Thank You (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Thank You"
סינגל בביצוע דיידו
מתוך האלבום No Angel
יצא לאור 12 בדצמבר 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ברטלסמן מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה דיידו עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית סינגלים של דיידו
"Don't Think of Me"
(2000)
"Thank You"
(2000)
"Stan"
(2000)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Thank You" (בעברית: "תודה") הוא שיר שנכתב ובוצע על ידי הזמרת-יוצרת האנגלייה דיידו. השיר הופיע לראשונה בשנת 1998 בפסקול הסרט "דלתות מסתובבות". מאוחר יותר הוא נכלל באלבום הבכורה של דיידו משנת 1999, "No Angel", ויצא לאור בספטמבר 2000, מה שהביא אותו להצלחה רבה. חלקים מהבית הראשון של השיר מופיעים בפזמון הסינגל "Stan" משנת 2000 של אמינם. הופעה זאת הביאה במידה ניכרת להצלחה של "Thank You" ושל "No Angel".

השיר נכנס למצעד בילבורד הוט 100 במקום ה-80 בינואר 2001, והגיע עד למקום השלישי באפריל 2001. השיר נשאר במקום זה במשך שלושה שבועות. השיר הגיע בנוסף למקום הראשון במצעד השירים העכשוויים למבוגרים, במצעד 40 השירים למבוגרים ובמצעד שירי הדאנס קלאב.

דיידו כתבה את השיר בהשראת תקופת שפל ודיכאון בחייה ועל האופן שבו היא איבדה את ביתה. הוא נותר הלהיט הגדול ביותר של דיידו בארצות הברית עד כה, והיחיד שלה שהגיע לעשרת המקומות הראשונים בבילבורד הוט 100. השיר היה אחד מהלהיטים הרדומים הגדולים של השנה, אשר נכנס למצעד בינואר ונשאר בו עד סוף ספטמבר.

קבלה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Thank You" זכה לשבחים ממבקרי מוזיקה, שחשבו שהבלדה מאוד "נוגעת ורכה" ובולטת מיידית באלבום. ג'ף בורגר מ-AllMusic הדגיש את "Thank You" כמצטיין באלבום.[1]

קליפ וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקליפ הווידאו דיידו לא שילמה את החשבונות שלה, והממשלה רוצה לפנות ולהרוס את ביתה. המשטרה שמה הודעת פינוי על דלתה ומובילים מתחילים להעביר את חפציה החוצה. למרות כל זאת דיידו ממשיכה לשיר ומתעלמת מהמשטרה והמובילים.

במהלך הפזמון הראשון של השיר, דיידו שותה כוס תה בזמן שמובילים עורמים את חפציה ליד קיר חיצוני, ובכך רומסים את הפרחים בחצר הקדמית שלה. בסופו של דבר היא מלווה החוצה מביתה, ביתה נהרס, היא משאירה מאחוריה את רוב חפציה ויוצאת ממנו רק עם תיק ומטרייה.

סופו של הסרטון מרמז כי ביתה למעשה נהרס לצורך שיפוץ, שכן ביתה נמצא בין שני גורדי שחקים גדולים. הסרטון בוים על ידי דייב מאיירס, והוא יצא לאור בינואר 2001. אתר VEVO הוציא גרסה אקוסטית של השיר בדצמבר 2012, וגרסת הופעה חיה יצאה באוגוסט 2016.[2]

גרסאות כיסוי, רמיקסים וסאמפלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Stan" של אמינם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל "Stan" של אמינם, שזכה לשבחים רבים דוגם את הבית הראשון של "Thank You" עבור הפזמון שלו. דיידו עצמה מופיעה בקליפ של "סטן" (לצד דבון סאווה) בתור חברתו ההריונית של המעריץ האובססיבי של אמינם, והיא הופיעה בסיבובי ההופעות של אמינם כדי לבצע את השיר. כאשר אמינם ביצע את "Stan" בהופעה חיה בטקס פרסי הגראמי 2001, אלטון ג'ון שר את החלק של דיידו בזמן שניגן על מקלדת אלקטרונית במהלך ההופעה. השימוש בדגימה עזר לשיר לצבור פופולריות. [3]

גרסת דיפ דיש[עריכת קוד מקור | עריכה]

צמד מוזיקת ההאוס "דיפ דיש" עשה רמיקס לשיר. הוא זכה בפרס גראמי עבור הקלטת הרמיקס הטובה ביותר בשנת 2002.[4]

גרסאות בולטות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2016, ריהאנה דגמה את "Thank You" בשירה "Never Ending" מאלבומה השמיני Anti.[5]
  • בשנת 2016 הוציאו הזמרים הפורטוריקנים קנדו קפוני ואנואל AA את הסינגל "Me contagié", המכסה את הפזמון של "Thank You" והמכיל חלק ממילות השיר מתורגמות לספרדית.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Burger, Jeff. "No Angel". AllMusic.
  2. ^ DidoVEVO
  3. ^ Graff, Gary (6 בינואר 2006). "Dido Reflects on Eminem". American Broadcasting Company. נבדק ב-1 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "2001 Grammy Winners". Grammy Awards. נבדק ב-7 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "'Never Ending' Lyrics: Rihanna's Heartbreak Song Sounds Like Dido's 1998 'Thank You'". Mic. נבדק ב-8 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Kendo Kaponi y Anuel AA se copian de canción de Eminem y Dido". El Calce (בספרדית). נבדק ב-8 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)