה של תחרויות ותוצאות בצורה של טבלה. דוגמא מויקי רוסית - ru:Каспаров, Гарри Кимович#Турниры. לא חייבים לתת את כל התוצאות אבל אם כבר כותבים את הפרק אז צריך לתת נתונים. גיא - שיחה 18:30, 30 בספטמבר 2013 (IDT)

שחמטאים באולימפיאדות[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,

בוויקיפדיה "סתם" אולימפיאדה זה מושג שמיועד בראש ובראשונה למשחקים האולימפיים. לכן, תיקנתי את הקטגוריות בהתאם לשם הערך הראשי (אולימפיאדת השחמט) כדי למנוע הטעיה של הקוראים (שחמט אינו ענף אולימפי כידוע). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:49, 3 באוקטובר 2013 (IDT)

מבין את דבריך, אך אין כאן הטעיה. שחמט הוא סוג של ספורט ואולימפיאדת השחמט היא סוג של אולימפיאדה. זה לגמרי ברור, בעיניי, ששחמטאים משתתפים באולימפיאדת השחמט. היית יכול להוסיף הבהרה בפתיח של הקטגוריה. דוקא בשם בו שינית קיימת בעייתיות והיא הכפילות. למה הדבר דומה? לכתוב: נכים שהשתתפו באולימפיאדת הנכים. חבל. מציע לשנות את שם הקטגוריה שוב לשם טוב יותר: "שחמטאים אולימפיים", שיהווה תת- קטגוריה של "ספורטאים אולימפיים". מה דעתך? (היית שמח אם גם אתה היית שואל לדעתי, טרם השינוי). נעם דובב - שיחה 08:35, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
במקרים כאלה לא נהוג לדון על השינוי. ברוקולי צדק בשינוי שלו. לקורא המזדמן שאיננו שחמטאי הדבר בהחלט לא ברור. יתרה מכך, שחמט איננו ספורט אולימפי וקט' אלה שייכות אך ורק לאולימפיאדה. לכן, לא ניתן לבקל את הצעתך. גילגמש שיחה 08:42, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
תודה על ההבהרה. אני עדיין סבור, כפי שהסברתי, שישנה בעייתיות בשם החדש. נעם דובב - שיחה 08:48, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
אין בעיה עם שינוי לשם אחר, מתאים יותר, אך כזה שיהיה ברור שאין קשר בינו לבין האולימפיאדה ה"רגילה". כמו כן, שים בבקשה לב: לא מקשרים לחודשים בתאריכים. מקשרים אך ורק לתאריך מדויק. כמו למשל: ב4 באפריל אבל לא "באפריל". גילגמש שיחה 08:51, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
מקבל את דברייך. מה דעתך על השם: "משתתפי אולימפיאדת השחמט"? ולגבי החלק השני, ראיתי בערכים רבים קישורים לחודשים, ולכן גם אני קישרתי (לרוב), אך אני מקבל את דברייך ואפנים זאת, להבא. האם ניתן להגדיר בוט שיוריד קישורים אלה? נעם דובב - שיחה 08:59, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
לגבי חודשים - לא, כי לפעמים אלה קישורים רלוונטיים. למשל במשפט הבא: חודש אפריל הוא גשום במיוחד במדינת לה לה לנד. לגבי הקט' - יש בעיה כי יש אלפי שחמטאים. במקרים כאלה נוהגים לבנות עצי קט' לפי תחום עיסוק ולאום. ראה לדוגמה: קטגוריה:סופרים צרפתים. אחר כך "סופרים צרפתים" יקושרים ל"סופרים" ול"אנשים לפי מקצוע" ול"צרפתים" וכו'. ככה נבנה עץ עם ענפים רבים שלקורא המזדמן קל לגלוש בו. גילגמש שיחה 09:03, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
האפ ישנם מקרים נוספים בהם לא מתבצע קישור או שזה תלוי בהקשר המשפט? בהתאם לדבריך, ניתן ליצור תחת הקטגוריה שהצעתי, "משתתפי אולימפיאדת השחמט" תתי-קטגוריה בהתאם ללאום, כמו תת-קטגוריה שכבר בניתי, ששמה שוּנה ל-"ישראלים שהשתתפו באולימפיאדת השחמט". נעם דובב - שיחה 09:15, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
כן, יש מקרים רבים שבהם לא מתבצע קישור: מקשרים רק פעם אחת לערך מסוים ולא יותר מזה. כמו כן, לא מקשרים לערכים שלא צפויים להכתב. לגבי הקט' - אפשר לבנות קט' כללית של "משתתפי אולימפיאדת שחמט" שתיהיה קט' הגג של כל השחמטאים שהשתתפו באוליפיאדת שחמט. לקט' גג אפשר לקשר רק מהקטגוריות ולא נהוג לקשר מתוך הערכים אחרת הקטגוריה תוצף באלפי ערכים ותיהיה בלתי שמישה לחלוטין. גילגמש שיחה 09:19, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
קישור פעם אחת ורק לערכים שצפויים להיכתב - מכיר. שאלתי אם יש מילים או קטגוריות מילים נוספות שלא נהוג לקשר אליהן (אלא אם ההקשר מובהק) כמו במקרים של חודשים. לגבי הקט' - לזו היתה כוונתי, עשיתי כך בקטגוריות אחרות בעץ שבניתי, כמו לדוגמא קטגוריה:אלופים לאומיים בשחמט (משום מה הקישור לא עובד לי), שתחתיה בניתי תתי קטגוריות לפי מדינה, ומהערכים קישרתי כמובן לתתי-הקטגוריה. ושאלה אחרת: האם עודך סבור שהערך שיצרתי : תחרות זמרינג באדן 1937 הינו חסר-ערך? (כפי שהבעת דעתך מוקדם יותר בדף השיחה שלי) נעם דובב - שיחה 09:31, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
אני לא נזכר כרגע במשהו ספציפי שלא מקשרים אליו. לגבי הערך: הוא לא תקין. ראשית, לא מקשרים לוויקיפדיה בשפה זרה, שנית: לא מוסיפים כותרות כמו "מידע כללי". חוץ מזה, הערך עדיין קצר. הוא טוב יותר ממה שהיה, אבל עדיין לא ברור למה דווקא התחרות הזאת היא "החשובות שהתקיימו טרם פרוץ מלחמת העולם השנייה." צריך להרחיב את הערך כדי שחשיבות התחרות תיהיה ברורה. האם היו חידושים בתאוריית השחמט בתחרות? האם היה משחק מיוחד? צריך להרחיב על המשחקים האחרים בתחרות ולספק ניתוח משחק ממוסמך (יש איסור על מחקר מקורי אז אי אפשר ניתוח שלך). אם זה יכתב הערך באמת יהיה בעל חשיבות. כמו כן, לא כותבים "יש לציין" או "חשוב לציין" וכו. אם חשוב לציין דבר מה, פשוט כותבים וזהו זה. המילים "יש לציין" מיותרות. לגבי הקט' - חשוב לפעול בהתאם לשמות המקובלים. זה מה שהקורא רגיל לו מימים ימימה. ראה לדוגמה את קטגוריה:ספורטאים. זה עץ המבנה שצריך להיות גם בשחמטאים. אציין שזה המנהג גם בוויקיפדיות בשפות אחרות. גילגמש שיחה 09:41, 3 באוקטובר 2013 (IDT)
תודה, מקבל את הערותייך. הורדתי קישור לויקיפדיה באנגלית וגם את הכותרת: "מידע כללי". אשתדל בקרוב להרחיב את הערך, ולהבהיר יותר את חשיבותו. האם אתה יכול בבקשה לשנות את שם הקטגוריה: "שחמטאים שהשתתפו באולימפיאדת השחמט" ל-"שחמטאים באולימפיאדת השחמט", תחתיו אבנה תתי קטגוריות לפי לאום? אשמח לדעתך לערך אחר שכתבתי לאחרונה: עוזי גלר. נבצר מבינתי מדוע העמדת את הקטגוריה: "אלופי בריטניה בשחמט" למחיקה, התכוונתי לשייך לשם ערכים (האין זה ברור?!) נעם דובב - שיחה 09:55, 3 באוקטובר 2013 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לגבי שינוי שם הקט': אני לא מתעסק עם הדברים האלה. ברוקולי בוודאי ידע לעשות את זה עם הכלי הטכני הזה שהוא השתמש בו. לגבי עוזי גלר - הערך טוב, אך קצר מאוד. לגבי הקט' שנמחקה - לא נהוג להשאיר קט' ריקה. הנחתי שיצרת בטעות ושכחת. אני מתנצל על הטרחה. כמו כן, אני מציע לך לעבוד בשיתוף פעולה עם משתמש:Yoavd. הוא משתמש ותיק שמבין היטב בנושא שחמט. הוא יוכל לסייע לך יותר ממני בתחום זה. גילגמש שיחה 10:09, 3 באוקטובר 2013 (IDT)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום,

