שיחת משתמש:Androctonus~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Androctonus~hewiki, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, אליזבט שיחה 03:17, 21 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

לא נהוג לחתום בגוף הערך. רשימת התורמים מופיעה בלשונית "גרסאות קודמות". בברכה, Leia - שיחה 04:15, 21 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

אמור נא, אם גם עביד צהוב וגם עביד שחום, עקיצתם אינה חמורה יותר מעקיצת דבורה, מי הם העקרבים הארסיים שעקיצתם מסוכנת וללא טיפול עלולה גם לגרום מוות? ‏odedee שיחה 04:32, 21 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

מצטער Leia, אני כותב חדש [נרשמתי הלילה], לא ידעתי על עניין החתימות. לגבי השם ליד הקישור למאמר אני מבקש להשאיר, אחרי הכל אני טרחתי לכתוב מאמר ולצלם תמונות, ומן הנימוס יש לאפשר ששם הכותב יוצמד למאמר. במידה אחרת אני מוחק את הקישור. זו עבודה של שעות. עניין החתימה סודר, תודה על שהארת את עיני.

odedee : עקרבים ארסיים בארץ ישראל שעקיצתם מצריכה טיפול רפואי, ואף חלקם בעלי פוטנציאל מסויים לגרום למוות, סך הכל חמישה : עקצן צהוב מצוי ["עקרב צהוב מצוי"] קטלן עב זנב- אשתדל להרחיב את הערך בקרוב. קטלן דו-גווני, קטלן עברי, ובעבר - קטלן דרומי (היה נפוץ בצפון אפריקה ודרום סיני - שכידוע, היום אינם נכללים בשטח ישראל).

ישנם עקרבים נוספים שאני יכול להעיד עליהם מניסיון על בשרי שעקיצתם גרועה יותר מצריבה מברזל מלובן [נעקצתי כמעט מכל עקרב ארצישראלי], אך הם אינם מסוכנים. עקיצות מעקרב צהוב היו מנת חלקי שלוש פעמים בעבר, חוויה בלתי נעימה בעליל שאיני מאחל לשונאי.

כפי שאתם יודעים אני מגדל עקרבים, ובעבר, לפני שנים, בהיותי מתחיל, לא מעט עקיצות ספגתי, והאמינו לי - חלקן לא כואבות יותר מדבורה. אין כאן כל הלצה.

שיהיה לילה טוב לכולנו, וחג שמח :) דוד דוד. - שיחה 05:04, 21 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

תודה רבה. כדאי אולי לכתוב זאת במפורש בערכים על העקרבים האחרים (משהו כמו "בניגוד לעקרב צהוב, העביד הצהוב אינו קטלני"). שים גם לב שאיננו מקשרים לערכים בוויקיפדיה ע"י מתן URL אלא דרך קישור פנימי. ‏odedee שיחה 08:31, 21 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

כרגע "חנכתי" לעצמי דף משתמש חדש [סופסוף לאחר ההבנה הכוללת של המערכת..] למי שמעוניין - דף משתמש - Androctonus.

חג שמח.

כמה הערות. ראשית, השתדל להימנע משימוש בסוגריים רבועים בגוף הטקסט שכן אלה משמשים בתחביר הוויקיפדי למטרות אחרות. שנית, אני ממליץ לך להחליף את סימן השטרודל בכתובות האי-מייל בסימון {{@}} שיהפוך אוטומטית לתמונה זעירה של שטרודל - כדי למנוע הצפה בספאם. שלישית, נראה לי כי בערכים על העקרבים שאינם מסוכנים לאדם יש להוסיף הערה כגון "אין לבלבל בין עקרב זה לבין..." (כדי שאנשים לא ייפגעו עקב טעות בזיהוי). ואחרון חביב: כאשר אתה יוצא לטייל בשעת בין ערביים עם חיות המחמד שלך - השתדל להתרחק מהבית שלי. חג שמח, ‏ PRRP שו"ת 06:04, 21 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

תודה על ההערה לגבי השטרודל והסוגריים.

לגבי בלבול בין עקרבים - הוספתי זאת בעביד הצהוב העקרב היחיד שכתוב כאן וניתן להתבלבל איתו (ישנם אחרים שעדיין לא כתובים כאן ואפשר להתבלבל בינם לבין העקצן, אך הם אינם מסוכנים, כך שאם יתבלבלו בינם לבין עביד, לא קרה אסון).

