אוגוסטוס ניקולס בורק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוגוסטוס ניקולס בורק
August Nicholas Burke
הנערה מקונמארה
הנערה מקונמארה
לידה 28 ביולי 1838
גולוויי, אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1891 (בגיל 52 בערך)
פירנצה, ממלכת איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות אסכולת פונט אוון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוגוסטוס ניקולס בורקאנגלית: August Nicholas Burke;‏ 28 ביולי 18381891) היה אמן אירי ואקדמאי של האקדמיה המלכותית היברניאן .

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בורק נולד בגאלווי והיה בנו השישי של ויליאם בורק.[1] אחד מאחיו היה תיאובלד הוברט בורק, הברון ה-13 של גלינסק, בעוד אח נוסף היה תומאס הנרי בורק, תת-מזכיר במשרד האירי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא גילה עניין מוקדם בציור, והפגין אהבה לתיאור האנשים ונופי קונמארה. הקריירה שלו באמנויות החלה באקדמיה המלכותית בלונדון. הוא הציג באקדמיה המלכותית ובאקדמיה המלכותית היברניאן, מ-1863 ועד מותו, שם היה גם פרופסור לציור. מ-1870 עד 1872 הוא התגורר בהולנד, שם אייר סצנות הולנדיות.

הוא היה אחד האמנים האיריים הראשונים שנסעו לחבל בריטני, והציג חמש עשרה סצנות מברטני באקדמיה המלכותית היברניאן בין 1876 ל-1878. הוא צייר גם בסקוטלנד ובאנגליה. בשנות ה-80 עבר בורק לוולברסוויק בסאפוק, אל מושבת אמנים שנוצרה על ידי פיליפ וילסון סטיר. תלמידו של בורק, ולטר אוסבורן, צייר איתו שם.

אוגוסטוס היה המום בעקבות רצח אחיו תומאס, שהיה פקיד ממשל בריטי בדבלין, במהלך רציחות של מורדים איריים בפארק בשנת 1882. אוגוסטוס עזב את תפקידו באקדמיה המלכותית היברניאן, שם היה פרופסור לציור. לאחר מכן עבר עם שאר בני משפחתו לאנגליה ולאחר מכן לאיטליה.[2]

שניים מהציורים המפורסמים ביותר שלו על קונאמרה תלויים בגלריה הלאומית של אירלנד. עבודתו נדירה יחסית, בעיקר משום שתכולת הסטודיו שלו נהרסה בשריפה ב-1916.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "RootsWeb: IRL-GALWAY-L Part 2 - THE TUAM HERALD, SATURDAY, APRIL 10, 1909 TUAM, CO. GALWAY". rootsweb.com.
  2. ^ Maebh O'Regan - Richard Moynan: Irish Artist and Unionist Propagandist - Éire-Ireland 39:1&2". jhu.edu.