קמלוט (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Kamelot)
קמלוט
Kamelot
קמלוט בשנת 2007
קמלוט בשנת 2007
מקום הקמה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות טמפה, פלורידה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1991
סוגה פאוור מטאל, פרוגרסיב מטאל
חברת תקליטים Noise Records,
SPV
האתר הרשמי
חברים
Tomas Youngblood, Oliver Palotai, Sean Tibbetts, Casey Grillo
חברים לשעבר
Roy Khan
Casey Grillo
Johan Nunez
Glenn Barry
David Pavlicko
Mark Vanderbilt
Richard Warner עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קמלוט אנגלית: Kamelot) היא להקת פאוור מטאל מטמפה, פלורידה שבארצות הברית. הלהקה הוקמה בשנת 1991 על ידי הגיטריסט תומאס יאנגבלוד והמתופף ריצ'רד ורנר[1].

נכון לשנת 2014, הלהקה הוציאה עשרה אלבומי אולפן, שני אלבומי הופעה ו-DVD אחד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנים הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קמלוט הוקמה בפלורידה על ידי תומאס יאנגבלוד וריצ'רד ורנר ב-1991. שלוש שנים לאחר מכן הם חתמו עם הלייבל נויס רקורדס (Noise Records). אלבום הבכורה, Eternity יצא שנה לאחר מכן ב-1995. שנתיים לאחר מכן ב-1997 אלבומה השני קמלוט, Dominion יצא לשווקים. לקראת סוף 1997 החליטו המתופף (ומקים הליגה) ריצ'רד ורנר ביחד עם הזמר מרק ונדרבילט (Mark Vanderbilt) לעזוב הלהקה מסיבות אישיות ומשפחתיות. הם הוחלפו בידי המתופף קייסי גרילו (Casey Grillo) והזמר הנורווגי רוי חאן (Roy Khan). בהרכב החדש הוציאו קמלוט את אלבומם השלישי, Siége Perilous, ב-1998. לאחר צאת האלבום לשווקים יצאה הלהקה בפעם הראשונה לסיבוב הופעות שהתקיים באירופה. לאחר סיבוב ההופעות נכנסה הלהקה לאולפן והקליטה את אלבומם הרביעי, The Fourth Legacy, שמו.

אלבום הופעה, Karma וסאגת אריאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 2000 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות באירופה. במהלך סיבוב הופעות הקליטה הלהקה את אלבום ההופעה The Expedition שמורכב מביצועים חיים של הלהקה מהופעות בגרמניה ויוון. מספר חודשים לאחר מכן יצא אלבומה החמישי במספר של קמלוט, Karma, בשנת 2001. אלבום זה מכיל שלושה שירים המספרים על מעלליה של ארז'בט באטורי.

בשנת 2003 יצא לשווקים אלבומם השישי של קמלוט, Epica. אלבום זה הוא אלבום קונספט המבוסס על פאוסט מאת יוהאן וולפגנג פון גתה המספר על אדם שמכר את נשמתו לשטן. האלבום הבא של קמלוט, The Black Halo, יצא לשווקים בשנת 2005 והיה גם הוא אלבום קונספט הממשיך את סאגת אריאל מאלבום הקודם בדיוק בנקודה בה הופסק. הלהקה יצאה לסיבוב הופעות רחב באירופה ואף קיימה מספר מצומצם של הופעות ביפן. לראשונה הוציאה הלהקה וידאו קליפים - לשירים "The Haunting (Somewhere in Time)" ו-"March of Mephisto". ב-5 באוקטובר 2005, צירפה קמלוט את אוליבר פלוטאי (Oliver Palotai) כחבר רשמי בלהקה כקלידן.

