The Astonishing

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Astonishing
אלבום אולפן מאת Dream Theater
יצא לאור 29 בינואר 2016
מקום הקלטה גלן קוב עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פרוגרסיב מטאל, פרוגרסיב רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 130:23
חברת תקליטים Roadrunner Records
הפקה ג'ון פטרוצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית אלבומים של Dream Theater
Dream Theater
(2013)
The Astonishing
(2016)
Distance over Time
(2019)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Astonihshing הוא האלבום השלושה עשר של להקת המטאל הפרוגרסיבי דרים ת'יאטר, אשר יצא לאור כאלבום כפול ב-29 בינואר 2016. כפי שתואר במגזין הרולינג סטון, סיפור האלבום הוא על "להקה של מורדים שקוראת תיגר כנגד אימפריה מדכאת, כשהמוזיקה משחקת תפקיד מרכזי". הסיפור הושפע מהערצת ג'ון פטרוצ'י לכותרים כמו מלחמת הכוכבים ומשחקי הכס, כמו כן השקפת עולמו על תפקידה של הטכנולוגיה בחיי היום יום המודרניים. 

בריאיון למגזין "פטיש המטאל", כינה דייב לינג את האלבום "מורכב, קולנועי, שאפתני, עד לרמה של טירוף", והעניק לו את הציון 8 מתוך 10.

עלילת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסיפור מתרחשת בימיה האחרונים של שנת 2284 וימיה הראשונים של שנת 2285 ב"ממלכה הצפונית של אמריקה".

שליט הממלכה הוא המלך נפאריוס, הוא נשוי למלכה אראבל ואב לנסיך דאריוס והנסיכה פיית', הוא שולט בממלכה ביד קשה ותושבי הממלכה חיים רובם בעוני חמור.

באחד מחוקיו הוא אוסר על השמעת מוזיקה ושירה מכל סוג למעט מנגינת ה"נומאקס" (NOMAC - Noise Machine) - מכונות רעש, מין כלי טיס כדוריים המפיקים צלילים דיגיטליים "חסרי-נשמה" (מעיין ביקורת על המוזיקה האלקטרונית שהיא "חסרת נשמה" לעומת מוזיקת המטאל).

מבירת הממלכה העלילה עוברת לעיירה Ravenskill, עיירה קטנה וענייה הנמצאת בקצה הממלכה, הרחק מהמרכז השלטוני שלה.

בעיירה מתגורר אדם בשם אריס עם אשתו אוונג'לין ובנם זאנדר, אריס מספר על אחיו גבריאל, אדם בעל יכולות שירה מיוחדות כל כך עד שכשהוא שר, "ציפורי השיר נודמות ומקשיבות" ושירתו יכולה אפילו לרפא אדם חולה, גבריאל צובר תהילה בזכות שירתו ומתכנן קרוא תיגר על המלך נפאריוס כדי שייבטל האיסור על המוזיקה.

לארמונו של נפאריוס מגיעות שמועות אודות גבריאל ולכן הוא ומשפחתו מגיעים ל-Ravenskill כדי לראותו במו עיניהם כאשר הוא מופיע באמפי-תיאטרון המקומי, בזמן ההופעה גבריאל מבחין בפיית' ומתאהב בה, ולאחר ההופעה נמלט מהמקום ומסתתר.

נפאריוס אינו מרוצה משירתו של גבריאל ומצהיר כי אם לא יסגיר את עצמו בתוך שלושה ימים העיירה Ravenskill תיחרב עד היסוד.

אריס מתלבט האם לעזור לאחיו במאבקו משום שלפני מות אשתו החולה הוא הבטיח לה שישמור על בנם זאנדר הרחק מכל הקרבות והמלחמות, הנסיך דאריוס חוטף את זאנדר ומודיע לאריס שיהרוג אותו אם לא ישכנע את גבריאל להסגיר עצמו.

גבריאל ופיית, נפגשים ומחליטים לשתף פעולה גם כדי להציל את זאנדר וגם כדי להתיר את האיסור על המוזיקה, לאחר כמה פגישות ביניהם, דאריוס שריגל אחריהם אל האמפי תיאטרון, מגיע עם זנדר השבוי ומיד מופיע שם גם אריס שהחליט להגן על אחיו ומאבקו למען החופש המוזיקלי.

בין אריס ודאריוס פורץ קרב חרבות במהלכו הורג דאריוס את אריס אך גם פוגע בטעות באחותו פיית' ופוצע אותה אנושות, גבריאל המזועזע ממה שראה מכסה את אוזניו של זאנדר וזועק זעקה חזקה כל כך עד שהחרישה את דאריוס.

גבריאל מנסה להשתמש בשירתו כדי להציל את פיית' אך מגלה כי איבד את קולו בזעקתו, כאשר היא עומדת לנשום את נשימתה האחרונה מגיעים תושבי Ravenskill בהמוניהם ומנחמים את גבריאל, גבריאל מצליח עם עזרתם לשוב ולשיר ומציל את חייה של פיית' .

לאחר שהמלך נפאריוס מגלה על מה שקרה הוא מחליט לבטל את החוק שלו שאוסר את המוזיקה, גבריאל ופיית' מתחתנים, מגדלים את זאנדר כבנם ומוחלים לדאריוס על פשעיו.

מותר שוב להאזין למוזיקה ולשיר, המלך נפאריוס מורה לכבות את ה"נומאקס" ולהרוס אותם וכל תושבי הממלכה חוגגים.

השתתפו באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]