אי אפשר להשאיר הערות כמו "זמני" בתוך קט'. כל מה שמופיע במרחב הערכים זמין לקורא. לכן, אי אפשר להשאיר קט' ריקות, זמניות וכו'. אם אתה רוצה לעבוד על דף טיוטא זמני, יש לעשות את זה במרחב המשתמש. ראה בבקשה: ויקיפדיה:דף משנה. גילגמש שיחה 07:42, 5 באוקטובר 2013 (IDT)

תודה על הערתך. קיבלתי. נעם דובב - שיחה 12:48, 5 באוקטובר 2013 (IDT)

סבב הגרנד פרי בשחמט[עריכת קוד מקור]

שלום נעם, הצעתי לאחד את הערך עם אלופי העולם בשחמט כדי ליצור ערך יותר בשר ויותר מעניין שיספר גם את הרקע מסביב לבחירת אלופי העולם. אשמח לשמוע את דעתך בשיחה:סבב הגרנד פרי בשחמט. בברכה, ערן - שיחה 07:08, 7 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום ערן, תודה על פנייתך. השבתי לך בשיחה הנ"ל. האם אפשר מבחינתך להסיר את התבנית? נעם דובב - שיחה 02:34, 10 באוקטובר 2013 (IDT)
הגבתי בדף ההשיחה והסרתי את התבנית. בברכה, ערן - שיחה 07:09, 10 באוקטובר 2013 (IDT)

הודיני[עריכת קוד מקור]

למקרים כאלו בדיוק יש את התבנית {{פירוש נוסף}}, יש להשאיר את ההפניה לקוסם (הרי ברור שהוא מפורסם יותר) ולהשאיר בראש הדף הצעה לערך על תכנת השחמט וגם זאת רק לאחר שיכתב ערך כזה, בברכה, Nurick - שיחה 01:10, 8 באוקטובר 2013 (IDT)

מצטער על הטרחה, ותודה על ההבהרה. נעם דובב - שיחה 01:13, 8 באוקטובר 2013 (IDT)

קטגוריות רקות ועוד על קטגוריות[עריכת קוד מקור]

יצרת את קטגוריה:נציגי הונגריה באולימפיאדת השחמט ששנשראה ריקה. לא נהוג ליצור קטגוריות ריקות ולכן תוסיף לשם את הערכים שנראה לך. באם הקטגוריה נוצרה בטעות או שכרגע היא מיותרת, אתה יכול לבקש את מחיקת בויקיפדיה:בקשות ממפעילים.
אני רואה שאתה יוצר קטגוריות רבות, אני רק רוצה לציין בפניך שאם אתה יוצר שתי קטגוריות שבהן אותם ערכים (סתם דוגמא אם לא הערכים על אלופי צ'כיה הם גם נציגי צ'כיה האולימפיאדה אז אחת הקטגוריות מיותרת). כמו כן קטגוריות בהן יש ערך אחד או שניים הם בדרך כלל קטגוריות מיותרות. המטרה של קטגוריה היא לרכז ערכים משותפים אך עם בכל קטגוריה של שחמטים במדינה יש ערכים בודדים, עדיף להשאיר את כל השחמטאים בקטגוריה אחת. לשיקולך האם יש צורך בכך (אולי ליצור קטגוריה רק למדינות בהם שחמטאים רבים ולא לכל מדינה שיש לה שחמטאי או שניים). לתשומת לבך, יונה בנדלאק - שיחה 09:00, 9 באוקטובר 2013 (IDT)

בוגרי אוניברסיטאות[עריכת קוד מקור]

ראה נא דיון שפתחתי בשיחת קטגוריה:בוגרי אוניברסיטאות. ‏DGtal12:30, 10 באוקטובר 2013 (IDT)

תודה, השבתי לך בדיון שם. נעם דובב - שיחה 13:17, 10 באוקטובר 2013 (IDT)

קטגוריות אלופים לאומיים לפי מקצוע[עריכת קוד מקור]

יצרת קטגוריות כדוגמת קטגוריה:אלופות ישראל בטניס, שלדעתי מיותרת. נעזוב רגע את השאלה האם זו קטגוריה מיותרת או לא. בכל מקרה, את הטניסאיות שהוספת לקטגוריה, לא היה צריך להסיר מהקטגוריה קטגוריה:טניסאיות ישראליות. אלא להשאיר את הקטלוג הכפול (זה אחד המקרים שבו הקטלוג הכפול תקין ואף מומלץ). תיקנתי את זה לטניסאיות, אשמח עם תתקן את זה לכל הספורטאים ששינית. תודה מראש, יונה בנדלאק - שיחה 11:45, 11 באוקטובר 2013 (IDT)