ולגבי טיול - איני מאמין שאני אוציא אותם לטיול סתם כך באמצא הרחוב, אבל אם אתה כבר מזכיר זאת ומעלה את הנושא, אשתדל להתרחק מהבית שלך :)


דוד דוד. - שיחה 06:18, 21 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

היי דוד. כל מה שנאמר בדף זה, לא נאמר כנזיפה, אלא תיקונים לעתיד. ולכן עוד כמה תיקונים פשוטים: כתגובה בדף שיחה, לא נהוג לפתוח "סעיף" חדש, אלא להגיב בשורה חדשה, ללא רווח, ובהוספת נקודותיים בתחילת התגובה, על מנת שהתגובה תוזח פנימה.

כך למשל
ואם תכנס למצב עריכה של הדף, תבין בדיוק למה התכוונתי. בנוגע להחזרת שמך ככותב המאמרים, אדרבא, מתנצלת על נטילת הקרדיט הראוי לך. כמו כן מזכירה לך, קישורים לערכים פנימיים בוויקיפדיה יש לעשות כך, [[שם הערך]] ולא העתקה של הכתובת. יישר כוח, Leia - שיחה 01:05, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
Leia, תודה רבה, אתייחס אל העניין כביקורת בונה. למי שמעוניין ערכתי כעת את קטלן עב-זנב, שקודם לכן אורך הערך היה פחות משורה וחצי. מעט פירוט לא יזיק, ומעולם לא הרג אף אחד. זהו עקרב שחשוב להיות מודעים לסכנתו. עצמת האס לא נופל מזה של העקצן הצהוב, והוא גרם למוות בעבר. כן, גם עקרב שחור מסוכן.דוד דוד. - שיחה 01:23, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
ברשותך, אמנע מהערכים, רק התמונות עושות לי חצי התקף לב. עוד כמה הצעות: אם רצונך בביקורת על הערכים, ראה את הדף ויקיפדיה:ביקורת עמיתים. אם ברצונך במישהו שיעזור לך בהמשך דרכך בוויקיפדיה, ראה ויקיפדיה:חממה. אם יש לך שאלות, אוכל גם אני לעמוד לרשותך. חג שמח! ליאה, Leia - שיחה 01:31, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
התקף לב - רבים טענו זאת לפנייך, ואם עקיצה בדרך כלל לא הורגת, מהו המראה ? אך אני מבין אותך..

חג שמח, ותודה רבה לכולם על הביקורות הבונות ! דוד דוד דוד. - שיחה 02:16, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

כל הכבוד לתרומותיך ותמונותיך בנושא עקרבי ארץ ישראל. יישר כוח! בברכה, MathKnight הגותי 02:37, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

תודה רבה לך, עכשיו הוספתי מעט לערך דמויי עקרב, אם אתה מעוניין, ואני מתכוון להעלות הלילה ערך חדש על שחרן יהודה. דוד דוד. - שיחה 02:56, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
כל הכבוד דוד על הערכים המענינים. מה דעתך להרחיב את הערך צמחים טורפים? סקרלטשיחה 02:58, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

שלוש שאלות[עריכת קוד מקור]

אהלן דוד וברוך הבא לוויקיפדיה!

התמונות הנהדרות שהעלת הזכירו לי את הבוקר בו ראיתי שמנדריק כזה על השולחן ליד חדרי בלב יער האמזונאס. ברשותך רציתי לשאול:

  1. הפרט שבתמונות צולם למעלה משבוע לפני שנתקלתי בעכביש כזה ליד חדרי. מה הסבירות שעכביש ששוחרר לג'ונגל יעדיף לחזור ולהשתכן ליד חדרי?
  2. האם הפרט שבתמונות זכרי או נקבי?
  3. האם יש ברשותך גרסאות של תמונה:Nebo Zanav.jpg ותמונה:KATLAN-ZANAV.jpg ללא הפסים האדומים? אם כן, כדאי להעלות גם אותן לוויקיפדיה. כעיקרון ניתן להוסיף חצים כאלה בעזרת תבנית, כפי שהתבנית הזו למשל מתבססת על תמונת המפה האילמת הזו.