בחלק שני של Black Halo World Tour (סיבוב ההופעות שלאחר צאת The Black Halo) הלהקה הופיעה בצפון אמריקה, דרום אמריקה ואירופה. ההופעה האחרונה בסיבוב ההופעות, שהתרחשה באוסלו, נורווגיה, הוקלטה ויצאה לשווקים כ-DVD (וגם כ-CD הופעה רגיל) שנקרא One Cold Winter's Night. בהופעה זו ביצעו קמלוט שירים מהאלבומים Epica, Karma ו-The Black Halo בלבד (למעט השיר "Nights of Arabia" מתוך האלבום The Fourth Legacy).

Ghost Opera[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סגירת סאגת אריאל וסיום סיבוב ההופעות (שנסגר עם אלבום ההופעה One Cold Winter's Night) חזרו קמלוט לאולפן ההקלטות על מנת להקליט את אלבומם השמיני שזכה לשם Ghost Opera. האלבום יצא לשווקים ב-2007 ונעשו וידאו קליפים לארבעה שירים מתוכו- "Ghost Opera", "The Human Stain", "Rule The World" ו-"Love You to Death". שנה לאחר צאת האלבום הוציאה קמלוט גרסה מחודשת לאלבום שנקראת Ghost Opera: The Second Coming, בה יש את כל האלבום המקורי וביצועים חיים של שירים מהופעה שהתקיימה בבלגרד, סרביה. בנוסף יש באלבום שלושה שירי בונוס שלא הופיעו באלבום המקורי.

Poetry For The Poisoned[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2009 התחילה הלהקה לעבוד על אלבומה התשיעי. בדצמבר 2009 הודיעה הלהקה שהבסיסט, גלן בארי (Glenn Barry), החליט לעזוב את הלהקה באופן רשמי. מחליפו היה שון טיבטס (Sean Tibbetts) שהקים את הלהקה (ועזב בשנת 1992) והיה הבסיסט בסיבובי ההופעות של הלהקה בין השנים 2006–2009. לאחר חילופי הבסיסטים נכנסה הלהקה לאולפן והקליטה את אלבומה התשיעי, Poetry For The Poisoned, שיצא לשווקים ב-10 בספטמבר 2010. באלבום מופיעים מספר לא מועט של מוזיקאים אורחים, כמו סימונה סימונס וביורן סטריד. סיבוב ההופעות לתמיכה באלבום, "Pandemonium Over Europe" התחיל עוד קודם לכן במרץ 2010.

ב-6 בספטמבר 2010 פרסמה הלהקה הצהרה כי הזמר רוי חאן חלה במהלך החזרות ולכן לא ישתתף בסיבוב ההופעות[2]. סיבוב ההופעות שהיה אמור להתחיל בספטמבר בצפון אמריקה ("Pandemonium Over North America") בוטל. ב-16 בדצמבר הודיעה הלהקה כי בסיבוב ההופעות הקרוב בדרום אמריקה ואירופה, רוי יוחלף על ידי זמר רפסודי, פאביו ליאונה, עד אשר יוכל לשוב להופיע[3].

לאלבום יצא בינתיים שני וידאו קליפים - אחד לשיר "The Great Pandemuniom" ווידאו קליפ נוסף לשיר "Hunter's Season".

עזיבתו של רוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 באפריל 2011 הודיע סולן הלהקה רוי חאן על עזיבתו את הלהקה. בהודעה נמסר כי עקב השחיקה המתמשכת שלו והגילוי מחדש של הדת הוא החליט לעזוב את הלהקה.
בימים אלו הלהקה מחפשת זמר חדש שיחליף את רוי. לאחר סיבוב ההופעות הנוכחי (שייגמר בספטמבר 2011) הלהקה תכנס לאולפן ההקלטות כדי להקליט אלבום סטודיו חדש.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Thomas Yungblood - גיטרה
  • Sean Tibbetts - גיטרת באס
  • Casey Grillo - תופים
  • Oliver Palotai - קלידים
  • Tommy Karevik - זמר

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן:

אלבומי הופעה:

  • The Expedition (2000)
  • One Cold Winter's Night (2006)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קמלוט בוויקישיתוף