עוד משהו, הנשים שזכו באליפות מדינתן הן אלופות מדינה לנשים בשחמט או אלופות מדינה בשחמט (ל)נשים? וכן בשחמט סניורים או סניורים בשחמט? מה לדעתך צריך להיות שם הקטגוריות כי יצרת שמות קטגוריות בשני הצורות? יונה בנדלאק - שיחה 09:37, 13 באוקטובר 2013 (IDT)
היי יונה, אענה לך בערב באופן מרוכז על ענייני הקטגוריות (יש לי הרבה מה לכתוב בנושא). בינתיים אומר שחבל שעל פי רוב אתה מוחק ומשנה קטגוריות שיצרתי בטרם אתה מתייעץ איתי. איני מסכים עם חלק גדול מהשינויים שאתה עושה - חלקם הלא מבוטל מיותרים וחלקם האחר שגויים בעיניי, ויש המאלצים אותי לעבודה מיותרת. אשמח לעבודה בשיתוף פעולה. נעם דובב - שיחה 09:50, 13 באוקטובר 2013 (IDT)
כפי שאולי שמת לב, הפסקתי. אשמח לשמוע את דעתך הנרחבת (אני ממתין כבר מיום שישי אבל אין לי בעיה להמתין עוד קצת). יונה בנדלאק - שיחה 11:09, 13 באוקטובר 2013 (IDT)
אענה לך, בשם הנוחיות, בנקודות:
  1. הפסקת מאוחר, מדי לצערי (אך עדיף מאשר אף פעם). בכל אופן, מברך על השינוי. הגישה שלך עד עתה כלפיי היתה התנשאות וחוסר כבוד (בעיניי). מקווה שגם נקודה זו בתהליך שינוי. אני מודה לך על אורך-הרוח שאתה מפגין בהמתנה לתגובתי במשך יום וחצי. לידיעתך, אני עושה עוד (הרבה) דברים ביום-יום בכלל, ובסוף שבוע בפרט, ולמיטב זכרוני, איני עובד אצלך. זאת ועוד: דיונים (מתישים) כגון אלה, על אף חשיבותם, באים, בהכרח, על חשבון עריכת ערכים מצידי, פעילות בה אני מנסה להתמקד מיום התחלת פעילותי בויקיפדיה (לפני פחות מחודש).
  2. רבי אמנים לנשים -> רבי אמנים נשים - השינוי שגוי. תואר WGM מתורגם בעברית לתואר רב אמן לנשים רב אמן#תוארי רב-אמן נוספים וזאת כדי להבדיל מתואר רב אמן (כללי), בו אוחזים לרוב גברים). "רבי אמנים נשים" הן נשים שאוחזות בתואר רב אמן (כללי), לא לזאת כיוונתי, אלא למחזיקות בתואר רב-אמן לנשים. השינוי שעשית גורם לנתונים בקטגוריה להיות לא נכונים. אבקשך לבטל את השינוי שעשית.
  3. אלופים לאומיים בספורט - איני מבין מדוע ביטלת את הקטגוריה, אף על פי שהיו בה ערכים. התחלתי עם אלופים לאומיים בשחמט, והתכוונתי בהמשך לשייך אלופים לאומיים בתחומי ספורט נוספים. פעולה זו לוקחת זמן.
  4. לא נימקת מדוע קטגוריה כגון קטגוריה:אלופות ישראל בטניס מיותרת לדעתך, רק זרקת הכרזה. לא אוכל להתייחס לכך ברצינות. עוד כתבת שאת הטניסאיות שהוספתי לקטגוריה, לא היה צריך להסיר מהקטגוריה קטגוריה:טניסאיות ישראליות. גם כאן, לצערי, לא סיפקת הסבר, אלא בחרת לכתוב דברים סתומים: "זה אחד המקרים שבו הקטלוג הכפול תקין ואף מומלץ". האם זו מדיניות? האם התקבלה החלטה בנושא? האם זו פרשנות להחלטה או דעה שלך? לא כתבת. מובן שלא אשנה את כל הספורטאים ששיניתי (אף שהדבר ישמח אותך) לאחר שינוי שהוא מוטעה בעיניי, ושלא הובאה לו כל הצדקה (הדבר אף גובל בעזות-מצח בעיניי). נהפוך הוא: עד אשר לא תביא ראייה התומכת בדברייך, אני מצפה ממך לא לעשות את השינוי (שוב, באופן חד-צדדי), ומשכבר עשית לתקן אותו חזרה.
  5. לגבי הנשים והסניורים בנקודה האחרונה שלך, אבקש שתיתן קישור לקטגוריות הרלוונטיות.
  6. קטגוריות ריקות - השארתי בודדות לזמן קצר, ולאחר בניית המיפוי (הנרחב למדי שעשיתי) שייכתי לקטגוריות. ברוב הקטגוריות שבניתי יש מספר ערכים (לעיתים רב), ועם הזמן (לאחר השלמת המיפוי) יתווספו ערכים נוספים.
  7. יש חפיפה חלקית בין קטגוריות שיצרתי, כגון נציגי צ'כיה באולימפיאדת השחמט ובין אלופי צ'כיה בשחמט, אך בהחלט לא זהות.
  8. דף השיחה שלי אינו המקום המתאים בעיניי לדון בעניינים אלה, אלא בדפי השיחה של הקטגוריות הרלוונטיות, כפי שעשית (באופן חריג) בשיחת קטגוריה:שחמטאים ישראלים. אני סבור שיש מקום לשמוע דעות נוספות, ולפחות בחלק מהמקרים, לעניות דעתי, העניין בשינויים / מחיקות חורג משנינו בלבד.
  9. אבקשך לא לערוך את דף המשתמש שלי (במיוחד אחרי שינוי שגוי שערכת, באופן חד-צדדי, כמו במקרה זה). תודה, נעם דובב - שיחה 19:03, 13 באוקטובר 2013 (IDT)
לפני שאני מתחיל לענות לך רק הערה אחת. למה משמשות הקטגוריות? בוויקיפדיה הקטגוריות משמשות כדי לאחד ערכים שיש ביניהם נושא משותף כך ניתן להיכנס לטקגוריה ולראות את כל הערכים הקשורים. ברגע שאתה מאחד תחת קטגוריה הרבה מאוד ערכים שאין להם ממש קשר אלא רק כי הם נולדו באותה שנה או למדו באותה אוניברסיטה, הקטגוריה לא תועיל ולכן מיותרת. לחילופין, נניח שיש 50 ערכים על שחמטאים, אין טעם להפריד אותם לשחמטאים לפי מדינה שבכל מדינה יהיו 2-3 שחמטאים כי זה רק מסרבל את הקטלוג. עדיף לפתוח קטגוריות רק למדינות בהם יש 3 שחמטאים ויותר. לאחר שהסברתי את המטרה של הקטגוריות, אפשר להתחיל לענות לטענותיך:
  1. אני שמח שאתה סוף סוף עונה. אינך עובד אצלי ואני איני עובד אצלך (עוד נגיע לזה). אתה טוען שהצורה בה אתה עובד היא הנכונה וטוען שאני גורם לך לעבודה נוספת, זאת אמירה דו-צדדית. כי אם הצורה בא אתה עושה את הקטגוריות לא טובה אז אתה גורם לעבודה כפולה. אם הרגשת שאני מתנשא מעליך, צר לי על תחושתך זו אך לא התנשאתי, להיפך, פניתי אליך בדף שיחתך והסברתי את דברי, תוך אי-תגובה ממך.
  2. אכן לא ידעתי שכך שתואר מתורגם, אני אשנה זאת. אך לא מדובר על ביטול שינוי אלא אל יצירה מחדש של הקטגוריות והחזרת הערכים לשם (אעשה זאת עתה).
  3. אלופים לאומיים, השם של הקטגוריה לא נכון. למה לא להסתפק באלופים לאומיים? לא יצרתי קטגוריה חדשה כי אני לא משוכנע שזה נחוץ. בכל מקרה, אין לי בעיה שתיצור קטגוריה מחדש ולאחד שם את כל האלופים הלאומיים.
  4. לא נימקתי כי אני גם לא בטוח שזה לגמרי מיותר (גם לא מחקתי שום קטגוריה כזו). בנוגע לקטלוג כפול, הכוונה היא שבקטגוריה ובקטגוריה משנה שלה נמצא אותו הערך. כאן ברגע שיש פחות מ-10 ערכים על טניסאיות ישראליות ומתוכן 4 מועברות לאלופות ישראל אז נשארים שני ערכים בקטגורית הטניסאיות ולכן מגיעים למצב של קטגוריות לא יעילות, לכן עדיף להשאירם בקטגוריה ובקטגורית המשנה. יש מקרים כאלו במיון בעלי חיים וגם במקצועות כמו למשל פרנצ'סקו טולדו שמשוייך גם לקטגוריה של כדורגלנים איטלקיים וגם לשוערים איטלקיים. ואתה יכול להמשיך לטעון שאני פועל בעזות מצח, אם זה עושה לך טוב. אך טענה זו אינה תורמת. ועוד משהו, אני לא עובד אצלך, אם אתה לא מתכוון לשנות, גם אני לא מתכוון לשנות. כרגע אין צורך לשנות כלום עד שתהיה הסכמה ואז נראה איך משנה ומה.