תודה וחג שמח, ליאור ޖޭ 02:59, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

תודה על קבלת הפנים ![עריכת קוד מקור]

ליאור:

  • קודם כל , להרגעה כללית, זו אינה טרנטולה מסוכנת, אך מאוד מהירה. גודלה עד 13 סנטימטרים. היא נקראת בשמה המדעי Avicularia avicularia, או בעברית - טרנטולה ורודת בהונות ("פינק-טואו").
  1. הפרט שנכנס ברוב חוצפתו לחדרך, תהה שמא ימצא שם אוכל, ואני מניח שאם לא היית מסלק אותו והוא לא היה מוצא מסתור טוב, היה נעלם כלעומת שבא. אגב,ף זוהי טרנטולה בעלת העדפה מובהקת לבריחה מאשר לנשיכה.
  2. לגבי המין, התמונות צולמו בזווית שיהיה קשה להחליט לפי מבנה הגוף בלבד, אך נראית כנקבה. במידה וגודלה היה מעל ל-9 סנטימטרים, תוכל לאשר את השערתי.
  3. גרסאות כאלו יש לי, אבל מסובך בשבילי התהליך שציינת. אני בקושי מתמודד עם הממשק כאן כעת. העיקר שהן ברורות.

אגב, הטרנטולה שמצאת היא קרובה של טרנטולה אחת, יפה בהרבה, שרבים מגדלים בבתיהם - היא נקראת Avicularia versicolor, או בעיברות של שמה - ורסיקולור. תמונה כאן (לא צולמה על ידי) :

http://www.upit.ws/uploads/73e6790abd68e.jpg

כן, התמונה אמיתית לגמרי. מדהימות.. כך הן נראות, ותהיה בטוח שלא התערבה כאן כל תוכנת עריכה, למעט הקטנת התמונה.

תודה רבה דוד! לא מצאתי את הטרנטולה המדוברת בחדר שלי, אלא על השולחן לידו. חשבתי שזו סוג של מתיחה, אז ליתר ביטחון ריססתי אותה בדוחה יתושים. ואז היא נרתעה, והפסקתי לא לפחד. עוד כמה שפריצים נדיבים של דוחה יתושים שכנעו אותה לעבור לרצפת הביקתה, שם הנחתי סביבה בנימוס גיגית כביסה. ניסיתי להדוף את הגיגית ההפוכה כשהטרנטולה בתוכה אל קצה הבקתה, מרחק כשני מטרים. הפסקתי כשפרסותיה הוורודות של הטרנטולה הגיחו מקצה הגיגית באחד הניסיונות והריר הלבנבן שהפרישה נגע באצבעות רגלי הימנית. שרבטתי הודעת אזהרה בפורטוגזית רצוצה על דף שהנחתי על הגיגית וניסיתי להבין אם אני חש עקצוצים וחוסר תחושה באצבעות האמורות או שאני סתם לחוץ. אחר כך בא אחד החבר'ה המקומיים ובלי שהיות ופהיות העיף את הטרנטולה לקיבינימט עם מקל. עוד כמה חבטות מקל סמוכות מצדו שכנעו אותה לחפש דיור מוגן במקום אחר.
לי היא נראתה זהה לטרנטולה שצילמתי שבוע קודם, שאת תמונותיה ראית. ליקט אותה תיכוניסט איטלקי אי שם ביער וצילמנו אותה במהלך השחרור שלה בחזרה לטבע, מקרבת הבקתה. לא הצלחתי להעלות את סרט השחרור לוויקיפדיה, אז העלתי אותו לחשבון היוטוב הסודי שלי.
בקיצור, אני תוהה אם הטרנטולה לא השתכנעה מכך ששחררנו אותה לטבע והחליטה לחזור לביקור.
וחוץ מזה, הן לא ארסיות לאללה?
בנוגע לתמונות עם הסימונים בצבע - מספיק שתעלה גרסאות של אותן תמונות בלי הסימונים. אתה ממש לא צריך ליצור בעצמך תבניות ניווט, מלאכה שאני מתקשה בה בעצמי. גם אצלנו וגם בוויקישיתוף יש אנשים שמתמחים ביצירת תבניות. ככה זה, ערכים טובים מייצרים עבודה לאחרים (: כל טוב, ליאור ޖޭ 09:56, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

סקרלט:

לגבי הערך על הצמחים הטורפים - הוא קצר וקולע, אין הרבה מה להוסיף.

דוד דוד. - שיחה 03:11, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

חוויה אישית[עריכת קוד מקור]

שלום דוד וברוך הבא לוויקיפדיה, ערכתי את הערך שכתבת שחרן יהודה ויש לי כמה הערות. ראשית, טוב שאתה כותב ערכים על נושאים שאתה מכיר מקרוב, אך בערכים באנציקלופדיה יש להימנע מלתאר חוויות אישיות כדוגמת "את עקיצתו, שלצערי ספגתי פעמים מספר, אני יכול להעיד כי ניתן להשוות לצריבה מברזל מלובן".

