אגם גן עדן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אגם גן עדן
Eden Lake
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי ג'יימס ווטקינס
הופק בידי כריסטיאן קולסון (אנ')
ריצ'רד הולמס (אנ')
תסריט ג'יימס ווטקינס
עריכה ג'ון האריס
שחקנים ראשיים קלי ריילי
מייקל פסבנדר
ג'ק אוקונל
ג'יימס גנדי (אנ')
תומאס טורגוז (אנ')
ברונסון ווב (אנ')
שון דולי
פין אטקינס (אנ')
מוזיקה דיויד ג'וליאן (אנ')
צילום כריסטופר רוס (אנ')
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Rollercoaster Films
Aramid Entertainment Fund
חברה מפיצה Optimum Releasing (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 15 במאי 2008 (Marché du Film (אנ'))
12 בספטמבר 2008 (הממלכה המאוחדת)
משך הקרנה 91 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
מתח
תקציב 2 מיליון דולר
הכנסות 3.9 - 4.3 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו edenlake
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אגם גן עדןאנגלית: Eden Lake) הוא סרט אימה ומתח בריטי משנת 2008. הסרט בוים על ידי ג'יימס ווטקינס וזהו פרויקט הביכורים שלו. בסרט מככבים קלי ריילי, מייקל פסבנדר וג'ק אוקונל.[1] עלילת הסרט עוקבת אחר זוג שמבלה סוף שבוע רומנטי על גדותיו של אגם, אך במהרה נאלצים לברוח מקבוצת נערים רצחניים.

הסרט עוסק בנושאים מורכבים כגון ביקורת על התדרדרות החברה הבריטית (אנ') וכן על חינוך לקוי של ילדים ונוער. חלק מצילומי הקלוזאפ בסרט צולמו באגם שבשמורה "Frensham Common (אנ')".[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיב טיילור ובת זוגו ג'ני גרינגרס יוצאים לסוף שבוע רומנטי באגם נטוש באזורים הכפריים, שם סטיב מתכנן להציע נישואין לג'ני. בהגיעם, סטיב מתלונן על התנהגותם של הנערים המקומיים ועל החינוך הלקוי של הוריהם. ביער, הזוג פוגש בנער צעיר בשם אדם שמסרב לדבר איתם.

במהרה, סוף השבוע הרומנטי של הזוג מופרע על ידי קבוצת נערים עבריינים. בבוקר, הזוג מגלה שמלאי האוכל שלהם מלא בחרקים. בזמן ביקור במסעדה מקומית, סטיב מספר למלצרית על הנערים ממקודם, אך המלצרית מתעקשת שילדיה מעולם לא היו אלימים כלפי אף אחד. סטיב פורץ בחשאי לבית שהוא מאמין ששייך לנערים, אך בורח במהרה בטרם ג'ון, הבעלים חוזר.

בחזרה באגם, הזוג מגלה שמפתחות הרכב, ארנקו והטלפון הסלולרי של סטיב נעלמו. בנוסף, רכבם של הזוג גם הוא נעלם. הזוג חוזר לעיירה ברגל ובנס מצליחים להתחמק ממנהיג הנערים הפסיכופת, ברט שנוהג ברכבם ומנסה לדרוס אותם. הזוג מוצא את כנופיית הנערים בלילה ביער וסטיב דורש את חפצי הזוג בחזרה. הנערים שולפים סכינים ובמהלך המהומה שמתפתחת, כלבו של ברט נדקר וברט נכנס להתקף זעם. הזוג מנסה לברוח מהנערים, אבל אלו גורמים לסטיב להתרסק עם רכבו. סטיב נשאר לכוד במכונית וג'ני בורחת כדי להזעיק עזרה.

בעלות השחר, ג'ני נתקלת בכנופיה ומגלה לחרדתה שסטיב נקשר לסלע בעזרת חוט תיל. ברט מצווה על כל נער בכנופיה לדקור את סטיב למוות, מכיוון שבכך כולם לקחו חלק ברצח וכך אף אחד לא ידווח למשטרה על הנעשה. את הרצח עצמו פייג' מצלמת באמצעות הטלפון שלה. הכנופיה לוכדת את ג'ני וקושרת אותה סמוך לסטיב. ג'ני מנסה להסיח את דעת הנערים על מנת שסטיב יוכל לברוח, אך הוא מת מפצעיו. ג'ני משתחררת, מוצאת טבעת אירוסין בכיסו של סטיב, עונדת אותה על אצבעה ובורחת מהמקום כדי להזעיק עזרה.

במנוסתה, ג'ני נתקלת באדם והאחרון מיידע את הכנופיה על מיקומה של ג'ני. הכנופיה לוכדת את ג'ני וקושרת אותה לגזע עץ סמוך לגופתו של סטיב. ברט מצווה על אדם להעלות את העץ בלהבות בזמן שפייג' מתעדת את הנעשה. ג'ני מצליחה לברוח וברט, מתוך התקף זעם רוצח את אדם. במנוסתה, ג'ני בטעות הורגת נער בכנופיה בשם קופר שלמעשה ניסה לסייע לה לברוח משאר הנערים. לאחר שהוא מוצא את גופתו של קופר, התקף הזעם של ברט מתגבר והוא רוצח נער נוסף מהכנופיה. פייג' בורחת באימה מהמקום וג'ני גונבת ואן ודורסת את פייג' כנקמה.

ג'ני נוהגת ובטעות נכנסת עם הרכב לתוך חצר ומאבדת את הכרתה. כשהיא מתעוררת, ג'ני מבחינה באישה ובבעלה, ג'ון עומדים לידה ומסיקה שהיא התרסקה בביתו של ברט. שאר המבוגרים בבית לומדים על מותם של הנערים, בכך מתברר שכל המבוגרים בחצר הם ההורים של הנערים שתקפו את סטיב וג'ני.

ג'ני נועלת את עצמה בחדר השירותים, אך ג'ון שובר את הדלת. ג'ני מתחננת בפני המבוגרים להתקשר למשטרה, אך ברט מופיע וטוען שג'ני וסטיב רצחו את שאר הנערים. ג'ון לוקח את ג'ני למקלחת ביחד עם שני גברים נוספים והם מתחילים להכות אותה נמרצות. ברט חוזר לחדרו וסוגר את הדלת, בכך צרחותיה של ג'ני מעומעמות ברקע. לאחר מכן, ברט מוחק את תיעוד מעשי הכנופיה מהטלפון של פייג', חובש את משקפי השמש של סטיב ומביט על עצמו במראה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 80% טריות על סמך 30 ביקורות.[3]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 65/100 על סמך 7 ביקורות.[4]

מועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך קטגוריה שם הסרט תוצאה
פרסי אמפייר 29 במרץ 2009 הסרט הבריטי הכי טוב (אנ') אגם גן עדן מועמדות[5]
סרט האימה הכי טוב (אנ') אגם גן עדן זכייה[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ THEoDEAD, The Countdown To The End Continues For Kirkman’s ‘Astounding Wolf-Man’!, Bloody Disgusting!, ‏2010-04-08 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Not such a green and pleasant land after all..., The Independent, ‏2012-11-27 (באנגלית)
  3. ^ Eden Lake | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2008-10-31 (באנגלית)
  4. ^ Eden Lake, www.metacritic.com (באנגלית)
  5. ^ The Jameson Empire Awards 2009 | Empire | www.empireonline.com, web.archive.org, ‏2011-11-06
  6. ^ The Jameson Empire Awards 2009 | Empire | www.empireonline.com, web.archive.org, ‏2011-11-06