  5. אני מתכוון למשל לקטגוריה:אלופי עולם לסניורים בשחמט‏ האם זה לא צריך להיות קטגוריה:אלופי עולם בשחמט‏ לסניורים? ובנוגע לנשים. מצד אחד יצרת קטגוריה:אלופות ברית המועצות לנשים בשחמט ומצד שני יצרת את קטגוריה:אלופות ישראל בשחמט לנשים, אז תחליט אלו אלופות ב"שחמט לנשים" או אלופות לנשים בשחמט?
  6. אני מקווה שיהיו הרבה ערכים בקטגוריות כי כרגע זה לא נראה כך.
  7. האומנם? האם לא כל אלופי צ'כיה ייצגו את צ'כיה באולימפיאדה? ואם יש בודדים חריגים, האם זה מצדיק את שתי הקטגוריות?
  8. דף שיחתך הוא המקום המתאים יש לי בעיה עם כל הקטגוריות שאתה יוצר לא עם מקרה בדיד אלא על הכל, ולכן כאן זה המקום לשאול אותך למה עשית את זה ושתסביר למה. אם זה ממש מפריע לך, תעביר את זה לאן שבא לך. (ועוד עקיצה שלך, למה לא, הרי אני הוא המתנשא)
  9. מקובל עלי. לא אערוך את דף המשתמש שלך. יונה בנדלאק - שיחה 19:59, 13 באוקטובר 2013 (IDT)
  1. חסוך ממני, בבקשה, את ההסבר שלך לגבי הקטגוריות. אני מבין טוב מאוד למה הן משמשות, ואני פועל בהתאם לכך. התנשאות, כבר אמרתי?!
  2. "אני שמח שאתה סוף סוף עונה" - אמירה שחוטאת לאמת ומקוממת. העמסת אותי בעבודה (כמעט לגבי כל דבר שאני מבצע, שקשור בקטגוריות, יש לך מה להעיר / לשאול / למחוק / לשנות [שתי האפשרויות האחרונות פעמים רבות באופן שגוי - מה שמייצר לי עוד עבודה מיותרת, ואגיע לכך בהמשך]). נראה כאילו אתה "עוקב" אחריי בצורה אובססיבית. תחילה, כפי שהודית קודם לא שאלת אותי, פשוט שינית/מחקת, וכאמור באופן חד-צדדי ומוטעה, לא פעם ולא פעמיים. בכך ייצרת אנטגוניזם, מלבד עבודה רבה כפולה ומיותרת מצידי, לתיקון הנזקים שגרמת. רק אחרי מספר שינויים / מחיקות חד-צדדיות שלא במקומם, טרחת לפנות אליי. וגם כשפנית הפגנת חוסר כבוד. יומיים (בסופ"ש) לקח לי לענות לכל הנקודות שהפגזת אותי בהם וכבר האצת בי, לאחר שכתבתי לך שאענה לך בהרחבה, הגבת בצורה מעוררת חוסר נוחות, בסגנון לא מכובד - "אני ממתין כבר מיום שישי אבל אין לי בעיה להמתין עוד קצת". וגם עכשיו לאחר, שכתבתי לך שאני עושה עוד אי-אילו דברים בויקיפדיה עצמה ומחוצה לה, אתה כותב לי: "אני שמח שאתה סוף-סוף עונה". לתחושתי זו חוצפה. הגדלת לעשות כשפתחת היום עוד פסקה בדף המשתמש שלי, תוך האצה בי לענות לך על המגילה מאתמול בשמונה. עוד פעם הפגנת חוסר סבלנות משווע, העמסת יתר, ושוב מתן תחושה כאילו אני עובד אצלך. וכתבת שאתה עדיין ממתין לתגובתי, לאחר שכתבת לי תשובה עוד כתבת עכשיו: "לא התנשאתי, להיפך, פניתי אליך בדף שיחתך והסברתי את דברי, תוך אי-תגובה ממך". הסברת מאוחר מדי, לאחר פעולה חד צדדית ומוטעית מצידך, וללא אורך-רוח מינימלי לתגובתי.
  3. כתבת במקום אחד שאתה מומחה בתחום השחמט. לעניות דעתי, דרגת רב-אמן לנשים (שם הקטגוריה שיצרתי) היא דרגה ידועה למי שמצוי בתחום (בלי קשר לתרגום מהביטוי האנגלי), זה דבר ממש בסיסי. ואם לא ידעת אותו, יכולת לקרוא בערך רב אמן, אליו הפניתי אותך בתגובתי הקודמת. אמרת שתתקן את מה שעשית לאלתר, אך לדאבון ליבי לא עשית זאת. לא מספיק שתיקנת פעולות נכונות, לא עמדת במילתך וגרמת לי לעבודה כפולה של שינוי ומחיקה - בכמה רמות: מחיקת הקטגוריה המוטעית שיצרת, יצירת הקטגוריה הנכונה שמחקת לי מחדש, שיוך השחמטאיות לקטגוריה הנכונה וביטול שיוכן לקטגוריה המוטעית, שינוי דף המשתמש שלי לגרסה הנכונה בטרם שיבשת גם אותו. אני רואה את פעילותך זו בחומרה.
  4. כתבת: "אלופים לאומיים, השם של הקטגוריה לא נכון. למה לא להסתפק באלופים לאומיים?" חזרת פעמיים על הביטוי "אלופים לאומיים" וסתרת את עצמך. מניח שהיתה לך תקלדה, אך איני מבין למה התכוונת. כתבת: "בכל מקרה, אין לי בעיה שתיצור קטגוריה מחדש ולאחד שם את כל האלופים הלאומיים". שוב אתה מייצר לי עבודה כפולה - אני יצרתי את הקטגוריה, ושייכתי אליה ואתה מחקת. עכשיו פתאום אין לך בעיה שאני אצור אותה מחדש. תודה רבה, באמת. אני מצפה ממך לעשות זאת, ולא לייצר לי עבודה כפולה, פעם נוספת, בשל טעות נוספת שלך.
  5. בנוגע לקטלוג הכפול, כמו לגבי הטניסאיות, אשקול את הצעתך בהמשך.
  6. לגבי הסניורים / סניוריות - אתה צודק. אך בינתיים, בניגוד להערכתי הראשונית, לא אוכל למלא את הקטגוריות הללו, ולכן אמחק אותם בקרוב. לגבי מיקום המילה "נשים" ו"שחמט" במשפט - אתה צודק, צריכה להיות אחידות - אדאג לכך בקרוב.
  7. כתבת: "אני מקווה שיהיו הרבה ערכים בקטגוריות כי כרגע זה לא נראה כך". גם כאן, אתה מפגין חוסר סבלנות משווע. כמו שאמרתי לך קודם, השלמת המיפוי דורשת זמן לא מבוטל. במקום להשלים אותה, אני עסוק בלענות לך, ולעשות עבודה נוספת שאתה מייצר לי.
  8. לגבי אלופים לאומיים בשחמט ונציגי אולימפיאדה של אותה מדינה (צ'כיה ניתנה כדוגמא) - אם כל האלופים השתתפו באולימפיאדה, איני חושב שצריך לוותר על אחת הקטגוריות. נכון יותר, לדעתי, להפוך את קטגורית: "נציגי <שם המדינה> באולימפיאדות השחמט" לתת-קטגוריית של "אלופי <<שם המדינה>> בשחמט".
  9. קיבלתי את דברייך, אתה מוזמן לכתוב לי בדף השיחה, כאוות נפשך (רק גלה בבקשה "מעט" סבלנות לזמן התגובה שלי).
  10. שמח שמקובל עלייך לא לערוך את דף השיחה שלי. מה שהפריע לי שביצעת טעות בעריכה, וגם כאן יצרת עבודה מיותרת. נעם דובב - שיחה 19:58, 14 באוקטובר 2013 (IDT)
בגלל שאנו מסכימים ברוב הנקודות אני מוותר על הנקודות. רק כמה הערות, ההסבר על הקטגוריות היה כי יש כאלו שחושבים שמטרת הקטגוריות הוא לרכז תחת מכנה משותף כלשהו ולא שמטרתם היא לאפשר חיפוש של ערכים קשורים ולכן הסברתי מה הרציונל של הקטגוריות. שנית,אני לא "מומחה" לשחמט אלא שחמטאי חובבן, מכיר את החוקים ויודע לשחק טוב (יחסית לחובבן לא למקצוען), אף פעם לא התעמקתי בדרגות ולכן חשבתי ש"רב אומן נשים" זו הדרגה ולא שזו דרגת "רב אמן" לנשים. אני שמח שלא נותרה בינינו מחלוקת וזה נוגע רק לסדר פעולות. אני חושב שעדיף קודם לכתוב את הערכים של השחמטאים שכולם יהיו בקטגוריה אחת ורק לאחר שתהיה מסה רצינית של שחמטאים יש טעם לחלק לקטגוריות משנה לפי מדינות ולמלא אותן, אתה פועל הפוך אבל כל עוד אתה בטוח שיהיו הרבה שחמטאים - אין לי התנגדות, להפך תמשיך כך. אם בעתיד יתברר כי זה לא המצב, נדון האם יש צורך בחלוקה כזו או לא.
מה שאתה רואה כהתנשאות היא מבחינתי עזרה לוויקיפד חשב שלא בקיא בכל הכללים. המטרה היא להסביר ולא חלילה להתנשא, העבודה המיותרת בדף המשתמש שלך היא בדיוק לחיצה על כפתור (ביטול העריכה שלי) שלא כמו העבודה על הקטגוריות שם אין אפשרות ביטול אלא יצירה מחדש אם כי שימוש בכלי cat-a-lot שהציעו לך למעלה מקל מאוד (שינוי הקטגוריה בסעיף הבא נעשה במספר שניות בודדות בזכות כלי זה). יונה בנדלאק - שיחה 16:08, 15 באוקטובר 2013 (IDT)

