Slippery When Wet

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Slippery When Wet
אלבום אולפן מאת בון ג'ובי
יצא לאור 18 באוגוסט 1986
הוקלט 1986
סוגה גלאם מטאל, הארד רוק, פופ רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 42:22
חברת תקליטים ורטיגו
הפקה ברוס פיירביירן
כרונולוגיית אלבומים של בון ג'ובי
Fahrenheit ‏ 7800°
(1985)
Slippery When Wet
(1986)
New Jersey
(1988)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Slippery When Wet הוא אלבום האולפן השלישי של להקת בון ג'ובי. האלבום יצא באוגוסט 1986. Slippery When Wet היה הצלחה מסחרית מיידית. האלבום היה במשך 8 שבועות במקום הראשון של מצעד הבילבורד 200.

Slippery When Wet הוא האלבום הנמכר ביותר של הלהקה, והוא מכר 12 מיליון עותקים בארצות הברית ולמעלה מ-28 מיליון עותקים ברחבי העולם, מה שהופך אותו לאלבום האולפן ה-21 הכי נמכר בכל הזמנים.[1] האלבום הוכתר כאלבום השנה של 1987 על ידי בילבורד.[2] השירים באלבום הם בין המוכרים ביותר שהוציאה הלהקה.

הרקע לאלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי ההצלחה הבינונית של האלבום הקודם "Fahrenheit‏ 7800°" הלהקה לא הפכה להצלחה הגדולה שהם קיוו שיהפכו, ולכן החליטו לשנות את הגישה באלבום הבא. אחרי ששכרו את כותב השירים המקצועי דזמונד צ'יילד (שגם עבד בשביל קיס ואירוסמית, אליס קופר וריקי מרטין) הם כתבו יחד כ-30 שירים והשמיעו אותם לנערים בניו ג'רזי ובניו יורק, וביססו את סדר 10 השירים שנבחרו באלבום על פי דעותיהם. ברוס פיירביירן נבחר כמפיק האלבום, ובוב רוק היה אחראי על המיקסים.

את האלבום כתבו יחד ג'ון בון ג'ובי וריצ'י סמבורה, מלבד שלושה שירים, "You Give Love A Bad Name", "Livin' On A Prayer" ו-"Without Love", שנכתבו יחד עם דזמונד צ'יילד.

הסינגלים מתוך האלבום היו "You Give Love A Bad Name", "Livin' On A Prayer", "Wanted Dead Or Alive" ו"Never Say Goodbye".

השיר "You Give Love A Bad Name" נכתב על ידי ג'ון, ריצ'י ודזמונד צ'יילד, והוא מתאר מערכת יחסים עם אישה תחמנית, תככנית ובוגדנית. השיר כולל מספר שורות קליטות שנועדו להתאים גם לקהל המיינסטרים, והוא הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100. לפזמון מבנה מאוד דומה לשיר "If You Were A Woman And I Was A Man" של בוני טיילר, שגם הוא נכתב על ידי דזמונד צ'יילד. בקומדיית המצבים האמריקאית "איך פגשתי את אמא", ברני סטינסון מפעיל את השיר כחלק מה-"Get Psyched Mix" והשיר גם נמצא בבלוג שלו. ב-2004 להקת המטאלקור Atreyu הוציאה גרסת כיסוי לשיר.

השיר "Livin' on a Prayer" נחשב השיר הידוע והמוצלח ביותר של הלהקה, והוא עדיין מופיע במקומות הראשונים בסקרים שקשורים ללהקה ולפעמים מופיע במצעדים עשורים שלמים אחרי שיצא לראשונה כסינגל. השיר מתאר את חייהם של טומי וג'ינה, זוג עני שנאבק לגמור את החודש ולשמור על היחסים. במקור ג'ון לא אהב את השיר ולא רצה להכניס אותו לאלבום, אך בהמשך ריצ'י שכנע אותו שהשיר טוב. בעקבות כך הלהקה החליטה לעבוד מחדש על השיר, לשנות את ריף הבאס ולהכניס לשימוש בשיר את הטולקבוקס, אפקט לגיטרה שמדמה דיבור אנושי. והתוצאה הסופית הייתה הצלחה מסחררת. בשירם "It's My Life" משנת 2000 הלהקה מזכירה את טומי וג'ינה, וגם שם יש שימוש בטולקבוקס.

