All That She Wants

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"All That She Wants"
סינגל בביצוע אייס אוף בייס
מתוך האלבום Happy Nation ו-The Sign
יצא לאור 1992
פורמט הזרמת מוזיקה, תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט אוגוסט 1992
סוגה דאנס-פופ, רגאיי-פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:30
חברת תקליטים אדל-מגה רקורדס, לונדון רקורדס, אריסטה רקורדס
כתיבה ג'ונאס ברגרן, אולף אקברג
הפקה דניז פופ, ג'ונאס ברגרן, אולף אקברג
כרונולוגיית סינגלים של אייס אוף בייס
"Wheel of Fortune"
(1992)
"All That She Wants"
(1992)
"Happy Nation"
(1992)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

All That She Wants הוא שיר שבוצע על להקת הפופ השוודית אייס אוף בייס. השיר נכלל באלבום של הלהקה, Happy Nation, שיצא לאור בשנת 1992, ובשנת 1993 יצא בצפון אמריקה כסינגל במסגרת האלבום "The Sign". השיר הופק על ידי המפיק דניז פופ ועל ידי ג'ונאס ברגרן ואולף אקברג חברי אייס אוף בייס.

All That She Wants הוא שיר בסגנון רגאיי-פופ המתאר אישה פעילה מינית[1]. השיר הוקלט בשנת 1991 אך עבר שינויים רבים טרם יצא לאור באופן רשמי.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד הסינגל הקודם של הלהקה - Wheel of Fortune נחל הצלחה חלקית, All That She Wants זכה לתת להצלחה בינלאומית כבירה.

ב-2012 סיפרה ג'ני ברגרן אודות השיר:

"הסיפור הוא אודות אשה שתמיד עוזבת כי היא לא שלמה עם עצמה,... אני חושבת שאפשר לשמוע את העצב בשיר ולהקשר לשיר. אני באמת מאמינה שהשירים היפים ביותר הם השירים שנשמעים עצובים. האלבום "Happy Nation "היה בנוי למעשה מאותו חומר של "All That She Wants" - לכן האלבום קודר גם כן. הכול ניזון זה מזה"

[2].

ג'ונאס ואולף יצרו קשר עם המפיק דניז פופ, ושלחו לו הקלטה של השיר. אף על פי שפופ לא התרשם תחילה מן השיר, הקלטת של השיר נתקעה במכשיר הרדיו טייפ שבמכוניתו, ובשל כך, הוא נאלץ להקשיב לשיר שוב ושוב. דבר זה סייע לו להחליט להפיק את השיר. דניז הציע שינויים רבים שיש לערוך בשיר. הוא לא חיבב את שירת הראפ בגרסה המקורית, וזו הוחלפה לאחר מכן בקטעי מילים מדוברות. על אף שבגרסה המקורית הוקלטו קולות של כל חברי הלהקה, השירה של ג'ני הוצאה מן הגרסה הסופית לשיר[3].

במטרה להוציא אלבום שיגיע לפני בוא חג המולד, לחצה חברת התקליטים "מגה רקורדס" על הלהקה להוציא אלבום באופן מהיר, והוא הוקלט, עובד ויצא לאור בתוך כמה שבועות.

בשנת 2008 הקליטה בריטני ספירס גרסת כיסוי לשיר, אך היא לא יצאה באופן רשמי. ב-2016 יצאה גרסה לשיר המשלבת את קולותיהם של אייס אוף בייס עם ההקלטה המקורית של ספירס[4].

הצלחת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר זכה להצלחה בינלאומית רבה במדינות רבות והגיע לראש המצעד במדינות רבות באירופה, למקום השני במצעד הבילבורד הוט 100[5], למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי[6] ולהצלחה בישראל. הסינגל הגיע למעמד של סינגל פלטינום בארצות הברית, מקום שני במכירות לאחר שירו של מיט לוף "(I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That". הוא נמכר בלמעלה ממיליון עותקים בארצות הברית בשנת 1993, והיה לאחד מהסינגלים הנמכרים ביותר בשנה זו[7]. השיר הגיע למקום 51 במצעד שירי השנה של הבילבורד, ולמקום 70 במצעד שירי שנות ה-90.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוידאו קליפ לשיר צולם בנובמבר 1992. הקליפ צולם בתקציב נמוך במשך יום אחד בקופנהגן, דנמרק, ובשני טייקים בלבד.

בקליפ נראים חברי הלהקה כשהם מנגנים בדירה צפופה ואישה המתכוננת לצאת מהדירה. היא יוצאת לבר ופוגשת שם גבר. הם מדברים והיא מזמינה אותו לביתה. האישה המופיעה בקליפ היא השחקנית והזמרת הדנית כריסטיאן ביורג נילסן. אף שקולותיה של ג'ני אינם משולבים בהקלטה, בקליפ מצולמת ג'ני כאשר היא מבצעת ליפ סינק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Song Machine: Inside the Hit Factory, הוצאת W. W. Norton & Company‏, 2015
  2. ^ סעיד סעיד, Take a trip down memory lane at the Mixtape Rewind festival, באתר thenational‏, 13 בנובמבר 2012
  3. ^ ג'ון סיברוק, Mr. Pop, באתר slate‏, 14 באוקטובר 2015
  4. ^ ג'ורדן מילר, Here’s A Newly-Constructed Ace Of Base / Britney Spears Collaboration Of “All That She Wants”, באתר breatheheavy‏, 1 ביוני 2016
  5. ^ Ase of Base, באתר הבילבורד
  6. ^ Official Singles Chart Top 75, באתר officialcharts
  7. ^ Billboard Best-Selling Records of 1993 ‏ 15 בינואר 1994