שחמט בהתכתבות[עריכת קוד מקור]

אם השם של התחרות היא שחמט בהתכתבות. הקטגוריה לא צליחה להיות קטגוריה:רבי אמנים בשחמט בהתכתבות ולא קטגוריה:רבי אמנים בשחמט בכתב? בנוסף, אשמח אם תגיב על מה שעניתי לך, יש שם כמה שאלות שמופנות אליך (סעיפים 3, 4, 5 ו-7). יונה בנדלאק - שיחה 13:12, 14 באוקטובר 2013 (IDT)

אתה מעלה כאן נקודה מעניינת. חשבתי עליה עכשיו שוב. למרות שבויקיפדיה מופיעה לרוב הצורה: "שחמט בכתב" (אתה יכול לראות מופעים לא-מעטים של ביטוי זה במנוע החיפוש הפנימי), לדעתי הצורה הנכונה יותר (אף שהיא ארוכה מעט יותר), הבהירה גם למי שאינו מהתחום, היא "שחמט בהתכתבות". בנוסף, כדאי לשמור על אחידות. אתה מעוניין לשנות את שם הקטגוריה או שאתה מעדיף שאני אעשה זאת?! ולגבי החלק השני של המשפט שלך - הוא לדעתי ממש מיותר (בשל חוסר הסבלנות, חוסר הכבוד, והנדנוד שהוא מפגין ולא בפעם הראשונה, וגם לא השניה. אני רואה שכתבת לי, אתה לא צריך שוב ושוב להאיץ בי. במיוחד שאני צריך לענות ל"מגילה" שכתבת לי אך אתמול בערב, דבר הדורש ממני זמן ואנרגיה מרובים. כבר כתבתי לך זאת, מקווה שלא אדרש שוב לעניין זה), אך בכל זאת עניתי לך בהרחבה למעלה בדף זה. יש שם מספר נקודות שמופנות אליך :) מציע שתאחד את פניותייך אליי ותתאזר בסבלנות. נעם דובב - שיחה 20:16, 14 באוקטובר 2013 (IDT)
אני השנה את הקטגוריה אבל זה יהיה רק מחר. ואני מתאזר בסבלנות, כל עוד אתה לא עושה משהו שקשור לנקודות אלו לפני שאתה מתייחס עליהם - יש לי סבלנות . יונה בנדלאק - שיחה 23:16, 14 באוקטובר 2013 (IDT)
מברך על הגישה החדשה, מקווה שתזכור להתמיד בה . האם קראת את תגובתי הנוספת, הנרחבת למעלה?! נעם דובב - שיחה 23:56, 14 באוקטובר 2013 (IDT)
שיניתי את הקטגוריות. זו לא גישה חדשה אלא אופן ההתנהגות כאשר יש דו שיח בין הצדדים, לצערי קיבלת עלי רושם מוטעה ואני מקווה שיישתנה בעתיד. בכל מקרה, אם תצטרך עזרה במשהו אתה תמיד מוזמן לפנות אלי. יונה בנדלאק - שיחה 16:11, 15 באוקטובר 2013 (IDT)

הצבעתך לגבי הערך רחוב ויה דולורוזה[עריכת קוד מקור]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:רחוב ויה דולורוזה. לפי בדיקתי הצבעתך לא תיספר במנין ההצבעות, מכיוון שעליך לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימים ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, דבריך לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אלי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, דגיג - שיחה 13:25, 16 באוקטובר 2013 (IDT)