עוד כמה הערות טכניות:

  • צריך להוסיף קטגוריה בתחתית הערך, על פי המשפחה הטקסונומית שאליה שייך העקרב (או העכביש או כל אורגניזם אחר שאתה כותב עליו), וזה על מנת שניתן יהיה להגיע בקלות אל הערך. ראה לדוגמה את תוספת הקטגוריה בערך זה (בסוף).
  • שמות מדעיים צריכים להיות בitalics. אפשר לסמן טקסט בitalics באמצעות הוספה של שני ' לפני ואחרי המילה שאותה רוצים לשים בitalics או באמצעות הכפתור המתאים בסרגל הכלים.

בברכה והמשך כתיבה פוריה, ערן - שיחה 10:01, 22 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

? אלירן d שיחה 14:59, 4 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

תודה על התשובה המפורטת :) אלירן d שיחה 12:11, 7 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
אין בעד מה ; ) דוד דוד. - שיחה 18:07, 7 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

שלום דוד, לתשומת לבך דיון שמתנהל בנושא תמונות עקרבים שהעלית לוויקיפדיה. מלמד כץשיחה 13:14, 31 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

תודה לך, הסבתי לתומת ליבי את הנושא וכתבתי שם את תגובתי, אתה מוזמן לעיין, אנא עדכן אותי בהחלטתכם בנושא.דוד דוד. - שיחה 23:04, 1 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
שלום דוד, זה לא מסוג הנושאים שבו יתקבלו החלטות כלליות. אנו מציעים לך לדון על כך ישירות עם משתמש:galvine שהעיר על הנושא. הוא בוודאי יוכל להצביע על תמונות שאולי כדאי לשקול את החלפתן. ובאותה הזדמנות - תודה על המידע שאתה מוסיף לערכים בתחום כל כך ייחודי ומעניין. מלמד כץשיחה 23:10, 1 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
שמח לעזור, הנקודה היא שאיני יודע בדיוק מה הענין - אני מעדיף שתחליטו אתזה אתם, לא בעניין של איפלו להיכנס לזה. הבהרתי בדיוק מהי החיה הזו, נתתי מידע, סתרתי וחיזקתי ספרות - עם המידע הזה עשו כרצונכם :) ברגע שתגבשו החלטה סופית צרו עימי קשר. דוד דוד. - שיחה 23:20, 1 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
לדעתנו עדיף להעלות לערכים תמונות של העקרבים עצמם, בלי ידיים בתמונה. מבלי להיכנס לשאלה של מותר או אסור - זה בוודאי יפתור את המחלוקת לשביעות רצונם של כולם. מלמד כץשיחה 23:25, 1 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
אתה מתכוון לומר בכך שאם אחליף תמונה לא יחזירו אותה? זה מ ה שהיה כתוב בתחילת הדף. מישהו כבר עשה זאת בעבר, והתמונה שוחזרה. תחליטו אתם בשרשור הרשמי שנפתח, אני אצטרף שם כמובן בתמיכה בדעה שתתקבל.דוד דוד. - שיחה 23:30, 1 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
מהדיון במזנון כבר לא תצא הסכמה. אם יהיה לך תחליף טוב ואיכותי, אף אחד לא יתווכח אם התמונה תוחלף. מלמד כץשיחה 23:38, 1 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

תמונות עקרבים[עריכת קוד מקור]

למה אתה מוחק אותן? זיגמונד פרויד - שיחה 00:06, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

החלטתי למחוק מספר תמונות, ולצנזר את התמונות בהן מופיעים עקרבים על הידיים. אני מתרחק מכל הויכוח ההוא, אף אחד לא יפסיד דבר אם תהיינה תמונה או שתיים פחות, ואם יצונזרות תמונות בהן הופיעו עקרבים על הידיים. דוד דוד. - שיחה 00:08, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
חבל. תמונות טובות. לילה טוב, זיגמונד פרויד - שיחה 00:09, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

מצטער, קיבלתי כבר מספר תלונות ממספר משתמשים - אני כאן כדי לעזור, אם עזרתי לחצי מהאנשים ואת החצי השני הרגזתי - מה עשיתי בכך ? דוד דוד. - שיחה 00:10, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

לא הרגזת אף אחד. כולם מעריכים את תרומותיך וכולם מפיקים תועלת רבה מן המידע החשוב והתמונות שהוספת. אל תדאג.זיגמונד פרויד - שיחה 00:14, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

