תוכי הנשר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןתוכי הנשר
מצב שימור
מצב שימור: פגיענכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: פגיע
פגיע (VU)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: תוכאים
משפחה: תוכיים נשריים
תת־משפחה: Psittrichasinae
סוג: Psittrichas
מין: תוכי הנשר
שם מדעי
Psittrichas fulgidus
לסון, 1830
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תוכי הנשר (שם מדעי: Psittrichas fulgidus) הוא מין של תוכי מסוג Psittrichas הקרוב למיני הדרראים אך שייך למשפחה שונה וייחודית – תוכיים נשריים. מין זה הוא היחיד בסוגו ובתת-משפחתו והוא מצוי בטבע ביערות גינאה החדשה. הוא חיית מחמד מבוקשת, ועקב כך מצוי בסכנת הכחדה.

תוכי הנשר קיבל את שמו עקב מראה הראש המזכיר ראש של נשר בעיקר במקור העבה, הארוך והמעוקל השונה ממרבית התוכים. אורכו של התוכי עד 46 ס"מ ומשקלו 580–800 גרם. הזוויגים דומים והם בעלי נוצות אפורות משורטטות בשחור באופן המזכיר את נוצות האפרור עם כנפיים וזנב שחורים וקצוות כנפיים אדומים וכן בטן אדומה. הם בעלי ראש רזה, אפור וחשוף מנוצות ומקור אפור-כהה מוצק ומעוקל.

למרות מראהו המוזר תוכי זה הוא אוכל פירות כמו קרוביו. הוא ניזון ממיני תאנים וכן מפרחים ומצוף. ייתכן שהראש החשוף נועד למנוע מבעליו להידבק באבקה מרובה מדי של פרחים בבואו לשתות מהם אך עדיין לא ברור מה הסיבה בוודאות. תוכי זה לא נחקר הרבה בטבע ולא ידוע מה הרגלי הרבייה שלו אך ידוע שהוא מטיל 2 ביצים בקן גבוה על העצים. תוכי זה נראה לעיתים בחבורות של עד 20 פרטים.

תוכי זה מבוקש בשוק העולמי הן בגלל היותו חיית מחמד מוצלחת והן בגלל נוצותיו. לכן הוא מטרה לצייד רב ומצב השימור שלו מוגדר כפגיע.

תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תוכי הנשר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תוכי הנשר באתר הרשימה האדומה של IUCN