בלי בגץ ובלי בצלם[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,

כשיש טקסט קיים כלשהו ואתה מוסיף לו פרט מסוים והפרט שהוספת משוחזר, אל תחזיר אותו בבקשה. דבר כזה נקרא "מלחמת עריכה". הגרסה הקיימת ברגע נתון היא "גרסה יציבה" (בתנאי שהיא התקיימה פרק זמן סביר). לכן, במקרה הזה ניהלת מלחמת עריכה עם בן נחום. לגבי הטענה שלך להעדר נימוק זה לא נכון - הוא נימק וטען שזה לא קשור. במקרה כזה (גם אם לא היה מנמק) אסור לך להחזיר את העריכה שלך. עליך לפנות לדף שיחת הערך ולהמנע משחזור. השחזור הדדי נחשב לפעולה כוחנית ופסולה. מלחמת עריכה היא גרועה עד כדי כך שפעמים רבות חוסמים בגינה. גילגמש שיחה 02:52, 22 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום גילגמש,
תודה על ההבהרה. לא ידעתי. אמנע מכך בעתיד. "לא קשור" - זה "נימוק" לא מנומק בעיניי. למה לא קשור?! פניתי לויקיפד בדף השיחה שלו, עם נימוקים התומכים בדעתי, ולא נעניתי. מבין שהייתי צריך לנהוג אחרת. נעם דובב - שיחה 07:24, 22 באוקטובר 2013 (IDT)
לא יודע כמה זמן חלף בין הפנייה שלך להעדר התגובה שלו. בהתחשב בכך שאנחנו לא נמצאים פה 24-7 נהוג להמתין זמן מה (לעתים גם כמה ימים או שבוע) לתשובה. תקציר העריכה לא אמור לשמש כ"נימוק מנומק" אלא כשמו כן הוא: תקציר העריכה. אין גם אפשרות לכתוב יותר מכמה מילים בתקציר - הממשק לא מאפשר את זה. דיון עורכים בדף שיחה ולא בתקציר. אם הוא לא משיב לפניה שלך, יש לך מספר אפשרויות. אתה יכול להניח שהוא מסכים עם העמדה שלך ולהחזיר את התוכן שלך (פעם אחת) וזה יהיה כבר שתי עריכות מצדך. אם אתה לא רואה שחזור נוסף סימן שאכן שינה את דעתו. האופציה הטובה יותר היא פניה בדף שיחת הערך. תלוי כמובן גם מה חשיבות השינוי. במקרה זה היה שינוי קל ולא משמעותי של פרק "ראו גם" שהוא בלאו הכי פרק בעל חשיבות פחותה. אני לא היתי מתעקש. האמת היא שאני מסכים עם ההסרה, אבל לא הסרתי בעצמי כי בעיני זה שולי. אם יש מישהו שחושב שזה קשור, שישאר - למה לי להכנס למאבק על דבר פעוט ושולי בעיני ואולי אני בכלל טועה ולא מבין משהו והשני כן מבין. אם השינוי היה מהותי יותר יתכן שכן היתי פועל. פעמים רבות ויתור בעניין פעוט עדיף על מאבק, אפילו צודק, שיגרום לקבלת הגרסה שלך אבל בסופו של דבר יגרום לך עוגמת נפש. שמתי לב שאתה גם כותב בלהט רב בדיוני חשיבות והצבעות מחיקה. בשביל מה לך? אל תקח ללב. אז ימחק או לא ימחק ערך זוטר על דבר מה פעוט? כתוב את דעתך. התקבלה - טוב ויפה. לא התקבלה? לא נורא... עבור הלאה. יש עוד מיליון דברים שאפשר לעשות. גילגמש שיחה 07:34, 22 באוקטובר 2013 (IDT)
מקבל את דברייך במלואם. תודה על ההערות וההארות. יום טוב. נעם דובב - שיחה 07:41, 22 באוקטובר 2013 (IDT)

קטגוריה user SQL-4[עריכת קוד מקור]

שלום רב, הוספת את הקטגוריה הזו ידנית. רק שתדע שאתה יכול להוסיף תיבת כישורי שפה גם לשפות תכנות על ידי הקוד: {{תיבת כישורי שפה|שפה=SQL|רמה=4|ערך=SQL|כיווניות=rtl|טקסט=משתמש זה מסוגל לתרום ברמה קרובה לשפת אם של [[SQL]].}} קוד זה יוסיף את שימך אוטומטית לקטגוריות המתאימות. יונה בנדלאק - שיחה 08:08, 22 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום יונה, מעריך את פנייתך. תודה על דברייך וגם על טיפולך בענייני הקטגוריות האחרונות הנוגעות לשחמט. יום טוב. נעם דובב - שיחה 08:16, 22 באוקטובר 2013 (IDT)

אבבא[עריכת קוד מקור]

היי נעם,

נתקלתי במקרה בעריכתך בערך אבבא וביטלתי אותה משום שלדעתי אין לה מקום, ובמיוחד לא בפתיח של הערך. לפי מיטב הבנתי השיר לא זכה לפרסום משום ששמו פלינדרומי, והלהקה לא בחרה שם במטרה ליצור פלינדרום. בסה"כ מדובר בקוריוזים, ולא במידע אנציקלופדי במיוחד.

בכל מקרה, כיף מאוד לראות את השתלבותך איתנו והמשך בתרומתך הברוכה. מקווה שנאים השכנים בעיניך. Botend - שיחה 22:59, 23 באוקטובר 2013 (IDT)