השיר "Wanted Dead Or Alive" נכתב על ידי ג'ון וריצ'י, והוא נפתח כמעין שיר אקוסטי שיוצר אנלוגיה בין חייו של כוכב רוק לקאובוי, ומיד אחרי הפזמון השני יש סולו גיטרה חשמלית ואחריו בו השיר הופך לשיר הארד רוק.

השיר "Never Say Goodbye" הוא בלדת רוק רומנטית, והוא משמש לעיתים קרובות בארצות הברית ובייחוד בניו ג'רזי כשיר הזוגות בנשף סיום התיכון. לעומת רוב השירים באלבום, השיר הוא שקט ואיטי.

התגובות לאלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום נעשה הצלחה מסחררת מבחינת נתוני מכירות ומבחינת ההצלחה במצעדים. בשנים 1986 ו-1987, 3 מהשירים בו הגיעו לעשרת הראשונים במצעד בילבורד הוט 100. "You Give Love A Bad Name" הגיע למקום הראשון ונשאר שם שבוע, וכעבור חודשיים "Livin' On A Prayer" הגיע גם הוא למקום הראשון ונשאר שם חודש. "Wanted Dead Or Alive" הגיע למקום השביעי במצעד.

הישגים אלה הפכו את הלהקה ללהקת ההארד רוק הראשונה שהיו לה שני סינגלים במקום הראשון במצעד בילבורד הוט 100 ברצף, והאלבום הפך לאלבום ההארד רוק ראשון ששלושה שירים ממנו הגיעו לעשרת הראשונים במצעד (באלבום הבא "New Jersey" הם שברו שיא זה וחמישה סינגלים מתוך האלבום הגיעו לעשרת הראשונים במצעד.)

האלבום עצמו היה האלבום הראשון של הלהקה שהגיע למקום הראשון במצעד 200 האלבומים של בילבורד, והוא נשאר 8 שבועות במקום הראשון ו38 שבועות בטופ 5. הוא האלבום ה-49 הכי נמכר בארצות הברית בכל הזמנים.

מגזין "קראנג!" שם את האלבום במקום ה-44 ברשימת "100 אלבומי ההבי מטאל הכי טובים בכל הזמנים".[3]

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. Let It Rock 5:25
2. You Give Love A Bad Name 3:44
3. Livin' On A Prayer 4:09
4. Social Disease 4:18
5. Wanted Dead Or Alive 5:08
6. Raise Your Hands 4:16
7. Without Love 3:30
8. I'd Die For You 4:30
9. Never Say Goodbye 4:48
10. Wild In The Streets 3:54

בגרסה המיוחדת שיצאה בשנת 2010, צורפו שלושה ביצועים מהופעות חיות של שירים באלבום: "You Give Love A Bad Name" (מהופעה ב-1987), "Livin' on a Prayer" (בהופעה מ-2008) ו-"Wanted Dead Or Alive" (גרסה אקוסטית מהופעה מ-1987).

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Thompson, Bronwyn (2008-01-29). "On a steel horse Bon Jovi rides to top of the charts". Daily Telegraph. אורכב מ-המקור ב-2012-12-05. נבדק ב-2008-06-04.
  2. ^ Billboard.com
  3. ^ Joy, Alison (21 בינואר 1989). "Bon Jovi 'Slippery When Wet'". Kerrang!. Vol. 222. London, UK: Spotlight Publications Ltd. {{cite book}}: (עזרה)