שריל בייקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שריל בייקר
Cheryl Baker
לידה 8 במרץ 1954 (בת 70)
בת'נל גרין, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1975 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.cherylbaker.net
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שריל בייקראנגלית: Cheryl Baker; נולדה ב-8 במרץ 1954) היא זמרת ומנחת טלוויזיה אנגלייה. הייתה חברת להקת "באקס פיז" שזכתה באירוויזיון 1981.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בייקר נולדה בלונדון בשם ריטה מריה קרודגינטון, לאחר לימודי התיכון, עבדה במספר עבודות מזכירות, עד שהתחילה את הקריירה המקצועית שלה כזמרת בלהקת "Co-Co".

ב-1976 השתתפה להקת "Co-Co" בתחרות "שיר עבור אירופה" ("A Song for Europe"), הבוחרת את נציג בריטניה לאירוויזיון, עם השיר "Wake Up". הלהקה הגיעה למקום השני אחרי "Brotherhood of Man", שלבסוף גם זכתה באירוויזיון עצמו. ב-1978 השתתפה הלהקה בפעם השנייה בתחרות המוקדמת, והפעם זכתה וייצגה את בריטניה באירוויזיון עם השיר "The Bad Old Days". הם סיימו את התחרות במקום ה-11, אולם השיר זכה להצלחה במצעד הסינגלים הבריטי.

ב-1980 התפרקה הלהקה וב-1981 הצטרפה בייקר ללהקת "באקס פיז" שנוסדה על מנת להתמודד בתחרות "שיר עבור אירופה". הם זכו בתחרות וייצגו את בריטניה באירוויזיון 1981 עם השיר "Making Your Mind Up" וניצחו באירוויזיון. הופעתם זכורה בכך שבמהלכה, הסירו זמרי הלהקה את החלקים התחתונים של החצאיות שלבשו חברות הלהקה, וכך הפכו אותן לחצאיות מיני.

מ-1987 ועד 1997 הנחתה את תוכנית הילדים "Record Breakers" של ה-BBC ומ-1988 ועד 1993 הגישה את תוכנית המוזיקה והבישול לילדים "Eggs 'n' Baker".

ב-1987 פרסמה לראשונה סינגל כזמרת סולו, ב-1993 עזבה את הלהקה באופן רשמי. באירוויזיון 2005 נבחרה להגיש את הניקוד של בריטניה ובמהלך המופע "שיר היובל באירוויזיון" היא הציגה את השיר "Save Your Kisses For Me" של אחוות האדם הבריטית.

ב-2006 שיחקה בהפקה הלונדונית "פוטלוס" המבוססת על הסרט פוטלוס[1]. כמו כן, השתתפה במספר תוכניות מציאות[2].

ב-1992 נישאה לנגן הגיטרה בס סטיב סטרוד. לזוג נולדו תאומות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שריל בייקר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]