היי Botend,
שמח על פנייתך אליי. יחסי לדברייך הוא דו-ערכי. מחד גיסא, אתה נוהג בי מידה של כבוד בעצם הפנייה אליי וההסבר ומסייג את דברייך ב"לדעתי" ו-"למיטב הבנתי", ומאידך גיסא, אף על פי שאינך בטוח בצדקתך מחקת את עריכתי. אם אינך בטוח (ומילות הנימוס לא היו רק בשם הנימוס) מדוע אתה לא מנהל עמי דיון (כאן או בדף הערך עצמו) כדי שאוכל לשכנע אותך שיש מקום לדברים אלו?! תמהני (הפנייה אלי פוסטמורטם נותנת תחושה של לצאת ידי חובה, או לחילופין התנשאות, אף על פי שברור לי שלא זאת היתה הכוונה המודעת שלך).
בדף שלך משתמש:Botend/מיזם_פאראלימפי כתבת: "...ומתוך השקפה כי לא צריך להיות הבדל רעיוני בין המשחקים האולימפיים לפאראלימפיים התחלתי לכתוב את הערכים אודות המדינות במשחקים הפאראלימפיים". אני מסיר בפניך את הכובע על מיזם חשוב זה, יש בכך, בעיניי, אמירה חברתית מהמעלה הראשונה. בצד הדברים האלה, אתה מקדם, כדברייך, השקפה (שאפשר לכנות אותה גם אג'נדה) מסוימת. אפשר להתווכח עם דברייך (למשל על ידי העלאת הנימוק שמאגר הספורטאים הנכים מצומצם הרבה יותר ממאגר הספורטאים ה"רגילים" ולכן אין להשוות בין ההישגים), ודרך פעולתך לקדם את האג'נדה (המקום שניתן על ידך למשחקים והשחקנים הפאראלימפיים גדול לאין שיעור מזה שיש באנציקלופדיות מסורתיות. האם יש מקום לקידום אג'נדות פרטיות בויקיפדיה ((איני יודע אם התייעצת בנושא עם הקהילה)) וכו').
אף אני מקדם אג'נדות אישיות בויקיפדיה. אחת מהן, היא שפלינדרום אינו קוריוז (איני כותב בערך עצמו, מטעמים אתיים - שני קישורים חיצוניים בערך קשורים בי). בעיניי לפלינדרום יש ערך בפני עצמו (אם כי ערכו פחות לאין שיעור מהמשחקים הפאראלימפי. לדאבון ליבי, איני מרגיש שבתחום זה אוכל לתרום), מעבר לשעשוע לשוני. ולעצם העניין, לדעתי, היה מקום לעריכתי (ודוקא כאן גישתך שמרנית, ומזלזלת קמעה - "בסה"כ מדובר בקוריוזים, ולא במידע אנציקלופדי במיוחד" - הפוכה מזו שאתה מפגין בתחום שקרוב לליבך). לשם הנוחות אעזר בנקודות, להלן:
  1. - זהו הלוגו של הלהקה, המופיע בערך אבבא. שים לב שה-B הראשונה הפוכה. אין הדבר מקרי, וברור שהדבר משחק על הפלינדרומיות שבשם, ומוסיף לו נדבך של סימטריה צורנית.
  2. בערך השיר הנדון בויקיפדיה האנגלית, מצויינים בפתיח הדברים שכתבתי ואף בהרחבה יתרה, תוך הדגשה עד כמה הדבר נדיר. בויקיפדיה העברית לא קיים, נכון לעכשיו, ערך לשיר. לכן, לכתוב את הדברים בפתיח, אך בתמצות ובסוגריים, כפי שעשיתי, נראה לי איזון נכון ובמקומו.
האם שכנעתי אותך בדבריי?! סביר להניח, באופו אפריורי, שלא. מדוע?! משום שאם היית חושב באמת שאתה יכול להשתכנע היית פונה אליי, כאמור, לפני שאתה מוחק את עריכתי. ובכל זאת, אשמח לדעת האם חידשתי לך בדבריי, והאם אתה רואה בהם ערך (תרתי משמע). אם אתה עדיין איתן בדעתך (קרוב לוודאי), האם לאור דבריי אתה סבור שיש מקום לאזכור הדברים בגוף הערך?
תודה על קבלת הפנים הנעימה והמחמיאה. כן, נאים (רוב) השכנים בעיניי, אך מספר נוהגים כאן (כמו היד הקלה על לחצן המחיקה) - לא, ובכל זאת אשב "איתכם". מעריך את תרומתך הרבה לויקיפדיה. תודה, נעם דובב - שיחה 01:22, 24 באוקטובר 2013 (IDT)
חלילה לא הייתה לי כוונה לפגוע או לזלזל בתרומתך, ואם כך התפרשו דבריי - הרי שאני מתנצל.
פלינדרום מכוון כמובן שאינו קוריוז, אך כוונתי הייתה שלהבנתי דווקא כאן בחירת השם הן של הלהקה (שהרי מדובר בראשי תיבות של חבריה) והן של שם השיר לא הייתה במטרה ליצור פלינדרום, כך שכנראה אכן מדובר בפיקנטריה נחמדה שניתן לכתוב בגוף הערך אך לדעתי לא בפתיח.
איני חובב של הלהקה, וערך זה אינו קרוב לליבי. ביטלתי את עריכתי, והחזרתי את הדברים אך אשמח אם תעביר אותם למקום רלוונטי בערך, או לחילופין - אם דבריי לא שכנעו אותך - תפתח דיון בנושא בדף השיחה שיוכלו החברים להביע דעתם. בנוגע למיזם הפאראלימפי - לא דנתי עם הקהילה בטרם פתחתי את המיזם הזה, אך בשנתיים שהוא פעיל לא נתקלתי בהתנגדות אליו. אני תמיד מוכן לשמוע ביקורת והערות בונות. Botend - שיחה 01:51, 24 באוקטובר 2013 (IDT)
מעריך מאוד את דברייך ופעולתך המעידה, לתחושתי, על גדלות נפש. ראשי התיבות של חברי הלהקה הם גם באותה מידה, BABA או ABAB. כאמור, יש גם את עניין הלוגו (וזאת, בלי לדבר על SOS עצמו). "ת'כלס", קיבלתי את הצעתך ההגיונית והעברתי את המידע הנ"ל לגוף הערך. מתוך סקרנות, אם אינך חובב של הלהקה והערך אינו קרוב לליבך, איך נתקלת בעריכתי?! לגבי המיזם הפאראלימפי - קח בחשבון שלבקר אותו זה ממש לא פוליטקלי קורקט (קיימת כמובן גם האפשרות שכל מי שנתקל בו תמך ללא סייג). לילה טוב, נעם דובב - שיחה 02:19, 24 באוקטובר 2013 (IDT)

ציון פלינדרומים[עריכת קוד מקור]

שלום נועם, אני מבקש ממך להפסיק לציין את העובדה שמילה מסוימת היא פלינדרום בערכים שבהם הדבר אינו רלוונטי. ויקיפדיה אינה מקום ריכוז של פרטי טריוויה, ומעבר לכך, הערכים עוסקים במהות ולא במילים שמתארות אותם. אולי, ואני בספק גדול, זה רלוונטי בערך אבבא, אבל זה בהחלט לא רלוונטי בערכים אחרים. תודה ושבוע טוב, Kulystabשיחהגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • כ"ג בחשוון ה'תשע"ד • 00:02, 27 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום Kulystab, צר לי, אך אני חולק על דעתך. בעיניי, המידע הנ"ל הוא רלוונטי ובעל ערך. מדוע אתה סבור כי דעתך טובה משלי, דבר המקנה לך זכות לבטל את עריכותיי, ועוד לבקש ממני בקשות בעניין?! תמהני. אני מבקש ממך לקיים דיון בנושא בטרם ביצוע פעולות אלו או לחילופין, אבקשך להחזיר את עריכותיי אלו. ושמי אינו "נועם", אלא נעם דובב - שיחה 00:12, 27 באוקטובר 2013 (IDT)
פתחתי ברגל שמאל, אז אני מבקש קודם כול להתנצל על עניין שיבוש השם; לא שמתי לב. אין לי כל בעיה לדון בכך ולהזמין משתתפים נוספים לדיון. גם אינני סבור שדעתי טובה משלך, ואני לא בא להוכיח אותך. אני כן מבקש שתתחשב בכך שאני משתמש מנוסה יותר ממך. בכל זאת, אחזור על בקשתי שלא תמשיך בעריכות מסוג זה עד למיצוי הדיון, כדי שאם נחליט שאין מקום לציון הפלינדרומים, תיחסך מאיתנו מלאכת הביטול.
ולענייננו, אני מבין מדוע יש מקום לציין פלינדרומיות בשמות אם יש לכך משמעות מעבר לציון העובדה גרידא. למשל, נדיב אבידן בעצמו עסק בשעשועי מילים ואת תשבציו בידיעות אחרונות ליווה סמליל זכויות היוצרים. אתה יכול בבקשה להסביר מדוע אתה חושב שיש מקום בערכים על מונחים אחרים לציון היותם של מושאיהם פלינדרומים רק בשל היותם פלינדרומים?
אסביר לך את דעתי. אנחנו כותבים אנציקלופדיה, וחומר הגלם שלנו הוא מילים. לכן לא נכתוב בהגדרה בערך מיטה, שמיטה היא מונח המתאר רהיט המיועד לשינה. גם בנושא הפלינדרומיות, המילה "וו" היא פלינדרום, לא מושא הערך וו. חוץ מזה, מדובר בפרט טריוויה ולא במידע בעל חשיבות אנציקלופדית. כשם שאין צורך לציין בערך על מדינה X שהיא המדינה ה-116 בעולם במספר חתני הנובל שיצאו ממנה. Kulystabשיחהגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • כ"ג בחשוון ה'תשע"ד • 00:56, 27 באוקטובר 2013 (IDT)