הסרתי שיניתי את רוב התמונות - כעת, רק הבסיסיות נמצאות, אני נשארתי עם התמונות שלי, ולאף אחד לא תהיינה עוד טענות. אני מצטער שזה נגמר כך. דוד דוד. - שיחה 00:27, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

בוקר טוב דוד,
התמונות שהחלפת יכולות לשמש את כל מיזמי קרן ויקימדיה, לא רק ערכים על עקרבים במהדורה העברית של ויקיפדיה. לא באמת מחקת אותם - למשל הנה עקרב צהוב מצוי. מכיוון ששחררת את התמונות הללו תחת רישיון חופשי, אינך רשאי למחוק אותן גם אם חשקה נפשך בכך. גיליתי זאת כשנתקלתי בהסתה אנטישמית במיזם ויקישיתוף ולא יכולתי להסיר את תמונותיי משם.
איש לא ביקש ממך למחוק את התמונות, כל הדיון עסק רק בשילוב התמונות בערכים בוויקיפדיה. גם מי שביקש ממך להסיר את התמונות מאותם ערכים לא מייצג מדיניות קיימת של ויקיפדיה. באותה מידה יכולתי אני להפציר בך להשיב אותן לאותם ערכים.
אני פותח מחדש את הדיון במזנון בתגובה לדבריך. יתכן שהתמונות שהחלפת ישוחזרו. אני מקווה שצערך על המהומה הסתמית הזו יחלוף במהרה. כל טוב, ליאור ޖޭ 06:08, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
ראה נא ויקיפדיה:מזנון#למה הוחלפו התמונות?. יום נעים, ליאור ޖޭ 07:41, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
דוד, אני מצטרף לקריאות שמעלי. התמונות הטובות ביותר של יצורים חיים הם בסביבתם הטבעית; אבל תמונות כאלה קשה להשיג, וזה לא אומר שצריך למחוק תמונות אחרות. כך גם בתמונות של פרוקי רגליים על שתי ידיים: יש מי שמעדיף תמונות אחרות, אבל עד שיהיו כאלה, לא כדאי שנפסיד את אלה שכבר כאן. עוזי ו. - שיחה 10:02, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
אני מסכים עם דברי קודמי. לפחות תחזיר את התמונות שלא כוללות בחקה בידיים, מכיוון שאף אחד לא ביקש הסרתן. דניאל ב. 22:36, 2 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
אשמח אם תחזור בך ולא תשלול מוויקיפדיה את הזכות להציג את התמונות היפות שצילמת. יונתן שיחה 01:34, 6 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

החלטה סופית? משום מה[עריכת קוד מקור]

תשומת לבך לשיחת עזרה:תמונות#ביטול ההחלטה הסופית. תודה, ‏Yonidebest Ω Talk15:07, 5 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

שלום דוד, אם מחקת את התמונות, כנראה שהייתה בינינו אי-הבנה. אנו רצינו לבקש ממך להעלות תמונות נוספות שבהן העקרבים לא נראים על הידיים על מנת להציב אותן בערכים, אבל בוודאי שלא רצינו שתמחוק את התמונות שכבר קיימות מהשרת. האם תסכים להשיב את התמונות שנמחקו. תודה, מלמד כץשיחה 03:39, 7 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

מה הרעיון עם התמונות הבאות?

  1. תמונה:Avyad shakhum-Neshel.jpg
  2. תמונה:Dmui Akrav.jpg

אם אתה מבקש למחוק אותך, סמן אותן למחיקה עם {{מחק}}. ‏Yonidebest Ω Talk02:10, 21 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

עקרבים ושאר חיות...[עריכת קוד מקור]

הערכים שאתה כותב מקסימים, והתמונות שלך מעולות. תמשיך לכתוב על התחביב המיוחד שלך! --Yoavd - שיחה 10:28, 18 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

קודם כל תודה לך על הפרגון.

שמע, אני די נהניתי מהכתיבה, אבל אנשים הגיעו בטענות ותלונות. גם אם המידע שנכתב לא הועיל למישהו מסויים ואפילו נראה מוזר, אולי אם זה כל כך עקרוני - שלא יגיד תודה, גם לא ביקשתי את זה. אבל להגיב בטענות שליליות על דף שמישהו השקיע בו זמן, ישב, כתב וניסח, ולא לטובת עצמו אלא לטובת הכלל (וגם המתלוננים בניהם) - נראה לי חוצפה. תציץ כאן: שיחת עזרה:תמונות#הצגת תמונות בהן מוחזקים בעלי חיים ארסיים בידיים חשופות בערכי עקרבאים למינהם.

