Dig It

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Dig It"
שיר בביצוע ביטלס
מתוך האלבום Let It Be
יצא לאור 8 במאי 1970
הוקלט 26 בינואר 1969
סוגה רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך
  • 0:51 (גרסת Let It Be)
  • 4:24 (גרסת Get Back)
  • 8:20 (גרסה מלאה)
  • 15:05 (אלתור)
חברת תקליטים אפל
כתיבה לנון-מקרטני-סטאר-האריסון
לחן ג'ון לנון, ג'ורג' האריסון, פול מקרטני, רינגו סטאר עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה פיל ספקטור
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Dig It הוא שיר של הביטלס מהאלבום Let It Be שיצא בשנת 1970. השיר נזקף לזכות לנון / מקרטני / האריסון / סטארקי והיה אחד השירים הבודדים שנזקפו לזכות כל ארבעת חברי הלהקה[1].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר, יחד עם יצירה עממית בשם "Maggie Mae" הופיעו באלבום Let It Be, אך לא נכלל באוסף Let It Be... Naked.

הקלטת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר גרסאות הוקלטו במהלך הסשנים של Get Back / Let It Be, ב־24, 26, 27, 28 וב־29 בינואר 1969 באולפני אפל[2][3][4][5][6]. הגרסה בת 51 שניות באלבום היא תמצית מהגרסה של ה-26 בינואר, [5] [1] שהייתה ג'אם של 15 דקות, שהחלה ב-"Like a Rolling Stone". קטע מהסשן, שאורכו 4 דקות ו-30 שניות, מופיע בסרט התיעודי Let It Be . המשתתפים שם הם ג'ון לנון על שירה ובס 6 מיתרים, ג'ורג' הריסון בגיטרה, פול מקרטני בפסנתר, רינגו סטאר על תופים, ג'ורג' מרטין במראקס ובילי פרסטון על אורגן; כמו גם בתה בת השש של לינדה איסטמן, הת'ר, שלא הופיעה בגרסה שהופצה. לימים איסטמן נישאה לחבר הלהקה פול מקרטני[7][5]. לאחר מותה של לינדה, פול אימץ את הת'ר.

בחלק הראשון לנון שר את הליריקה העיקרית עם קריאות של הריסון, בעוד הת'ר מוסיפה ווקאליות חסרת מילים. בהמשך מצטרף מקרטני ומגבה את לנון בשירת בריטון ווריאציה: "dig it up, dig it up, dig it up". בהמשך לנון חוזר ל על "Like a Rolling Stone" ונכנס לקטע המאזכר גופים ואישים מפורסמים: FBI ,CIA, BBC ,BB King, דוריס דיי ומאט באזבי. [5] [8]

הקטע באלבום Let It Be דוהה באלבום השני של לנון "כמו אבן מתגלגלת" ומסתיים בכך שלנון מדבר בפלסט : "זה היה '?Can You Dig It'" מאת ג'ורג'י ווד, ועכשיו נרצה לעשות את "Hark, the Angels Come" (ג'ורג'י ווד היה ילד פלא שהופיע במיוזיק הול). המשפט השני נחתך בסרט Let It Be. למעשה הקריאות באו מהגרסה הראשונה, שהוקלטה ב-24 בינואר[6] והייתה שונה משמעותית[6]. ניתן לשמוע קטע מגרסה זו, שנקרא "?Can You Dig It", בדיסק הבונוס "Fly on the Wall" לאלבום "Let It Be... Naked"[9].

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]