בדוק עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

שלום נעם דובב,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, --אילילה - שיחה 00:12, 2 בנובמבר 2013 (IST)

אילילה, תודה. נעם דובב - שיחה 23:17, 2 בנובמבר 2013 (IST)
אני אמנם הענקתי את ההרשאה, אך תודה מגיעה לאריה ענבר שהמליץ עליך. --אילילה - שיחה 09:29, 3 בנובמבר 2013 (IST)
אריה, תודה :) נעם דובב - שיחה 14:20, 3 בנובמבר 2013 (IST)

ביכורים[עריכת קוד מקור]

שלום לך, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. אין ספק, שמים לב לפעילות האינטנסיבית שלך כאן בזמן האחרון.
רציתי להזמין אותך להשתתף בפרויקט "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם אתה תורם בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם בוויקי ולשתף את הקהילה לגביו — הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף הפרויקט ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.
אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:נעם דובב/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.
אז מה דעתך?...
תודה, Ravit - שיחה 23:21, 9 בנובמבר 2013 (IST)

שלום רוית, תודה על הפנייה והמחמאה. שמח שמצאת אותי ראוי. בלי קשר לכך, מעריך מאוד את פועלך בויקיפדיה. פרויקט ביכורים חביב למדי, בעיניי. האם אוכל להשתתף בפרויקט בחודשים הקרובים (אני פחות מחודשיים כאן)?! סבורני שבמהלך תקופה זו אוכל להתגבש ולתרום יותר לפרויקט המבורך. נעם דובב - שיחה 00:22, 10 בנובמבר 2013 (IST)
בכיף, מתי שתרצה, תעדכן אותי . Ravit - שיחה 14:06, 10 בנובמבר 2013 (IST)

מסתדר?[עריכת קוד מקור]

היי נעם,

אתה מסתדר עם העריכה בוויקיפדיה? היו לך קצת קשיים בהתחלה. עכשיו הכל ברור לך? אם יש לך שאלות, אז אתה מוזמן לשאול. יש לנו גם מדורים רבים לייעוץ והכוונה אולי ראית אותם. לוח מודעות להפניית ויקיפדים לדיון, דלפק ייעוץ לשאולות טכניות, מזנון לקביעת מדיניות והערות כלליות, ייעוץ לשוני לשאלות תעתיק ותרגום וכיוצא באלה. יש גם המון מדריכים ודפי עזרה טכניים. את ההצבעות אני רואה שגילית כבר :) גילגמש שיחה 11:30, 10 בנובמבר 2013 (IST)

היי גילגמש. סליחה על השיהוי בתגובה. מעריך את דאגתך / עזרתך. דווקא לא חשתי קושי בעריכה בהתחלה. להרגשתי, אני אני מסתדר בסדר גמור :) נחשפתי לייעוץ והכוונה ואף התרחבתי לתחומי פעילות נוספים. בעניין הצבעות המחיקה - כן, זו דמוקרטיה בהתגלמותה, ולכן אני חש צורך להצביע (למרות שאני בדעה כי מנגנון המחיקה דורש שיפור, ואם יורשה לי ידך שלך, לתחושתי, קלה, לעיתים על לחצן המחיקה). תודה, ושבוע טוב. נעם דובב - שיחה 16:35, 17 בנובמבר 2013 (IST)
ככה זה בדמוקרטיה :) יש המחמירים ויש המקלים - אני בין המחמירים. לא רק בהצבעות מחיקה, גם בדרישות איכות, שהן לרוב גבוהות למדי. בכל אופן, אני שמח שאתה מסתדר. האם גילית את מדור הערכים המומלצים? יש שם דיונים מעניינים מאוד וגם הצבעה בסופם (ללא נימוקים או נימוקים קצרים בלבד). גילגמש שיחה

אליפות העולם בשחמט[עריכת קוד מקור]

האם הצלחת למצוא מקור לקרן הפרסים? אני לא מצאתי מקור מוסמך לכך.... --Yoavd - שיחה 15:08, 17 בנובמבר 2013 (IST)

כן, למשל כאן (בפסקה Prize fund & venue). נעם דובב - שיחה 16:15, 17 בנובמבר 2013 (IST)
תודה לשניכם על הערך. נועם: אם מתרגמים לעברית, רצוי להוסיף לפרטים [Direction "rtl"], כדי שהם יופיעו צמודים לימין. כמו כן, אין לבלבל בין "אירוע" ובין Round, ולא לרשום בתור "אירוע" "סיבוב 1", "סיבוב 2" וכן הלאה. כמו כן, לדעתי חלק מהמידע שהסרת היה אינפורמטיבי וראוי, כמו סוג הפתיחה, מספר המסעים והתוצאה. ניתן לתרגם את הכותרות עצמן, בלי להסיר את המידע. (נדמלי שזה לא בדיוק "מסעים" אלא "תנועות" - לא ידוע לי מה המונח הנכון בעברית). יתכן שבאמת כדאי להסיר פרטים שחוזרים על עצמם, כמו תאריך האירוע (להבדיל מתאריך המשחק) ומד הכושר של השחקנים. קיפודנחש 00:58, 22 בנובמבר 2013 (IST)

הוספת קטגוריה לקטעים בפורטל[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהוספת קטגוריות לפורטל:שחמט/הידעת?/7. זה לא נהוג, מוסיפים קטגוריות רק לערכים ולקטגוריות (ישנם קטגוריות מיוחדות לתבניות אבל זה כבר סיפור אחר). נא המנע מזה בעתיד, יונה ב. - שיחה 19:19, 21 בנובמבר 2013 (IST)

לא ידעתי, אך אדע להבא. תודה על הערתך. נעם דובב - שיחה 23:56, 21 בנובמבר 2013 (IST)

אביטל בורוחובסקי[עריכת קוד מקור]

קיימים 2 משפטים שיכולים להיות שימושיים, בניכוי קטעי ההבל:

שמו של אמו הוא אלינה והיא מהנדסת בנינם, לעומתה, אביו של אביטל בורוחובסקי הוא טכנאי מחשבים ושמו הוא גיל.

הוא אלוף הארץ בשחמט עד גיל 14 ואלוף אירופה הפתוחה עד גיל 11.

בהצלחה. ‏Lionster‏ • שיחה 07:48, 4 בדצמבר 2013 (IST)

תודה (באיחור רב), Lionster. הערך הוקם. נעם דובב - שיחה 11:38, 7 ביוני 2015 (IDT)

קירה רדינסקי[עריכת קוד מקור]

ערב טוב. בבקשה אל תסיר בעצמך תבניות חשיבות מעל ערכים שכתבת. השאר זאת לאחרים. תבנית החשיבות בערך ספציפי זה תוסר מחר, כשיסתיים שבוע הדיון. Lostam - שיחה 23:31, 4 בדצמבר 2013 (IST)

ערב טוב גם לך. קיבלתי, תודה. נעם דובב - שיחה 23:48, 4 בדצמבר 2013 (IST)