Power Metal (אלבום)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Power Metal
אלבום אולפן מאת פנטרה
יצא לאור 1988
הוקלט 1988
סוגה הבי מטאל, ספיד מטאל
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 38:10
חברת תקליטים מטאל מאג'יק רקורדס
הפקה ג'רי אבוט
כרונולוגיית אלבומים של פנטרה
I Am the Night
(1985)
Power Metal
(1988)
Cowboys From Hell
(1990)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Power Metal ("מטאל כוחני") הוא אלבום האולפן הרביעי של להקת המטאל האמריקאית פנטרה. האלבום הופץ בשנת 1988 על ידי חברת התקליטים העצמאית מטאל מג'יק השייכת לג'רי אבוט, אביהם של חברי הלהקה ויני פול ודיימבאג דארל, מפיק וכותב שירים בסגנון קאנטרי, אשר תפקד גם כאמרגן הלהקה וגם כמפיק האלבומים העצמאיים שלה, תחת השם "The Elder"/"The Eldn" ("הבכיר"/"המבוגר"). הקלטות האלבום בוצעו באולפני פנטגו, שנמצאים בעיירה פנטגו, בטקסס, ארצות הברית.

שוב, כ"מנהגה" של פנטרה, "Power Metal" הוא הכבד מבין ארבעת האלבומים הראשונים של הלהקה, והוא האלבום אשר סוגר את מה שנקרא בפי המעריצים "תקופת הגלאם" של הלהקה. בניגוד לשלושת האלבומים הקודמים, שהלהקה הוציאה בשנים עוקבות (אלבום בשנה, בין השנים 1983 ל-1985), האלבום הזה יצא בהפרש של 3 שנים מקודמו. בזמן הזה פיל אנסלמו החליף את טרנס לי בתפקיד סולן הלהקה. הפעם, עם הסולן החדש, הסגנון המוזיקלי של פנטרה השתנה, וכבר כמעט ואיבד את האלמנטים מסגנון הגלאם מטאל/הארד רוק איתו התחילו.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. Rock the World 3:34
2. Power Metal 3:53
3. We'll Meet Again 3:54
4. Over and Out 5:06
5. Proud to Be Loud 4:03
6. Down Below 2:49
7. Death Trap 4:07
8. Hard Ride 4:16
9. Burnnn! 3:35
10. P.S.T. 88 2:53

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שמותיהם של חברי הלהקה - אשר נכתבו בקרדיטים של האלבומים הקודמים כ"רקסס רוקר" (Rexx Rocker), וינס אבוט (Vince Abbott) ודארל אבוט (Darrell Abbott) - שונו, ומהאלבום הנוכחי והלאה הופיעו בקרדיטים כרקס בראון, ויני פול ודיימבאג דארל, בהתאמה.
  • האלבום מכר יותר מ-30,000 עותקים כשיצא.
  • את השיר "Proud to Be Loud" גיטריסט הלהקה קיל (Keel) מארק פרארי כתב, הלחין, השתתף בהפקתו ואף ניגן בהקלטה בגיטרת הליווי. בנוסף לכך, הוא מנגן ב"We'll Meet Again" את הסולו השני בשיר.
  • הגיטריסט דיימבאג דארל נמצא בתפקיד הסולן בשיר "P.S.T. 88".
  • השיר "Proud to Be Loud" מופיע בפסקול של הסרט דוני דארקו תחת שם הלהקה הבדוי "Dead Green Mummies". סיבה למקרה זה היא שהלהקה לא רצתה לקבל קרדיט על השיר (כפי שארבעת אלבומיה הראשונים לא נמצאים בדיסקוגרפיה המצוינת באתר הלהקה) ולכן המציאה את שם הלהקה הפיקטיבי הנ"ל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]