שמחתי לתרום, ואשמח להמשיך ולשתף, במידהו יקבלו את הערכים כפי שהם. אם יש למישהו טענות או מענות - הוא איננו חייב לקרוא את הערך. אנשים שאין להם ידיעה בנושא הפכו לברי סמכא - אני עצמי "ספגתי" מעל 120 עקיצות עקרבים ועודני חי ונושם. רוב רובם של העקרבים בארץ אינם מסוכנים, מתוך כ-1300 מינים בעולם רק כ-20 מהווים פוטנציאל לסכנה (לא כולם קטלניים). ארצינו התברכה בכמה מהמינים הללו (תלוי איך מסתכלים על זה..), אבל ערכים דוגמת עביד שחום או עביד צהוב עוסקים בעקרבים שעקיצתם פחותה מעקיצת דבורה - אדם שיינזק מעקרב כזה יינזק רק על ידי אלרגיה אליו, האלרגיה הזו פועלת בדיוק כמו אלרגיה לדבורים, כך שהסיכוי למות מעקיצת דבורה גבוהה יותר, אף על פי שגם הוא כמעט אפסי. בניגוד למספר אנשים כאן, אני מדבר מניסיון שלי ושל אלפי מגדלי עקרבים מסביב לעולם, כמה בודדים בארץ, ואיש הטבע פנחס אמיתי אשר חקר, תיאר וגידל עקרבים מסוגים שונים במשך שנים על גבי שנים עד היום והוציא מספר ספרים בנושא, ולא מ"ידע כללי" - "עקרב צהוב מסוכן - שחור לא מסוכן". עוד אמרה מוטעית שכל מי שאומר מחשיב עצמו למומחה ולא פחות מכך.. השקעתי כאן בהתנדבות - בדיוק כמו כולם, קיבלתי יחס שלילי בתמורה לעבודה שלי (לא ביקשתי יחס כלשהו, אבל יחס שלילי זה כבר גבול). נפגעתי מאוד מההתנהלות כאן, זה הכל. לילה טוב.

תודה על התשובה המפורטת. קראתי בעיון את ההפניה ואני מצטער אם מישהו מהקוראים פגע בך. ברור שילד שימצא עקרב בשדה וינסה להחזיק אותו עשוי להיפגע, אך בנוסף לעקיצה יש את הנסיבות (ייתכן שהוא לא שתה מספיק וקצת מיובש, ייתכן שייכנס להסטריה, ייתכן שלא ימצא עזרה וכו') כל מיני נסיבות שעשויות להחמיר את ההשפעה השולית של העקיצה. זכור גם כי מספר הילדים שיזהו את מין העקרב בדייקנות קטן, ולכן הסיכון. אגב , לפני הרבה מאוד שנים, פיני אמיתי היה מדריך בקייטנה בה הייתי מדריך גם אני, והיתה חוויה לראות אותו ואת הדרכתו.

אל תיעלב יותר מדי, תשכח ממה שכתבו, ותמשיך לתרום כי אין מלבדך רבים שיכולים לכתוב על תחום זה. --Yoavd - שיחה 06:34, 19 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

מיזם מתקפת טרנטולות[עריכת קוד מקור]

היי אנדרוקטונוס. ראיתי שאתה מתעניין בתחום הטרנטולות, והיית מעורב בכתיבת כמה מהערכים בנושא. התחלתי מיזם עצמאי במסגרתו אני מנסה להוסיף כמה שיותר ערכים הנוגעים לטרנטולות. אתה מוזמן להצטרף :) GHA - שיחה 21:24, 29 באוגוסט 2012 (IDT)[תגובה]

שלום רב, לא מוחלקים מידע מדפי שיחה. אם אתה רוצה אתה יכול לארכב. ראה ויקיפדיה:דף שיחה#ארכוב איך עושים זאת. -יונה בנדלאק - שיחה 16:28, 31 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]

אני לא כותב מאוד פעיל ולכן לא מכיר את הנהלים. תודה :) דוד דוד. - שיחה 21:59, 31 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]
אתה עדיו יכול לארכב, ראה בקישור. אם תרצה אוכל לארכב בשבילך. -יונה בנדלאק - שיחה 23:20, 1 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

03:47, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:42, 19 באפריל 2015 (IDT)