שלוש דקות של נצח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלוש דקות של נצח
כריכת הספר
כריכת הספר
מידע כללי
מאת אלון אמיר
שפת המקור עברית
סוגה סיפורת
הוצאה
הוצאה מילים מדברות בע"מ
תאריך הוצאה 2017
מספר עמודים 357

שלוש דקות של נצח הוא ספר מאת אלון אמיר, שנכתב בשנת 2017. הספר מהווה יומן מסע אל מה שנראה כעולם של זוהר, אך מתברר שמאחורי הקלעים התדמית והקלישאות הרווחות בקרב הציבור הרחב, חברי משלחת ישראל לאירוויזיון, מוצאים עצמם במצבים מסכני חיים.

הספר חושף את אחורי הקלעים של האירוויזיון – אירוע המוזיקה הגדול בעולם. הוא מציץ אל הפוליטיקה הפנימית שמתרחשת בישראל בכל הקשור לתחרות, לפוליטיקה העולמית, לשחיתויות, לרומנים ולמה שקורה בחדרי חדרים. זוהי הפעם הראשונה בעולם שספר כזה נכתב מתוך חוויות אישיות של משתתף פעיל בתחרות.

הספר מסופר מנקודת מבטו של אלון אמיר, אשר לקח חלק במספר רב של תחרויות אירוויזיון, הוא שימש מספר פעמים כדובר המשלחת הישראלית, הסלובקית והבלארוסית. כמו כן, שימש כשופט בינלאומי פעמים רבות בקדמי אירוויזיון במספר מדינות באירופה.[1] לספר יצא גם ספר המשך ב-2022 בשם "זה מה יש".[2]

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ינאי טננבאום, איש יחסי ציבור ומי ששימש בעבר כמה פעמים כדובר המשלחת הישראלית לאירוויזיון, מתבקש לקחת חלק בתחרות שתתקיים בבאקו, אזרבייג'ן, מדינה מוסלמית עם גבול פתוח לאיראן. במסגרת העבודה על התחרות עם הזמרת ירדן עוז, השניים עוברים מסע ארוך ומפותל, הכולל פוליטיקות פנים מערכתיות בישראל, וחווים על בשרם מה המשמעות של להיות ישראלים המייצגים את מדינתם מול אירופה. המשתתפים במשלחת מאפשרים לעצמם להישאב אל תוך רומנים, לשתות את עצמם לדעת ותוך כדי מצליחים, בדרכם הייחודית והוולגארית, להקסים את הסובבים אותם.

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר אמנים וכוכבי אירוויזיון כתבו המלצות על הספר, בין היתר ניתן למצוא את מירה עווד, דנה אינטרנשיונל, מורן מזור, אחינועם ניני, שירי הדר (איזבו), אן-מארי דוד, משה דץ, אילנית, אורנה דץ, סאניה ווצ'יץ', שריל בייקר ועוד.

הספר בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לספר מהדורה באנגלית שתורגם על ידי המתרגמת שרון זינגר בשם Three Minutes of Eternity. במרץ 2021, לקראת אירוויזיון 2021, יצא הספר לאור גם בשפה ההולנדית.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ UMK17 | la 28.1.2017 (בפינית), נבדק ב-2020-07-21
  2. ^ ירון פריד, ‏"זה מה יש": האירוויזיון כמו שלא ראינו אותו מעולם, באתר מעריב אונליין, 29 באפריל 2022
  3. ^ bol.com | In 3 minuten vereeuwigd, Alon Amir | 9789049401290 | Boeken, www.bol.com