אוהד חזקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוהד חזקי
אוהד חזקי, צולם על ידי עמרי שפירא

אוהד חזקי (נולד ב-25 בפברואר 1985) הוא פעיל חברתי ישראלי ובעברו כיהן כמנכ"ל האגודה למען הלהט"ב בישראל. במהלך כהונתו, היה גורם מפתח במאבקים המרכזיים של הקהילה הגאה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חזקי נולד ברמת גן, ולמד במגמת התיאטרון בבית הספר התיכון בליך.[1] עם שחרורו מהצבא החל לעבוד בתנועת הצופים במגוון תפקידי ניהול ופיתוח במשך כ-8 שנים. במהלך עבודתו בצופים סיים תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב במדעי המדינה ובהיבטים התפתחותיים בחינוך והתנדב כשנתיים בארגון פעמונים[2].

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממובילי מחאת הלהט"ב על הבמה המרכזית בכיכר רבין. בתמונה: אוהד חזקי (מנכ״ל האגודה), חן אריאלי (יו״ר האגודה), ירדן בריקמן (מנהל מחלקת דיגיטל באגודה), רן שלהבי (סמנכ״ל האגודה), רוני בלינקי (סמנכ״לית האגודה)

חזקי כיהן כמנכ"ל האגודה למען הלהט"ב. חזקי היה גורם מפתח במאבקים המרכזיים של הקהילה הגאה בשנים האחרונות. במהלך כהונתו באגודה למען הלהט"ב, התבסס הארגון והפסיק להיות ארגון גרעוני ושילש את תקציבו. בנוסף, הוא הקים את קואליציית ארגוני הקהילה הגאה המונה 17 ארגונים, שהייתה גורם משמעותי במהלכים מרכזיים של המאבק הלהט"בי[3].

חזקי היה ממארגני מחאת מטוס הגאווה ב-2016 לתקצוב הקהילה הגאה, שבמסגרתה הושג תקציב של כ-10 מיליון ש"ח למטרות הקהילה. הוא היה ממארגני מחאת האימוץ ב-2017, שכללה את ההפגנה הכי גדולה עד אז של הקהילה הגאה, היה גורם מפתח במחאת השיוון ב-2018, בהכרזת יום השביתה האזרחי והיה שותף מרכזי בכתיבת מסמך דרישות הקהילה הגאה. אוהד היה מההוגים של מצע הגאווה ומתפיסת המאבק המוניציפלית של הקהילה הגאה, שבאה לידי ביטוי באירועי גאווה ב-55 ערים בישראל ב-2019. אוהד יזם וניהל את קמפיין החוצות "משפחה ישראלית גאה" ביום המשפחה 2020[3].

ב-2018 אוהד היה שותף ויזם את מחקר המיפוי הראשון מסוגו על ארגוני הקהילה הגאה, ביוזמה משותפת של ארגוני קהילת הלהט"ב ושל מכון אלכא למנהיגות וממשל - ג'וינט ישראל. מטרת המחקר הייתה למפות את שדה הלהט"ב בישראל ובעיקר את הארגונים המעניקים שירותים לקהילה ופועלים למענה. מחקר זה היווה בסיס לתקצוב פרויקטים משותפים וחיזוק התשתיות של המאבק הגאה בישראל[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תיאטרון - שבוע תיאטרון - ביה"ס בליך, באתר www.habama.co.il
  2. ^ [1] אוהד חזקי באתר של קרן שוסטרמן
  3. ^ 1 2 3 [2] אוהד חזקי באתר של אגודת הלהט"ב